Haur eta gazteen transexualitatea
Description
Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2068170028 kod.) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailaren baliozkotzea ere dauka irakasleen etengabeko prestakuntza gisa.
Transexualitateari buruz ari gara jaiotzean, genitalak behatuta, sexua esleitu eta beren sexu-identitatearekin bat ez datorren pertsonek bizi duten errealitateari buruz ari garenean.
Hainbat ikerketen arabera, errealitate honen prebalentzia 1/1000koa izan daiteke, hortaz, haur edo nerabeekin lan egiten duen edozein langilek bere ibilbidean zehar kasuren bat ezagutzeko aukera asko ditu. Profesional horiek, gehienetan, ezagutzarik ez dutela eta ez direla bide lagunak izateko gai sentitzen adierazten dute.
Transexualitatea kultura zein garai historiko guztietan existitu izan da. Gure testuinguru kultural eta historikoan, duela oso gutxira arte, transexualitatea helduen kontutzat genuen eta buruko gaitza, bizio edo perbertsio bezala ulertzen zen. Haur eta gazteen transexualitatea ikusezina izateaz gain, pentsaezina ere bazen.
Zorionez, gaur egun errealitatea hau pentsatu, ulertu eta, ondorioz, lagundu dezakegu. Are gehiago, haurtzaroa eta nerabezaroa euren sexu-identitatearen arabera bizi den transexualitate egoera dauden pertsonen lehen belaunaldia ezagutzen ari gara.
Ikastaro honetan, sexologiaren eremu teorikotik, gai horren inguruan emandako azken aurrerapenak aurkeztuko ditugu. Gainera, transexualitatea esparru guztietan laguntzeko ahalmenak landu eta baliabideak eskainiko ditugu
Objectives
.
Al finalizar el curso los participantes conseguirán:
Conocer los avances teóricos y prácticos que se están dando en torno a la transexualidad infantil y juvenil y tener las capacidades y recursos para ser los compañero de camino durante estos procesos vitales.
Objetivos específicos:
- Aproximación al marco teórico del Sexo Humano.
- Conocer conceptos e ideas básicas para entender la transexualidad como expresión de diversidad.
- Disponer de recursos para identificar las diferentes realidades que se pueden dar en relación con la identidad sexual y su expresión, y en particular, las situaciones de transexualidad.
- Identificación de la acepciónes equivocadas, mitos y mentiras.
- Tener un conocimiento básico para entender el proceso de sexuación.
- Identificación de las etapas y señales que se dan en los procesos vitales a lo largo de la infancia y adolescencia.
- Disponer de herramientas teóricas y prácticas para detectar y responder a las necesidades expresadas.
- Desarrollar capacidades de apoyo a los procesos vitales de los niños y niñas en situación de transexualidad, tanto en el ámbito escolar, doméstico como social.
- Conocer las vivencias corporales que se dan en la infancia.
- Acercarse a las claves que se dan en la pubertad y en la adolescencia.
- Poner las bases para crear espacios seguros.
- Sentar las bases para reforzar la comprensión y el respeto entre iguales.
Activity directed to
- University students
- Teachers
- Professionals
- All public
Program
11-11-2021 / 14-11-2021
Aurkezpena
15-11-2021 / 28-11-2021
1. Kontzeptuak eta oinarrizko ideiak
29-11-2021 / 12-12-2021
2. Okerreko adierak, mitoak eta gezurrak / Sexuazio prozesua
13-12-2021 / 26-11-2021
3. Etxean lagundu. Etapak eta seinaleak
27-12-2021 / 09-01-2022
4. Eskolan lagundu
10-01-2022 / 23-01-2022
5. Pubertaroa eta nerabezaroa. Gorputzaren bizipena
24-01-2022 / 03-02-2022
6. Legeak eta protokoloak / Amaiera
Directors
Beatriz Sever Egaña
Bea Sever sexologoa
Bea Sever Egaña kazetaria, sexologoa eta Suizidologian aditua da. Chrysallis EH eta ondoren Naizen elkarteko kidea da. Naizeneko arreta arduradun bezala, bere seme-alaben errealitatea ulertzeko prozesuan familien bide laguna izateaz gain, arlo guztietako profesionalak laguntzen ditu: irakasleak, medikuak, hezitzaileak, begiraleak, kirol arlokoak… Nazioarteko oihartzuna izan zuen “Zakila duten neskak eta bulba duten mutilak” kanpaina eraman zuen. Naizeneko gazte taldeko koordinatzailea ere bada eta gazte transexualentzako hitzaldiak, ekintzak, udalekua, etab. antolatzen ditu, baita neska-mutil hauek entzun eta lagundu ere. Transexualitateari buruzko formazioak ematen ditu eta jardunaldi, kongresu eta antzekoetan parte hartu ohi du. Hainbat lege eta protokoloen lan-mahaietako partaidea izan da. “Tránsitos” liburuaren kolaboratzailea izan da eta une honetan “Otros tránsitos” liburua prestatzen dabil, transexualitatearen bizipen anitzak islatzeko.
Registration fees
Registration | Until 15-11-2021 |
---|---|
206,00 EUR | |
175,00 EUR | |
175,00 EUR | |
144,00 EUR |
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.
10 - Reduced inequalities
Reduce inequality in countries and between them. Key issues: promotion of the social, economic and political inclusion of all people, equal opportunities, fiscal, wage and social protection policies to favour equality, migration and the policies that affect it, official assistance for the development, regulation and supervision of world institutions and markets.
More information