Curso de verano
Heziberri 2020: Euskara ardatz duen ikastetxearen hizkuntza proiektua

Heziberri 2020: Euskara ardatz duen ikastetxearen hizkuntza proiektua

12.Jul - 14. Jul, 2017 Cód. H12-17

Descripción

Gure Hezkuntza Sistemak anbizio handiko hizkuntza-helburuak ditu. Gertuko jendartean eta mundu zabalean era aktiboan parte hartzeko hizkuntza-komunikaziorako gaitasun egokia izango duten pertsonak hezi nahi ditugu: elebidunak eta eleaniztunak. Edozein eremutan (pertsonala, soziala, akademikoa eta laborala) eta egoeratan, bi hizkuntza ofizialetan erraztasunez jardungo dutenak, eta atzerriko hizkuntza batean (edo bitan), nahikotasunez.

Xede horiek lortze aldera, ezinbestekoa dugu ikasleek gaitasun sakona, luzea eta zabala garatzea eskolatze-hizkuntzan, euskaran alegia. Izan ere, egun euskara dugu ikasle gehien-gehienen eskolatze-hizkuntza (gurasoek horrela aukeratuta), eta horietako askorentzat bigarren hizkuntza ere bada; eta hizkuntza gutxiagotua, gainera (oraindik ez du lortu gaztelaniarekiko berdintasun-maila jendarte-egoeretan).

Gauzak horrela, eskolak trataera didaktiko berezia eta egokitua eman behar dio eskolatze-hizkuntzari. Euskararen ikas-irakaskuntzaren prozesua ondo bideratu; bai eskolaldiaren hasierako urratsetan (murgiltze-prozesua deituan),  baita ondorengo mailetan ere. Eskolaldiko maila guztietan ikasleek euskarazko Hizkuntza Komunikazioa Gaitasuna garatzen jarraitzen dutela ziurtatu behar dugu, eta horri begira hizkuntzen arteko trataera integratua (bateratua eta dibertsifikatua) jorratu, batetik, eta, bestetik, arlo ez linguistikoetan edukiak eta hizkuntza-alderdiak batera landu. Gai hauetaz jardungo dugu ikastaroan.

Leer más

Objetivos

Ikastetxearen hizkuntza proiektua aztertzea (zer den eta zertarako, ezaugarriak eta edukiak, prestatzeko eta garatzeko prozesua, ebaluatzeko modua...) gaur egungo egoeratik abiatuta.

EAEko hezkuntza sistemak dituen hizkuntza helburu anbiziosoak egungo ikasle guztiek eskuratu ditzaten eskolan eta ikasgelan egin behar den lanaren gakoak identifikatzea.

Eskolatze-hizkuntzan ikasle guztiek, eta bereziki H2 dutenek, gaitasun zabala eta nahikoa lor dezaten egun ikastetxeetan egin behar dugun lanaren nondik norakoak identifikatzea.

Hizkuntzaren trataera integrala (arlo ez linguistikoetan berariazko edukiak eta hizkuntza alderdiak batera lantzea) zer den argitzea eta hura gauzatzeko irizpideak eskaintzea.

Hizkuntzen arteko trataera integratua (bateratua eta dibertsifikatua) zer den argitzea eta hura gauzatzeko irizpideak eskaintzea.

Leer más

Colaboradores

  • Prest_Gara

Programa

12-07-2017

09:00 - 09:15

Dokumentazio banaketa

09:15 - 10:30

“Eskolaren ekarpena ikasleak euskalduntzeko eta eleaniztun egiteko lanean: egitekoak eta mugak, egungo erronkak“

  • Josune Zabala Alberdi Eusko Jaurlaritza, Hizkuntza Politikarako Saiburuordetza - Ikerlaria eta Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako zuzendaria
10:30 - 11:45

“Euskara ardatz duen ikastetxearen Hizkuntza Proiektua: Hizkuntzen trataerarako erabaki pedagogiko nagusiak, Hizkuntzen Trataera Integratua eta Hizkuntzan Trataera Integrala“

  • Itziar Elorza Alday Euskal Herriko Unibertsitatea - Irakasle eta ikerlaria
12:15 - 13:30

“Educación plurilingüe con lengua minorizada: quehaceres y retos de la escuela“

  • Joaquim Dolz Mestre Genevako Unibertsitatea - Irakasle eta ikerlaria

13-07-2017

09:00 - 10:15

“Murgiltzen Programaren lehen urratsetan, eskolatze hizkuntzaren gaitasuna eraikitzen: irakaslearen esku hartzea gela barneko interakzioa bideratzen (edo)“

  • Karmele Perez Lizarralde Mondragon Unibertsitatea, HUHEZI - Irakasle eta ikerlaria
  • Eneritz Garro Larrañaga Mondragon Unibertsitatea, HUHEZI      - Irakasle eta ikerlaria     
10:15 - 11:30

“La enseñanza aprendizaje de las lenguas en contextos multilingues. El tratamiento integrado de las lenguas (unificado y diversificado)“

  • Vicent Pascual Granell IEC (Institut d'Estudis Catalans) - Formatzaile eta ikerlaria
12:00 - 13:15

“Trabajando la competencia comunicativa en la lengua escolar desde las áreas lingüísticas y no lingüísticas: géneros textuales y secuencias didácticas“

  • Joaquim Dolz Mestre Genevako Unibertsitatea - Irakasle eta ikerlaria
  • Beñat Lascano Bigarren Hezkuntzan euskara irakasle eta Paue eta Aturrialdeko Herrien Unibertsitatea (UPPA), Euskal ikasketak, Baiona.

14-07-2017

09:00 - 10:15

“El tratamiento integral de la lengua. Tratamiento integrado de lengua y contenidos en la áreas no lingïísticas“

  • Vicent Pascual Granell IEC (Institut d'Estudis Catalans) - Formatzaile eta ikerlaria
10:15 - 11:30

“'Hizkuntzaren trataera integrala’: Gelako elkarrekintzaren garrantzia ezagutzaren eraikuntzan, arloan sakontzeko estrategiak“

  • Agurtzane Azpeitia Eizaguirre Mondragon Unibertsitatea, HUHEZI - Irakasle eta ikerlaria
  • Idurre Alonso Amezua  Mondragon Unibertsitatea, HUHEZI -  Irakasle eta ikerlaria
12:00 - 13:15

“Hizkuntza Proiektuari begira zenbait iradokizun Laguntza Zerbitzuetatik; Hizkuntzaren didaktikaren eta normalizazioaren ikuspegitik“

  • Iñaki Biain Salaberria G02 Berritzegunea, Irun. Hezkuntza Saila - Hizkuntza Normalkuntza programako aholkularia
  • Maria Victoria Apraiz Jayo  Berritzegune Nagusia. Hezkuntza Saila       -  Euskal Hizkuntza eta Literatura arloko aholkularia     

Directoras/es

Iñaki Biain Salaberria

Eusko Jaurlaritza/Gobierno Vasco, G02 Berritzeguneko HN aholkularia

Pedagogian Lizentziaduna. Eskola Orientatzaile gisa hasi nintzen lanean 1983an. 1989an Hezkuntzako Euskara Teknikari moduan hasi nintzen, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuan. Han euskarazko ikastereduen erazpenarekin eta garapenarekin, curriculumarekin, hizkuntza-proiektuarekin, hizkuntzaren didaktikarekin eta irakasleen prestakuntzarekin erlazionatutako jardueretan aritzeko aukera izan nuen. 2001etik hona HN aholkulari lanetan ari naiz Irungo Berritzegunean. Bertan ikastetxearen hizkuntza normalizazioarako proiektua eta hizkuntza proiektua, hizkuntzaren curriculuma eta ikas-irakaskuntza izan dira lan eremurik ohikoenak 'Hezkuntza eta Hizkuntza Proiektuak' materiaren irakasle izan naiz Mondragon Unibertsitatearen EKOMU (Hezkuntza Testuinguru Multikultural eta Eleaniztunetan) masterrean. Azken ikasturte honetan 'Elkarhitz' eta Berbalapiko' proiektu pilotuetan parte hartzeko aukera izataen ari naiz.

Ponentes

Idurre Alonso Amezua

Huhezi Koop.E

Berrikuntza eta esku-hartzea testuinguru kulturanitz eta eleanitzetan taldeko kidea da Mondragon Unibertsitatean. Irakasle- ikerlari hau Euskal Filologia lizentziaduna da (EHU, 2000); 2005ean, HIZNET hizkuntza plangintza graduondoa burutu eta, 2009an, doktore tesia aurkeztu zuen EHUn. Egun, Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzietako Fakultatean, Hizkuntza eta Literatura departamentuan dihardu irakasle ikasketetan eta BH masterrean. Ikerketa jarduerari lotua. Esteka honetan ikus daitezke argitaratu dituen artikuluak, txostenak eta parte hartu dituen ikerketak. https://www.mondragon.edu/es/grado-educacion-primaria/profesorado/-/profesor/idurre-alonso-amezua

Maria Victoria Apraiz Jayo

Berritzegune Nagusia, Euskara arloko laguntzailea

Berritzegune Nagusiko hizkuntza ataleko aholkulari-kolaboratzailea - Euskal Filologian lizentziatua eta Euskara irakaslea 1984tik. - Euskara arloko aholkularia Bilboko Berritzegune Nagusian (2005ean hasita) - Hizkuntzen didaktikan eta, batez ere, Hizkuntzen Trataera Bateratua programan aholkulari eta material egile Teresa Ruiz eta Marimar Perez lankideekin batera. Zenbait argitalpen: (lankidetzan) Trabajando la competencia en comunicación lingüística en el aula, Aula de innovación educativa, 188, 2010, 32-37. or. (lankidetzan) El tratamiento integrado de lenguas: Los proyectos de comunicación. Lengua castellana y literatura: investigación, innovación y buenas prácticas 2011, 151-174. or (Lankidetzan) La enseñanza integrada de las lenguas en la escuela plurilingüe. Revista Iberoamericana de educación, 119-137. or.

Agurtzane Azpeitia Eizaguirre

Berrikuntza eta esku-hartzea testuinguru kulturanitz eta eleanitzetan taldeko kidea da Mondragon Unibertsitatean. 1996an, Deustuko Unibertsitatean Euskal Filologian lizentziatua, 2010ean, doktore tesia aurkeztu zuen. Egun, Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzietako Fakultatean, Hizkuntza eta Literatura departamentuan egiten du lan irakasle-ikertzaile honek. Hizkuntzaren didaktika du irakasgai Haur eta Lehen hezkuntzako graduetan eta Practicum-etan. Esteka honetan ikus daitezke argitaratu dituen artikuluak, txostenak eta parte hartu dituen ikerketak. https://www.mondragon.edu/eu/ikerketa-transferentzia/berrikuntza-hezkuntzan/ikerketa-transferentzia-taldeak/-/mu-inv-mapping/ikertzaile/agurtzane-azpeitia-eizaguirre

Joaquim Dolz Mestre

FPSE Université de Genèves

Profesor de didáctica de la lengua y formación de profesores en la Universidad de Ginebra. Desde 1980, investiga sobre el desarrollo del lenguaje y la enseñanza y el aprendizaje de lenguas desde la perspectiva del interaccionismo sociodiscursivo. Entre estas investigaciones, las más conocidas son los trabajos sobre la enseñanza de la producción oral y escrita, los géneros textuales, las secuencias didácticas, las dificultades de aprendizaje y el análisis de la actividad docente. Miembro de los grupos de investigación GRAFE y FORENDIF, actualmente dirige su nueva investigación sobre la formación de profesores de didáctica del francés.

Itziar Elorza Alday

EHU

Eneritz Garro Larrañaga

Beñat Lascano

Vicent Pascual Granell

Karmele Perez Lizarralde

Berrikuntza eta esku-hartzea testuinguru kulturanitz eta eleanitzetan taldeko ikerlaria da Mondragon Unibertsitatean. Irakasle ikerlari honek Deustuko Unibertsitatean, euskal Filologia ikasketak burutu (1989), Itzulpengintza masterra egin (EHU,1999) eta doktore tesia aurkeztu zuen Mondragon Unibertsitatean (2014). Egun, Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean, Hizkuntza eta Literatura gunean dihardu hizkuntzaren eta literaturaren didaktikan. Bere lan ibilbidean hainbat artikulu idatzi eta proiektu bideratu ditu Esteka honetan ikusgai: https://www.mondragon.edu/eu/ikerketa-transferentzia/berrikuntza-hezkuntzan/ikerketa-transferentzia-taldeak/-/mu-inv-mapping/ikertzaile/karmele-perez-lizarralde

Josune Zabala Alberdi

Eusko Jaurlaritza, Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako Zuzendaria

Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako Zuzendaria Eusko Jaurlaritzan. Euskal Filologian lizentziatua (EHU, 2002), Hizkuntzen aditu titulua eskuratua (Mondragon Unibertsitatea, 2005) eta Euskal ikasketetan doktorego programa eta ikerketa gaitasuna burutua (EHU, 2008). Lan ibilbidean, euskara eta bere irakaskuntzaren alorra landu du, batez ere: helduen euskalduntzean euskara irakasle eta trebatzaile (AEK eta udal euskaltegiak, 1999-2004); Euskara Biziberritzeko planetan aholkulari (Azpeitiko euskara patronatua, 2004-2005), eta Mondragon Unibertsitatean irakasle (HUHEZI fakultatea, 2004-2008 eta 2012-2014). Ikerketari dagokionez, HIJE taldeko (Hizkuntzaren jabekuntza eta erabilera) eta Eusko Ikaskuntzako Hezkuntza saileko partaide ere bada, eta Soziolinguistika Klusterrean ahozkotasunari buruzko ikerketa eta formazio ezberdinak gauzatu ditu. Hizkuntza Ikerketa eta Koordinaziorako Zuzendari lanetan dihardu egun Eusko Jaurlaritzan.

Precios matrícula

MATRICULAHasta 01-03-2017Hasta 31-05-2017Hasta 12-07-2017
0 EUR - -
- 81,00 EUR95,00 EUR
- 48,00 EUR -
- 20,00 EUR20,00 EUR
- 48,00 EUR62,00 EUR
- 70,00 EUR -
- - 48,00 EUR

Lugar

Palacio Miramar

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Palacio Miramar

Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa