Hacia una formación profesional del futuro
Description
Uda Ikastaro hau presentziala da. Baina nahi izanez gero, online bidez nonnahitik zuzenean jarraitzeko eta parte hartzeko aukera egongo da: Horrela egitea nahiago bazenu, mesedez sakatu ONLINE gainean zuzeneko online ikastaroaren fitxara sartzeko.
Esaten dute zailena, batzuetan, agerikoa ikustea dela. Gure gizartean laugarren industria iraultzaren aurrerapenaren eraginez dagoeneko ematen ari diren aldaketak oso garrantzitsuak dira jada, eta aurrerantzean orain ezezaguna zaigun dimentsioa hartuko dute. Garrantzitsua da gizarteak, oro har, errealitate berri baten aurrean gaudela barneratzea eta agerikoa hori dela ulertzea. Errealitate horrek bizitza ulertzeko modu berri bat bilatzera eramaten gaitu pixkanaka, eta onartu behar dugu, gustatu ala ez, teknologiaren eraldaketa eta aurrerapena saihestezinak direla. Teknologia horrek pertsonen ongizatea eta planetaren jasangarritasuna hobetzeko eman dezakeen laguntza handiaz jabetu behar dugu.
Alabaina, jasangarritasunaren eta sistema adimendunen mundu batean azkar emandako bilakaera horretan, behar-beharrezkoa izango da gizatasun maila handia izatea eta pertsonak beste era batera prestatzea. Bizitzarekin, planetarekin eta lanarekin dugun harremana aldatzen ari da. Erantzun berriak eskatzen dituzten ingurune konplexuetan biziko gara. Oso garrantzitsua da ulertzea datozen 30 urteetan ez garela biziko pixkanakako aldaketen mundu batean, aldaketa disruptiboen mundu batean baizik. Hori dela eta, pertsonak ikaskuntza modu berrien bidez prestatu behar dira; pertsonek gaitasun berriak eskuratu, eta ezagutza eta trebetasun aurreratuak garatu beharko dituzte.
Beharrezkoak izango ditugu ere beste era bateko LHko ikastetxeak. Antolakuntza adimendun modura kudeatu eta antolatutako ikastetxeak, lan egitura eta espazio desberdinak izango dituztenak. Ekiteko eta lan egiteko beste modu bat, ezagutza sortuz eta partekatuz, begirada etorkizunean finkatuta dugula.
Jardunaldi honetan, Lanbide Heziketak etorkizuneko erronka horiei aurre egiteko dituen hainbat ekimen, programa eta proiekturen berri emango dugu. Alde batetik, errendimendu handiko lanbide heziketaren arloa eta talentua garatzeko eremu metodologikoa landuko ditugu. Hizpide izango ditugu ere zeharkako gaitasunak, pentsamendu sortzailea, adimen betearazlea eta giza balioak 4.0 ingurune berrietan. Lanbide heziketako ikastetxe adimendun 4.0ren kontzeptuaz, diseinu berriaz eta antolakuntzaz ere hitz egingo dugu. Horrez gain, Biozientziek eta Jasangarritasunak Euskadiko lanbide heziketan duten lekua izango dugu aztergai, bai eta lanbide heziketak giza garapen jasangarrian duen eta izango duen inpaktua ere.
Objectives
Ezagutzera ematea nola erantzuten ari dien Euskadiko lanbide heziketak 4. industria iraultzari eta 4.0 inguruneei, hainbat arlotatik.
Biozientziak eta jasangarritasuna Euskadiko lanbide heziketan aurkeztea, eta lanbide heziketak giza garapen jasangarrian duen eta izango duen inpaktuaren berri ematea.
Activity directed to
- University student
- Students not from university
- Teachers
- Professionals
- All public
Contributors
Program
02-07-2020
Erregistroa eta dokumentazio-banaketa / Registro y entrega de documentación
Presentation by the Director of the activity
- Itziar Alkorta Idiakez UPV/EHUko Uda Ikastaroak - Zuzendaria
- Rikar Lamadrid Intxaurraga Gobierno Vasco / Eusko Jaurlaritza - Director de Tecnología y Aprendizajes Avanzados
“Centros de Formación Profesional Inteligentes 4.0. Un nuevo diseño y organización de los Centros de Formación Profesional“
- Jorge Arevalo Turrillas Gobierno Vasco / Eusko Jaurlaritza - Viceconsejero de Formación Profesional
“Formación Profesional de Alto Rendimiento“
- José Antonio Marina Torres Catedrático excedente de filosofía en el instituto madrileño de La Cabrera, Doctor Honoris Causa por la Universidad Politécnica de Valencia
Break
“Biociencias y Sostenibilidad en la Formación Profesional“
- María José Barriola Baraibar TKNIKA - Directora de Área
“El impacto de la Formación Profesional en el Desarrollo Humano Sostenible“
- Javier Laiseka Moneo Centro de Formación Somorrostro - Director
Synthesis
Directors
Rikar Lamadrid Intxaurraga
Eusko Jaurlaritza - Gobierno Vasco, Teknologiaren eta Ikaskuntza Aurreratuen zuzendaria / Director de tecnología y aprendizajes avanzados
Rikardo Lamadrid Intxaurraga es el Director de Tecnología y Aprendizaje Avanzado del Departamento de Educación del Gobierno Vasco desde 2017. Su Dirección es responsable de la Investigación e Innovación Aplicada en Formación Profesional, del Emprendimiento activo, de la excelencia en FP, de la formación del profesorado de FP, la estrategia STEAM en los centros de FP, de los proyectos de innovación aplicada en colaboración con las pymes, la sostenibilidad en el sistema de FP vasco, la internacionalización de la FP de Euskadi, y algunas otras áreas. Antes de incorporarse al Gobierno Vasco, trabajó como profesor de FP y fue director del Centro Integrado de FP Aretxabaleta. Además, fue Vicepresidente y después presidente de IKASLAN GIPUZKOA (Asociación de centros públicos de FP de Gipuzkoa), desde 2015 hasta principios de 2017. En resumen, una vida profesional dedicada a la FP.
Speakers
Itziar Alkorta Idiakez
Uda Ikastaroak / Cursos de Verano, Zuzendari akademikoa / Directora académica
She holds a PhD in Law and is a lecturer in Civil Law at the UPV/EHU. Her main line of research is bioethics, a subject on which she has published several monographs and scientific and dissemination articles. She has participated in 4 European research projects of the VI and VII European Framework Programme, as well as in multiple research projects of the National Programme. She has been a visiting professor at the Hastings Center for Bioethics in New York, the Center for Bioethics at the University of Philadelphia and the University of Bordeaux. She was Secretary General of Eusko Ikaskuntza, and later of Jakiunde, Academy of Sciences, Arts and Letters. Vice-rector of quality and teaching innovation at the UPV/EHU between 2008 and 2012, and responsible for the development of the educational model, as well as quality programmes, and training and evaluation of university teaching staff. Between 2013 and 2015, she was Deputy Minister of Universities and Research of the Basque Government.
Jorge Arevalo Turrillas
María José Barriola Baraibar
TKNIKA (Centro de Investigación e Innovación de la F.P. del P. V.)
Javier Laiseka Moneo
José Antonio Marina Torres
Summary
Conclusions sent by the direction of the Summer Course
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.
4 - Quality education
Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.
More information