Los ODS en la Educación desde el paradigma de la Economía Ecológica, la Biomimesis y los Derechos de la Naturaleza
Description
Biomimesis izeneko uda lehen ikastaroan izandako esperientzia positiboari esker, COVID osteko jasangarritasun-erronkei aurre egiteko diziplina anitzeko proposamena izanik, Biomimesiaren eta GJHen paradigmetatik kualifikazio handiko giza baliabide bat lortzeko beste udako ikastaro bat egiteko beharra identifikatu ahal izan zen. Ikastaro hau unibertsitate-hezkuntzari eta Lanbide Heziketari zuzenduta dago bereziki, baina hezkuntza ez-formalera, lanbide-, enpresa- eta lan-mundura eta, nola ez, GKEetara zabal daiteke. Helburua kalitate handiko hezkuntza bat ezartzea da, inklusiboa, genero-ekitateduna eta zientzia eta teknologia diziplinartekoa eta holistikoa izango dena Naturaren harmonian, eta hori premiazkoa da goi-mailako hezkuntzan.
Objectifs
Naturarekin harmonian bizitzeari dagokionez, Goi-mailako Hezkuntzari buruzko ikuspegi berria harmonizatu eta bideratzea, GJHetan oinarritutako zibilizazio ekologikoa eraikitzeko, zeharkakoa lanbide-, unibertsitate- eta lanbide-heziketaren eremutik, Biomimesiaren paradigmaren pean.
NBEren GJHak betetzea. Horiek sozialki onartuta daude, baina oraindik ez dira hezkuntza-sisteman txertatu, jakintza, zientzia eta teknologia transdiziplinarra, birsortzailea eta holistikoa oinarri hartuta; naturako osagaiak erabiltzean arreta-printzipioei dagokienez, belaunaldi barruko eta barruko erantzunkidetasuna lehenetsiko da.
Activité s'adressant à
- Publiko orokorra
Méthodologie
Uda ikastaroa teorien ahozko azalpen batzuen bidez planteatzen da, profesional talde hautatu batek aplikatuak, akademiko eta ikertzaile gisa, beren ezagutzaren arloan adituak direnak. Bestalde, naturaren behaketa adimentsua abiapuntu hartuta eta giza prozesuetan modu adimentsuan kopiatuta, ikaskuntzarekin lotutako tailer bat ezarriko da. Hori dela eta, Uda Ikastaro hau eztabaidarako eta konplexutasunaren hausnarketarako gune aproposa da, atal, ponentzia eta tailer bakoitzean analisi kritiko baina propositibo bat eginez.
Ikasturtean zehar, mahai-inguru moduko eztabaidarako elkarrizketa-gune bat prestatuko da, eta Biomimesis goi-mailako hezkuntzan inplementatu ahal izateko moduari buruzko analisian batuko da, naturarekin harmonian dagoen diziplinaz gaindiko eta holistikako zientzia eta teknologia gisa. Era berean, lankidetza-espazio batean lan egingo da aldi berean, desing thinking teknikaren bidez metodologia aktibo eta berritzaileei jarraituz, horretarako prestatutako tailerretatik abiatuta.
Uda Ikastaroaren bi dinamika horiek ikasle, profesional, akademiko, enpresaburu eta herritarren jardun errespetagarria erraztuko dute, eta zeharkako gaitasun aurreratuak eta konplexuak sortuko dituzte kontsumo arduratsu baterako, baliabide naturalak errespetatuz, eta, horrela, iraunkortasuna sustatzea lortuko da, diziplina anitzeko eta kultura anitzeko ikuspegi batetik, akademiatik eta unibertsitate-mundutik zibilizazio ekologikoa eraikitzeko. Horren guztiaren ondorioz, ondorio batzuk aterako dira, eta hizlariek eta bertaratuek parte hartu ahal izango dute ekitaldian zehar, elkarlanean.
Programme
2022-09-07
Registro
Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:
- Eliot Graeff | Centro de Estudios y de Experiencias en Biomimetismo (CEEBIOS) de Francia (Zoom bidez parte hartuko du)
- Gabriel Castañares Hernández | Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030 / Secretaría de Estado para la Agenda 2030 - Director General de Políticas Palanca para el Cumplimiento de la Agenda 2030 (Zoom bidez parte hartuko du)
- Jon Barrutia Guenaga | UPV/EHU - Decano de la Facultad de Economía y Empresa
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
- Unai Tamayo Orbegozo | UPV/EHU - Economía Circular y Consumo Responsable
- Hernando Bernal Zamudio | Miembro del Programa Harmony with Nature de las Naciones Unidas y de la Asociación Internacional de Economía Ecológica
BLOQUE I: NATURALEZA
“CONFERENCIA INAUGURAL“
- María Mercedes Sánchez | HwN, de la Organización de las Naciones Unidas, ONU - Directora (Zoom bidez parte hartuko du)
“SESIÓN 1: ODS Y LA AGENDA 2030. SERVICIOS DE LOS ECOSISTEMAS COMO PROMOTORES DE LA VIDA. ACTUACIONES DESDE LA FORMACIÓN SUPERIOR ACORDES A LA AGENDA 2030“
La Educación Ambiental en el Nuevo Paradigma
- Ibone Ametzaga Arregi | Cátedra UNESCO de Desarrollo Sostenible y Educación Ambiental de la UPV/EHU - Directora
Los ODS en el Nuevo Paradigma. El papel de la Educación en su implementación efectiva en la sociedad
- Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga | Directora de Sostenibilidad y miembro de los Consejos de Cooperación al Desarrollo vasco, de la UPV/EHU y la Red Española para el Desarrollo Sostenible (REDS)
“SESIÓN 2: LA NATURALEZA COMO SUJETO DE DERECHO (nuevo paradigma de las Naciones Unidas)“
El mar Menor como Sujeto de Derecho
- Teresa Vicente | Universidad de Murcia
El Proceso de Inclusión de la Naturaleza como sujeto de Derecho, en Asia, Logros y Desafíos
- Jaehwan Shim | Instituto de Estudios Latinoamericanos de la Universidad Hankuk de Corea del Sur (Zoom bidez parte hartuko du)
El Proceso de Inclusión de la Naturaleza como sujeto de Derecho, en Europa y América, Logros y Desafíos
- Susana Borrás Pentinat | Universitat Rovira i Virgili (Cataluña) - Experta en Derechos de la Naturaleza del Programa Harmony with Nature, HwN, de la Organización de las Naciones Unidas, ONU (Zoom bidez parte hartuko du)
Atsedena
BLOQUE II: EDUCACIÓN
Mahai ingurua: “SESIÓN 3: EL NUEVO PARADIGMA EDUCATIVO RETOS Y OPORTUNIDADES“
- Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla (Moderatzailea)
- Bonifacio Pedraza | Universidades Complutense y Europea de Madrid
- Natalia María Simón Medina | Universidades de Castilla-La Mancha
- Ainhoa Saitua Iribar | UPV/EHU - Juegos y Simulación para la Educación y Sostenibilidad
- Manuel Quirós Galdón | Consultor en Biomimesis (natureinspireus.com); cofundador de Biomimicry Iberia Association y de la Red Internacional de Biomimesis RI3 Biomimesis y Director del Think-Do Tank: Consenso por el Clima ubicado en España
“SESIÓN 4: LA FP COMO RETO DEL SIGLO XXI en el nuevo paradigma“
- Jorge Arevalo Turrillas | Gobierno Vasco - Viceconsejero de FP
- Juan Antonio Sánchez Corchero | Fundación Aspasia - Director
- Teresa López de Armentia Iturralde | Asociación Zabalketa
“SESIÓN 5: EXPERIENCIAS EN LA UPV/EHU“
- Gustavo Vargas Silva | Universidad del País Vasco UPV/EHU
- Urko Izquierdo Ereño | UPV/EHU
- Carlos García Gáfaro | UPV/EHU
“Taller Conexión con la Madre Naturaleza (impartido por la Asociación ASOCOLVAS)“
- Alexandra Castellanos Perdigón | ASOCOLVAS
“SESIÓN 6: EDUCACIÓN ECOLÓGICA Y BIOMIMÉTICA“
- Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
- Armando Contreras Hernández | Instituto de Ecología de México (INECOL) - Director (Zoom bidez parte hartuko du)
- Eduardo Federico Schaefeer | Universidad Nacional del Nordeste y de la Universidad Nacional de la Plata, Argentina. (Zoom bidez parte hartuko du)
- Cristian Javier Urbina Velasquez | Universidad Nacional de Educación del Ecuador (Zoom bidez parte hartuko du)
- Javier Collado Ruano | Universidad Nacional de Educación del Ecuador (Zoom bidez parte hartuko du)
“SESIÓN 7: LA ENSEÑANZA DE LAS ENERGÍAS RENOVABLES“
- Inmaculada Zamora Bélver | UPV/EHU - Transición energética en base energía de hidrógeno
- Edilberto de Jesús Pérez Ali Osman | Universidad de Holguín (Cuba)
- Rafael Leonardo Espinosa Paredes | Centro de Energías Renovables y Uso Racional de la Energía, Universidad Nacional de Ingeniería de Lima (Perú) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Jorge Becerra Orcajo | Grupo INGEM: servicios energéticos e ingeniería
- Jesús María Blanco Ilzarbe | UPV/EHU - Responsable del Master en Energias Renovables del Medio Marino
- Vania Lindsay Téllez | Universidad Mayor de San Andrés (Bolivia) - Docente del ámbito transdisciplinar en materia de gestión de ecosistemas urbanos (Zoom bidez parte hartuko du)
BLOQUE III: FILOSOFÍA Y ÉTICA
“SESIÓN 8: FILOSOFÍA BIOMIMÉTICA: Desde Los Sistemas Complejos Y Coevolutivos Hacia La Civilización Ecológica. Visión Occidental/Tradicional/ Papel De La Mujer Indígena“
- Claudia Leonor López Garces | Museo Paraense Emilio Goeildi (Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Antonio Jiménez-Luque | Universidad de San Diego (USA) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Hernando Bernal Zamudio | Biometic Sciences Institue, AMASSUNU upv-ehu, experto HwN ONU - Biomimetic Sciences Institute (BSI) y experto en Ciencia Holística del programa HwN de la ONU y Biomimesis
- María Eugenia Santillana Ceballo | Facultad de Bioética de la Universidad de Anahuac (México) (Zoom bidez parte hartuko du)
“SESIÓN 9: COSMOVISIÓN BIOCÉNTRICA FRENTE A LA ANTROPOCÉNTRICA“
- Vanessa Hasson de Oliveira | Fundación MAPAS (Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Tirso Antonio Gonzales Vega | Universidad del Pacífico (Perú) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Fernando Antonio Carvahlo Dantas | Experto en Derechos de la Naturaleza Derechos de la Naturaleza del Programa Harmony with Nature, HwN, de la Organización de las Naciones Unidas, ONU (Zoom bidez parte hartuko du)
- Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
2022-09-08
“SESIÓN 10: ESTADO DE LA CUESTIÓN EN ASIA“
- Daniel Silva | Universidad Sophia Japón, literatura, espiritualidad sintoísta en Armonia con la Naturaleza (Zoom bidez parte hartuko du)
- Fang Xao | Universidad de Shanghai - Directora del Centro de Estudios Chinos Lu Xun
“SESIÓN 11: ESTADO DE LA CUESTIÓN EN ÁFRICA“
- Maximiliano Fero | Universidad Nacional de Guinea Ecuatorial (Zoom bidez parte hartuko du)
- Hernando Bernal Zamudio | del Programa Harmony with Nature de las Naciones Unidas y de la Asociación Internacional de Economía Ecológica
Atsedena
BLOQUE V: INNOVACIÓN
“SESIÓN 12: ECONOMÍA CIRCULAR y ECONOMÍA ECOLÓGICA“
- Unai Tamayo Orbegozo | UPV/EHU - Economía Circular y Consumo Responsable
- Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU y en Innovación Educativa por las universidades del País Vasco, Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
- Andrés-Fernando Herrera Herrera | UPV/EHU - Hegoa
Mahai ingurua: “SESIÓN 13: EXPERTOS DEL PROGRAMA HwN DE LA ONU.“
- Chaitanya Hiremath | SEALOEarth founder (Special Consultative Status with the United Nations ECOSOC) (Moderatzailea)
“SESIÓN 14: INNOVACIÓN, DESARROLLO TECNOLÓGICO Y EMPRENDIMIENTO BIOINSPIRADO“
- Luisa Cajicá Carvalho | Instituto Politécnico Satubal (Portugal) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Jesús Hamilton Ortíz Monedero
- Oscar Alberto Arenales Vergara | Universidad de la Marina de Tokio (Japón) (Zoom bidez parte hartuko du)
Atsedena
BLOQUE VI: CONFERENCIAS PLENARIAS (con Expertos ONU)
“SESIÓN 15: CONFERENCIA 1: ECONOMÍA ECOLÓGICA.“
- Roldan Moradian | Presidente de la Asociación Internacional de Economía Ecológica y Universidad Federal Fluminense, Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
Moderadora:
- Mª Estrella Sánchez Corchero | UPV/EHU - Profesora y Experta en Economía Ecológica del programa HwN de la ONU e Innovación Educativa, profesora de la Universidad Europea de Madrid e Isabel I de Castilla
MESA REDONDA: Expertos ONU
“SESIÓN 16: CONFERENCIA 2: BIOMIMESIS“
- Gerola Alessi | Universidad de Wegeningen, Países Bajos (Zoom bidez parte hartuko du)
Moderador:
- Hernando Bernal Zamudio | del Programa Harmony with Nature de las Naciones Unidas y de la Asociación Internacional de Economía Ecológica
BLOQUE IV: INTERNACIONAL II
“SESIÓN 17“
- Craig Kauffman | University of Oregon (Zoom bidez parte hartuko du)
- Pamela Martin | Coastal Carolina University (Zoom bidez parte hartuko du)
- Inés Benadda | Predidneta del International Observatory on the Rights of Nature, Canadá (Zoom bidez parte hartuko du)
Modera:
- Chaitanya Hiremath | SEALOEarth founder (Special Consultative Status with the United Nations ECOSOC)
BLOQUE VII: CIENCIA TRANSDISCIPLINAR Y HOLISTICA
“SESIÓN 18: BIOMEDICINA“
- Iker Badiola Etxaburu | UPV/EHU
- Xochitl Siorda Vasquez | Universidad Veracruzana (México) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Pedro Matias Carriere | Universidad Nacional del Sur, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) y BIOMIMICRY Argentina (Zoom bidez parte hartuko du)
“SESIÓN 19: LIDERAZGO BIOMIMÉTICO“
- José Claudio Rocha | Universidad Estadual de Bahia (Brasil) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Iván Dávila Velandia | Universidad Nacional de Colombia (Zoom bidez parte hartuko du)
- Gloria Marlene Díaz Muñoz | Universidad Externado de Colombia (Zoom bidez parte hartuko du)
- Noemi Peña Miguel | UPV/EHU
“SESIÓN 20: LA ARQUITECTURA BIOINSPIRADA “
- Daniel Edgardo Vedoya | Universidad Nacional del Nordeste de Argentina (Zoom bidez parte hartuko du)
- David Sánchez Ruano | Instituto Tecnológico de Monterrey (México) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Caterina Mele | Politecnico de Turin (Italia) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Alex Mitxelena Etxeberria | UPV/EHU
Itxiera
Clausura
- Carmen SanFrancisco | Biomimetic Science Institute, BSI - Directora
- Andrea Fabiana Somoza-Norton | California Polytechnic State University (EEUU) (Zoom bidez parte hartuko du)
- Josep Antoni Gari | Programa de las Naciones Unidas las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD) (Zoom bidez parte hartuko du)
Directeurs
Mª Estrella Sánchez Corchero
UPV-EHU, experta en Economía Ecológica del programa Harmony with Nature, HwN, de la Organización de Naciones Unidas, ONU
Ekonomia eta Enpresa Zientzietan lizentziatua, Euskal Herriko Unibertsitatean Nazioarteko eta Garapeneko Ekonomian espezializatua. Antropologia Ekonomikoan doktorea, Txinako Ikasketetan masterra, Ekonomia Analisian masterra eta Ekonomia eta Enpresa Zientzietan lizentziatua, Euskal Herriko Unibertsitateetan, Madrilgo Europako Unibertsitatean eta Gaztelako Isabel I.a Unibertsitateetan irakaslea. Nazio Batuen Harmony With Natureko kidea, baita Ekonomia Ekologikoaren Nazioarteko Elkarteko kidea ere. Era berean, Ekonomisten Euskal Elkargoko Gobernu Batzordeko eta Irakasle eta Ikertzaileetako, Hirigintzako eta Plan Estrategikoko Batzordeetako kide naiz. 1997an Eusko Jaurlaritzako Ekonomia Sailak antolatutako enpresen sorrerako 2. saria jaso zuen. Euskarazko PL2a dut eta horrek euskaraz irakasteko aukera ematen dit.
Hernando Bernal Zamudio
UPV/EHU, experto en Ciencia Holística del Programa HwN de la ONU
Agrologo, Maestría en Desarrollo Rural, PhD. Estudio de Desarrollo y Cooperación Internacional. PhD(c) Agroecologia, Sociología y Desarrollo Rural Sostenible. Presidente de la Asociación Amassunu para Impulso de la Interculturalidad y la Biomimesis. Cofundador de la Red Internacional, Interuniversitaria e Interinstitucional de Estudio de Biomimesis. Profesor de la Maestría en Medio Ambiente, Sostenibilidad y los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), Cátedra Unesco de Desarrollo Sostenible y Educación Ambiental, Universidad del País Vasco. Profesor de la Maestría en Agroecología, soberanía alimentaria, agricultura urbana y cooperación al desarrollo rural. Universidad de la Laguna. Coautor del documento para la UNESCO, BM, PNUD, FAO, FIDA, UNICEF, IICA: “Análisis de la evolución de los sistemas del conocimiento, ciencia y tecnología en América Latina y el Caribe. Su efectividad e impacto”. Capítulo 2. Sub Global Reports.
Conférenciers
Gerola Alessi
Filosofian lizentziatua Trentoko Unibertsitatean (Italia) eta teknologiaren filosofian eta etikan Twenteko Unibertsitatean. Teknologiaren Etikako doktoregaia Wageningen Unibertsitateko Filosofia Taldean. Bere ikerketa biomimetismoaren potentziala eta mugak diseinu jasangarriaren printzipio gisa aztertzean datza. Proiektua Herbehereetako lau unibertsitate teknikoen NWO Gravitation Ethics of Socially Disruptive Technologies (ESDiT) programaren parte da. Filosofian, etikan eta teknologian kulturarteko ikuspegiak interesatzen zaizkio. Japoniako Filosofiaren Europako Sarearen (ENOJP) parte denez, Asia Ekialdeko pentsalariek eta kontzeptuek teknologiari, naturari eta gizarteari buruzko ikuspegia zabaltzen nola lagun dezaketen aztertzen du.
Ibone Ametzaga Arregi
UPV/EHU
Profesora agregada del Área de Ecología de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Ha sido profesora en la Universidad Pública de Navarra y en la Universidad de Vigo y ha trabajado en el centro de investigación NEIKER (2002-2003). Ha sido presidenta de la sección de ciencias naturales de Eusko Ikaskunta/Sociedad de Estudios Vascos (1995-2006). Ha realizado estancias en diversas universidades internacionales como University of Aberdeen, el Imperial College of Science and Technology, University of California at Santa Barbara o la University of Oxford. Ha dirigido varias Tesis doctorales, de Grado y de Máster y ha publicado más de 50 artículos en revistas científicas, libros y capítulos de libro. Su temática de investigación se centra en el estudio de la biodiversidad, principalmente en ecosistemas terrestres, con el objetivo de evaluar los impactos sobre la misma y desarrollar actuaciones para mejorar su situación.
Oscar Alberto Arenales Vergara
Arkitektoa, arkitektura aeroespazialean masterra, teknologia espazialen aplikazioan doktorea. Gaur egun Haute École d'art et Design-Genève-n (Italia) irakaslea eta Japoniako Tokioko Itsas Unibertsitatean (TUMSAT) irakasle gonbidatua. 1984an, muturreko klima-geletan lanean hasi zen Suèden; 1987an, Europako estazio orbitalaren azterketan parte hartu zuen eta 1989an, Halios-en Europako itsasontziaren eraikuntzan aritu zen. Bada, 1990ean, States-Unisek errenditu zuen NASAk Buzz Aldrin astronauta ohiarekin (Apollo 11) nazioarteko estazio orbitalean eta beste bat ilargiko baseetan egindako ikerketa batean. Orain Frantziara itzuli dira, Laboratoire experimental de recherche architecturale sortu zuen. Espazio Arver.
Jorge Arevalo Turrillas
Nacido en San Sebastián – País Vasco. Director General de Formación Profesional del Gobierno Vasco entre los años 1995 y 2001. Viceconsejero de Formación Profesional y Aprendizaje Permanente del Gobierno Vasco desde Octubre de 2001, hasta Octubre de 2005. Asesor del Director Gral. Formación Profesional del Ministerio de Educación entre 2008 y 2011. Colaboró con la Comisión de Economía y Competitividad del Senado de España en 2012 y también con la Comisión de Educación del Congreso en temas de Educación en 2013. Viceconsejero de Formación Profesional del Gobierno Vasco desde Diciembre de 2012 hasta la actualidad. Redactor y ponente de la Ley Vasca de Formación Profesional. Responsable de cuatro de los cinco planes de Formación Profesional aprobados por el Gobierno Vasco (1997, 2004, 2014, 2017). Redactor de la Agenda Estratégica de Formación Profesional del País Vasco (2013). Miembro del Consejo Gral de Formación Profesional. Vocal Titular en el Consejo de Administración Lanbide
Iker Badiola Etxaburu
EHU/UPV
Iker Badiola (Ondarroa, Bizkaia, 1978) Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) irakaslea eta ikertzailea da, Medikuntza eta Erizaintza Fakultatean. Bere ibilbide profesionalean zehar, gibeleko metastasiaren oinarri zelularrak eta molekularrak ikertzen jardun du. Hogei bat artikulu zientifiko eta patente baten egilea da, hiru doktore-tesi zuzendu ditu, eta histologiari buruzko lau liburu idatzi ditu, osasun arloko profesionalei zuzenduta. Kopenhageko Unibertsitatean eta Torontoko Unibertsitatean egonaldiak egin ditu. INNOPROT SL enpresa bioteknologikoaren bazkide sortzailea da. 2006an ikertzaile gazte onenaren saria jaso zuen Niigatan (Japonia) egindako ISCHS 13.biltzarrean. 2019an Ernesto Viéitez saria jaso zuen, Zientzia Galiziarren Errege Akademiak emana, hainbat diziplinatako ikertzaile-talde batekin batera, minbiziaren aurkako terapia bat garatzeagatik.
Jorge Becerra Orcajo
INGEM ENERGIA
2006az geroztik ingeniaritza sektorean dihardu eta 25 urte baino gehiagoko esperientzia du industria eta zerbitzuen sektoreko enpresen kudeaketan ardura postuetan. Enpresen Kudeaketa eta Administrazioko masterra du UPV-EHUn, CC gradua. marketineko Informazio eta Teknikari espezialista. E.S.C.O.ren gerente eta sortzailea. Ingem, energia-eraginkortasunaren ingeniaritzan, eta energia-eraginkortasunaren eta proiektu berriztagarrien garapen, exekuzio eta finantzaketari eskainitako enpresak. Ingemek Espainian eta Hego Amerikan egiten du bere lana, Txilen duen egoitzaren bitartez. 2009az geroztik lankidetza proiektuen garapenarekin lotuta dago Amassunu GKEen Batzordearen barruan eta CERAI (Landa Ikasketen eta Nazioarteko Nekazaritzarako Zentroa) onuragarritasun publikoko GKEko kide gisa.
Inés Benadda
Inès Benadda, Kanadako Naturaren Eskubideen Nazioarteko Behatokiko presidenteordea, jurista da (Zuzenbide Lizentziatua, Montrealeko Unibertsitatea, 2020) eta egun Quebec-Kanadako Abokatuen Elkargoko kide izateko praktikak burutzen ari da. Me et Pre-ren zuzendaritza. Yenny Vega Cardenas. Harmony with Nature of the United Nations-en ere lan egiten du eta kolaboratzen du.2017an Kanadako Teniente Gobernadorearen Gazteen Domina jaso zuen bere konpromiso nabarmenagatik, Aborigenen Zuzenbidearen, Ingurumenaren Zuzenbidearen eta Giza Eskubideen batzordeen barruan bere karrera akademikoan egindako ekintzek ingurumenaren aldeko interes handia duela egiaztatzen dute. Inések uste du ez dagoela orain baino une hoberik Planetaren babesaren alde jarduteko eta zentzu horretan dihardu 2018tik Naturaren Eskubideen Nazioarteko Behatokian (IODN) lanean.
Jesús María Blanco Ilzarbe
Jesús María Blanco Ilzarbe: Profesor Titular de Universidad del Departamento de Ingeniería Energética de la UPV/EHU. Es Doctor en Ingeniería Industrial (1996). Msc. Cranfield Univ. (UK), en turbinas marinas donde es profesor invitado y realizó 3 estancias investigación con beca MINECO. Ha dirigido 5 Tesis y tiene en la actualidad 7 doctorandos, 42 JCR, 59 ponencias internacionales de investigación y 27 docentes, Co-autor de 2 patentes, 28 capítulos de libro y 7 libros. Ha liderado más de 30 proyectos de investigación así como contratos de transferencia a la empresa en simulación computacional (CFD). Referee habitual de varios journals JCR. 2 premios UNED (energía) y premio Academia de ciencias de Cuba 2016. Organizador congreso internacional (CMN’2013), miembro comité científico de varios congresos internacionales. Miembro Sociedad Española de Métodos Numéricos en Ingeniería. Coordinador de Msc ERASMUS MUNDUS en EERR offshore.
Susana Borrás Pentinat
Profesora de Derecho Internacional Público y Relaciones Internacionales, Postdoctoral Marie Skłodowska-Curie Fellow (H2020-MSCA-IF-2020) nº 101031252 CLIMOVE PROJECT, Università degli Studi di Macerata (Italy). Investigadora del Centro de Estudios de Derecho Ambiental de Tarragona- URV-España.
Luisa Cajicá Carvalho
Setúbaleko Institutu Politeknikoko Enpresa Zientzien Eskolako Ekonomia eta Kudeaketa Saileko irakasle koordinatzailea non Enpresa Zientzietako Masterra koordinatzen du. São Pauloko Unibertsitateko irakasle bisitaria - Brasil, Erakundeen Administrazioko Doktorego Programan irakasten du. Kudeaketan doktorea Évorako Unibertsitatean (2008). Évorako Unibertsitateko Kudeaketa eta Ekonomiako Prestakuntza Aurreratuko Ikasketen Zentroko (CEFAGE) ikertzailea, ekintzailetzaren, berrikuntzaren eta iraunkortasunaren alorrean irakasten eta ikertzen du. Nazioko eta nazioarteko 20 liburu baino gehiagoren egilea da eta hainbat argitalpen ditu estatuko eta nazioarteko aldizkarietan. Gainera, estatuko eta nazioarteko hainbat ikerketa proiektutako kide da. Nazioarteko biltzar, aldizkari eta argitalpenetako zenbait batzorde zientifikotako kidea da.
Pedro Matias Carriere
Zientzi biologikoetan lizentziatua. Biologian doktorea. Hegoaldeko Unibertsitate Nazionala, Argentina. Goi-mailako eta unibertsitateko irakaslea medikuntza-zientzien arloan. Egin du progresioaren mekanismo zelular eta molekularrei buruzko ikerketak Kolore-onteko minbizia Ikerketa Zientifiko eta Teknikorako Kontseilu Nazionalean (CONICET). Gaur egun, probiotiko andui berriek testuinguruan duten eragina ikertzen ari da gaixotasun honena. 2014az geroztik hitzaldiak, ikastaroak eta tailerrak eman ditu Biomimicry aplikazioa biologo gisa arkitektoekin diseinu mahaian, Biomimicry Argentinako diseinatzaile eta ingeniariak.
Fernando Antonio Carvahlo Dantas
Licenciado en Derecho, Doctorado y Maestría en Derecho de las Relaciones Sociales de la Universidad Federal de Paraná. Profesor de Teoría del Derecho en la Universidad Federal de Goiás. Profesor del Programa de Posgrado en Derecho Agrario de la Universidad Federal de Goiás. Profesor del Programa de Posgrado en Derecho Agroambiental de la Universidad Federal de Mato Grosso y del Programa de Posgrado en Ciencias de la Sociedad de la Universidad Federal de West Para. Fue director del Centro de Estudios Sociales de América Latina (CESAL). Miembro del Consejo Científico del Observatorio Brasileño de la Justicia y Miembro especialista de la Plataforma de Armonía con la Naturaleza de las Naciones Unidas (ONU). Fue profesor invitado en el Programa de Doctorado en Derecho de la Facultad de Derecho de la Universidad de Sevilla y en el Programa de Doctorado en Derechos Humanos y Desarrollo de la Universidad Pablo de Olavide en Sevilla, España.
Alexandra Castellanos Perdigón
ASOCOLVAS
Javier Collado Ruano
Hezkuntzaren Filosofiako katedraduna eta Hezkuntza Berriztatzeko zuzendaria Ekuadorko Hezkuntza Unibertsitate Nazionalean (UNAE). Historialaria, hezitzailea, filosofoa, kazetaria, zinemagilea eta ekologista. Ezagutza Hedapenean doktorea UFBAn (Brasil) eta Filosofian doktorea USALen (Espainia). Hezkuntzaren Soziologian Masterra eta Historian Lizentziatua, Palermoko Unibertsitatean (Italia) Nazioarteko Harremanetan eta Arkeologian espezializatua. "The Lost Art of Education" zinema zikloaren sortzaile eta zuzendaria da. Gainera, CIRET (Frantzia) eta FLACSO (Espainia) kide akademikoa da, Journal of the International Society for Philosophy and Cosmology (Ukraina) aldizkariko erredakzio batzordeko kidea, Shreeranya Renewable Indiako Aholku Batzordeko kidea, eta Giza Duintasunaren eta umiliazioaren ikasketetako hezkuntza aholkularia (AEB).
Armando Contreras Hernández
Biologoa, Landa Garapeneko Masterra, doktorea. Agroekologia eta Landa Garapen Iraunkorra. Gaur egun, Mexikoko Ekologia Institutuko (INECOL) zuzendari nagusia. Estatuko eta nazioarteko erakundeek finantzatutako 15 ikerketa-proiektutan eta ingurumen-inpaktuaren 5 azterlanetan parte hartu du. Ikerketa-egonaldiak: Pierre and Maria Curi Unibertsitatean, Paris VII eta Institut Francais de Recherche Scientifique pour le Developpement en Cooperation, ORSTOM (Frantzia). Kordoba, Alacante, Andaluziako Nazioarteko, Santa María la Rábida (Espainia) unibertsitateetan. Florianopoliseko Unibertsitatean (Brasil). Michoacán, Oaxaca, Tamaulipas, Veracruz, Aguascalientes eta Barrutiko Federaleko UNAM eta UAM-Xochimilcoko Mexikoko unibertsitateekin proiektuetan kolaboratu du. Ekologia Institutuko Baliabide Naturalak Kudeatzeko indarraren Graduondoko irakaslea da, A.C. Graduko 6 tesi, 6 master eta doktorego 1 zuzendu ditu. Gaur egun, graduko 2 eta graduondoko 3 ikasle zuzentzen ditu. 2004-2007 Mexikoko Landa Ikasketen AMER elkarteko Batzorde Exekutibo Nazionaleko kide izan zen. Mexikoko nekazal gizartearen aldaketa liburu bildumaren editorea (lau liburuki). 15 batzorde akademikotako kide izan da.
Iván Dávila Velandia
Kolonbiako Unibertsitate Nazionaleko diseinatzaile industriala eta geroago Herbehereetan Enpresa Berrikuntzako Master gisa lortu nuen; Diseinuaren eta berrikuntzaren bidez tresna lehiakorrak eskaini nahi dizkiet enpresei eta ekintzaileei, erakunde hobeak eraikitzeko, produktu eta zerbitzu jasangarriagoak, ingurumena eta klima-aldaketan pentsatuz. Gaur egun, Fondo Acción-ek Ingurumen Ministerioarekin batera zuzendutako Kolonbiako Karbono Baxuko Garapen Estrategirako Berrikuntza eta Teknologiako aholkulari espezialista naiz.10 urte baino gehiago daramatzat Diseinu Estrategikoko, Ekintzailetzako eta Berrikuntzako Aholkulari gisa lan egin dut aholkularitza-enpresa ezberdinetarako. ., erakunde publiko eta pribatuak; Produktuen Diseinu eta Garapeneko Graduondoko 5 urtez irakasle izan naiz Kolonbiako Unibertsitate Nazionalean.
Gloria Marlene Díaz Muñoz
Enpresa-administraria, proiektuen formulazioan eta ebaluazioan espezialista, Enpresen Sorkuntza eta Zuzendaritzako masterra eta Enpresa Zientzietan doktorea. Gaur egun, Kolonbiako Kanpo Unibertsitateko Ekintzailetza eta Berrikuntza + Unitateko zuzendaria eta Ekintzailetza eta Berrikuntzaren Kudeaketako ikertzailea da. Ekintzailea eta CEO izan da manufaktura-industrian eta zerbitzuetan. ETEetako zuzendaritza-batzordeetako kide da, eta 18 urte baino gehiagoko esperientzia duen aholkularia da. Ekintzaileei laguntzen die gerentzia-berrikuntzaren kudeaketan, prozesuen berrikuntzan eta produktuaren berrikuntzan. Ekintzailetza eta Berrikuntza Unitatearen sortzailea da (Ekintzailetza +), REUNE-ASCUN Ekintzailetzako Unibertsitate Sareko kidea da, Cundinamarca nodo biltzailea, Ekintzailetzako Eskualde Sarea, Biomimesiseko Nazioarteko Sarea, Ekintzailetzako eta Enpresa Berrikuntza Biomimetikoko Nazioarteko Kodea, eta ekintzailetzako ekosisteman parte hartzen du.
Daniel Edgardo Vedoya
Arkitekto argentinarra (Corrientes probintzia, Argentina). Arte Doktorea (2012). Graduko eta graduondoko irakaslea. Ipar-ekialdeko Unibertsitate Nazionaleko (UNNE) Eraikuntzen eta egituren II. Irakasle Titularra, Arkitektura Lasterketa, Arkitektura eta Hirigintza Fakultatea (FAU). "I" (cin) kategorizatutako ikertzailea. FAU-UNNEko dekano ohia (1986-1990 eta 1996-2000). Ikerketako eta Garapeneko Nazioarteko Proiektuetako baterako arduraduna. I+G Proiektuen, Maisutza eta Doktoregoko tesien eta Pasante eta Bekadunen Proiektuen zuzendaria. ITDAHUko zuzendaria, FAU-UNNEn. Kongresu, mintegi eta bilera zientifikoetako hizlaria. Liburuen, liburuen artikuluen eta aldizkari espezializatuetako artikuluen egilea. Argentinako gradu eta graduondoko lasterketetarako CONEAUko ebaluatzaile parea. Latinoamerikako Arkitektura Teknologiaren Eskualde Sareko, Fakultateetako eta Arkitektura Eskoletako kide fundatzailea. Argentinako Zientzia Elkarteko kide aktiboa.
Rafael Leonardo Espinosa Paredes
Ingeniari Mekaniko eta Elektrikoa, Zientzia Masterra Energia Berriztagarrietan eta Energia Eraginkortasunean aipamena duena, Doktorea (c). 50 urte irakasten Limako (Peru) Ingeniaritza Unibertsitate Nazionaleko Ingeniaritza Mekanikoko Fakultatean. Proiektu eta jarduera-ildo hauen ikertzailea: 1. Ikerketa Metodologikoko Proiektua. LATINOAMERIKAN ENERGIA BERRIZTAGARRIEN HEZKUNTZARA ETA HEZKUNTZARA SARTZEA HOBETU, HANDITZEA ETA ERRAZTATU; bi). Ikerketa Aplikatua Proiektua: “Peruko zona klimatiko ezberdinetan teknologia fotovoltaiko berriekin energia elektriko berriztagarriaren sorkuntzaren ebaluazio energetikoa eta tekniko-ekonomikoa”; 3). Ikerketa Aplikatuko Proiektua: ENERGIA KONTSUMOA ETA ERAIKIN ADIMENAK OPTIMIZATZEKO DC MIKRONELANEN INTEGRAZIOA; 4). Ikerketa Aplikatua Proiektua EGUZKI PANELAK, BATERIAK ETA LED LiFi ARGIZKETA HIRI ETA/EDO LANDA APLIKAZIOETARAKO IRTENBIDE EKONOMIKO BERRITZAILEAK ETA ENERGETIKO ERAGINKORTASUNAK; 5). Hobetu Yanaquihua barrutiko 3 ikastetxe, Condesuyos -- Arequipa izoztearekiko erresistentzia eta erresistentzia termikoarekin, teknologia iraunkor berritzaile eta aurrerakoia aplikatuz.Ingeniari Mekaniko eta Elektrikoa, Zientzia Masterra Energia Berriztagarrietan eta Energia Eraginkortasunean aipamena du
Maximiliano Fero
Biologian Doktorea eta Kontserbazio Masterra Biologia eta Kudeaketa eta Kontserbazio Masterra. Gaur egun, Ingurumen Fakultateko Kudeaketa eta Kontserbazio Sailari atxikitako ikertzailea eta Ekuatore Gineako Unibertsitate Nazionaleko Ikerketa Saileko zuzendaria da. Ekuatore Gineako Flora proiektuan parte hartzea, 3 (CGL2009-07405), Madrilgo Errege Lorategi Botanikoa (CSIC), Zientzia eta Berrikuntza Ministerioa, Madril; Ekuatore Gineako Bioko uharteko primateei eta beste ornodunei buruzko azterlanak, Biodibertsitatea Babesteko Programaren (BBPP, www.bioko.org) Entzute handiko aldizkarietan argitalpenak: American Journal of Primatology 7; Hitotaxa; Ekuatore Gineako flora; Giza Eboluzioa aztertzeko Europako Elkartea. Bigarren espedizio paleoantropologikoa Ekuatore Gineara. Rio Muni itsasadarra. Berez 21:26-32. Gradu amaierako 15 tesi zuzendu ditu. Txile-Madril COP25eko Ekuatore Gineako Ordezkaritzako kidea; 2019. Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Hitzarmenari Ekuatore Gineako Lehen Komunikazio Nazionalaren berrikuslea; 2017-2018. Ekuatore Gineako REDD+ Koordinakundeko taldekidea.
Carlos García Gáfaro
Universidad del País Vasco UPV/EHU
Ingeniaritzan doktorea Ingeniaritza eta Arkitekturako Energia Eraginkortasuna eta Iraunkortasuna Doktoregoko programan, unibertsitate arteko programan, Euskal Herriko Unibertsitateak, Vigoko Unibertsitateak eta Burgoseko Unibertsitateak parte hartzen duten. UPV/EHUko ENEDI taldeak kudeatzen duen Eusko Jaurlaritzako Eraikinen Kalitate Kontrolerako Laborategiko LCCEko Arlo Termikoko ikertzailea eta teknikaria. García-Gáfaro doktorea eraikuntza-elementuen karakterizazio termikoaren arloan eta eraikinen energia-eraginkortasunean orokorrean espezializatuta dago, aireztapen osagaiak eta airearen kalitatea barne. 7 artikulu ditu nazioarteko argitalpen indexatuetan, 40 parte-hartze baino gehiago nazio edo nazioarteko kongresuetan, bi artikulu liburuetan eta nazioarteko ekitaldietan hitzaldietan.
Josep Antoni Gari
NBEko ekologista politiko eta profesionala da. Landa- eta lurralde-iraunkortasunerako nazioarteko lankidetza eta diplomazia lantzen du. Zientzian eta filosofian prestakuntza bikoitza du, Oxfordeko Unibertsitateko doktoretzarekin. NBEn bere ibilbide profesionala arlo akademikoan eta artistikoan egindako egonaldiekin osatu da.
Tirso Antonio Gonzales Vega
Soziologian doktorea, Wisconsineko Unibertsitatea, Madison. Doktorego ondoko ikasketak (UC Davis, UC Berkeley). Kanadako UBC-Okanagan-en Indigenous Studies-en irakasten eta ikertzen dut. Profesionalik gabeko ikertzailea. Think-Tank Ciencia Andina-Universidad del Pacífico taldeko kidea. Akademiko, nazioarteko aholkulari eta aktibista gisa pilatutako lan-esperientziari esker, Herri Indigenen eta elikaduraren gaiak lantzeko aukera izan du. Gobernu arteko zientzia eta politika bilera askotan parte hartu du. Gaur egun, Andeetako Lurraldearen Kulturarteko Kudeaketari lotutako "Ongi Bizi eta Ondo Bizi" lantzen ari da, eta Dualtasuna/Bitarra eta Ez-Dualitatea/Ez-Bitarraren ikuspegi ontologikoen arteko Topaketak eta Desadostasunak.
Vanessa Hasson de Oliveira
Eskubide Hedatu eta Kolektiboetan doktorea São Pauloko Unibertsitate Katoliko Pontifikalean (PUC-SP), Brasil. Bizitza oneko Politika Publikoei zuzendutako ikerketan doktorego-ondoko bekaduna. Ingurumen Zuzenbidean espezialista eta irakaslea. Nazio Batuen Harmonia Naturarekin Plataformako aditua. OSCIP MAPASeko presidentea.
Andrés-Fernando Herrera Herrera
UPV/EHU (Estudiante de Doctorado)
Garapen Ikasketetan doktorea Hegoa Institutuan, Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU), eta erakunde bereko Globalizazioan eta Garapenean masterra du, Ekonomiaren Garapen eta Iraunkortasunean masterra Pablo de Olavide Unibertsitatean eta Alcaláko Unibertsitatean Aplikatutako Analisi Ekonomikoko masterra. Universidad del Valleko (Cali, Kolonbia) ekonomialaria (lizentziatua) da. Bere doktoretza ikerketa Giza Garapen Iraunkorraren analisi kritikoan zentratu zen, alde batetik gaitasunak eta giza garapenaren ikuspegia eta, bestetik, jasangarritasunaren ikuspegiak kontuan hartuta, bereziki Ekonomia Ekologikotik iraunkortasun sendoari buruzko ikuspegiak. Gaur egun, bere ikerketa gaiak honako hauek dira: garapenaren teorien, diskurtsoen eta praktiken analisia, sistema sozioekonomiko eta ekologikoen arteko erlazioen azterketa, jasangarritasuna, gizarte ongizate neurriak, garapenerako nazioarteko lankidetza, besteak beste. Hegoa Institutuan (UPV/EHU) lan egiten du eta Garapenerako Ikasketen Espainiako Sareko (REEDES) koordinatzaile teknikoa ere bada.
Chaitanya Hiremath
SEALOEarth / Founder and President / USA
Dr. Chaitanya Hiremath is a distinguished drug discovery scientist, educator, advisor, mentor, reviewer, founder, and inventor, specializing in Bioinformatics and Cheminformatics. He has a Master's degree in Solid State Physics and a PhD in Molecular Biophysics. He was awarded the Gold Medal in Physics and the State Award in Science. He was a senior fellow at Harvard Medical School and a visiting scientist at Massachusetts Institute of Technology. As a former associate-professor of bioinformatics, he has served as a Chief-Coordinator of Bioinformatics Program at a national level, managing all aspects of this program across five centers. He has published numerous research publications. His patented APOD methodology for drug discovery has proved beneficial in the prioritization analysis of safety profiles of COVID-19 drugs. His science education, open-access peer-reviewed paper on the BIIG problem-solving method that he developed to enhance the students' learning experience in science has over 17000 downloads worldwide. Dr. Hiremath has been granted a patent for the design of the World Flag based on the scientific tree of life. He has given several invited talks at international conferences and meetings including the United Nations.
Urko Izquierdo Ereño
UPV/EHU
Ingeniari Kimikoa eta Ingeniaritza Kimikoan Doktorea Nazioarteko Aipamenarekin, Cum Laude titulua aho batez nabarmena eta UPV/EHUko Ingeniaritza arloko Doktorego Tesi onenaren aparteko saria. Gaur egun, Bilboko Ingeniaritza Eskolako Energia Ingeniaritza Saileko irakaslea da. Esperientzia profesionala du zementu eta papera ekoizteko enpresetan, baita bioerregai eta hidrogenoa ekoizteko enpresetan ere. Gaur egun, bere ikerketa lana ITSAS-REM izeneko Eusko Jaurlaritzako Ikerketa Talde sendoko kide gisa egiten du eta bere ikerketa-jarduera itsasoko energia berriztagarrien alorrean zentratzen du batez ere.
Antonio Jiménez-Luque
Historialaria, Latinoamerikako Ikasketetan Masterra, Globalizazioan, Garapenean eta Lankidetzan Masterra, Nazioarteko Ikasketetan Masterra eta Lidergo Ikasketetan Doktorea. Gaur egun, lidergoko irakasle laguntzailea da San Diegoko Unibertsitatean (AEB). Bartzelonako Unibertsitateko (UB) Gatazka, Politika eta Nazioarteko Zuzenbidea taldekoa da (COPOLDER-UB). 2015-2017 urtera arte, Kulturarteko Ikerketako irakasle elkartua izan zen Aniztasun, Ekitate eta Inklusioko lehendakariorde akademikorako eta Aniztasun arduraduna Estatu Batuetako Gonzaga Unibertsitateko (GU). 2004tik 2013ra Garapenerako Nazioarteko Lankidetzaren Koordinatzailea eta Nazioarteko Ikasketetako irakasle elkartua Bartzelonako Unibertsitatea (Fundación Solidaria - UB), Espainia.Sei liburu, 8 artikulu zientifiko eragin aldizkari batean, 11 liburu-kapitulu, zortzi lankidetza-proiektu.Ikerketan bikaintasunerako, kanpoko finantzaketa lortzeko eta unibertsitateekin, gobernu-agentziekin, enpresekin eta GKEekin lankidetza-proiektuak ezartzeko gaitasuna frogatua. Ikerketa eta argitalpen historia aktiboa eta lidergo-kalitate sendoak unibertsitatearen zerbitzura eta administrazio-erantzukizunak betetzera aplikatuta.
Craig Kauffman
Doktoretza. Gaur egun, Zientzia Politikoetako eta Ingurumen Ikasketetako irakasle elkartua da Oregoneko Unibertsitatean. Bere ikerketa eta irakaskuntza ingurumen-politika, zuzenbide ekologikoa, Naturaren eskubideak eta garapen iraunkorra ditu ardatz. Gai hauei buruzko artikulu ugari eta bi libururen egilea da. 2021ean Kauffman doktoreak Rockefeller Brothers Fund-en diru-laguntza bat jaso zuen mundu osoko ingurumen-zuzenbideko ekimenekin erlazionatutako informazioa kontrolatzen eta eskaintzen duen sareko plataforma interaktibo eta sarbide irekia sortzeko. Sarbide irekiko, interaktibo eta sareko baliabide bat, mundu osoko ingurumen-zuzenbideko ekimenen jarraipena egiten duena eta erlazionatutako informazioa eta baliabideak eskaintzen dituena politika arduradunei, ikerlariei, defendatzaileei eta aktibistei. Ingurumen-zuzenbideko ekimenen kopuruaren hazkuntza azkarrak, baita haien adierazpen juridiko eta kultural anitzek ere, oztopoa da etorkizuneko ingurumen-krisiari aurre egiteko beharrezkoa den aldaketa gauzatzen laguntzeko sistema juridiko eta ekozentralagoak sustatu nahi dituztenentzat. etortzen ari dira.
Vania Lindsay Téllez
Arkitektoa, gaur egun, Boliviako San Andresko Unibertsitate Nagusian hiri-ekosistemen kudeaketaren arlo transdiziplinarteko irakaslea. Azken bost urteetan akademiatik lan egin du Andeetako hiri iraunkortasun proiektuen inguruan, batez ere Boliviako La Paz eta El Alto hirietan. Helburua elikagaien segurtasuna sustatzea da, agroekologiatik, eta energia berriztagarriak ezartzea proiektu arkitektonikoetan. Eta 2015az geroztik izan du erronkarik handiena hiri-azpiegitura jasangarriaren prototipo bat sortzea, erresistentea eta bio-inspiratua izan dadin. Proiektu hau La Paz hiriko komunitate guztientzat eskuragarri dago orain, klima-ekintza sustatuz, bisa iraunkorra bultzatuz eta trantsizio ekologikorako komunitateak inspiratuz. Esperientzia horretatik abiatuta, “El Biotopo, l” proiektua sortu eta garatu zen, 2019ko erdialdean bere helburuak lortu zituena, gizartean klima-aldaketaren, bizimodu iraunkorraren eta elikadura-segurtasunaren inguruko kontzientzia sustatzetik.
Teresa López de Armentia Iturralde
Kimikan doktorea Nafarroako Unibertsitatean, ingurumen-teknologietan espezializatua. Zabalketa GGKEan lan egiten du, garapenerako lankidetzako proiektuen kudeaketan. Gizarte Eraldaketarako Hezkuntzaren arloan lan egiten du, eta giza garapen iraunkorraren inguruko hezkuntza-jarduerak eta -proposamenak garatzen ditu Lanbide Heziketako ikastetxeetan eta Euskadiko Unibertsitatean. UNESCO Katedraren Garapen Iraunkorreko eta Garapen Jasangarriko Masterraren irakaslea. Ingurumen-espezialista den aldetik, Garapen Iraunkorreko Sare Globalaren bidez, naturan oinarritutako irtenbide berritzaileak bilatzera bideratutako lan-ildo bat koordinatzen du, biztanleria ahulenaren beharrei erantzuteko, haien gaitasunak sendotzeko eta ekosistema degradatuak lehengoratzen laguntzeko (laino-ura hartzeko teknika Peruko eta Boliviako landa-eremu batzuetan erabiltzen ari da). Aktiboki parte hartzen du Ri3 Biomimicry sarean. Redmujeres.net landa-inguruneko emakumeen nazioarteko sarearen sustatzailea da.
Claudia Leonor López Garces
Antropologoa, Andear Antropologian Masterra, Latinoamerikako Gizarte Zientzien Fakultatean (FLACSO); Latinoamerikako eta Karibeko Antropologian doktorea. Museu Paraense Emílio Goeldi ikertzaile seniorra (Brasil). Parako Unibertsitate Federaleko (UFPA) Soziologia eta Antropologiako Graduondoko Programako (PPGSA) irakasle laguntzailea. Curt Nimuendaju do Museu Goeldi Erreserba Teknikoko Bilduma Etnografikoko arduraduna (2011-2018).Gaur egun, Etnologia Indigena lantzen du, bere lanbide-arlo nagusia da, etnia eta nazionalitatea, muga-antropologia, politika indigenak, ezagutza tradizionalak, agrobiodibertsitate indigena, bilduma etnografikoak bezalako gaiei buruzko ikerketak eginez. Hiru libururen antolatzailea. Yanaconas eta Quillacingas herri indigenekin lotutako gaiei buruzko hainbat artikulu eta liburu-kapituluren egilea, Kolonbiako Andeetan, Brasil-Kolonbia-Peru muga hirukoitzeko Tikuna indigena, Brasil eta Guyana Frantsesa mugako Karipuna. Azken ikerketa Mebêngôkre-Kayapó eta Ka´aporrekin egiten ari dira, Brasilgo Amazonian, herri indigenen eta ingurumenaren inguruko gaiak jorratzen; herri indigenak eta bilduma etnografikoak.
Pamela Martin
Doktorea, Zientzia Politikoetako irakaslea eta HTC Honors Fellow da Conway-ko (Hego Carolina) Coastal Carolina Unibertsitatean, non Nazioarteko Harremanetan, Ingurumen Politikan, Iraunkortasunean eta Kostaldeko Erresilientzian ikastaroak ematen dituena. Gaur egun, Georgetowneko Garapen Iraunkorrerako Hezkuntzarako Nazio Batuen Unibertsitateko zuzendari exekutiboa da eta herrialdeko GKEetarako Nazio Batuen Ekimenaren zuzendaria da. Ingurumen-politika globalari, energiari eta garapen jasangarriari buruzko artikulu eta liburu ugari argitaratu ditu. MIT Press-ekin egin duen une honetan liburuak, The Politics of Rights of Nature: Strategies for Building a More Sustainable Future izenburupean, mundu osoko komunitateekin lan egin izanaren istorioak kontatzen ditu. natura. elkarren artean eta naturarekin berriro lotzen gaituen garapen iraunkorra.
Caterina Mele
Arkitektoa, doktorea, professeur associé, senatu akademikoko kide ohia, gaur egun Torino Politecnicoko administrazio kontseiluko eta unibertsitateko talde berdeko kidea. Ses études et ses recherches porttent principalement sur les aspects liés à l'urbanisme et à la technologie du badiment, la mise en valeur du patrimoine bâti historique et moderne et la durabilité dans une diziplinarteko ikuspegi batean. 1992tik aurrera, de recherche nationaux et internationaux sur ces sujets proiektu askotan parte hartu zuen. Récemment, elle a été coordinatrice scientifique du projet international (2017-18) "Eraikuntza iraunkorraren teknologiak: l'approche biomimétique, Institut ITDhau de l'Université nationale du Nord-Est - UNNE (Corrientes, Ar. ) erakundearekin lankidetzan. coordinatrice scientifique du projet de recherche sur "Les principes de conception dans l'œuvre des maîtres du mouvement moderne (2019-21), Responsible interdepartmental Center, risque, centre de résilience du Politecnico di Torino, dont elle est du conseil d' administrazioa. Nazioarteko sare eta biomimetismo interuniversitarioa da. 2018tik aurrera, kanpoko ikertzaile ere izan nintzen eta ITDAHU de l'UNNE Institutuko ikerketa teknologikoko talde bat gonbidatu nuen.
Alex Mitxelena Etxeberria
ETS de Arquitectura. UPV/EHU
Arquitecto (2002) y doctor (2014) por la Universidad del País Vasco (UPV/EHU) y profesor de Proyectos Arquitectónicos desde 2004 en el Departamento de Arquitectura de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Subdirector de Calidad e Innovación Educativa desde 2017, Coordinador del Grado en Fundamentos de Arquitectura desde 2015 y Secretario Académico (2016-2017) en la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Formo parte del grupo de investigación zak (www.zak.eus) desde 2018. Grupo interdisciplinar de la UPV/EHU que estudia la relación entre los cuidados y el diseño arquitectónico en el entorno de la vivienda y que tiene en cuenta las necesidades humanas y el carácter esencialmente comunitario del ser humano y que impulsa la creación de espacios de convivencia. Estudio profesional desde 2003, cuyo recorrido profesional se centra, principalmente, en el desarrollo de proyectos de viviendas y nuevas formas de habitar.
Roldan Moradian
Ekonomia Ekologikoan doktorea, eta gaur egun Ekonomia Ekologikorako Nazioarteko Elkarteko zuzendaria da. Bere diziplina arteko diziplina arteko diziplina akademikoa eta kudeaketa-esperientzia zabalak ezagutza sortzearen, gaitasunaren garapenaren eta praktikara bideratutako jardueren artean sinergiak sortzea ahalbidetzen du ingurumen-zientzien eta garapen-ikasketen bidegurutzean. Nazioarteko ikerketan, gaitasunen sustapenean, irakaskuntzan eta goi-mailako hezkuntzan lankidetzan esperientzia handia duena, garapenaren, gobernantzaren eta ingurumenaren arteko interfazea lantzen duten gaietan. Nazioarteko 80 argitalpen baino gehiago ditu, bai eta diru-bilketa eta ikerketa-jardueraren kudeaketa eta ikerketa eta gaitasunak garatzeko gaitasun nabarmenak ere. Koordinatzaile edo ikertzaile gisa parte hartu du nazioarteko eta diziplina anitzeko proiektu ugaritan 20 bat herrialdetan.
Jesús Hamilton Ortíz Monedero
Matematikaria, Ingeniaritza Telematikoko DEA, doktorea. Informatizazio Teknologikoko Aurrerapenean eta beste doktore bat. Informatika eta Telekomunikazioak. Esperientzia handia duen profesionala: enpresaburua, editorea, irakaslea, berrikuslea eta ikertzailea Informatika, Telekomunikazio eta Matematikan. Aitortutako aldizkarien nazioarteko berrikuslea (IEE Access, Elsevier, IAJIT, etab.), Sare Mugikorretan, Informazio Teknologian eta Algoritmoetan editore aditua 300.000 deskarga baino gehiagorekin. 100 artikulu eta 8 liburu baino gehiagoren editorea. Programa eta Sistemetako gradu eta graduondoko tesien zuzendaria. Sistema biologikoetan inspiratutako informazio teknologien gaietan aritu da lanean: C E O F o u n d e r A n d i t o r I E E E A C C E S S; Closemobile I+G / 2012 - 2016, 2018-2021 Geolokalizazioaren ikerketa, jarraipena, teknologien integrazioa eta soluzioen garapena eta kudeaketa ETEentzako tripulaziorik gabeko aireko ibilgailuetarako. Proiektuen kudeaketa eta ad-hoc irtenbideak enpresei irtenbide teknologikoak ezartzeko. 2020tik gaur egunera arte, P R O F E S S O R-R E S E A R K H E R L E A D E R Unibertsitate Irekia eta Urrutiko Unibertsitatea (UNAD). Gaur egun, GISDETEC taldeko irakasle-ikertzaileak.
Bonifacio Pedraza
Madrilgo Unibertsitate Konplutenseko (UCM) irakasle elkartua, Hezkuntza Ikasketen Saila. IRAKASLE LANKIDEA Madrilgo Europako Unibertsitatean (UEM) eta Isabel I Nazioarteko Unibertsitatean, Irakasleen Prestakuntzako Masterrean (FOL espezialitatea). Prestakuntza eta Enplegurako TEKNIKARIA Enplegurako Prestakuntzarako Estatuko Fundazioa FUNDAE. (Batzorde Sektorial Parekideei laguntza teknikoa. Prestakuntza planen ebaluazioa eta kudeaketa. Testuinguruaren ebaluazioa) FOREM Prestakuntza eta Enplegu Fundazioko Prestakuntza-TEKNIKARIA. (Diseinatzeko prestakuntza-mintegiak. Gida didaktikoak prestatzea eta gazteentzako laneratzeko proiektuen diseinua). COCEMFEko PRESTAKUNTZA ETA ENPLEGU KOORDINATZAILEA. (Laneratzeko Zerbitzuen Garapena) eta Proempleo Sociedad Cooperativan. (Gazte-enpresak sortzeko laguntza. Tailer-Eskolen eta Merkataritza Zentroen Proiektuak. Etxebizitzen AUTOERAIKUNTZA Proiektua. Adimen-urritasuna duten pertsonentzako prestakuntza eta laneratzeko programa). Bere ikerketa-lerroa Enplegurako Lanbide Heziketarekin lotuta dago. Europan eta Espainian lanbide heziketarekin lotutako argitalpenen ekoizpen garrantzitsu batekin.
Noemi Peña Miguel
UPV/EHU
Noemí Peña-Miguel Unibertsitateko irakasle titularra eta Ekonomia eta Enpresa Fakultateko ikertzailea da. Ekonomia eta Enpresa Zientzietan doktorea Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU). UPV/EHUren Doktoregoko Aparteko Saria. Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) Bizkaiko Campuseko Ekintzailetza eta Transferentziako zuzendaria 2018ko urtarriletik, eta kultura ekintzailea sustatzeko eta enpresa berritzaileak eta oinarri teknologikokoak sortzeko zitek programaren arduraduna. Gerentziarekin eta Finantza eta Giza Baliabideen Zuzendaritzarekin batera lan egin du Urgatzi taldean, 2000tik 2011ra arte.
Edilberto de Jesús Pérez Ali Osman
Fisikan eta Astronomian lizentziatua. Pedagogi Zientzietan doktorea eta Holguingo Unibertsitateko irakasle titularra. 36 urteko lanbide-esperientziarekin, horietako 25 energiarekin eta ingurumen-energia-hezkuntzarekin lotutako ikasketetara dedikatuak. Zazpi urte baino gehiagoz, Holguingo Pedagogia Zientzien Unibertsitateko Energia Hezkuntza Katedraren buru izan zen. Natur Zientzietako Fisika, Metodologia eta esperimentazio teknikekin lotutako graduondoko ikastaroak eman ditu. Energia eta ingurumenari buruzko buletin elektronikoaren editorea. Hainbat gairi buruzko hainbat argitalpen daude aldizkari, liburu, webgune, CD eta erreportajeetan. Tokiko Garapen eta Ingurumen Saileko buru izan zen; Ekonomia Zientzien eta Administrazio Fakultateko dekano gisa; Holguingo Unibertsitateko Enpresa Zientzien eta Administrazioaren Fakultateko Ikerketa eta Graduondoko Ikasketen dekanorde gisa. Gaur egun, unibertsitateko Erakundeen Kudeaketako Ikasketen Zentroan ikertzaile gisa lan egiten du.
Manuel Quirós Galdón
Manuel Quirós (Málaga, España 1962) licenciado (UCM), Master (Stirling) y Doctor en Biología (UPM), es pro-conservacionista ambiental, ha publicado mas de 130 trabajos científicos y divulgativos en revistas nacionales e internacionales en torno la sostenibilidad, la biomimesis o el capital natural. Después de 10 años como investigador postdoctoral, decide explorar nuevos campos y en 2006 comienza a impartir Educación para la Sostenibilidad en universidades de diseño, moda, arquitectura y empresa. Actualmente es profesor asociado en el Instituto de Empresa de Madrid donde también es Director del Slow Fashion Lab, además imparte clases en la Universidad de Navarra, en el Master de la Cátedra de la Unesco de la UPV/EHU y en la University of Maryland, School of Business. Autodidacta en Biomimesis en 2010 crea la consultora Natureinspireus (NIU) pionera en España, centrada en estrategias naturales para empresas. Cofundador de Red Ri3 de Biomimesis y de Biomimicry Iberia.
José Claudio Rocha
Zuzenbidean doktoregoa Santa Catarinako Unibertsitate Federaleko (UFSC) Zientzia Juridikoen Zentroan (CCJ), Eirene International Law Research Center, [2014-2015]; Bahiako Unibertsitate Federalean (UFBA) Hezkuntzan doktorea [2001-2006]; UFBAko Hezkuntza Masterra [1998-2001]; Feira de Santanako Estatuko Unibertsitateko (UEFS) Administrazio Publikoko espezialista [1997]; Ikerketa eta Graduondoko Proiektuen Kudeaketan espezialista Rio de Janeiroko Estatuko Unibertsitate Federalean (UNIRIO) [2014]; Amerikako Estatuen Erakundearen (OEA) Ameriketako Ikasketa Aurreratuen Institutuko (INEAM) Irakaskuntzako Etika, Garapen eta Kapital Sozialean espezialista [2005]; Brasiliako Unibertsitateko Giza Eskubideetan espezialista / Ágere Advocacy / Errepublikako Lehendakaritzako Giza Eskubideen Idazkaritza Berezia (SEDH / PR) [2006]. Garapen eta Humanitate ildoetako ikertzailea da; Bahiako Estatuko Unibertsitateko irakaslea (UNEB) Garapen eta Humanitateen Erreferentzia Zentroko (CRDH) koordinatzailea da, CONSU / UNEB 1.247 / 2016 Ebazpenaren bidez Ikerketa Zentro gisa aitortua. Hainbat liburu eta artikulu zientifikoren egilea, hainbat sari jaso zituen.
Unai Tamayo Orbegozo
UPV/EHU
Biomimesiseko Ri3 Sareko bazkide fundatzailea. Ekonomia eta Enpresa Zientzietan doktorea UPV/EHUn. Euskara, ikasle eta enplegagarritasuneko dekanordea UPV/EHUko Ekonomia eta Enpresa Saila. Marketin ekologikoaren arloko ikertzailea (artikulu ugari hondakinen kudeaketari buruz, erosketa ekologikoaren portaerari buruz, ingurumena kudeatzeko estrategiei buruz). Aktiboki parte hartzen du jasangarritasun-lanetan (Fakultateko Ingurumen Kudeaketako Batzordeko kidea, aktiboki parte hartzen du unibertsitateko curriculumaren jasangarritasunari buruzko hitzaldietan). Irakasle Unesco Katedraren Garapen Iraunkorreko eta Garapen Jasangarriko Masterrean eta UPV/EHUko Ekonomia Zirkularreko Masterrean, besteak beste. UPV/EHUren eta Innobasqueren arteko lankidetza-proiektuan Ekoberrikuntzari buruzko azterlan tematikoaren koordinatzailea. Zinema Ikusezinaren Zinemaldiko Epaimahaiko kidea. AIMPN Nazioarteko Kongresuko Batzorde Zientifikoko kidea. Ikasteko metodologia aktiboak erabiltzera ohituta dago.
Cristian Javier Urbina Velasquez
Matematikako irakaslea, oinarrizko fisika eta Berrikuntza eta Teknologia Transferentziako Espezialista. Bere irakaskuntza iraunkortasunaren ikerketa-lerroetan oinarritzen da, hala nola, energia berriztagarrien produktu eta sistemen Bizi-zikloaren analisia eta biomimetika; Ikuspegi ludikoa duten proiektuetan aplikatutako diziplinak, memoria eta eztabaida kulturala, bio-inspiratutako prototipoak, ingurumen hezkuntza, teknologian oinarritutako ekintzailetza, energia berriztagarriak; eta material berrien karakterizazioa eta garapena. Proiektuen plangintzan eta exekuzioan lan egin du arlo hauetan: energia berriztagarriak, aztarna ekologikoa, prototipoak, mikroenpresek, ekintzailetza Amazoniako komunitateetan, ezagutzaren kudeaketa eta Unibertsitate-Estatua-Enpresa sinergiarako estrategien aplikazioa. Bere interes-eremua berrikuntzan, ekintzailetzan eta teknologia-transferentzian oinarritutako programak eta proiektuak ezartzea da; akademiaren lan-esparruan, ikerketa zientifikoan eta sektore produktiboan, Amazoniako testuinguruan zentratuta.Ingles
Gustavo Vargas Silva
Gustavo Vargas-Silva doktorea, David L. Hirschfeld Ingenieritza departamentuko irakasle eta ikertzailea da, Angelo estatuko San Angeloko Unibertsitatean, Texasen (AEB). Bere ikerketak biomekanika eta materialen portaera mekanikoan oinarritze dira. Vargas doktoreak irakasle eta ikerlari gisa lan egin du hainbat unibertsitatetan: Medellin (Kolonbia), Zaragoza eta San Sebastian (Espainia) eta San Angelo (Texas). Academian izandako esperientziaz gain, esperientzia industriala izan du, Pamplonako (Espainia) Ap Associates Architects-en, Ikerketa, Garapen teknologiko eta Berrikuntza Saileko zuzendari gisa. Vargas doktoreak hogei egunkari zientifiko argitaratu ditu JCR nazioarteko aldizkarietan, eta lau liburu kapitulu. 65 komunikazio baino gehiago aurkeztu ditu nazioarteko biltzarretan, eta R & TD & I sariak irabazi ditu. Eskualdeko, nazioko eta nazioarteko hainbat ikerketa-proiektutan parte hartu du aktiboki, baita industriako proiektuetan ere, eta horietatik hiru patente erregistratu ditu.
Teresa Vicente
Zuzenbidearen Filosofiako katedraduna, Murtziako Unibertsitateko Lankidetza eta Garapen Ikasketen Zentroko (CECODE) zuzendariordea. Unibertsitate bereko Giza Eskubideen eta Naturaren Eskubideen Katedra. Unibertsitate beraren izaera. Zuzenbidearen Filosofiako irakasle gisa bere irakaskuntza eta ikerketa profila "Justiziaren eta Giza Eskubideen Teoria" da. Arlo horretan, Justizia Ekologikoaren eta Naturaren Eskubideen paradigma berria ikertu du zehazki. Testuinguru horretan, hizlari gisa parte hartu du estatu mailako kongresu, kongresu eta mintegietan, eta nazioarteko bileretara gonbidatu dute. Justizia ekologikoa, haurren eskubideak, eskubide sozialak eta naturaren eskubideak, besteak beste, hainbat argitalpenen egilea da. Mar Menor eta bere arro osoari nortasun juridikoa eman nahi dion Herri Ekimen Legegilearen (ILP) edo Murtziako Herri Ekimen Legegilearen liderra. Eta 2022ko apirilaren 5ean, Espainiako Diputatuen Kongresuak erabateko botoa eman zuen lege baten idazketa arintzea, Mar Menorrek nortasun juridikoa izan zezan, eta horrela eskubide propioak dituen Europako lehen ekosistema bihurtu zen.
Fang Xao
Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga
Universidad del Pais Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
Doktorea Ingurumen Ingeniaritzan Doktorea eta Ingurumen Teknologien irakaslea Ingeniaritza Kimikoa eta Ingurumen Ingeniaritza Sailean, Bilboko Ingeniaritza Eskolan. 2017tik UPV / EHUren Iraunkortasun eta Gizarte Konpromisoaren arloko zuzendaria da. Zientzia eta Gizarte Garapenaren eta Transferentziaren arloko errektoreordeatzatik iraunkortasuna eta gizarte konpromisoa bultzatzen du kudeaketa, irakaskuntza, ikerketa eta transferentzian. Ekonomia Zirkularra: aplikazioa enpresan masterraren batzorde akademikoaren kidea da. Espainiako Garapen Iraunkorrerako Sarearen (REDS) lehendakariordea da ere.
Ainhoa Saitua Iribar
UPV/EHU
Doctora en Ciencias Económicas y Empresariales, imparte materias de Contabilidad en grados y Máster oficial en Auditoría de Cuentas y Contabilidad Superior de la Facultad de Economía y Empresa. También ha impartido docencia sobre contabilización del Impuesto sobre Beneficios, Instrumentos Financieros y Patrimonio Neto en cursos de reciclaje profesional organizados por el Colegio Vasco de Economistas. Ha investigado en temas de análisis de la solvencia y rentabilidad de las cooperativas industriales vascas, y de información narrativa sobre personal contenida en los Informes de Gestión de las empresas, incluyendo la perspectiva de género en el lenguaje y la divulgación de información no financiera sobre las políticas para reducir las desigualdades de género en las empresas. Participa en el proyecto “Competencias Sociales para la Sostenibilidad 2018Peña” de la convocatoria CampusBiziaLab de la UPV/EHU, en el PIE 117 “Profesionalismo Empresarial” 2019/2020.
Inmaculada Zamora Bélver
Ingeniaritza Elektrikoan doktorea Bilboko ETSIn (1993) eta Euskal Herriko Unibertsitateko Ingeniaritza Elektrikoko katedraduna (2006), Espainia. 2002tik 2015era EHUko Ingeniaritza Elektrikoa Saileko zuzendaria izan da.Ikertzaile edo ikertzaile nagusi gisa parte hartu du 60 I+G proiektu baino gehiagotan, Ingeniaritza Elektrikoaren eta Energia Berriztagarrien arloarekin lotutakoak, finantzaketa publiko eta/edo pribatuarekin, horietako batzuk hidrogenoarekin lotutakoak. 18 doktorego tesi zuzendu/zuzendu ditu, nazio eta nazioarteko aldizkarietan 60 artikulu tekniko baino gehiagoren egilea/egilea da, 150 aurkezpen baino gehiago nazio eta nazioarteko kongresuetan, baita hainbat liburu, liburu-kapitulu eta 6. patenteak. CIGRE eta IEEE lantalde ezberdinetan parte hartu du, non aplikazio-gidak garatu diren. "MIT Berritzaileak 35 urtetik beherako" sariketako epaimahaikidea - Energia arloa, hainbat ediziotan (nazionala eta nazioartekoa).
Juan Antonio Sánchez Corchero
SEA EMPRESAS ALAVESAS
Aspasia Taldeko presidentea, INSTITUTE EUROPAko zuzendari nagusia, CEOE Training Lanbide Heziketako Batzordeko presidentea, Prestakuntzako Enpresa Handien Espainiako Elkarteko presidentea, Arabako Merkataritza, Industria eta Zerbitzuen Ganberako presidenteordea.
María Mercedes Sánchez
María Mercedes Sánchez tiene más de 20 años de experiencia trabajando en el campo del desarrollo sostenible y los procesos intergubernamentales, incluyendo la participación de los principales grupos y otras partes interesadas a través de cada estado del proceso de implementación de una variedad de mandatos de las Naciones Unidas. Ha trabajado extensamente en las áreas de investigación, redacción de informes, management y comunicaciones del proyecto y ha participado en cuatro importantes Conferencias de las Naciones Unidas sobre Desarrollo Sostenible: UNCED (1992), Río+5 (1997), Río+10 (2002), Río+20 (2012),así comoen los preparativos que condujeron a la adopción de la Agenda 2030 adoptada por la Asamblea General en 2015. Desde el inicio del Programa armonía con la naturaleza de las Naciones Unidas en 2009, ha sido coordinadora y dirige el Programa de apoyo a los principios de jurisprudencia de la Tierra en la aplicación de la Agenda 2030 entre las diferentes partes interesadas.
David Sánchez Ruano
Diseinuan Doktorea, ekopedagogian, Biomimetismoan eta diseinu birsortzailean espezialista. Monterreyko Tecnológico de Arte, Arkitektura eta Diseinu Eskolako irakaslea. Berrikuntza sozialari, biomaterialei eta iraunkortasun estrategiei buruzko ikastaroak ematen ditu.
Carmen SanFrancisco
Licenciada en Administración y Dirección de Empresas y con estudios en prevención de Riesgos Laborales en la UPC, es una empresaria dedicada a la dirección y gestión financiera en innovación y modelos audiovisuales, y productora ejecutiva también en diseños financieros. Actualmente dirige la fundación BIOMIMETIC SCIENCES INSTITUTE como Directora general y lleva más de 15 años dedicándose a la gestión y coordinación de proyectos de investigación tanto a nivel nacional como internacional en el marco del programa Horizon. Propietaria de la empresa consultora Catalana de Ingeniería y es Directora de Innovación y Diseño de Grandes Proyectos. Participa en Redes como la Red Internacional de Estudios de Biomimesis (RI•BIOMIMICRY NETWORK) y la Red Internacional Ruralidades Ecológicas (RIRES).
María Eugenia Santillana Ceballo
Biologoa, Bioetikan doktorea. Ekosistemen Berrezarpeneko Masterra. Mexikoko Anahuac Unibertsitateko Bioetika Fakultatean atxikitako ikertzailea. Laborategiko laguntzailea 2014 eta 2015 artean, Berlingo Biomimicry-n (Alemania. Ekologiako irakaslea 2007 eta 2011 artean Ekologia Institutuan. Batxilergoko irakaslea Ekologia gaian, klasea ingelesez eman zien seigarren mailako ikasleei. Batxilergoko seihilekoa. Irakaskuntza-praktika berritzaile eta sortzaileen sustatzailea, giza garapenaren bilaketan eta gizarte proaktiboen sustapenean oinarrituta. Liburu digital bat ekoitzi zuen 2016an, "Berlineko espazio berdeak" izenburua duena, Biomimicry-ren lankidetza-lana, Alemania (Gainbegiratua). Arndt Pechstein & Prateep Beed); https://getinkspired.com/es/story/675/green-spaces-of-berlin/: Berlin, Alemania: 5/2016. Bi laborategi zientifikorekin elkarlanean aritu da, lehena Landareen Anatomiarako eta bigarrena Biologia eta Kontserbaziorako. Zehazki deskribatu ditu Quercus espezie batzuen azalaren ezaugarri makroskopikoak eta mikroskopikoak. Biologia Molekularra protokolo bat sortu du eta tresna estatistikoak erabiliz. Gaur egun, Ingurumen Kudeaketako Bulego batean (INSITE) lan egiten du paisaiaren ikuspegitik.
Eduardo Federico Schaefeer
1997tik nabil herpetologian lanean, Argentina iparraldeko anfibioak eta narrastiak aztertzen. Inpaktu antropikoko eta eraginik gabeko komunitateetan konparazio-azterketak egiten ditut, anfibioen eta narrastien bizi-historiaren hainbat alderdi aztertuz: ugalketa, elikadura, kantuaren aldagai akustikoak, alderdi trofikoak, ingurumen-aldagaiak, antropoizazioa, espezieen aniztasuna). 1990etik gaur arte esperientzia handia garatu dut kanpainetan eta landa-laneko tekniketan, herpetozooen laginak lortu eta identifikatzen. Anfibio eta narrastiei buruzko ikerketak egin ditut: ugalketa moduak, portaera, elikadura bioakustikoa, larbak, erreserba eta parke nazionaletako espezieen zerrendak, banaketa, kontserbazioa, etab. Unibertsitateko irakaslea 1997tik Ornodunen Zoologia, Animalien Ekologia eta Komunitate Ekologia Katedran. Gaur egun nire ikasketen helburu nagusia biodibertsitatearen kontserbaziorako lehentasunezko eremuak detektatzeko tresna erabilgarriak lortzea da, Argentinako Chacoko eremu babestuen eraginkortasuna eta ordezkaritza aztertuz, planetako ingurune mehatxatuenetakoa baita.
Jaehwan Shim
Nazioarteko Zuzenbidean Lizentziatua, Masterra eta Interpretazio eta Itzulpen Ikasketetan doktorea. Gaur egun Rights of Naturen egiten du lan. Hego Koreako irakaslea, ikertzailea eta auzitegiko interpretea da, Koreako Hankuk Unibertsitateko Atzerriko Ikasketen (HUFS) Latinoamerikako Ikasketen Institutuan (ILAS) lan egiten duena. Bere interpretazio- eta itzulpen-ikasketek zuzenbidearekin, ekonomiarekin, humanitateekin, zientzia holistikoekin eta eduki soziokulturalekin lotutako ikus-entzunezko itzulpenekin lotutako diziplinarteko ikasketekin interesatzera eraman zuten.2019an Latinoamerikako Ikasketen Institutuko ikertzaile senior kargua hartu zuen eta Institutuko Humanities Korea Plus (HK+) Initiative-rekin lotutako diziplinarteko ikasketak ikertzen aritu da, "Latinoamerika, zibilizazioaren trantsiziorako plataforma XXI. mendean: zibilizazio industrialetik zibilizazio ekologikora" izeneko nazio mailako ikerketa-ekimena.
Daniel Silva
Literatura Ikasketak Pontificia Universidad Javeriana-n, Bogota, eta Japoniako Ikasketetako masterreko ikaslea, Global Studies programako Sophia Unibertsitatean, Tokion (Japonia). Argitalpen sektorean aritu da batez ere, zuzentzaile gisa; liburuen banaketan eta salmentan; baita Japoniako literatura eta kulturen zabalkundean ere, Kolonbiako eztabaida ez-espezializatuko gune publikoetan. Bere ikerketa-lerroek Latinoamerikaren —batez ere Kolonbia— eta Japoniaren arteko kultur arteko elkarrizketak ezarri nahi dituzte euren literaturen bitartez.
Natalia María Simón Medina
Humanitate, Arte eta Hezkuntzako Ikerketan doktorea. Soziologian lizentziatua. Merkatu Ikerketan eta Marketing Digitalean Masterra. Giza Baliabideen Kudeaketan Masterra. Laneko arriskuen prebentzioan masterra. Gizarte Ikerketako Teknika eta Aplikazioetan espezialista. Gaztela-Mantxako Down Sindromearen Federazioko programaren koordinatzailea. Eta 12 urte baino gehiago unibertsitateko irakasle gisa. GT43 Ezintasun eta Gizarteko presidentea Soziologiako Espainiako Federazioan. Gaztela-Mantxako Politika Zientzia eta Soziologia Fakultateko dekanoa.
Xochitl Siorda Vasquez
Ingeniari Elektronikoa, Ingeniaritza Mikroelektronikoko Masterra, Mekatronika Zientzia eta Teknologiako Doktorea. 2008az geroztik, Veracruzana Unibertsitateko Elektronika eta Komunikazio Ingeniaritza Fakultateko karrerako akademikoa da, eta "Sistema Robotiko Adimendunen modelizazioa eta simulazioa" Kidego Akademikoko burua. Ikerketa-lerroa bio-inspiratutako sistema elektronikoen diseinura bideratzen da. Bere ikerkuntza-arloak honako hauek dira: sistema elektroniko bioinspiratuak, sistema biomimetiko adimentsuen modelizazioa, seinaleen analisia eta patroi biologikoen antzematea eta ikusmen robotikorako bioinspiratutako sistemak. Graduko hainbat tesi zuzendu ditu Mekatronika Mexikoko elkartearen baitan, Mekatronikako Tesi Lehiaketa Nazionalean 2017, "Emilio Vargas Soto. Graduko hainbat tesi zuzendu ditu Mekatronika Mexikoko elkartearen baitan, Mekatronikako Tesi Lehiaketa Nazionalean 2017, "Emilio Vargas Soto.
Andrea Fabiana Somoza-Norton
Hezkuntzan lizentziatua eta Hezkuntzako Informazio Teknologien Masterra, Nevadako Unibertsitatean, Reno-n (2004), Massachusetts-eko Unibertsitateko Lidergoan doktorea, Lowell-en (2012). 2012-2013 urtea Notre Dame High School, Lawrence, MA Zuzendari elkartua (lanaldi osoa). 2015etik 2016ra, New Hampshireko Hezkuntza Sailarekin, Concord, NHko Hezkuntza Aholkulariarekin lotuta egon zen, eta 2015etik gaur egunera arte, Hezkuntza Lidergo eta Administrazioko Hezkuntza Eskolako irakasle elkartua eta koordinatzailea da. , Kaliforniako Unibertsitate Politeknikoko (AEB) Zientzia eta Matematika Fakultatea. Hauek dira bere lan akademikoaren ildoak: 1). Pentsamendu sistemikoa eta eredu dinamikoak (Pentsamendu sistemen aplikazioak lidergoan); bi). Hezkuntza Holonomikoa (Naturak Inspiratutako Lidergoa: Lidergo Biomimetikoa); 3). Hezkuntza legea, politika eta betearaztea (adibidez, eskualdeko tokiko kontrola, gastuen joerak, IX. Tituluko koordinatzaileen betebeharrak eta ardurak). Ikertu biomimetismoa sakonki gai berritzaile hau nire klasean aplikatzeko, non "biomimetismoaren lidergoa" terminoa erabiltzen dudan.
Tarifs inscription
Aurrez aurre | 2022-09-07 arte |
---|---|
50,00 EUR | |
0 EUR |
Online zuzenean | 2022-09-07 arte |
---|---|
0 EUR | |
35,00 EUR |
Lieu de l'événement
Bizkaia Aretoa-UPV/EHU
Abandoibarra etorbidea. 48009- Bilbo
Bizkaia
Bizkaia Aretoa-UPV/EHU
Abandoibarra etorbidea. 48009- Bilbo
Bizkaia
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.
1 - Pas de pauvreté
Éliminer la pauvreté sous toutes ses formes et partout dans le monde. Questions clés : éradication de l’extrême pauvreté, réduction de la pauvreté et de la vulnérabilité, protection sociale, accès aux services de base, encourager la résilience des personnes pauvres et vulnérables, coopération pour le développement, cadres réglementaires solides.
Plus d'informations2 - Faim zéro
Éliminer la faim, assurer la sécurité alimentaire, améliorer la nutrition et promouvoir une agriculture durable. Questions clés : alimentation saine, nutritive et suffisante, accès sûr et équitable à la terre, production d’aliments à petite échelle, pratiques agricoles résilientes, viabilité des systèmes de production alimentaire, banques de semences, diversité génétique des semences.
Plus d'informations3 - Bonne santé et bien-être
Donner aux individus les moyens de vivre une vie saine et promouvoir le bien-être de tous à tout âge. Questions clés : couverture sanitaire universelle, santé sexuelle et procréative, diminution du nombre de personnes victimes d’accidents de la route, de la pollution et de produits chimiques, réduction du taux de mortalité maternelle et néonatale, fin des épidémies comme le SIDA, combattre l’hépatite et les maladies transmises par l’eau, prévention des drogues et de l’alcool, contrôle du tabac.
Plus d'informations4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations5 - Égalité entre les sexes
Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.
Plus d'informations6 - Eau propre et assainissement
Garantir l'accès de tous à l'eau et à l'assainissement et assurer une gestion durable des ressources en eau. Questions clés : accès universel et équitable à un coût abordable, accès aux services d'assainissement et d'hygiène, qualité de l'eau, utilisation rationnelle des ressources en eau, gestion intégrée, protection des écosystèmes aquatiques, réduction de la pollution, élimination des déchets, traitement des eaux usées.
Plus d'informations7 - Énergie propre et d'un coût abordable
Garantir l'accès de tous à des services énergétiques fiables, durables et modernes, à un coût abordable. Questions clés : accès universel, hausse de la proportion d'énergies propres, efficacité énergétique, recherche, promotion de l'investissement en infrastructures énergétiques et technologies propres, services énergétiques modernes et durables.
Plus d'informations8 - Travail décent et croissance économique
Promouvoir une croissance économique soutenue, partagée et durable, le plein emploi productif et un travail décent pour tous. Questions clés : travail décent, plein emploi productif, entrepreneuriat, promotion des micro-entreprises et des PME, droits du travail, environnements de travail sûrs, emploi des jeunes, égalités des chances et de rémunération, renforcement des institutions financières, dissociation de la croissance économique vis-à-vis des dégradations environnementales.
Plus d'informations9 - Industrie, innovation et infrastructure
Mettre en place une infrastructure résiliente, promouvoir une industrialisation durable qui profite à tous et encourager l'innovation. Questions clés : infrastructures fiables, durables, résilientes et de qualité, industrialisation durable et qui profite à tous, modernisation, technologies et procédés industriels propres et respectueux de l'environnement, recherche scientifique et amélioration de la capacité technologique, accès universel des TIC.
Plus d'informations10 - Réduction des inégalités
Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.
Plus d'informations11 - Villes et communautés durables
Faire en sorte que les villes et les établissements humains soient ouverts à tous, sûrs, résilients et durables. Questions clés : accès de tous à un logement et des services de base adéquats et sûrs, à un coût abordable, systèmes de transport accessibles et viables, urbanisation inclusive, planification et gestion participatives, protection du patrimoine culturel et naturel, qualité de l'air, déchets, espaces verts, liens entre zones urbaines, périurbaines et rurales.
Plus d'informations12 - Consommation et production responsables
Établir des modalités de consommation et de production durables. Questions clés : gestion durable et utilisation rationnelle des ressources naturelles, réduction des particules chimiques libérées dans l'air, l'eau et le sol, réduction des déchets, recyclage, réutilisation et réduction, pratiques durables, achat public durable, modes de vie durables, rationalisation des subventions aux combustibles fossiles qui sont source de gaspillage.
Plus d'informations13 - Action pour le climat
Prendre d'urgence des mesures pour lutter contre les changements climatiques et leurs répercussions. Questions clés : atténuation des effets, résilience et capacité d'adaptation, planification, stratégies et plans nationaux, éducation et sensibilisation, réduction de l'impact et alerte rapide, respect de la Convention-cadre des Nations Unies sur les changements climatiques.
Plus d'informations14 - Vie aquatique marine
Conserver et exploiter de manière durable les océans, les mers et les ressources marines aux fins du développement durable. Questions clés : réduction de la pollution marine et acidification des océans, protection des écosystèmes marins, rétablissement de la santé et de la productivité des océans, conservation des zones côtières et marines, élimination de la surexploitation et de la pêche illégale, soutien à la pêche artisanale, approfondissement des connaissances scientifiques.
Plus d'informations15 - Vie des écosystèmes terrestres
Préserver, restaurer et promouvoir l'exploitation durable des écosystèmes terrestres, gérer durablement les forêts, lutter contre la désertification, arrêter et inverser la dégradation des terres et infléchir la courbe de la perte de biodiversité. Questions clés : lutte contre la désertification, reboisement, conservation, restauration et exploitation durable des écosystèmes terrestres, habitats naturels, biodiversité, espèces exotiques invasives, intégration des valeurs des écosystèmes dans la planification, braconnage.
Plus d'informations16 - Paix, justice et institutions efficaces
Promouvoir l'avènement de sociétés pacifiques et ouvertes aux fins du développement durable, assurer l'accès de tous à la justice et mettre en place, à tous les niveaux, des institutions efficaces, responsables et ouvertes. Questions clés : réduction de la violence, de la maltraitance et de l'exploitation, État de droit, égalité d'accès à la justice, réduction de la corruption et de la pratique des pots-de-vin, institutions efficaces et transparentes, participation, accès à l'information, protection des libertés fondamentales.
Plus d'informations17 - Partenariats pour la réalisation des objectifs
Renforcer les moyens de mettre en œuvre et dynamiser le partenariat mondial pour le développement durable. Questions clés : mobilisation de ressources, consacrer 0,7 % du PIB à l'aide officielle aux pays en développement, dette extérieure, finances, coopération en matière technologique et d'innovation, technologies écologiquement rationnelles, création de capacités, système de commerce multilatéral universel, cohérence réglementaire et institutionnelle, disponibilité des données, suivi, indicateurs et reddition de comptes.
Plus d'informations