Naturan Hezi IV. Topaketak: Sustraiak saretuz
Description
Naturan Hezi Eskola naturaguneetan hezten duen hezkuntza-komunitatearen topagunea da, non ikastaroak eta urteko Topaketak ospatzen ditugun. Topaketen helburua gai zehatz baten inguruan sakontzea da, hizlari adituei entzunez, esperientziak partekatuz, eta ikastetxeen artean elkarlanak eta sinergiak sortuz.
Lehen edizioan, naturan hezteak ikastetxean zekarren eraldaketa pedagogikoa izan genuen aztergai, eta zeharka baina nabarmen, irakasle eta ikasleen begirada aldatu behar zela ondorioztatu genuen. Bigarren edizioan, egungo gizarte eredu antropozentristatik ikuspegi ekozentrista batera salto egitearen garrantziaz jardun genuen, begirada aldatu eta naturarekin harremantzeko ditugun moduak aldatzearen aldeko jarrerak garatuz eta partekatuz. Eta hirugarrenean, ustezko eguraldi desegokiaren aurrean ditugun hainbat ikuspegi deseraikitzeko gakoak aurkeztu genituen.
Aurtengo edizioan, baso-eskolaren bidez sortutako saretzeak, sinergiak edota elkarlanak jarri nahi ditugu balorean, urte guzti hauetan zehar, bidelagun asko izan ditugulako eta sortutako elkarlan horietako asko, beste ikastetxeentzako ere eredugarriak eta baliogarriak izan daitezkeela iruditzen zaigulako. Basoko sustraien sarea hazten doalako eta horri esker, baita naturan hezten duen komunitatea ere.
OHARRA: Ikastaro honetan bazkaria barne eskainiko da TABAren eskutik.
Objectifs
Naturan hezten dutenen artean komunitatea sortu eta saretzea.
Eskolek naturan hezteko ibilbidean egin dituzten proposamen eta esperientziak ezagutzea eta partekatzea.
Naturan hezten dutenen beharrak eta zer motatako laguntza dagoen identifikatzea.
Activité s'adressant à
- Public en général
- Étudiants universitaires
- Étudiants non universitaires
- Professeurs
- Professionnels
Organisée par
Programme
27 06 2024
Erregistroa / Registro
Présentation par la Direction de l’activité
Naturan Hezi IV. Topaketak: Sustraiak saretuz
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola gidaria
- Maialen Sistiaga Poveda | Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakaslea- Zientzia esperimentalen didaktikaren saila
Table ronde: “Mahai-ingurua: gizarte hezitzailea eta proiektu komunitarioak.“
- Mikel Garcia Idiakez. | Argia Aldizkaria - Hezkuntza gaietako kazetaria (Modérateur)
- Aitziber Sarobe Egiguren | Mondragon Unibertsitatea, Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
- Aitziber Leoz Etxarri | Oinherri Herri Hezitzaileak sustatzeko elkartea - Oinherriko langilea
“Berritzeguneak eta Ingurugela-CEIDA Baso-eskolako ereduaren diseinuan eta pilotajearen jarraipenean parte- hartzea.“
- Nere Inda Goikolea | Berritzegune Nagusia, Eusko Jaurlaritza - Eusko Jaurlaritzako Berrikuntza, Aholkularitza eta Ikerketa eremua. Berritzegune Nagusia. Haur Hezkuntzako aholkularia.
“Euskal Herriko Unibertsitateko Zientzien Didaktika Saila Baso-eskola ereduaren diseinuan eta ebaluazioan inplikazioa.“
- Josu Sanz Alonso | Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakaslea (agregatua), UPV/EHU (zientziaren didaktika saila)
Pause
“Langile ikastola: eskolaren egituran egindako egokitzapena.“
- Agurtzane Rama Uria | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea- Ikasketa burua, Langile Ikastola
“SEO-Birdlife: hegaztien inguruko saioak basoan.“
- Iñaki Martiarena Otxotorena | Mattin sormena - Langile autonomoa/ arduraduna
“Ordiziako Udala natur-eremuen kudeaketarako laguntza.“
- Ordiziako Udalaren ordezkaria
- Ibon Zabala Arrillaga | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea, Urdaneta Ikastetxea
“Tolosaldea Lanbide Heziketako ikasleak Baso-eskola irakasleen konplizeak.“
- Asier Alonso Fernandez de Antona | Eusko Jaurlaritza - Irakaslea, Tolosaldea Lanbide Heziketako Institutoa
“Alkizako herria Baso-eskolaren parte.“
- ANA HERNANDEZ SANCHO | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea- Alkizako Herri Eskola
- Jone Zuaznabar Urkola | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntza irakaslea- Alkizako Herri Eskola
“Neiker: osasunarekin erlazionatutako artropodoen estudioa Baso-eskolaren esku.“
- Aitor Cevidanes Miranda | Neiker - Animalia Osasun saileko ikertzailea
“Irisgarritasun unibertsalari bidea egiteko mugikortasuna bermatu.“
- Nahia Aguado Alvarez | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako koordinazioa - Ingeleseko irakaslea-Toki- Alai ikastetxea
- Laxia Urresti Fernandez | Eusko Jaurlaritza - Fisioterapeuta
- Fernando Michelena Muguerza | KEMEN, desgaitasunen bat dutenen pertsonen kirol kluba - KEMEN elkarteko lehendakaria
“Familiak Baso-eskolan eragile.“
- Naiara Zabala Irastorza | Ikastolen Elkartea - LH Ikasketa burua- Udarregi Ikastola
- Iñaki Maritxalar Mendia | Udarregi Ikastola - Gurasoa
Mahai-inguruko kideei galderak
Bazkaria barne eskainiko da TABAren eskutik
Saretze dinamikak: naturan heztea proiektu komunitarioa izateko beharren eta sinergien mapa denon artean osatuz, PROMETEAREN eskutik.
Clôture du cours
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola gidaria
- Maialen Sistiaga Poveda | Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakaslea- Zientzia esperimentalen didaktikaren saila
Directeurs
Irati Andoño Erdozain
Kutxa Fundazioa
Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Conférenciers
Nahia Aguado Alvarez
Asier Alonso Fernandez de Antona
Irati Andoño Erdozain
Kutxa Fundazioa
Aitor Cevidanes Miranda (Donostia, 1989). Licenciado en Veterinaria (Universidad de Zaragoza), Máster en “Ecología Terrestre y Gestión de la Biodiversidad” (Universidad Autónoma de Barcelona) y Doctor en “Medicina de la Conservación” (Universidad Andrés Bello de Chile). Actualmente es investigador postdoctoral en el Departamento de Sanidad Animal de NEIKER. Su actividad investigadora está enfocada a la ecología de artrópodos vectores, epidemiología de enfermedades transmitidas por vectores y parásitos compartidos entre fauna silvestre, animales domésticos y seres humanos, en un contexto de cambio global.
Mikel Garcia Idiakez.
ANA HERNANDEZ SANCHO
Aitziber Leoz Etxarri
OINHERRI
Iñaki Maritxalar Mendia
Iñaki Martiarena Otxotorena
Fernando Michelena Muguerza
Agurtzane Rama Uria
Ordiziako Udalaren ordezkaria
Laxia Urresti Fernandez
Ibon Zabala Arrillaga
Naiara Zabala Irastorza
Josu Sanz Alonso
UPV/EHU
Josu Sanz es profesor de Didáctica de la Ciencia en la Facultad de Educación de la UPV/EHU. Desarrolla su docencia principalmente en el Grado de Educación Infantil, así como en el Máster de Profesorado de Secundaria. Sus intereses de investigación abarcan la relación Universidad-Escuela, la identidad docente (en el grupo de investigación Elkarrikertuz) y el aprendizaje en la naturaleza, entre otros. En este último marco, colabora con Kutxa Ekogunea en el proyecto piloto Baso Eskola. Josu Sanz Zientzien Didaktikako irakaslea da EHUko Hezkuntza Fakultatean. Bere irakaskuntza Haur Hezkuntzako Graduan garatzen du gehienbat, baita Bigarren Hezkuntzako Masterrean ere. Bere ikerketa interesak Unibertsitate-Eskola harremanak, Irakaskuntza Nortasuna (Elkarikertuz ikerketa taldearen barnean) eta naturan ikasteak dira, besteak beste. Azken honen inguruan, Kutxa Ekoguneko Baso Eskola proiektu pilotuan parte hartzen du.
Aitziber Sarobe Egiguren
HUHEZI
Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Jone Zuaznabar Urkola
Profesora de Educación Infantil de la Escuela de Alkiza. Realizó formación de manos de Bosquescuela. Ha llevado a cabo el proyecto baso-eskola en la escuela de Alkiza durante los últimos 4 años, desde su creación como pilotaje hasta la actualidad. El proyecto ha contado en sus primeros años con Ekogunea, y hoy en día el proyecto está integrado en la Escuela de Alkiza y también en el pueblo.
Tarifs inscription
Face á Face | jusqu'au 27-06-2024 |
---|---|
45,00 EUR |
Lieu de l'événement
Gipuzkoa
Gipuzkoa
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.
4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations11 - Villes et communautés durables
Faire en sorte que les villes et les établissements humains soient ouverts à tous, sûrs, résilients et durables. Questions clés : accès de tous à un logement et des services de base adéquats et sûrs, à un coût abordable, systèmes de transport accessibles et viables, urbanisation inclusive, planification et gestion participatives, protection du patrimoine culturel et naturel, qualité de l'air, déchets, espaces verts, liens entre zones urbaines, périurbaines et rurales.
Plus d'informations13 - Action pour le climat
Prendre d'urgence des mesures pour lutter contre les changements climatiques et leurs répercussions. Questions clés : atténuation des effets, résilience et capacité d'adaptation, planification, stratégies et plans nationaux, éducation et sensibilisation, réduction de l'impact et alerte rapide, respect de la Convention-cadre des Nations Unies sur les changements climatiques.
Plus d'informations16 - Paix, justice et institutions efficaces
Promouvoir l'avènement de sociétés pacifiques et ouvertes aux fins du développement durable, assurer l'accès de tous à la justice et mettre en place, à tous les niveaux, des institutions efficaces, responsables et ouvertes. Questions clés : réduction de la violence, de la maltraitance et de l'exploitation, État de droit, égalité d'accès à la justice, réduction de la corruption et de la pratique des pots-de-vin, institutions efficaces et transparentes, participation, accès à l'information, protection des libertés fondamentales.
Plus d'informations17 - Partenariats pour la réalisation des objectifs
Renforcer les moyens de mettre en œuvre et dynamiser le partenariat mondial pour le développement durable. Questions clés : mobilisation de ressources, consacrer 0,7 % du PIB à l'aide officielle aux pays en développement, dette extérieure, finances, coopération en matière technologique et d'innovation, technologies écologiquement rationnelles, création de capacités, système de commerce multilatéral universel, cohérence réglementaire et institutionnelle, disponibilité des données, suivi, indicateurs et reddition de comptes.
Plus d'informations