Eskola Publikoan, ikaslearen ebaluazioa ardatz
Description
XXI.mendean sartuta gauden honetan, Euskal Eskola Publikoaz aritzea garrantzitsutzat jotzen dugu ezinbestean LOMLOE legearen gauzatzeak egin izan duguna birpentsatzera eta aldatzera eramango gaituelako. Eskola Publikoak bere ahalduntze prozesuan jarraitu beharra dauka euskal gizartearen kohesioaren mesedetan eta euskal herritarron hezkuntza kalitatea bermatuz.
Uda Ikastaro honetan LOMLOE legearen inplementazioak sortu dituen begirada, hausnarketa, eginbehar eta gauzatze berriei buruz hitz egin nahi dugu.
Konpetentzietan oinarritu beharreko hezkuntza praktiken aurrean gaude eta marko berritzaile honek gauza asko aldatzera gonbidatzera gaitu, beste hainbeste desikastera eta eginbeharreko guzti-guztiak ikaslea erdigunean jarrita egitera.
Aldaketa garaiak, garai "nahasiak" izaten direla ezin ukatu eta nahasmendua ahal den eta txikiena izan nahian, elkarrekin jardutea izan daiteke argirik indartsuena. Ziurgabetasuna izango omen da datozen urteetako ezaugarrietako bat eta guri ikasleei ziurgabetasun hori kudeatzeko dakizkigun tresna egokienak eskaintzea da, hala ere, paradoxikoki, ziurgabetasuna gurea ere bada, orain arte egindakoa ez baita gaur egun balekoa.
Egoera honetan ere, irakasleak, ikasleak eta familiak ez daudela bakarrik irudikatu nahi dugu, baditugula aurrera eramaten ari garen praktika onak, badugula berrikuntzarako grina, baditugula ispiluak non begiratu, badugula elkarrengandik zer ikasi eta badugula ere aldi berean Euskal Eskola Publikoa osatzen dugunon sarea indartu beharra.
Objectives
LOMLOE legearen garapena ikastetxeetan eta ikasgelan modu egokian bideratzeko Euskal Eskola Publikoa egiten ari den ahaleginak balioan jarri eta plazaratu.
Praktika onen bidez aipatu legearen gauzatze praktikoarekin lotutako esperientziak gertutik ezagutu.
Konpetentzietan hezitu beharrak EBALUAZIOAn eta ebaluatzeko moduetan sortzen dituen ajeak eta aukerak partekatu eta honen inguruko hausnarketa kolektiboa butzatu.
Ikaslearen irteera profila behin zehaztuta, helburu honi erantzuteko IRAKASLEEN sarrera profila, identitatea, sistema nola sartzen diren eta nola sartu beharko liratekeen aztertu.
LOMLOE legearen gauzatzeak sortzen dizkigun argi ilunak eta aukerak eta mehatxuak definitu eta aurrerantzean begirada non, zertan eta zertarako jarri behar dugun antzeman.
Ikastaroa bera hausnarketa kolektiboa egiteko gune bihurtu. Irtenbideen lanketa ere elkarrekin egin eta laguntza behar izanez gero, ikastetxeak eta zuzendaritza taldeak sistemako kideen bidelagun izateko prest daudela jakinarazi.
Activity directed to
- University student
- Teachers
- Professionals
In collaboration with
Program
01-07-2024
Erregistroa
Presentation by the Director of the activity
- Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Idazkari Teknikoa
“Ebaluazioaren garrantzia hobekuntzarako“
- Begoña Pedrosa Lobato | Hezkuntza Saila - Sailburuordea
“LOMLOE eta ebaluazio Eskola Publikoan“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
Break
“Bertaratutakoekin elkarrizketan 1“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
“Praktika onak 1: Konpetentzietan hezitzen (eremukako lanketa) “
- Leire Arenal Garcia | Bermeo BHI - Zuzendaria
Synthesis
02-07-2024
“Irakasleriaren identitatea, sarrera profila eta kultura profesionala “
- Maialen Oiartzun Irastorza | EHU - Ikertzailea
- Nerea Muguruza Azkarraga | EHU - Ikertzailea
“Ebaluazio aginduaren inguruko gogoeta partekatua “
Euskal Herriko agintaritzaren aldizkarian 2024ko urtarrilaren 31an argitaratutakoa
- Idoia Pujana Uriarte | Botikazar BHI - Zuzendaria
Break
“Praktika onak 2: Konpetentzien ebaluazioaren gauzatze praktikoak“
- Olatz Altzua Galparsoro | Arrasate BHI - Zuzendaria
“Bertaratutakoekin elkarrizketan 2“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
Synthesis
03-07-2024
“Ikaslearen ebaluazioa“
- Anaje Ferreiro Inza | Berritzegune Nagusia - Curriculum eta Metodologiako arduraduna
- Arrate Oianguren Txurruka | Hezkuntza Saila - Ikuskaritza Zentrala
“Praktika onak 3: Ebaluazio konpetentziala familiei komunikatzen“
- Amaia Osoro Gorrotxategi | Plaentxi HLHI - Zuzendaria
- Edurne Ugalde Izaguirre | Plaentxi HLHI - Ikasketa Burua
Break
“Praktika onak 4: Konpetentzietan ebaluatu eta berau komunikatu“
- Ibon Zabala Arrillaga | Urdanetako Eskola - HHko koordinatzailea
- Maddi Alberdi Salegi | Urdaneta Eskola - Ikasketa Burua
“Bertaratutakoekin elkarrizketan 3“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
Break
Round table: “Ebaluazioaren argi ilunak“
- Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
- Anaje Ferreiro Inza | Berritzegune Nagusia - Curriculum eta Metodologiako arduraduna
- Maddi Alberdi Salegi | Urdaneta Eskola - Ikasketa Burua
- Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Koordinazio teknikoa
Synthesis
Directors
Josu Etxaburu Osa
IES Elorrio BHI, Zuzendari-ohia
JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente
Speakers
Maddi Alberdi Salegi
Olatz Altzua Galparsoro
Leire Arenal Garcia
Anaje Ferreiro Inza
Nerea Muguruza Azkarraga
UPV/EHU , Ikerlaria
Arrate Oianguren Txurruka
Eusko Jaurlaritza
Titulazioak: OHOKO irakaslea Psikologian lizenziatua Pedagogian lizenziatua EHUn Doktorea Lanpostuak. 1986tik irakaslea ikastetxe ezberdinetan Hezkuntza ikuskaria 2006tik Ikuskari zentrala 2023tik
Graduada en Educación Primaria (2017) y Máster en Investigación en Ámbitos Socioeducativos (2018) por la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Actualmente profesora del Departamento de Ciencias de la Educación. Pertenece al grupo de investigación IkasGaraian, donde está realizando la tesis doctoral "Los mejores docentes para una escuela de calidad: diagnóstico y propuestas del modelo de acceso a la profesión para la escuela pública vasca"
Amaia Osoro Gorrotxategi
Begoña Pedrosa Lobato
Master of Linguistics (Master of Arts, University of Illinois, USA, 1999). PhD in Applied Linguistics (University of the Basque Country, 2011). Executive MBA at Mondragon Unibertsitatea (2017). Experience at Mondragon Unibertsitatea from 2002 to the present: • Degree teaching career in Primary Education and Early Childhood Education, Foreign Language Career and Audiovisual Degree. He has created and coordinated different groups in the field of innovation. • He has developed his research career in the research group BAHI-IALE in the following lines of research: development of multilingual competence in minority language contexts, pedagogical strategies in CLIL contexts and student attitudes towards language learning. • Management: Dean of Humanities and Education Sciences since 2014. He had previously been a member of the Bureau of Research Management. Responsible for Foreign Language Studies
Idoia Pujana Uriarte
Botikazar BHI
Idoia Pujana Uriarte- Usansolon jaioa 1971ean –Farmazia Fakultatean ikasketak (Gasteiz, EHU) Elikagaien Zientzia eta Teknologia alorrean. – Doktoretza ikasketak Medikuntza Fakultatean (Leioa, EHU)- 2002an Tesia irakurrita- Egonaldian “Institute of Biotechnology” (Helsinki, Finland), “Institut Pateur” (Paris, Frantzia) IBILBIDE PROFESIONALA: - Hogeita zortzi urte irakaskuntza munduan. Ibilbide honetan, Lanbide Heziketako irakaslea , EHUko Irakasle Elkartua (Medikuntza eta Zientzia Fakultatetan) eta Bigarren Hezkuntzako irakaslea. ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - Hamabi urte Botikazar BHIko Zuzendaritza Taldeko kidea (Idazkaria eta Nazioarteko Proiektuen Arduraduna). Azkeneko zazpi urtetan Botikazar BHIko Zuzendaria.
Edurne Ugalde Izaguirre
Ibon Zabala Arrillaga
Heziketa Fisikoa eta Haur Hezkuntzako diplomaturak ditut Euska Herriko Unibertsitatean. 2007az geroztik Eskola Publikoan irakakasle eta azken 4 urteak Ordiziako Urdaneta eskolan, Haur Hezkuntzan. Gaur egun HHko koordinatzeailea eta bost urteko tutore naiz. Aurten jarri dugu martxan Baso Eskola ekimena.
Iñigo Salaberria Aliaga
Heize, euskal eskola publiko ikastetxeen elkartea, Presidentea
Musika ikasketekin batera EHUn Magisteritza eskolako Musika espezialista formakuntza jaso ondoren disziplina anitzetan jardun izan da. Lezo Herri Eskolako zuzendaritza ardurekin batera EAEko ikastetxe publikoen Heize elkarteko sorreratik koordinazio taldeko kidea. Gaur egun Heizeko presidentea da.
Summary
Conclusions sent by the direction of the Summer Course
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.
3 - Good health and well-being
Guarantee a healthy life and foster the well-being of all people of all ages. Key issues: universal healthcare coverage, sexual and reproductive health, reduction in the number of road accident casualties, pollution and chemical products, reduction in maternal and neonatal mortality, the end of epidemics such as AIDS, combating hepatitis and other water-borne diseases, drug and alcohol prevention, control of tobacco.
More information4 - Quality education
Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.
More information5 - Gender equality
Achieve gender equality and empower all women and young girls. Key issues: the end of all forms of discrimination and violence, recognition of unpaid care and domestic work, shared responsibility, equal opportunities, full and effective participation in reproductive rights, equal rights vis-à-vis economic resources, access to land and other assets and ownership.
More information