Cours d'été
Multiculturalidad, Literatura y Arte: Del Oeste Norteamericano a las aulas

Multiculturalidad, Literatura y Arte: Del Oeste Norteamericano a las aulas

21.juin - 23. juin, 2021 Cod. K09-21

Description

Uda Ikastaroa aurrez aurre ospatuko da eta online zuzenean parte hartzeko aukera ere egongo da ZOOM bidez. Matrikula prozesuan nola parte hartuko duzun aukeratu: aurrez-aurre edota online zuzenean.

"Kulturaniztasuna, Literatura eta Artea: mendebalde iparramerikarretik ikasgeletara" ikastaroaren helburu nagusia Ipar Amerikako literatura, kultura eta arteek ikasgelan duten aplikazio didaktikoaren garrantzia eta egokitasuna azaltzea da, kultura eta arraza-aniztasun garaikidearen adierazpenaren adibide gisa. Unibertsitateko ikasle eta irakasleei nahiz Bigarren Hezkuntzako irakasleei zuzendutako ikastaro honek, Ipar Amerikako errealitate sozioetnikora hurbiltzea proposatzen du, ekoizpen artistiko eta kulturalaren bidez. Horrela, Estatu Batuetalo komunitate "gutxiengoen" egoera sozio-historikoari heldu nahi zaio, bai eta beraien produkzio artistikoa presentatu ere (literatura, zinema, musika, arte plastikoak, Street art), gaur egungo ikasgelan,   gure komunitatearen aniztasun etnikoa eta kulturala lantzeko erabil dadin. Horrela, euskal-amerikar, txikano, afro-amerikar eta/edo natibo-amerikar komunitateen ekoizpen artistikora hurbiltzea proposatuko dugu. Era berean, "Mendebaldeko mitoa" edo "Mexiko-Amerikako muga" bezalako kontzeptuen irudikapena azalduko dugu arteetan, kultura aniztasunaren eta aniztasun etnikoaren paradigma gisa.
 

Lire la suite

Objectifs

Ameriketako Estatu Batuetako historia eta errealitate garaikidera hurbilketa bat eskaintzea, eta, bereziki, Ipar Amerikako Mendebaldera, bai eta haren aniztasun etniko eta kulturalera ere, kultura aniztasunaren paradigma gisa.

Ameriketako Estatu Batuetako desberdintasun etnikoaren eraikuntzari buruzko hurbilketa teorikoa egitea, etnia- eta genero-ikasketen esparruan.

Arteak (Literatura, Zinema, Telebista, Musika, etab.) askotariko errealitate kulturanitza irudikatzeko eta transmititzeko duen garrantzia azaltzea.

Kulturaniztasuna eta etnia- eta genero-aniztasuna Estatu Batuetan (eta, bereziki, Ipar Amerikako mendebaldean) irudikatzearekin lotutako material bibliografikoaren gordailu bat eskaintzea, bigarren hezkuntzako ikasgelan erabil dadin.

Egungo euskal eta espainiar pedagogia-ingurunean bigarren hezkuntzako ikasgelen aniztasun kulturanitza jorratzeko kultur ekoizpena (literatura, zinema, telebista, musika) erabiltzeak duen garrantziari buruzko hausnarketa proposatzea.

Lire la suite

Activité s'adressant à

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Publiko orokorra

Méthodologie

Uda Ikastaroa dinamikoa izango da, eta hizlariek beren azterlanaren xede diren komunitateei buruzko oinarrizko kontzeptu soziohistoriko batzuk eskainiko dituzte. Ondoren, bibliografia-gordailu bat eskainiko dute, ikastaroan parte hartzen dutenek erabil dezaten beren eskoletan. Halaber, azterketarako estrategiak eskainiko dituzte hizlariek.

Material bibliografiko hori kultura-, etnia- eta/edo genero-ikasketen esparruan kokatzen da, besteak beste.

Collaborateurs

  • Grupo Consolidad REWEST
  • MICCIN . Proyecto de investigación PGC2018-094659-B-C21

Programme

2021-06-21

09:00 - 09:15

Registro

09:15 - 09:25

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Amaya Ibarraran Vigalondo UP/EHU - Profesora Titular Universidad
09:30 - 11:00

“La expansión del mito del Oeste y su deconstrucción multicultural“

  • David Río Raigadas UPV/EHU - Catedrático Universidad
11:00 - 11:30

Atsedena

11:30 - 12:30

“Multiculturalidad, etnicidad, y arte: El caso de la frontera mejicano-americana“

  • Amaya Ibarraran Vigalondo UPV/EHU - Profesora Titular Universidad
12:30 - 13:45

“Multiculturalidad e indigenidad: Los nativos americanos, pioneros de la interculturalidad“

  • Aitor Ibarrola Armendáriz Universidad de Deusto - Profesor Titular Universidad
13:45 - 14:00

Sintesia

2021-06-22

09:00 - 10:30

“Westerns, post-Westerns y multiculturalidad“

  • jesus angel González López Universidad de Cantabria - Profesor Titular Universidad
10:30 - 11:30

“Cultura popular y multiculturalidad: el cine, la música y el arte chicanos“

  • Amaya Ibarraran Vigalondo UPV/EHU - Profesora Titular Universidad
12:00 - 12:30

Atsedena

12:30 - 13:45

“Multiculturalidad y música popular en la Cultura Norteamericana“

  • Angel Chaparro Sainz UPV/EHU - Profesor Adjunto
13:45 - 14:00

Sintesia

2021-06-23

09:00 - 10:30

“Far Westeko Ahotsak: Cine, Arte, Música“

  • Monika Madinabeitia Medrano Mondragon Unibertsitatea - Profesora Contratada
10:30 - 12:00

“¿El final de los pastores?: La literatura vasco-norteamericana del siglo XXI“

  • David Río Raigadas UPV/EHU - Catedrático Universidad
12:00 - 12:30

Atsedena

12:30 - 13:45

Mahai ingurua: “Una propuesta pedagógica: el Oeste americano como paradigma la multiculturalidad “

  • Amaya Ibarraran Vigalondo UPV/EHU - Profesora TItular Universidad (Moderatzailea)
  • jesus angel González López Universidad de Cantabria - Profesor Titular Universidad
  • Aitor Ibarrola Armendáriz Universidad de Deusto - Profesor Titular
  • Monika Madinabeitia Medrano UPV/EHU - Profesora Contratada
  • Angel Chaparro Sainz UPV/EHU - Profesor Adjunto
  • David Río Raigadas UPV/EHU - Catedrático Universidad
13:45 - 14:00

Itxiera

  • Amaya Ibarraran Vigalondo UPV/EHU - Profesora Titular Universidad

Directeurs

Amaya Ibarraran Vigalondo

UPV/EHU

Amaya Ibarraran Vigalondo irakaslea da Euskal Herriko Unibertsitatean, eta literatura eta kultura iparramerikar garaikidea irakasten ditu. Bereziki, Txikanoen literatura eta kultura aztertzen ditu bere ikerketak. Bere lana liburuetan, editatutako liburuetan eta nazioarteko aldizkarietan agertu da. Bere azken argitalpenen artean honako hauek daude"Mexican American Women, Dress and Gender: Pachuchas, Chicanas, Cholas" (Routledge, 2019) y las coediciones / ediciones "The Neglected West" (Portal, 2012) eta "Transcontinental Reflections on the American West: Words, Images, Sounds beyond Borders" "(Portal, 2015).REWEST (Mendebaldeko Amerikako Literaturaren Ikerketa Taldea) ikerketa taldeko kidea da.

Conférenciers

Angel Chaparro Sainz

Angel Chaparro Sainz Barakaldon jaio zen, Espainian, 1976an. Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU) Ingeles Filologian lizentziaduna da, eta unibertsitate horretako doktoretza du. Gaur egun, UPV/EHUn, itzulpen-ikasketetan eta ingeles ikasketen programetan irakasten du. Parting the Mormon Veil: Phyllis Barber 's Writing "liburua Javier Coy Liburutegiak argitaratu zuen 2013an. "Transcontinental Reflections on the American West: words, Images, Sounds beyond Borders" liburua ere argitaratu zuen 2015ean. Besteak beste, Miscelanea, Odisea, Lectora, Vasconia edo Estudios de la Mujer aldizkarietan argitaratu du. Bere ikerketak, nagusiki, amerikar mendebaldeko literatura, mormoniar literatura, ekokritismoa, ikasketa feministak eta itzulpengintzako ikasketak jorratzen ditu, poesiarekin, herri musikarekin eta, oro har, gutxiengoen argitalpenekin lotutako gai ugaritan interesa duen arren.

jesus angel González López

Jesus Angel Gonzalez ingelesa irakaslea da Kantabriako Unibertsitatean, Espainian, eta ingeles eta estatubatuar literatura irakasten du bertan. Pennsylvaniako Estatu Unibertsitateko maisutza du espainieraz eta Salamancako Unibertsitateko doktoregoa ingelesez. "La narrativa popular de Dashiell Hammett: Pulps, cine y Cómics" (Valencia University Press, 2002) eta "The Invention of Illusions: International Perspectives on Paul Auster "(Cambridge Scholars, 2011) argitaratu du eta American Literatura eta zinemari buruzko hainbat artikulu idatzi ditu, Literature/Film Quarterly, Comparative American aldizkarian argitaratu direnak. Bere ikerketa berrienak mendebalde amerikarrari eta horrek AEBetako eta nazioarteko kultura, literatura eta zineman dituen ondorioei buruz dihardu.

Aitor Ibarrola Armendáriz

Aitor Ibarrola-Armendarizek harreman etnikoei, aniztasunaren kudeaketari, idazketa akademikoari eta zinemarako egokitzapenari buruzko ikastaroak ematen ditu Deustuko Unibertsitateko (Bilbo) Hizkuntza Modernoen eta Euskal Ikasketen Sailean. Artikuluak argitaratu ditu Atlantis, IJES, Miscelánea, Revista Chilena de Literatura eta abarretan eta liburukiak argitaratu ditu [Fiction and Ethnicity (1995), Entre dos mundos (2004), Migrations in a Global Context (2007), On the Move: mirando hacia atrás para construir un futuro en estudios de inglés (2016)), gutxiengoen eta etorkinen narratibei buruzkoak. Migrazio eta Gizarte Kohesioko Erasmus Mundus Masterraren Programaren zuzendaria (2010-14) eta Deustuko Unibertsitateko Gizarte Zientzien eta Humanitateen Fakultateko Hizkuntza Modernoen eta Euskal Ikasketen Saileko burua (2012-15) izan da. Gaur egun, trauma eta etnikotasunari buruzko liburu bat prestatzen ari da, eta nortasun diasporikoei buruzko proiektu batean ere parte hartzen

Monika Madinabeitia Medrano

Monika Madinabeitia irakasle titularra da Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Fakultatean, Espainian. Bere ikerketa arlo nagusiak e/immigrazioa dira, Amerikako mendebaldeko euskal diaspora nabarmenduz.

David Río Raigadas

David Rio Iparameriketako Literaturako katedraduna da Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU), Gasteizen (Espainia)." El proceso de la violencia en la narrativa de Robert Penn Warren" (1995), "Robert Laxalt: The Voice of the Basques in American Literature" (2007) eta "New Literary Portraits of the American West: Contemporary Nevada Fiction" (2014) lanen egilea da. Horrez gain, Western American Literature aldizkariaren ale berezia ere argitaratu du, "Writing the Global Western" (2019). David Riok Ameriketako mendebaldeko literaturan eta kulturan espezializatutako nazioarteko ikerketa-talde bat (REWEST) koordinatzen du.

Résumé

Conclusions envoyées par la direction du Cours d'été

Objectifs de développement durable

Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.

L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

Objetics de développement durable

4 - Éducation de qualité

Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.

Plus d'informations
4 - Éducation de qualité

5 - Égalité entre les sexes

Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.

Plus d'informations
5 - Égalité entre les sexes

10 - Réduction des inégalités

Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.

Plus d'informations
10 - Réduction des inégalités