Education
DSF
Cours d'été
TopaGune - Naturan Hezi II Topaketak: Ekozentrismoruntz bidaia

TopaGune - Naturan Hezi II Topaketak: Ekozentrismoruntz bidaia

28.juin - 28. juin, 2022 Cod. H06-22

Description

Naturan Hezi Eskola eremu berdeetan hezten duen hezkuntza-komunitatearen topagunea da, non ikastaroak eta urteko Topaketak ospatzen ditugun. Topaketen helburua gai zehatz baten inguruan sakontzea da, hizlari adituei entzunez, esperientziak partekatuz, eta ikastetxeen artean elkarlanak eta sinergiak sortuz.

Lehen edizioan, 2021 urteko Uda Ikastaroan, naturan hezteak ikastetxean zekarren eraldaketa pedagogikoa izan genuen aztergai, eta zeharka baina nabarmen, irakasle eta ikasleen begirada aldatu behar zela ondorioztatu genuen.

Aurtengo Uda Ikastaro honetarako dugun helburua da, egungo gizarte eredu antropozentristaren testuinguruan, naturara hurbiltzeko eta berarekin harremanatzeko dugun moduak, pairatzen ari garen klima-larrialdia eta biodibertsitatearen galera ondorio garbia direla ulertzea. 

Hezkuntzan, gizartearen beste arloetan bezala, antropozentrismoaren eraginak zaildu egiten digu jasangarritasunaren bidea jarraitzea, beraz ekozentrismorantz igarotzeko hausnarketa egin, ereduak ezagutu eta erramintak garatu behar ditugu gure ikasleen begirada aldatzeko. Horretan jarriko dugu fokoa Naturan Hezi II Topaketa honetan.

Lire la suite

Objectifs

Naturan hezten dutenen artean komunitatea sortu eta saretzea.

Naturara modu jasangarriago batean hurbiltzeko gakoak ematea.

Naturarekin kontaktu jarraian dauden hezkuntza-komunitateek kontzientzia ekozentrista garatzen ote duten hausnartzea.

Activité s'adressant à

  • Étudiants universitaires
  • Étudiants non universitaires
  • Professeurs
  • Professionnels

Collaborateurs

  • Kutxagestion Zerbitzuak S.L.U. (Kutxa Ekogunea)
  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila
  • Gipuzkoako Foru Aldundia

Programme

28 06 2022

 

Ikasleen eskura irakurketak eta edukiak jarriko dira online formatuan eduki osagarri gisa ikastaroa hasi aurretik irakur eta ikusteko

08:30 - 08:45

Erregistroa

08:45 - 09:00

Présentation par la Direction de l’activité

  • Irati Andoño Erdozain | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
  • Kakun Orbegozo Rezola | Kutxa Ekogunea - Edukien eta Ingurumen Heziketako gaien arduraduna
  • Jon Ander Galarraga Zubeldia | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
  • Erkiz Miguez Montero | Kutxa Ekogunea - Baso-eskola teknikaria
09:00 - 10:30

Table ronde: “Zer da Antropozenoa? Zergatik gara antropozentristak? Gure begiradaren aldaketaren beharra.“

  • Kakun Orbegozo Rezola | Kutxa Ekogunea - Edukien eta Ingurumen Heziketako gaien arduraduna (Modérateur)

“Antropozenoa, Lurreko ekosistemetan gizakiaren eragina frogatzen duen kontzeptu geologikoa”.

  • Jose Mª Hernandez Gomez | Cristina Enea Fundazioa - Zuzendaria/ Kudeatzailea

“Antropozenoa etikatik, gizarte ekosozial baten bila”.

  • Jose Manuel Gutierrez Bastida | Ingurugela-ceida - Bilboko Ingurugela-Ceidako zuzendaria

"Ingurumen aldaketa globalaren arrazoi nagusia antropozentrismoa al da?".

  • Aiora Zabala | The Open University eta Cambridge Unibertsitatea - Irakaslea
10:30 - 11:45

“La ecopedagogía como nuevo enfoque educativo desde la Carta de la Tierra.“

  • Alfonso Fernández Herrería | Universidad de Granada - Profesor jubilado del Departamento de Pedagogía (Facultad de Ciencias de la Educación)
11:45 - 12:15

Pause

12:15 - 12:45

“Ekozentrismorantz diseinatzen.“

  • Isaak Aranberri Agirre | Zumaiena - Zuzendari Orokorra
12:45 - 13:15

“Basoa ez da guretzako.“

  • Ane Gartzia Aranburu | Orereta Ikastola - Haur Hezkuntzako irakaslea
  • Jone Briñas Manterola | Orereta Ikastola - Lehen Hezkuntzako irakaslea Heziketa fisikoko espezialidadean
  • Egoitz Verdugo Markotegi | Orereta Ikastola - Bigarren Hezkuntzako irakaslea zientzia arloan eta Zuzendari Pedagogikoa
13:15 - 13:45

“Hizkuntza, ekozentrismorako tresna.“

    Hizkuntza, ekozentrismorako tresna.

    • Idurre Betelu Jauregi | Elatzeta Ikastetxea - Haur Hezkuntzako koordinatzailea
    • Maria Azkarraga Ariztegui | Elatzeta Ikastetxea - Haur Hezkuntzako irakaslea
    • Maitane Crespo Cruz | Elatzeta Ikastetxea - Haur Hezkuntzako irakaslea
    13:45 - 14:15

    “Uzta kolektiboa“

    • Irati Andoño Erdozain | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
    • Kakun Orbegozo Rezola | Kutxa Ekogunea - Edukien eta Ingurumen Heziketako gaien arduraduna
    14:15 - 15:15

    Bazkaria (matrikularen prezioan barne )

    15:15 - 16:15

    “Harremanduz eskolen esperientziak partekatzeko azoka“

    • Irati Andoño Erdozain | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
    • Kakun Orbegozo Rezola | Kutxa Ekogunea - Edukien eta Ingurumen Heziketako gaien arduraduna
    • Jon Ander Galarraga Zubeldia | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
    • Erkiz Miguez Montero | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
    16:15 - 17:00

    “Zer gara unibertso honetan? Planetarioan ekozentrismoruntz bidaia“

    • Irati Andoño Erdozain | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
    • Kakun Orbegozo Rezola | Kutxa Ekogunea - Edukien eta Ingurumen Heziketako gaien arduraduna
    • Jon Ander Galarraga Zubeldia | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
    • Erkiz Miguez Montero | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria

    Directeurs

    Irati Andoño Erdozain

    Kutxa Ekogunea

    Conférenciers

    Isaak Aranberri Agirre

    Maria Azkarraga Ariztegui

    Idurre Betelu Jauregi

    Jone Briñas Manterola

    Orereta ikastola

    Maitane Crespo Cruz

    Alfonso Fernández Herrería

    Alfonso Fernández-Herrería es Licenciado en Filosofía y Doctor en Pedagogía. Profesor jubilado del Departamento de Pedagogía (Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Granada), aunque en activo en un grupo de investigación. Líneas de investigación: Teoría de la Paz y de la Educación para la Paz, Carta de la Tierra e implicaciones educativas, Neoliberalismo y Pedagogía Crítica. Ha publicado múltiples artículos en revistas nacionales e internacionales sobre estas temáticas. Ha dirigido tesis doctorales, cursos, talleres y másteres en el ámbito nacional e internacional. Es miembro asociado de la Carta de la Tierra Internacional.

    Jon Ander Galarraga Zubeldia

    KUTXA EKOGUNEA

    Ane Gartzia Aranburu

    Orereta Ikastola

    Jose Manuel Gutierrez Bastida

    Maisua. Ingurumen Hezkuntzako unibertsitate-espezialista UNEDen. Ingurumen Hezkuntzako masterra, Instituto de Investigaciones Ecológicas delakoan egina. Aipamen berezia 1. premi Francesc Xavier Gili (Bartzelonako Unibertsitateko ICE). Lan esperientzia hainbat eskola eta institututan. Hamaika urte Pedernaleseko Eskola Saiakuntzarako Zentroan, zortzi Zuzendari Pedagogia gisa. Orain, Ingurugelan (Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Hezkuntzako Zerbitzua), irakaskuntza prestakuntza, aholkularitza eta ikerketa garatuz. 50 argitalpen baino gehiago (artikuluak, txostenak, liburuak, etab.) konstruktibismoari, ebaluazioari, ikaskuntzen autorregulazioari, Ingurumen Hezkuntzako prozesuei, hezkuntza ekosozialari eta abarri buruz. Egungo ikerketak: "Larrialdi klimatikoaren curriculuma eta konpetentzia ekosoziala", "Ebaluazioa eta ESenREDen (iraunkortasuneranzko eskolen sareen sarea) parte hartzea", "Gazteen Biltzarra Planeta: ikasleen gaitasunen garapenari eta iraunkortasunari egindako ekarpena" …

    Jose Mª Hernandez Gomez

    Fundación Cristina Enea Fundazioa

    Doctor en Ciencias Geológicas por la Universidad del País Vasco y Master en Gestión Medio Ambiental por el Instituto de Investigaciones Ecológicas de Málaga. Inició su carrera profesional como profesor de Petrología Sedimentaria en la Universidad del País Vasco, para orientarla posteriormente hacía la didáctica de las ciencias, desempeñado labores de técnico educativo y posteriormente de dirección del Departamento de Contenidos en Eureka. Zientzia Museoa. Desde 2009 compagina la Dirección y Gerencia de Fundación Cristina Enea con la investigación científica y la divulgación ambiental.

    Erkiz Miguez Montero

    Kakun Orbegozo Rezola

    Kutxa Ekogunea

    Egoitz Verdugo Markotegi

    Orereta Ikastola

    Aiora Zabala

    Aiora Zabala es profesora de política ambiental y economía en The Open University (Reino Unido) y en la Universidad de Cambridge desde 2014. Fue editora de la revista científica Nature Sustainability de 2017 a 2021. Anteriormente estudió ciencias ambientales y política ambiental en la Universidad Autónoma de Barcelona y la Universidad de Oxford. Fue investigadora visitante en el BC3 en 2011. Investiga temas de economía ecológica, eficacia e implementación de políticas ambientales, particularmente en dos áreas: diversidad de opiniones sobre temas controvertidos o conflictivos, y la variabilidad espacial de los impactos. Ha publicado estudios sobre políticas de sustentabilidad, tal como implicaciones sociales y económicas de programas de protección de humedales en Sudáfrica, la economía política de transformación en la vida rural de México, discursos sobre incendios de turberas en Indonesia, la difusión de prácticas agrícolas sustentables y la evaluación de políticas de transporte sostenible. Ha impartido clases y talleres en Reino Unido, México, Barcelona, ​​Brasil y Australia, entre otros.

    Tarifs inscription

    Presencialjusqu'au 25-06-2022
    38,00 EUR
    38,00 EUR
    38,00 EUR

    Lieu de l'événement

    Gipuzkoa

    Objectifs de développement durable

    Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.

    L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

    Objetics de développement durable

    4 - Éducation de qualité

    Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.

    Plus d'informations
    4 - Éducation de qualité

    10 - Réduction des inégalités

    Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.

    Plus d'informations
    10 - Réduction des inégalités

    11 - Villes et communautés durables

    Faire en sorte que les villes et les établissements humains soient ouverts à tous, sûrs, résilients et durables. Questions clés : accès de tous à un logement et des services de base adéquats et sûrs, à un coût abordable, systèmes de transport accessibles et viables, urbanisation inclusive, planification et gestion participatives, protection du patrimoine culturel et naturel, qualité de l'air, déchets, espaces verts, liens entre zones urbaines, périurbaines et rurales.

    Plus d'informations
    11 - Villes et communautés durables

    15 - Vie des écosystèmes terrestres

    Préserver, restaurer et promouvoir l'exploitation durable des écosystèmes terrestres, gérer durablement les forêts, lutter contre la désertification, arrêter et inverser la dégradation des terres et infléchir la courbe de la perte de biodiversité. Questions clés : lutte contre la désertification, reboisement, conservation, restauration et exploitation durable des écosystèmes terrestres, habitats naturels, biodiversité, espèces exotiques invasives, intégration des valeurs des écosystèmes dans la planification, braconnage.

    Plus d'informations
    15 - Vie des écosystèmes terrestres