Naturan Hezi IV. Topaketak: Sustraiak saretuz
Descripción
Educar en la naturaleza es un punto de encuentro de la comunidad educativa que educa en espacios naturales, donde celebramos cursos y encuentros anuales. El objetivo de los encuentros es profundizar en un tema concreto, escuchando a ponentes expertos, compartiendo experiencias y generando colaboraciones y sinergias entre los centros.
En esta primera edición se analizó la transformación pedagógica que suponía la educación en la naturaleza en el centro escolar y se concluyó que, de forma transversal pero evidente, había que cambiar la mirada de profesores y alumnos. En la segunda edición hablábamos de la importancia de pasar de un modelo social antropocentrista actual a un enfoque ecocentrista, desarrollando y compartiendo actitudes favorables a cambiar la mirada y a cambiar nuestras formas de relación con la naturaleza. Y en la tercera presentamos las claves para desmontar una serie de visiones ante el previsible mal tiempo.
En esta edición pretendemos poner en valor las injerencias, sinergias y/o colaboraciones generadas a través de la baso-eskola, porque a lo largo de todos estos años hemos tenido muchos compañeros de viaje y creemos que muchas de estas colaboraciones pueden ser ejemplares y valiosas para otros centros. Porque la red de raíces del bosque crece y gracias a ello, también la comunidad que educa en la naturaleza.
AVISO: En este curso se ofrecerá una comida de la mano de TABA.
Objetivos
Compartir y crear comunidad entre el grupo de profesionales que educa en la naturaleza.
Conocer y compartir las propuestas y experiencias de las escuelas en su itinerario de educación en la naturaleza.
Identificar las necesidades y tipo de ayuda que necesita la comunidad de profesionales que educa en la naturaleza.
Público objetivo al que está dirigida la actividad
- Público en general
- Alumnado universitario
- Estudiantes no universitarios
- Profesorado
- Profesionales
Organiza
Programa
27-06-2024
Erregistroa / Registro
Presentación por parte de la Dirección de la actividad
Naturan Hezi IV. Topaketak: Sustraiak saretuz
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola gidaria
- Maialen Sistiaga Poveda | Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakaslea- Zientzia esperimentalen didaktikaren saila
Mesa Redonda: “Mahai-ingurua: gizarte hezitzailea eta proiektu komunitarioak.“
- Mikel Garcia Idiakez. | Argia Aldizkaria - Hezkuntza gaietako kazetaria (Modera)
- Aitziber Sarobe Egiguren | Mondragon Unibertsitatea, Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
- Aitziber Leoz Etxarri | Oinherri Herri Hezitzaileak sustatzeko elkartea - Oinherriko langilea
“Berritzeguneak eta Ingurugela-CEIDA Baso-eskolako ereduaren diseinuan eta pilotajearen jarraipenean parte- hartzea.“
- Nere Inda Goikolea | Berritzegune Nagusia, Eusko Jaurlaritza - Eusko Jaurlaritzako Berrikuntza, Aholkularitza eta Ikerketa eremua. Berritzegune Nagusia. Haur Hezkuntzako aholkularia.
“Euskal Herriko Unibertsitateko Zientzien Didaktika Saila Baso-eskola ereduaren diseinuan eta ebaluazioan inplikazioa.“
- Josu Sanz Alonso | Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakaslea (agregatua), UPV/EHU (zientziaren didaktika saila)
Pausa
“Langile ikastola: eskolaren egituran egindako egokitzapena.“
- Agurtzane Rama Uria | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea- Ikasketa burua, Langile Ikastola
“SEO-Birdlife: hegaztien inguruko saioak basoan.“
- Iñaki Martiarena Otxotorena | Mattin sormena - Langile autonomoa/ arduraduna
“Ordiziako Udala natur-eremuen kudeaketarako laguntza.“
- Ordiziako Udalaren ordezkaria
- Ibon Zabala Arrillaga | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea, Urdaneta Ikastetxea
“Tolosaldea Lanbide Heziketako ikasleak Baso-eskola irakasleen konplizeak.“
- Asier Alonso Fernandez de Antona | Eusko Jaurlaritza - Irakaslea, Tolosaldea Lanbide Heziketako Institutoa
“Alkizako herria Baso-eskolaren parte.“
- ANA HERNANDEZ SANCHO | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea- Alkizako Herri Eskola
- Jone Zuaznabar Urkola | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntza irakaslea- Alkizako Herri Eskola
“Neiker: osasunarekin erlazionatutako artropodoen estudioa Baso-eskolaren esku.“
- Aitor Cevidanes Miranda | Neiker - Animalia Osasun saileko ikertzailea
“Irisgarritasun unibertsalari bidea egiteko mugikortasuna bermatu.“
- Nahia Aguado Alvarez | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako koordinazioa - Ingeleseko irakaslea-Toki- Alai ikastetxea
- Laxia Urresti Fernandez | Eusko Jaurlaritza - Fisioterapeuta
- Fernando Michelena Muguerza | KEMEN, desgaitasunen bat dutenen pertsonen kirol kluba - KEMEN elkarteko lehendakaria
“Familiak Baso-eskolan eragile.“
- Naiara Zabala Irastorza | Ikastolen Elkartea - LH Ikasketa burua- Udarregi Ikastola
- Iñaki Maritxalar Mendia | Udarregi Ikastola - Gurasoa
Mahai-inguruko kideei galderak
Bazkaria barne eskainiko da TABAren eskutik
Saretze dinamikak: naturan heztea proiektu komunitarioa izateko beharren eta sinergien mapa denon artean osatuz, PROMETEAREN eskutik.
Cierre
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola gidaria
- Maialen Sistiaga Poveda | Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakaslea- Zientzia esperimentalen didaktikaren saila
Directoras/es
Irati Andoño Erdozain
Kutxa Fundazioa
Kutxa Fundazioko Baso-eskola proiektuaren gidaria da. EHUko Bilboko Irakasleen eskolan irakasle ikasketak burutu ditu, Haur Heziketan espezialitatea eta Bartzelonako Unibertsitatearen eskutik Ikaskuntza Espazioen Diseinua graduondoa burutu du. Esperientzia handia du haur eta gazteekin bai helduekin lanean, herrialde eta hezkuntza zein laguntza ezarpen ezberdinetan. Baso Eskola edo Forest Kindergarten proiektua lideratzen aritu da Eskozian urte luzez eta Bandera berdea (Eco Flag) lortzeko partaide aktiboa izan da.
Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Ponentes
Nahia Aguado Alvarez
Lehen Hezkuntzan eta Atzerriko Hizkuntzan graduatua. Egun Toki Alai eskolako Haur Hezkuntzan ingeleseko irakasle eta koordinazio lanak egiten ditut eta, besteak beste, gure baso-eskola proiektuan parte hartu dut azken hiru ikasturteetan. 2020an Kutxa Ekoguneak antolatutako “Naturan Hezi” ikastaroa burutu nuen eta 2023an Bosquescuelako Goi Mailako Unibertsitate ikasketak burutu nituen.
Asier Alonso Fernandez de Antona
Jarduera Fisiko eta Kirolaren zientzietan lizentziatua. Tolosaldea Lanbide Heziketako natur gidaritzako erdi mailako zikloetako irakaslea da eta ETHAZI errendimendu handiko zikloetako arduraduna.
Irati Andoño Erdozain
Kutxa Fundazioa
Kutxa Fundazioko Baso-eskola proiektuaren gidaria da. EHUko Bilboko Irakasleen eskolan irakasle ikasketak burutu ditu, Haur Heziketan espezialitatea eta Bartzelonako Unibertsitatearen eskutik Ikaskuntza Espazioen Diseinua graduondoa burutu du. Esperientzia handia du haur eta gazteekin bai helduekin lanean, herrialde eta hezkuntza zein laguntza ezarpen ezberdinetan. Baso Eskola edo Forest Kindergarten proiektua lideratzen aritu da Eskozian urte luzez eta Bandera berdea (Eco Flag) lortzeko partaide aktiboa izan da.
Aitor Cevidanes Miranda (Donostia, 1989). Licenciado en Veterinaria (Universidad de Zaragoza), Máster en “Ecología Terrestre y Gestión de la Biodiversidad” (Universidad Autónoma de Barcelona) y Doctor en “Medicina de la Conservación” (Universidad Andrés Bello de Chile). Actualmente es investigador postdoctoral en el Departamento de Sanidad Animal de NEIKER. Su actividad investigadora está enfocada a la ecología de artrópodos vectores, epidemiología de enfermedades transmitidas por vectores y parásitos compartidos entre fauna silvestre, animales domésticos y seres humanos, en un contexto de cambio global.
Mikel Garcia Idiakez.
Kazetaritzan lizentziatua da eta doktoretza du Komunikazioan. XIX. Rikardo Arregi Kazetari Berria Saria irabazi zuen eta bi liburu idatzi ditu: "Zeluloidezko begiradak" eta "Pape Niang. Hasiera berri bat". Hainbat hedabidetan aritua, 2004tik Argia hedabidean egiten du lan. Bertan, hezkuntzari lotutako gaiez idazten du batez ere. Hain justu, hezkuntzaren bueltako mahai-inguru eta saio ugaritan parte hartutakoa da, dinamizazio lanetan.
ANA HERNANDEZ SANCHO
Magisteritzako ikasketak. Araban 25 urte egin ondoren azkeneko 8 urteak Alkizako herri eskolan eman ditut eta 7 urte baso-eskolako proiektuarekin daramagu HHko ikasleekin. Eskola landa eremuan kokaturik naturarekin harreman handia izaten dugu eta horretara bideratzen dugu.
Haur Hezkuntzan diplomatua, Hizkuntzen Psikopedagogian lizentziatua eta entzumena eta mintzamenean aditua. Nire ibilbide profesionalean etapa eta eremu ezberdinetan lan egin dudan arren ( Gasteizko Haurreskoletan, Boiseko ikastolan, Nafarroako eta EAEko eskola publiko askotan ordezkapenak...). 2013. urtetik EAEko Berritzegune Nagusian nabil Haur Hezkuntzako aholkulari.
Aitziber Leoz Etxarri
OINHERRI
Lehen Hezkuntzako gradua eta Ingurumen Hezkuntzan Masterra. Goi mailako ikastaroa (unibertsitate expertoa) Pedagogia Berdean Heike Freireren eskutik. Ibilbide profesionalari dagokionez hezkuntza ez formala, ingurumen hezkuntzako hezitzaile eta azkeneko urtetatik LHko irakaslea. Oinherriko langilea eta irakaslea momentu honetan.
Iñaki Maritxalar Mendia
Ingenieritza tekniko industriala mekanikan espezializatua burutu nuen Donostiako eskola politeknikoan. Ibermatican sartu nintzen 2005. urtean laguntza teknikari gisa. 4 urte igaro eta gero Lesakako ArcelorMittalera mugitu nintzen eta han 3 urtez ingenieritzako sailean. Bertan ikusi nuen zerbitzu mundua gehiago gustatzen zitzaidala eta Ibermaticara bueltatu nintzen 2012. urtean. Oraingoan laguntza teknikoko saileko buru eta aholkulari gisa gaur-egun arte. 2022. urtean DBH irakasle gisa aritzeko masterra burutu nuen eta 2023an Orereta ikastolan 4 hilabetez matematikako irakasle (besteak beste) modura egon naiz.
Iñaki Martiarena Otxotorena
Haurtzarotik datorkit lurra eta sorkuntzarekiko interesa. Baratze ekologikoari lotutako formakuntza izan ostean, hainbat baratze ekologiko hezitzaileak eta dinamizatu ditut, Donostian. Ondarearen trasmisioan dihardut gaur egun. Horretarako, besteak beste, arteaz eta komunikazio bisualaz baliatzen naiz. Euskarazko Haur eta Gazte Literaturaren Galtzagorri Elkarteko kidea naiz. Hainbat idazleen liburuek nire ilustrazioak daramate. BELARDO komiki pertsonaia xelebrea marraztu ohi dut. Etorkizunari arretaz begiratzen diot eta erronka berriei heltzeko prest nago. Horretarako, ezinbestekoa deritzot eragile desberdinen elkarlana.
Fernando Michelena Muguerza
KEMEN Desgaitasunen bat duten pertsonen Kirol klubeko Lehendakaria da. Era berean, kirol entrenatzailea da. Tiro-kirol egokituan kirolaria da eta 30 urte baino gehiago daramatza Kirol egokituan.
Agurtzane Rama Uria
Langile ikastolako ikasle-ohia, irakaslea, ama eta momento honetan ikasketa-burua naiz. Kimika ikasketak amaitu nituen eta bigarren hezkuntzan lanean hainbat urte eman ondoren, pedagogía gehiago eta aldaketa bat behar nuela ikusita, Haur Hezkuntza ikasi nuen. Orduz geroztik Haur Hezkuntzako irakasle naiz. Langile ikastolara EKOGUNEko “Baso-eskola” proiektuaren eskaintza heldu zenean, ilusioz hartu zuen irakasle eta familia taldearen barruan egon nintzen. Formazioa jaso eta Langiletik EKOGUNEko basora joaten hasi zen lehen talde horietako baten tutore izan nintzen. Maritxu, Josune, Ixiar eta Maite Ezponda aritu ginen buru-belarri lehen urratsa haietan irakasle bezala, eta Ana eta Rosa zuzendaritzatik laguntzen.
Ordiziako Udalaren ordezkaria
Laxia Urresti Fernandez
1998.urtez geroztik Hezkuntzan dihardut lanean Hezkuntza Premia Bereziko ikasleekin, arlo motorrean zailtasunak dituzten ikasleekin. Curriculum sarbidean laguntzen eta ahalbidetzen ahalegintzen, edo saiatzen behintzat. 2003.urtean Oposaketak gainditu, eta 10 urtez Galdakaoko Berritzegunean egon ondoren, beste hamar urte pasa nituen Irungo Berritzegunean eta aurten Donostiako Berritzegunean kokatuta nago, nahiz eta, Bidasoa bailaran lan egiten jarraitu.
Ibon Zabala Arrillaga
Heziketa Fisikoa eta Haur Hezkuntzako diplomaturak ditut Euska Herriko Unibertsitatean. 2007az geroztik Eskola Publikoan irakakasle eta azken 4 urteak Ordiziako Urdaneta eskolan, Haur Hezkuntzan. Gaur egun HHko koordinatzeailea eta bost urteko tutore naiz. Aurten jarri dugu martxan Baso Eskola ekimena.
Naiara Zabala Irastorza
Pedagogian lizentziatua eta magisteritzan diplomatua, Lehen Hezkuntzako espezialitatean. 15 urtez Udarregi ikastolan irakasle bezala aritua eta azkenengo 5 urteetatik Lehen Hezkuntzako ikasketa buru da.
Josu Sanz Alonso
UPV/EHU, Didáctica de las Ciencias Experimentales
Josu Sanz es profesor de Didáctica de la Ciencia en la Facultad de Educación de la UPV/EHU. Desarrolla su docencia principalmente en el Grado de Educación Infantil, así como en el Máster de Profesorado de Secundaria. Sus intereses de investigación abarcan la relación Universidad-Escuela, la identidad docente (en el grupo de investigación Elkarrikertuz) y el aprendizaje en la naturaleza, entre otros. En este último marco, colabora con Kutxa Ekogunea en el proyecto piloto Baso Eskola. Josu Sanz Zientzien Didaktikako irakaslea da EHUko Hezkuntza Fakultatean. Bere irakaskuntza Haur Hezkuntzako Graduan garatzen du gehienbat, baita Bigarren Hezkuntzako Masterrean ere. Bere ikerketa interesak Unibertsitate-Eskola harremanak, Irakaskuntza Nortasuna (Elkarikertuz ikerketa taldearen barnean) eta naturan ikasteak dira, besteak beste. Azken honen inguruan, Kutxa Ekoguneko Baso Eskola proiektu pilotuan parte hartzen du.
Aitziber Sarobe Egiguren
HUHEZI
Mondragon Unibertsitatea, Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea Biologoa, Arkamurka natura-elkarteko kidea eta natur kontserbazioaren arloan ekintzailea. Lanbidez, Mondragon Unibertsitateko irakaslea zientzien didaktikaren arloan; Zientziak Bizidunontzat hezkuntza-ereduaren baitan, tokiko kurrikuluen bidetik proiektu komunitarioen sustatzailea eta ikerlaria.
Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Jone Zuaznabar Urkola
Profesora de Educación Infantil de la Escuela de Alkiza. Realizó formación de manos de Bosquescuela. Ha llevado a cabo el proyecto baso-eskola en la escuela de Alkiza durante los últimos 4 años, desde su creación como pilotaje hasta la actualidad. El proyecto ha contado en sus primeros años con Ekogunea, y hoy en día el proyecto está integrado en la Escuela de Alkiza y también en el pueblo.
Precios matrícula
Presencial | Hasta 27-06-2024 |
---|---|
45,00 EUR |
Lugar
Kutxa Fundazioa Plaza .TABAKALERA Centro Internacional de Cultura Contemporánea
Plaza de las cigarreras, 1 20012. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Kutxa Fundazioa Plaza .TABAKALERA Centro Internacional de Cultura Contemporánea
Plaza de las cigarreras, 1 20012. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Objetivos de desarrollo sostenible
Desde UIK queremos aportar a la consecución de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) 2030. Para ello, hemos identificado a qué objetivos contribuyen nuestros programas. Puedes consultar los objetivos a continuación.
La Agenda 2030 es la nueva agenda internacional de desarrollo que se aprobó en septiembre de 2015 en el seno de Naciones Unidas. Esta Agenda pretende ser un instrumento para la lucha a favor del desarrollo humano sostenible en todo el planeta, cuyos pilares fundamentales son la erradicación de la pobreza, la disminución de las vulnerabilidades y las desigualdades, y el fomento de la sostenibilidad. Es una oportunidad única para transformar el mundo antes del 2030 y garantizar los derechos humanos para todas las personas. Esta agenda marca 17 objetivos.
4 - Educación de calidad
Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todas las personas. Cuestiones clave: enseñanza gratuita, equitativa y de calidad, acceso igualitario a formación superior, educación para el desarrollo sostenible, instalaciones educativas adecuadas para personas con discapacidad, entornos de aprendizajes seguros, no violentos, inclusivos y eficaces.
Más información11 - Ciudades y comunidades sostenibles
Lograr que las ciudades y los asentamientos humanos sean inclusivos, seguros, resilientes y sostenibles. Cuestiones clave: acceso a viviendas y servicios básicos adecuados, seguros y asequibles, sistemas de transporte adecuados y sostenibles, urbanización inclusiva, planificación y gestión participativa, protección del patrimonio cultural y natural, calidad del aire, residuos, zonas verdes, vínculos entre zonas urbanas, periurbanas y rurales.
Más información13 - Acción por el clima
Adoptar medidas urgentes para combatir el cambio climático y sus efectos. Cuestiones clave: mitigación, resiliencia y capacidad de adaptación, planificación, estrategias y planes nacionales, educación y sensibilización, reducción de efectos y alerta temprana, , cumplimiento de la Convención Marco de las Naciones Unidas sobre el Cambio Climático.
Más información16 - Paz, justicia e instituciones sólidas
Promover sociedades pacíficas e inclusivas para el desarrollo sostenible, facilitar el acceso a la justicia para todos y construir a todos los niveles instituciones eficaces e inclusivas que rindan cuentas. Cuestiones clave: reducción violencia, maltrato y explotación, estado de derecho, igualdad de acceso a la justicia, reducción corrupción y soborno, instituciones eficaces y transparentes, participación, acceso a la información, protección libertades fundamentales.
Más información17 - Alianzas para lograr los objetivos
Fortalecer los medios de implementación y revitalizar la Alianza Mundial para el Desarrollo Sostenible. Cuestiones clave: movilización de recursos, 0,7% PIB para ayuda oficial para el desarrollo, deuda externa, finanzas, cooperación en materia tecnológica y de innovación, tecnologías ecológicamente racionales, creación de capacidades, sistema de comercio multilateral universal, coherencia normativa e institucional, disponibilidad de datos, vigilancia, indicadores y rendición de cuentas.
Más información