Société
Education
Cours d'été
Eskola Publikoan, ikaslearen ebaluazioa ardatz

Eskola Publikoan, ikaslearen ebaluazioa ardatz

01.Juil - 03. Juil, 2024 Cod. H06-24

Description

XXI.mendean sartuta gauden honetan, Euskal Eskola Publikoaz aritzea garrantzitsutzat jotzen dugu ezinbestean LOMLOE legearen gauzatzeak egin izan duguna birpentsatzera eta aldatzera eramango gaituelako. Eskola Publikoak bere ahalduntze prozesuan jarraitu beharra dauka euskal gizartearen kohesioaren mesedetan eta euskal herritarron hezkuntza kalitatea bermatuz. 

Uda Ikastaro honetan LOMLOE legearen inplementazioak sortu dituen begirada, hausnarketa, eginbehar eta gauzatze berriei buruz hitz egin nahi dugu.

Konpetentzietan oinarritu beharreko hezkuntza praktiken aurrean gaude eta marko berritzaile honek gauza asko aldatzera gonbidatzera gaitu, beste hainbeste desikastera eta eginbeharreko guzti-guztiak ikaslea erdigunean jarrita egitera.

Aldaketa garaiak, garai "nahasiak" izaten direla ezin ukatu eta nahasmendua ahal den eta txikiena izan nahian, elkarrekin jardutea izan daiteke argirik indartsuena. Ziurgabetasuna izango omen da datozen urteetako ezaugarrietako bat eta guri ikasleei ziurgabetasun hori kudeatzeko dakizkigun tresna egokienak eskaintzea da, hala ere, paradoxikoki, ziurgabetasuna gurea ere bada, orain arte egindakoa ez baita gaur egun balekoa. 

Egoera honetan ere, irakasleak, ikasleak eta familiak ez daudela bakarrik irudikatu nahi dugu, baditugula aurrera eramaten ari garen praktika onak, badugula berrikuntzarako grina, baditugula ispiluak non begiratu, badugula elkarrengandik zer ikasi eta badugula ere aldi berean Euskal Eskola Publikoa osatzen dugunon sarea indartu beharra.

Lire la suite

Objectifs

LOMLOE legearen garapena ikastetxeetan eta ikasgelan modu egokian bideratzeko Euskal Eskola Publikoa egiten ari den ahaleginak balioan jarri eta plazaratu.

Praktika onen bidez aipatu legearen gauzatze praktikoarekin lotutako esperientziak gertutik ezagutu.

Konpetentzietan hezitu beharrak EBALUAZIOAn eta ebaluatzeko moduetan sortzen dituen ajeak eta aukerak partekatu eta honen inguruko hausnarketa kolektiboa butzatu.

Ikaslearen irteera profila behin zehaztuta, helburu honi erantzuteko IRAKASLEEN sarrera profila, identitatea, sistema nola sartzen diren eta nola sartu beharko liratekeen aztertu.  

LOMLOE legearen gauzatzeak sortzen dizkigun argi ilunak eta aukerak eta mehatxuak definitu eta aurrerantzean begirada non, zertan eta zertarako jarri behar dugun antzeman. 

Ikastaroa bera hausnarketa kolektiboa egiteko gune bihurtu. Irtenbideen lanketa ere elkarrekin egin eta laguntza behar izanez gero, ikastetxeak eta zuzendaritza taldeak sistemako kideen bidelagun izateko prest daudela jakinarazi.

Lire la suite

Activité s'adressant à

  • Étudiants universitaires
  • Professeurs
  • Professionnels

En collaboration avec

  • Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza departamentua
  • Prest_Gara
  • Eusko Jaurlaritza. Kultura eta Hizkuntza Politika Saila

Programme

01 07 2024

09:00 - 09:15

Erregistroa

09:15 - 09:25

Présentation par la Direction de l’activité

  • Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Idazkari Teknikoa
09:25 - 10:30

“Ebaluazioaren garrantzia hobekuntzarako“

  • Begoña Pedrosa Lobato | Hezkuntza Saila - Sailburuordea
10:30 - 11:30

“LOMLOE eta ebaluazio Eskola Publikoan“

  • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
11:30 - 12:00

Pause

12:00 - 13:30

“Bertaratutakoekin elkarrizketan 1“

  • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
13:30 - 14:15

“Praktika onak 1: Konpetentzietan hezitzen (eremukako lanketa) “

  • Leire Arenal Garcia | Bermeo BHI - Zuzendaria
14:15 - 14:30

Synthèse

02 07 2024

09:00 - 10:15

“Irakasleriaren identitatea, sarrera profila eta kultura profesionala “

  • Maialen Oiartzun Irastorza | EHU - Ikertzailea
  • Nerea Muguruza Azkarraga | EHU - Ikertzailea
10:15 - 11:30

“Ebaluazio aginduaren inguruko gogoeta partekatua “

    Euskal Herriko agintaritzaren aldizkarian 2024ko urtarrilaren 31an argitaratutakoa

    • Idoia Pujana Uriarte | Botikazar BHI - Zuzendaria
    11:30 - 12:00

    Pause

    12:00 - 12:45

    “Praktika onak 2: Konpetentzien ebaluazioaren gauzatze praktikoak“

    • Olatz Altzua Galparsoro | Arrasate BHI - Zuzendaria
    12:45 - 14:15

    “Bertaratutakoekin elkarrizketan 2“

    • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
    14:15 - 14:30

    Synthèse

    03 07 2024

    09:00 - 10:15

    “Ikaslearen ebaluazioa“

    • Anaje Ferreiro Inza | Berritzegune Nagusia - Curriculum eta Metodologiako arduraduna
    • Arrate Oianguren Txurruka | Hezkuntza Saila - Ikuskaritza Zentrala
    10:15 - 11:00

    “Praktika onak 3: Ebaluazio konpetentziala familiei komunikatzen“

    • Amaia Osoro Gorrotxategi | Plaentxi HLHI - Zuzendaria
    • Edurne Ugalde Izaguirre | Plaentxi HLHI - Ikasketa Burua
    11:00 - 11:15

    Pause

    11:15 - 12:00

    “Praktika onak 4: Konpetentzietan ebaluatu eta berau komunikatu“

    • Ibon Zabala Arrillaga | Urdanetako Eskola - HHko koordinatzailea
    • Maddi Alberdi Salegi | Urdaneta Eskola - Ikasketa Burua
    12:00 - 13:15

    “Bertaratutakoekin elkarrizketan 3“

    • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
    13:15 - 13:30

    Pause

    13:30 - 14:00

    Table ronde: “Ebaluazioaren argi ilunak“

    • Iñigo Salaberria Aliaga | HEIZE - Presidentea
    • Anaje Ferreiro Inza | Berritzegune Nagusia - Curriculum eta Metodologiako arduraduna
    • Maddi Alberdi Salegi | Urdaneta Eskola - Ikasketa Burua
    • Josu Etxaburu Osa | HEIZE - Koordinazio teknikoa
    14:00 - 14:30

    Synthèse

    Directeurs

    Josu Etxaburu Osa

    IES Elorrio BHI, Zuzendari-ohia

    JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente

    Conférenciers

    Maddi Alberdi Salegi

    Olatz Altzua Galparsoro

    Leire Arenal Garcia

    Josu Etxaburu Osa

    IES Elorrio BHI, Zuzendari-ohia

    JOSU ETXABURU OSA - Ondarroan jaioa 1961ean - Magisteritza ikasketak Filologia alorrean. - Euskal Filologia ikasketak egina. - Ikastetxeen zuzendaritzan Graduondoa - Euskal Kulturan Graduondoa - Linguistikan Masterra IBILBIDE PROFESIONALA: - Irakaskuntza munduan ibilbide luzea: 32 urte - Ibilbide honetan, itunpeko ikastetxean, irakaskuntza kooperatiban eta Irakaskuntza Publikoan aritua - Azken 20 ikasturteak Elorrio Institutuan Euskara eta Teknologia irakasle gisa. - Urte betez Berritzegune Nagusian "Lidergoa eta Kalitatea ikastetxe publikoetan" lantaldeko arduraduna ZUZENDARITZAN IBILIBIDEA: - 3 urte Lea-Artibai Teknik Ikastetxeko Ikasketaburua. - 16 urte Elorrio Institutuko zuzendari - DANTZERTIko (Arte Dramatiko eta Dantza Goi Mailako Eskola) zuzendari BESTE ERANTZUKIZUN BATZUK: - 15urteetan BIHEko (Bigarren Hezkuntzako Ikastetxe Publikoetako Zuzendarien Elkartea) presidente. - 2 urteetan HEIZEko (Herri Ikastetxeetako Zuzendari/Zuzendaritza Taldeen Elkartea) presidente

    Anaje Ferreiro Inza

    Nerea Muguruza Azkarraga

    UPV/EHU , Ikerlaria

    Arrate Oianguren Txurruka

    Eusko Jaurlaritza

    Maialen Oiartzun Irastorza

    UPV/EHU

    Graduada en Educación Primaria (2017) y Máster en Investigación en Ámbitos Socioeducativos (2018) por la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Actualmente profesora del Departamento de Ciencias de la Educación. Pertenece al grupo de investigación IkasGaraian, donde está realizando la tesis doctoral "Los mejores docentes para una escuela de calidad: diagnóstico y propuestas del modelo de acceso a la profesión para la escuela pública vasca"

    Amaia Osoro Gorrotxategi

    Begoña Pedrosa Lobato

    Begoña Pedrosa (Areatza, 1975). Filologia Ingelesean Lizentziatua (Deustuko Unibertsitatea, 1997) Masterra Hizkuntzalaritzan (Master of Arts, University of Illinois, AEB, 1999). Doktorea Hizkuntzalaritza Aplikatuan (Euskal Herriko Unibertsitatea, 2011). MBA Executive Mondragon Unibertsitatean (2017). Mondragon Unibertsitateko Ibilbidea 2002. urtetik gaur egunera arte: • Dozentzia ibilbidea Lehen Hezkuntza eta Haur Hezkuntza Graduan, Atzerriko Hizkuntzako ibilbidean eta Ikus-entzunezko Graduan. Berrikuntza esparruan hainbat talde sortu eta koordinatu ditu. • Ikerketa ibilbidea BAHI-IALE ikertaldean garatu du hurrengo ikerlerroetan: konpetentzia eleanitzaren garapena hizkuntza gutxituen testuinguruetan, estrategia pedagogikoak CLIL testuinguruetan eta hizkuntzen ikaskuntzarekiko ikasleen jarrerak. • Kudeaketa ibilbidea: 2014tik Humanitate eta Hezkuntza Zientziatako Dekanoa. Aurretik Ikerketa Kudeaketa Mahaiko kidea ere izan da. Atzerriko Hizkuntza ibilbideko arduraduna Lehen Hezk

    Idoia Pujana Uriarte

    Botikazar BHI

    Edurne Ugalde Izaguirre

    Ibon Zabala Arrillaga

    Iñigo Salaberria Aliaga

    Heize, euskal eskola publiko ikastetxeen elkartea

    Résumé

    Conclusions envoyées par la direction du Cours d'été

    Objectifs de développement durable

    Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.

    L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

    Objetics de développement durable

    3 - Bonne santé et bien-être

    Donner aux individus les moyens de vivre une vie saine et promouvoir le bien-être de tous à tout âge. Questions clés : couverture sanitaire universelle, santé sexuelle et procréative, diminution du nombre de personnes victimes d’accidents de la route, de la pollution et de produits chimiques, réduction du taux de mortalité maternelle et néonatale, fin des épidémies comme le SIDA, combattre l’hépatite et les maladies transmises par l’eau, prévention des drogues et de l’alcool, contrôle du tabac.

    Plus d'informations
    3 - Bonne santé et bien-être

    4 - Éducation de qualité

    Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.

    Plus d'informations
    4 - Éducation de qualité

    5 - Égalité entre les sexes

    Réaliser l’égalité des sexes et autonomiser toutes les femmes et les filles. Questions clés : fin de toutes les formes de discrimination et de violence, reconnaissance des soins et le travail domestique non rémunéré, responsabilité partagée, égalité des chances, participation pleine et effective, droits reproductifs, égalité des droits aux ressources économiques, ainsi qu’à l’accès à la terre, à d’autres biens et à la propriété.

    Plus d'informations
    5 - Égalité entre les sexes