Literatura mutanteak
Description
Zertaz hitz egiten dugu literaturaz hitz egiten dugunean? Ez ote da hertsiegia eta zurrunegia literaturarekiko gure ikuspegia? Ohiko fikzio formez haratago, hitzaren performatibitatea, testu hedatua eta osagai lapurtu edo mailegatuen erabilera aztertuko dira ikastaro honetan, hitzaren eszenaratzea eta diziplina ezberdinen arteko bidegurutzeak arakatzeaz batera.
Objectives
Literaturak sare sozialen garaian duen zentzua birpentsatu eta XXI. mendean bere lekua zein den eztabaidatzea da asmoa, bai liburu formatuaren baitan, bai eta -batez ere- hortik kanpo.
Sormena, irakurzaletasuna eta pentsamendu kritikoa sustatzea eta testuaren harrera erabat baldintzatzen duen para-testuan arreta ipintzea.
Activity directed to
- University students
- Non-university students
- Teachers
- Professionals
- All public
- Researchers
Contributors
Program
27-06-2019
Dokumentazio banaketa
“Teoría general de la basura“
- Agustín Fernández Mallo Saiakeraren egilea, idazlea eta fisikaria. Testu apropiazioaz, hibridazioaz eta bertsiogintzaz.
“Lectura fácil“
- Cristina García Morales Eleberriarekin Herralde Nobela Saria irabazi berri du. Bere liburuetan fanzineak erabiltzen ditu
Break
“ Eszenarako idazketa“
- Ximun Fuchs
28-06-2019
“Joseba Sarrionandia intermitentea“
- Nerea Arruti Etxeberria Mondragon Unibertsitatea
“Mapa ez da paisaia“
- Ixiar Rozas Elizalde
Break
“Duchampen inguma “
- Eric Dicharry Lavie Idazlea, antropologoa eta performerra
“Mursego zuzenean “
- Maite Arroitajauregi MURSEGO-ren kontzertu/emanaldia
“Eric Dicharry-ren performancea tatuatzaile batekin“
- Eric Dicharry Lavie Idazlea, antropologoa eta performerra
- Andrea Costas Fontecha Tatuatzailea
Directors
Harkaitz Cano (Donostia, 1975). Licenciado en derecho por la UPV, se inclinó tempranamente por la escritura y abarca casi todos los géneros, de la poesía a la novela, pasando por el teatro. Fruto de sus reflexiones en torno al audiovisual publicó el ensayo Ojo y medio (2010), así como numerosos artículos de prensa. Ha sido guionista de TV, radio y cómic. Siempre abierto al trabajo multidisciplinar, es letrista habitual de grupos de la escena vasca. Ha traducido al euskera a autores como Hanif Kureishi, Anne Sexton o Allen Ginsberg. Su última novela hasta la fecha es "La voz del Faquir" (2019). Su obra ha sido traducida a una docena de idiomas.
Speakers
Maite Arroitajauregi
Mursego es Maite Arroitajauregi (Eibar, 1977). Mursego hace música con un cello, pedal loop station, chiflo, platillos chinos, flauta de émbolo, pandereta, ukelele, teclado con luces de colores, autoharpa, rimas, palmas, improvisación y voz. Mursego es su proyecto en solitario y en abril del 2009 grabó y publicó su primer disco, Bat, autoeditado y presentado en directo en escenarios que van desde París a Roma. Su segundo disco, Bi, muestra una clara evolución en su sonido, cada vez más alejado de lo experimental y acercándose al formato canción. Después de un tiempo en el que colaboró en varios proyectos relacionados con el cine (Emak Bakia, Invisible), la danza y el teatro, llegó su tercer disco Hiru, su confirmación definitiva y una vuelta de tuerca más a un universo cada vez más propio y fascinante. Después de otra inmersión en otros proyectos cinematográficos (Amama de Asier Altuna y Morir de Fernando Franco), el último proyecto discográfico de Mursego ha sido 100%Oion.
Nerea Arruti has held academic posts at Goldsmith´s College (London) and Aberdeen University. Nowadays she teaches at Mondragon University and is a doctoral student at EHU. She is coeditor of the forthcoming "Journal of Basque Cultural Studies". Influenced by a youth interview she carried out with the artist Jorge Oteiza she chose the path of research and thought, since then she has favored small laboratories in her academic work.
Andrea Costas Fontecha
Eric Dicharry Lavie
Eric Dicharry (Baiona, Lapurdi, 1969ko uztailaren 7a) antropologoa, artista eta idazlea da. Antropologian doktorea (EHESS, Paris), ikertzailea, poeta, artista eta erakusketa-komisarioa da. Mintzo askotako sortzailea eta ikerlaria da. Biarritzen bizi da gaur egun. Obra mamitsua dauka lau adarretakoa : azterketak lehenik, sorkuntza poetikoaren saila gero, sorkuntza artistikoaren saila azkenean.
Agustín Fernández Mallo (La Coruña, 1967) es licenciado en Ciencias Físicas y escritor. Su última novela publicada es Trilogía de la guerra (Seix Barral, 2018) que obtuvo el Premio Biblioteca Breve. Su último libro de ensayo es Teoría general de la basura (cultura, apropiación, complejidad) (Galaxia Gutenberg, 2018), Premio Cálamo Extraordinario 2018. Entre 2006 y 2009 publica el Proyecto Nocilla (Alfaguara), que consta de las novelas Nocilla Dream, Nocilla Experience y Nocilla Lab, galardonadas con diferentes premios y traducidas a varios idiomas (al inglés por edit. Fitzcarraldo, Londres, y edit. FSG, NY). Es autor del libro de relatos, El hacedor (de Borges), remake (Alfaguara, 2011), y de la novela Limbo (Alfaguara, 2014) En el año 2000 acuñó el término Poesía Postpoética, reflejada en los poemarios Yo siempre regreso a los pezones y al punto 7 del Tractatus (2001, reedición 2012), Creta lateral travelling (2004, premio Café Món), Joan Fontaine odisea (2005), Carne de píxel (2
Ximun Fuchs
Joan den mendeko 74an sortu omen nintzen. Bordeleko unibertsitatean antzerkia ikasi nuenetik, Europako bideak zeharkatu ditut euskaraz, frantsesez eta gaztelaniaz. Hogei eta bost urtez, nire artea antzerki mugalari, aktore, zuzendari, musikari, gidari, teknikari, ekoizle, banatzaile, zinegile edo irrati kronikari bezala eramaten saiatu naiz. Herrigintza helburu, Hameka lurralde proiektu kulturalaren sortzaileetariko bat izan nintzen. Le Petit Théâtre de Pain antzerki taldea eraman dut hainbat urtez eta berriki Axut! kolektiboa sortu dut anaiarekin batera; lan kolektiboak bultzatzen ditut erabaki iraunkorrak eta ibilbide artistikoak aberasteko. Talde honen lehen lana “Zazpi Senideko” ikuskizuna izan da. Tim Robbins, Georges Bigot edo Cesar Brierekin lan egin dut eta euskaraz “Juglarea Puta eta Eroa”, “Errautsak”, “Hamlet” eta “Francoren Bilobari Gutuna” antzerki obrak zuzendu. Orain, euskal antzerkian eta euskal zinean eragitea erabaki dut bete betean; gure herrian, gure hizkuntzan,
Cristina García Morales
Cristina Morales (Granada, 1985) es autora de las novelas Lectura fácil (Anagrama, Premio Herralde de Novela 2018), Terroristas modernos (Candaya, 2017), Malas palabras (Lumen, 2015) y Los combatientes (Caballo de Troya, 2013), galardonada con el Premio INJUVE de Narrativa 2012 y finalista del Festival du Premier Roman de Chambéry a la mejor primera novela publicada en España en 2013. Sus cuentos han aparecido en numerosas antologías y revistas literarias. En 2017 le fue concedida la Beca de escritura Montserrat Roig, en 2015 la de la Fundación Han Nefkens y en 2007 la de la Fundación Antonio Gala para Jóvenes Creadores. Es licenciada en Derecho y Ciencias Políticas y especialista en Relaciones Internacionales y miembro de la compañía de danza contemporánea Iniciativa Sexual Femenina.
Ixiar Rozas Elizalde
Mondragon Unibertsitatea
Registration fees
REGISTRATION | Until 01-03-2019 | Until 31-05-2019 | Until 27-06-2019 |
---|---|---|---|
0 EUR | - | - | |
- | 60,00 EUR | 70,00 EUR | |
- | 35,00 EUR | - | |
- | 20,00 EUR | 20,00 EUR | |
- | 35,00 EUR | - | |
- | 35,00 EUR | - | |
- | 52,50 EUR | - | |
- | 52,50 EUR | - | |
- | 52,50 EUR | - | |
- | - | 0 EUR |
Venue
TABAKALERA International Centre for Contemporary Culture
Plaza de las Cigarreras, 1 20012. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
TABAKALERA International Centre for Contemporary Culture
Plaza de las Cigarreras, 1 20012. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa