Cours d'été
Procedimientos y herramientas disponibles para la detección, valoración e intervención de problemas de desarrollo de lenguaje en niñas y niños euskaldunes

Procedimientos y herramientas disponibles para la detección, valoración e intervención de problemas de desarrollo de lenguaje en niñas y niños euskaldunes

27.Sep - 28. Sep, 2019 Cod. O22-19

Description

Uda Ikastaro honen helburua euskara/gaztelania, euskara/frantsesa hitz egiten duten haur elebidunen eta eleaniztunen hizkuntza garapenarekin loturiko arazoak antzematea, balioestea eta esku hartzea errazteko erabilgarri izan daitezkeen egungo baliabideetako batzuei buruzko informazioa biltzea da. Baliabide horiek materialak izan daitezke: testak, eskola materiala, etxean lantzeko materiala…. Baita pertsonalak ere: Hainbat profesional, esku hartze ereduak, sareko lana, familia elkarteak eta abar. Alderdi soziolinguistikoak aztertzen eta esperientzia pertsonalak kontatzen jarraituko dugu esku artean dugun gaiaren arloko hutsune handiak estaltzen laguntzeko, egungo lan ildoei buruz hitz egingo diguten ikertzaile espezialisten ekarpena ahaztu gabe.

Lire la suite

Objectifs

Hizkuntzaren garapenarekin loturiko nahasmenduak antzemateko, balioesteko eta haietan esku hartzeko dauden baliabideak ezagutarazten laguntzea, euskara izanik oinarrizko hizkuntzetako bat.

Eskola, familia eta gizarte mailako lan esperientziak ezagutzea.

Familien, profesionalen eta ikertzaileen arteko elkarrizketa ahalbidetzea, baliabideak hedatzen eta premiak antzematen laguntzeko eta lan ildo berriak proposatzeko.

Activité s'adressant à

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra
  • Ikertzaileak
  • Familias

Collaborateurs

  • Asociacion Guztiok Bortziriak
  • mancomunidad del euskera de Bortziriak
  • ELEBILAB
  • Lesakako Udala

Programme

2019-09-27

15:45 - 16:00

Entrega de documentación

16:00 - 16:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Belen Compains Beaumont Osasunbidea - Directora del curso. Pediatra de AP
16:30 - 17:30

“Qué sabemos y qué no, sobre el desarrollo del lenguaje en niñas y niños bilingües y plurilingües“

  • Maria José Ezeizabarrena Segurola Profesora UPV/EHU. Investigadora Grupo ELEBILAB - Departamento de lingüística y estudios vascos
17:30 - 18:00

Atsedena

18:00 - 20:00

Mahai ingurua: “Experiencia en la etapa de Educación Infantil en Labiaga Ikastola: niñas y niños con problemas de desarrollo en el lenguaje“

  • Leire Satrustegi Markotegi Ikastola Labiaga - Rehabilitadora
  • Uxoa Iriazabal Iza Ikastola Labiaga - Orientadora
  • Nekane Ordoki Gonazalez Ikastola Labiaga - Logopeda
  • Amaia Irazoqui Irazoqui Ikastola Labiaga - Profesora
  • Idoia Apezteguia Zozaia Ikastola Labiaga - Madre
  • Fatima Gonzalez Burguete Ikastola Labiaga - Madre

2019-09-28

09:00 - 10:15

“Neure Clinic, un nuevo recurso para niñas y niños euskaldunes con trastornos de lenguaje“

  • Nekane Galparsoro Izagirre Neure Clinic. BCBL - Neuropsicóloga y Logopeda. Investigadora
  • Maite Redondo Neure Clinic. BCBL - Neuropsicóloga
10:15 - 11:30

“Discapacidad intelectual y desarrollo de lenguaje en niñas y niños euskaldunes“

  • Helena Ganuza Armañanzas Centro de Estimulación Temprana y Psicología Infantil - Psicóloga
11:30 - 12:00

Atsedena

12:00 - 13:00

“Plataforma era.eus, información y recursos para las familias de niñas y niños que estudian en euskera. La activación de los ámbitos comunitarios extra-escolares“

  • Rosa Ramos Alfaro Plataforma Era.eus - Técnica euskera
  • Marta Chamorro Armendariz Técnica de Euskera de Iruñea
13:00 - 15:00

Comida de trabajo

15:00 - 17:30

“Valoración intervención trastornos de lenguaje en niñas y niños con TEA“

  • Carmen Gandara Rossi Centro Huarte San Juan - Psicopedagoga. Doctora en educación y psicología

Directeurs

Belen Compains Beaumont

Centro de Salud de Lesaka

Nafarroako Unibertsitatean medikuntzan lizenziatua. Nafarraoko Hospitalean pediatria espzializazioa. 1990 geroztik Lehen Mailako Arretako mediku bezala lan egiten dut, lehengo hirurak Iruñeko Udalaren mediku gisako lanarekin konpatibilizatuta. 1993 geroztik Lesakako Osasun Zentroko pediatra. Desagertutako Bortzirietako ELAIAko (Equipo Local de Atención a la Infancia y Adolescencia) bazkide sortzailea. Nafarroako Arreta Goiztiarraren Elkartearen sortzaile eta lehen Lehendakaria. Nafarroako pediatria elkartearen haur garapenaren taldekidea. Oraingo Haur Garapenaren eta ohiko Arreta Goiztirarraren NAUPeko irakasle laguntzailea. Ur terapia eta neurorehabilitazioari buruzko Lesakako ikastaroen zuzendaria. 2017.ko bi ikastaroetan hizlaria. Arreta goiztiarraren azken hiru kongresuetan gutxienez eta Nafarroako pediatira elkartean komunikazioak aurkeztu ditut, beti haur garapena eta Arrta Goiztiarrarekin lotuta. Une honetan hiru ikerketa proiektuetan parte hartzen ari naiz.

Conférenciers

Idoia Apezteguia Zozaia

Marta Chamorro Armendariz

Maria José Ezeizabarrena Segurola

Letren Fakultatea - ELEBILAB (UPV/EHU)

Euskal Filologia Litzentziaduna (UPV/EHU) eta Hizkuntzalaritzan Doktore (U. Hamburg). Irakasle eta ikertzaile Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak sailean (UPV/EHU). ELEBILAB Ikertaldearen Zuzendaria (UPV/EHU). Ikerketa gaiak: elebitasun goiztiarra; haurren keinuak, hiztegia, gramatika eta fonologia; hizkuntzaren erabilera hizkuntza-ukipen egoeratan.

Nekane Galparsoro Izagirre

BCBL

Carmen Gandara Rossi

Doctora en Educación y Psicología por Universidad de Navarra (España), Máster en Psicopedagogía, tiene 13 años de experiencia en diagnóstico e intervención en trastornos del espectro autista. Se especializó, durante dos años y medio (2007-2009), como terapeuta psicoeducativo en trastornos del espectro autista en la clínica de Charlotte de la División TEACCH (Treatment and Education of Autism and Communication-related handicapped CHildren), parte del Departamento de Psiquiatría de la Universidad de Carolina del Norte en Chapel Hill (EE.UU.) También realizó una estancia (2010) en la Universidad de Washington en el Center of Autism principalmente enfocada a la intervención según modelos social-interactivos. Actualmente es profesora asociada de Psicología del Lenguaje y de Estrategias de Adaptación Curricular en la Universidad de Navarra y trabaja por cuenta propia con personas con autismo utilizando un modelo de intervención ecléctico que incluye elementos del método TEACCH

Helena Ganuza Armañanzas

Psicóloga. Trabaja en el centro de estimulación temprana y psicología infantil de Pamplona

Fatima Gonzalez Burguete

Amaia Irazoqui Irazoqui

Labiaga Ikastola

Uxoa Iriazabal Iza

Nekane Ordoki Gonazalez

Rosa Ramos Alfaro

Berriozarko Udala. Euskara Zerbitzua

Maite Redondo

Leire Satrustegi Markotegi

Labiaga Ikastola

Tarifs inscription

MATRIKULA2019-05-31 arte2019-09-27 arte
60,00 EUR70,00 EUR
35,00 EUR -
20,00 EUR20,00 EUR

Lieu de l'événement

Koskontako Bidea, 7, 2. Pisua

Lesaka 31770

Nafarroa