Diagnóstico, tratamiento y manejo del síndrome de Dravet
Description
DS sindromea da jatorri genetikoa duen eta pertsona ezgaitzen duen gaixotasun neurologiko larri bat. 16.000 jaiotzatik 1eko intzidentziarekin, sindrome hau kokatzen da gaixotasun arraroen multzoan (1/2.000). Kalkuluen arabera, DS diagnostiko zuzena duten 450-500 paziente daude Espainian. Hala ere, eritasunaren prebalentzia datuek adierazten dute kopuru hori 1.500etik gorakoa izan daitekeela.
DSren sintoma ikusgarrienetako bat epilepsia da, bizitzaren lehenengo urtean agertzen hasten dena. DSren lehenengo krisi epileptikoak luzeak eta kontrolatzen zailak dira; egoera epileptikoak sortzen dituzte eta ZIUetan ingresatu behar izaten da. Adin handiagoetan, atzerapen kognitiboa azaleratzen da, eta beste nahasmendu neurologiko batzuk eta jokabidearen alterazio larriak. Sindromea duten pertsonen % 15-20 goiz hiltzen da.
Gaur egun, epilepsia errefraktarioa artatzen duten zortzi Zentro, Zerbitzu eta Unitate daude Espainiako Osasun Sistema Nazionalean (hor koka liteke DSa). Hala ere, DSa epilepsia bat baino askoz gehiago da eta ez da mugatu behar krisi epileptikoen tratamendura; askoz harago joan behar da. Sindromea tratatu behar da ikuspegi multidiziplinar batetik, hainbat alorretako osasun profesionalen ekarpenaz. Beraz, ez dago zentrorik guztiz prestatuta dagoenik DSren maneiuaren eta tratamenduaren konplexutasunerako eta diziplinartekotasunerako.
Uda Ikastaro honek planteatzen ditu DSren tratamenduan funtsezkoak diren zenbait alderdi: (1) DSren eta hari lotutako epilepsien zantzuak eta sintomak deskribatzea, lagungarri izan daitekeena diagnostiko kliniko eta genetiko bat egiteko, (2) DSren tratamenduan erabiltzen ari diren azken teknikei buruzko eztabaida, egungo tratamendu paradigmaren testuinguruan, eta (3) Talde multidiziplinarrak DS pazienteen maneiuan duen egitekoa deskribatzea.
Objectifs
Ikasleari lehen argibide batzuk ematea gaixotasun arraro honi buruz, hain zuzen arraroa izateagatik gutxi landuko dutena etorkizuneko mediku izateko trebakuntza urteetan.
Aurrea hartzea beren espezialitateko gaitasun profesionalak eskuratzeko irakaskuntza zentro eta unitateetan jasoko duten trebakuntzari.
Ikasle profesionalei ezagutzak eman edo horiek zabaltzea, infradiagnostikatutako eta beti modu egokian tratatzen ez den gaixotasun larri bati buruzko ezagutzak.
Ikasleen interesa piztea etorkizunean paziente eta familia talde batekin lan egiteko, ahal diren zainketa guztiak emango dizkieten profesional trebatuak behar dituzten pazienteak eta familiak.
Ikasleen interesa piztea Dravet Sindromearen (DS) inguruan ikertzeko.
Activité s'adressant à
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
- Publiko orokorra
Méthodologie
Ikastaroaren saio bakoitza 45 minutukoa izango da gutxi gorabehera: lehenengo 30 minutuak ponentziari eskainiko zaizkio; azken 15ak, galderen txandari. Ikastaroaren egun bakoitzak amaierako ebaluazio bat izango du, ikasleek ikus dezaten nola ari diren barneratzen edukiak. Ebaluazio horiek test motako hiru galdetegi izango dira (galdetegi bat ikaskuntza bloke/egun bakoitzeko), eta edukien bloke bakoitzean emandako informazioari lotutako galderak bilduko dituzte. Galdetegiak, bai hasierakoa bai amaierakoak, zuzenean erantzungo dira, Zoom plataformaren ‘Inkestak’ tresnaren bidez, horretarako finkatuko den denboran (10 minutu inguru), ikastaroaren egun bakoitza amaitu arretik.
Ikastaroaren hasieran, lehen jarduera bat egingo da, Zoom plataforma erabiliz ikasleak elkarreragiten has daitezen, eta irakasleak ikasleek zer dakiten ikus dezan. Horretarako, ikasleek DSri buruz zer dakiten jakiteko inkesta bat erabiliko da. Hainbat gairi buruzko galderak egingo dira: gaixotasunaren ohiko sintomak eta faktore eragileak, DS sindromea tratatzeko lehen lerroko botikak, pazientearen tratamenduan parte hartu behar duten profesionalak, edo familiari laguntzeko funtsezko faktoreak.
Programme
2022-07-20
“Registro“Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- José Ángel Aibar Moreno | Fundación Síndrome de Dravet - Presidente
“Signos y síntomas del SD. Diagnóstico diferencial con respecto a otras epilepsias relacionadas.“
- Susana Boronat | Hospital de la Santa Creu i Sant Pau - Directora del Servicio de Pediatría
“Diagnóstico genético del SD y epilepsias relacionadas“
- Susana Boronat | Hospital de la Santa Creu i Sant Pau - Directora del Servicio de Pediatría
Atsedena
“Retos clínicos a la hora de realizar un diagnóstico“
- Susana Boronat | Hospital de la Santa Creu i Sant Pau - Directora del Servicio de Pediatría
Sintesia
2022-07-21
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- José Ángel Aibar Moreno | Fundación Síndrome de Dravet - Presidente
“Enfoques actuales en el tratamiento del SD“
- Vicente Villanueva Haba | Hospital Universitario y Politécnico La Fe - Jefe de la Unidad de Epilepsia Refractaria y del Programa de Cirugía de Epilepsia
“Datos más recientes sobre la eficacia y seguridad de nuevos fármacos. Terapias avanzadas en investigación para SD y papel del paciente en el desarrollo de nuevos tratamientos.“
- Patricia Smeyers Durá | Hospital Universitario y Politécnico La Fe - Neuropediatra de la Unidad de Epilepsia Refractaria
- José Ángel Aibar Moreno | Fundación Síndrome de Dravet - Presidente
Atsedena
“Desafíos clínicos y tratamiento de emergencia“
- Patricia Smeyers Durá | Hospital Universitario y Politécnico La Fe - Neuropediatra de la Unidad de Epilepsia Refractaria
Sintesia
2022-07-22
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- José Ángel Aibar Moreno | Fundación Síndrome de Dravet - Presidente
“Impacto del enfoque de equipo multidisciplinar en la calidad de vida y bienestar del paciente y su familia“
- Carla Bonafé Canet | Fundación Síndrome de Dravet - Neuropsicóloga
“El papel de las organizaciones de pacientes en el apoyo a las familias“
- José Ángel Aibar Moreno | Fundación Síndrome de Dravet - Presidente
Atsedena
“Función de los miembros del equipo central y otros profesionales“
- Eulàlia Turón Viñas | Hospital de la Santa Creu i Sant Pau - Coordinadora Unidad de Neuropediatría
Sintesia
Itxiera
- José Ángel Aibar Moreno | Fundación Síndrome de Dravet - Presidente
Directeurs
Elena Cardenal Biologia Molekularrean eta Biomedikuntzan doktorea da. Urte askoz Espainian eta Suizan zientzilari lanean aritu da. Azken urtetan, Elenaren karrera kudeaketa eta komunikazio zientifiko aldera jo du, Life Siences Switzerland (LS2) erakunderako koordinatzaile zientifiko lanetan, baita erakunde zientifiko anitzetan sare sozialen editore eta kudeatzaile lanetan ere. Gaur egun, Elena Dravet Sindrome Fundazioko Zuzendari Zientifikoa da, gaixo erakunde honek martxan jarritako zientzia eta medikuntza jarduera guztien plangintza, antolakuntza, sustapena eta zuzendaritzaz arduratuz.
Jose Ángel Aibarrek nazioarteko formakuntza du, bai elektronikan baita aeroespazial ingeniaritzan ere, eta zuzendaritza kargu bat du teknologia sektoreko enpresa garrantzitsu batean. Bere seme batek Dravet sindromea du, eta hori izan zen motibazioa eman ziona Espainiar Dravet Sindrome Fundaziora batzera, 2018ko ekainetik bere presidentea izanik.
Conférenciers
Carla Bonafé Canet
Carla Valentziako Unibertsitateko Psikologia graduatua da. Gainera, beranduago, bi master gainditu ditu, bai haur neuropsikologian eta neuropsikologia klinikoan ere, Insituto Superior de Estudios Psicológicos (ISEP)-en. Bere karrera profesionalean eta aurretik ere adimen eta garapen arazoetara lotuta egon da, entitate desberdinetan bolondres lanetan ibiliz eta desgaitasunak dituzten pertsonen bizitzak hobetzea helburu duten programa desberdinak jarri ditu martxan, adibidez: aisialdi eta bizitza independienterako programak, ikasketa laguntza programak, bullying-a eta menpekotasunak saihesteko programak eta lanerako formakuntzarako programak, nekazaritza ekologikoko alderdian hain zuzen ere.
Susana Boronat
Susana Boronat MD, PhD, haur neurologia Bartzelonako Vall d’Hebron ospitalean ikasi zuen, eta bertan beranduago bere neuropedriatriako lan kliniko gehiena egin zuen, sindrome dismorfologikoetan eta genetika basedun gaixotasun neurologikoetan bereziki. Doktoretza Universitat Autònoma de Barcelonan 1 motako Chiari malformazioari buruz egin zuen. 2011 eta 2013 bitartean ikerkuntza klinikoko fellowship bat Bostoneko Massachusetts General Hospitalean egin zuen, haur epilepsia eta esklerosi tuberosoan, Elisabeth Thiele doktoreak zuzendutakoa. Ikerketa, neurogenetika eta dismorfologia formakuntza Havard Unibertsitatean amaitu zuen. 2016-tik 2018 arte Vall d’Hebron ospitaleko genetika unitatean genetista kliniko lanetan ibili zen. 2018-tik Santa Creu i Sant Pau ospitaleko pediatria zuzendaria da, Bartzelonan. Neuropediatra eta genetista kliniko lanetan jarraitzen du, genetiko basedun epilepsia bere ardura gehieneko gaia izanik.
Eulàlia Turón Viñas
IKASKETAK Lizentziatura: Medikuntza eta Zirugia Bartzelonako Unibertsitatean (UB) (1996-2002) Aditu-titulua: pediatria eta bere area bereziak. Sant Pau ospitalea (2003-2007) Bartzelonako Unibertsitatean neuropediatria masterra. Sant Joan de Déu ospitalea (2008-2010). Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan (UAB) pediatria, obstetrizia eta prebentzio medikuntza eta osasun publikoan doktoretza, 2020-ko Irailan. LAN ESPERIENTZIA Neuropediatria eta pediatria kritikoko pediatra berezitua. Gaixo neurokritiko pediatrikoen burubidea. Sant Pau Ospitaleko neuropedriatia unitateko koordinatzailea. Del Mar eta Sant Pau ospitaleetako Epilepsia unitateko pediatria saileko koordinatzailea. UAB eta Sant Pau ospitaleko Medikuntza Graduko, Neurologia Masterreko eta UB eta Bellvitge ospitaleko irakasle elkartua.
Vicente Villanueva Haba
Vicente Villanueva MD, PhD, 2004-tik Valentziako La Fe ospitalean neurologoa da. 2005-tik La Fe-ko Epilepsia disziplina anitzeko unitatean egiten du lan baita ere, non Epilepsia Errefrektario Unitateko eta Epilepsia Zirugia Programako burua den. Epi-CARE Europear Erreferentzia Sareko ordezko eta ILAE Intellectual Disability Task Force-ko kide da. 2017-tik Valentziako Unibertsitatean Neurologiako irakasle elkartua da. Villanueva Dk.-k Madrilgo Jimenez Diaz Fundazioan, Alabamako Unibertsitateko eta New York-eko Unibertsitateko Epilepsia zentroetan eta Pariseko Hôpital Saint-Vincent de Paul-en ikasi du. Bere gaur egungo ikerketak epilepsia refrektario, EEG-bideo monitorizazio eta saio kliniko eta epilepsiaren zirugiaren ildotik doaz. Vicente EEG eta Espainiar Neurologia Elkargoaren Epilepsia Gidako batzarretako kidea da, 2014-ean Epilepsian Sari Zientifikoa eman ziona. Gaur egun epliepsiari buruzko 100 artikulu baino gehiago argitaratu ditu.
Patricia Smeyers Durá
Patricia Smeyers Dk. Haur Neurologoa da Valentziako La Fe Unibertsitate Ospitale Politeknikoan, Epilepsia Errefrektario eta Epilepsia Zirugiako CESUR alor anitzeko Unitate Funtzionaleko burua izanik. Medikuntza Genetikan doktorea eta Valentziako Unibertsitatearen Ezohiko Sariarekin saritua bere Friedich-en Ataxiari buruzko doktorego tesiari esker, non gen kaltegarria bakartzea lortu zuen. Neurologia, Pediatria eta Neurofisiologia klinikoan espezialista, ikaste egonaldiak Londreseko (EB) King College Ospitalean eta Göteborgeko Unibertsitatean (SE) egin zituen. Puerikultura gradua eta Neuropsikologia Klinikoko doktoregoa izanik, kausa genetikodun epilepsia errefrektarioetan ekintza zientifikoetan bere arduraz gain, bere ardura soziala ere azpimarragarria da, haurrentzako 4 liburu argitaratu baititu, epilepsia azaltzen dutenak, eta ekintza hau SEN-ek saritu zuen 2011 urtean.
Tarifs inscription
Online zuzenean | 2022-07-20 arte |
---|---|
10,00 EUR | |
2,50 EUR | |
0 EUR |
Lieu de l'événement
Online zuzenean
Online zuzenean
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.
3 - Bonne santé et bien-être
Donner aux individus les moyens de vivre une vie saine et promouvoir le bien-être de tous à tout âge. Questions clés : couverture sanitaire universelle, santé sexuelle et procréative, diminution du nombre de personnes victimes d’accidents de la route, de la pollution et de produits chimiques, réduction du taux de mortalité maternelle et néonatale, fin des épidémies comme le SIDA, combattre l’hépatite et les maladies transmises par l’eau, prévention des drogues et de l’alcool, contrôle du tabac.
Plus d'informations