Educar en la naturaleza, ¡es el momento!

Educar en la naturaleza, ¡es el momento!

02.Sep - 01. Oct, 2020 Cód. @57-20

Descripción

Este Curso tiene homologación del Dpto. de Educación del Gobierno Vasco para el profesorado no universitario (cód. homologación 2068170018). Solicitada homologación como formación permanente del profesorado por el Departamento de Educación del Gobierno de Navarra. 

En la situación actual de pandemia, la vuelta a las escuelas de los niños y niñas ha generado una gran preocupación en toda la comunidad educativa. En iparralde, los niños han regresado con las medidas de seguridad ordenadas por el estado de alarma y aunque en hegoalde aún no se sabe cómo será ese regreso, es previsible que se tomen medidas similares.

En otros países, como Noruega, Dinamarca y Escocia, el retorno a las escuelas se ha producido en las primeras fases del estado de alarma y se ha tomado la medida perfecta para reducir la transmisión del virus: en lugar de impartir las clases dentro del aula, se ha decidido abrir las escuelas a la naturaleza. Esta medida garantiza, además, las necesidades afectivas, de bienestar y los derechos de los niños y niñas (como el juego y el contacto con el medio ambiente).

Pero no sólo eso. La crisis que vivimos tiene mucho que ver con la emergencia climática y uno de los instrumentos para afrontarla es la propia educación. Los expertos sostienen que los contenidos de emergencia climática no deberían integrarse en una u otra asignatura, sino que deberían impregnar todo el programa académico y ser abordados de forma transversal en disciplinas troncales para que tengan un impacto en las vidas del alumnado. En el informe "Educación para los objetivos de desarrollo sostenible", Unesco señala que se necesitan "experiencias directas" que afecten al ámbito emocional del alumnado. Asimismo, en el proyecto Bizkaia21 de la Diputación Foral de Bizkaia se recomiendan directrices para "escuelas respetuosas con la naturaleza", entre las que se recoge la necesidad de integrar los centros escolares en su entorno.

El objetivo de este curso es, por tanto, estimular la apertura de las escuelas a la naturaleza como solución a las situaciones que vivimos. Queremos reforzar el compromiso con la sostenibilidad en los agentes del sistema escolar y para ello queremos formar al profesorado en la educación en la naturaleza.

¿A qué estamos esperando? ¡Es el momento de educar en la naturaleza!

Leer más

Objetivos

Entender los modelos de aprendizaje en la naturaleza como instrumentos para hacer frente a la pandemia actual y a las emergencias climáticas.

Formar al profesorado en pedagogías basadas en el conocimiento de la naturaleza, el juego libre y la escucha activa.

Naturalización del currículo vasco. Posibilitar que los niños y niñas adquieran todas las competencias a través de la naturaleza y aumenten su relación con ella.

Público objetivo al que está dirigida la actividad

  • Alumnado universitario
  • Estudiantes no universitarios
  • Profesorado
  • Profesionales
  • Público en general

Colaboradores

  • Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila

Programa

02-09-2020 / 02-09-2020

Aurkezpena eta ikastaroari buruzko azalpenak

“Online saioa”

Saio honetan ikastaroko aurkezpena egingo dugu eta ikastaroari buruzko azalpenak emango ditugu

IMPARTIDOR/ES:
  • Maialen Sistiaga Poveda

03-09-2020 / 03-09-2020

Naturan ikasi... zertarako?

“Online saioa”

Egun bizi dugun krisiak zerikusi handia du klima-larrialdiarekin eta honi aurre egiteko tresnetako bat, hezkuntza bera dugu. Adituek diotenez klima-larrialdiko edukiak ikasgai batean ala bestean txertatu baino, programa akademiko guztia blaitu behar dute eta tronkalak diren disziplinetan modu transbertsalean lantzea ezinbestekoa da, ikasleen bizitzetan inpaktua izan dezaten. “Garapen jasangarrirako helburuetarako hezkuntza” txostenean, Unesco etxeak dio “esperientzia zuzenak” behar direla, ikasleen arlo emozionala ukitzen dutenak. Saio honetan, Nazio batuen erakundeko 2016-2030 agendako Garapen Iraunkorreko Helburuak (ODS-ak) zer diren ikusiko dugu. Ondoren naturaz hausnartuko dugu: zer da natura eta zertarako ikasi naturan?

IMPARTIDOR/ES:
  • Kakun Orbegozo Rezola

04-09-2020 / 04-09-2020

Naturarekin kontaktuaren garrantzia eta onurak haurtzaroan: baso-eskola eredua

“Saio online zuzenean”

Ordua: 09:00-10:00

Streaming bidez emitituko den saio honetan, naturarekin kontaktua zein garrantzitsua den eta zer nolako onurak dituen ikusiko dugu, ikerketa zientifikoetan oinarrituta. Itxialdiaren aurretik eta ondoren, gure haurrek naturarekin duten harremanaz hausnartuko dugu. Natura ezaren sindromea zer den ikusiko dugu eta baso-eskola eredua aurkeztuko dizuegu: zer da baso-eskola? Zergatik baso-eskola? Baso-eskola ereduaren jatorria eta zabalkundea mundu mailan. Baso-eskola, pandemiari aurre egiteko tresna gisa eta Kutxa Ekoguneko baso-eskola eredua.

IMPARTIDOR/ES:
  • Maialen Sistiaga Poveda

05-09-2020 / 05-09-2020

Landare bila!

“Saio presentziala”

Ordua: 14:30-17:30

Lekua: Kutxa Ekogunea

Edonora begiratuta ere, beti aurkituko duzu landareren bat zure inguruan. Euskal Herrian 3.500 espezie ditugu; horietatik 225 mehatxupean. Belaunaldiz belaunaldi, ordea, landareekiko interesa eta ezagutza murrizten joan da gure gizartean, eta egun, kosta egiten zaigu inguruan ditugun landare arruntenei izena jartzea. 2001ean eginiko ikerketan, Wandersee eta Schussler botanikariek gauza bera ondorioztatu zuten Amerikako Estatu Batuetan; eta izena jarri zioten gertatzen ari zenari: plant blindness, landareekiko itsutasuna. Saio praktiko honetan zehar, landareei buruzko orokortasunak ikasiko ditugu eta ondoren, gure basoetan dauden landarerik ohikoenak identifikatzen ikasiko dugu. Bukatzeko, Euskal Herrian landareei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko.

IMPARTIDOR/ES:
  • Yoana Garcia Mendizabal

05-09-2020 / 05-09-2020

Anfibio eta narrasti bila!

“Saio presentziala”

Ordua: 11:30-13:30

Lekua: Kutxa Ekogunea

Zer dira anfibio eta narrastiak? Zer egin behar da uhandre bat ikusteko? Nola ezagutu ditzakegu gure inguruko narrasti eta anfibioak? Kontserbazioaren oinarrian dago ezagutza, ezagutza arduratsua. Beraz, ikastaro honetan animaliak errespetuz behatzen ikasiko da. Anfibio eta narrastiak zein ekosistematan topa ditzakegun ikasiko dugu, in situ identifikazioa egin, krudeltasunik gabeko behatze teknikak eta hauen inguruan ibiltzeko aholkuak.Gainera, Euskal Herrian animalia hauei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko.

IMPARTIDOR/ES:
  • Iñaki Sanz Azkue
  • Egoitz Alkorta Miranda

05-09-2020 / 05-09-2020

Ezagutzen al dugu gure inguruko natura?

“Saio presentziala”

Ordua: 09:00-11:00

Lekua: Kutxa Ekogunea

Gure inguruko natura eta ahozko ondarea elkarri lotuta daude eta ongi ezagutzen zuten ingurunearekin harreman estuan bizi ziren gure aiton-amonek. Baina ezagutza hori transmititu al da gure belaunaldira? Ba ote dakigu zeintzuk diren inguratzen gaituzten animalia eta landareak? Hezkuntza formalean, Curriculumak dioenaren arabera, ikasleek bere ingurunearen oinarrizko ezagutza eta kontaktua edukitzea ezinbestekoa da; hori da eskolan irakatsi beharrekoa. Ordea, eduki horiek barneratzea zaila suertatzen da faunarekiko eta florarekiko ezagutzarik eta interesik ez badugu. Baina, Euskal Herrian, zein da irakasleek eta ikasleek landareekiko eta animaliekiko duten interesa? Ezagutzen al dituzte?

IMPARTIDOR/ES:
  • Iñaki Sanz Azkue

07-09-2020 / 07-09-2020

Xomorro bila!

“Online saioa”

Ia edozein animalia txiki sartzen dugu xomorroen taldean baina egia da basoetan topatzen ditugun xomorroak, animalia talde ezberdinetakoak izaten direla: moluskoak, anelidoak, intsektuak, araknidoak, krustazeoak, miriapodoak... hau anabasa! Zenbat dira ba xomorro taldeak? Zein ezaugarri dituzte? Online saio honetan horiek denak landuko ditugu eta bukatzeko, animalia hauei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko.

IMPARTIDOR/ES:
  • Maialen Sistiaga Poveda

08-09-2020 / 08-09-2020

Hegazti bila!

“Saio online zuzenean”

Ordua: 09:00-11:00

Urdaibai Bird Centerrekin zuzeneko saioa egingo dugu eta bertatik, Edorta Unamunok hegaztiei buruzko orokortasunak azalduko dizkigu, eraztuntze saio birtual bat biziko dugu eta basoetako hegaztirik arruntenak ezagutu kamara batean zehar. Bukatzeko, animalia hauei lotutako kondairak, ipuinak, abestiak eta ekintza praktikoak ikasiko ditugu, ondoren gure ikasleekin aplikatu ahal izateko. Gurekin bat egiten duzuen guztiok, Gautegiz Arteagako paduran dauden erdigunetik eta behatokietatik, hegaztiak behatzeko jardunaldi birtual bikaina izango duzue.

IMPARTIDOR/ES:
  • Edorta Unamuno

09-09-2020 / 09-09-2020

Naturaren kontserbazioaren egoera

“Online saioa”

Zein egoeran dago Euskal Herriko natura? Eta mundu mailakoa? Nola eragin diezaioke naturan hezteak gue bioaniztasunari eta habitaten kontserbazioari?

IMPARTIDOR/ES:
  • Iñaki Aizpuru Oiarbide

10-09-2020 / 10-09-2020

Jolasa oso kontu serioa da

“Online saioa”

Zaila da haurrak jolasten sentitzen eta ikasten duena neurtzea, jolasa esperientziak bizitzea baita. Mugimendua, abilezia, oreka, ikerketa, esplorazioa, konfiantza, arriskua, gatazka, konponketa, lorpena, harremanak, negoziazioa, komunikazioa… barnebiltzen ditu jolasak. Horregatik guztiagatik, gauza serioa da haurraren garapenerako, garapen psikomotore, intelektual, sozial eta afektibo-emozionalari berebiziko bultzada ematen baitio. Saio honetan jolasa zer den eta zer ez den ikusiko dugu, hau da, jolasa definitzen ahaleginduko gara eta jolasak zein ezaugarri dituen aztertzen. Zein funtzio du jolasak? Zein ekarpen egiten dio haurraren garapenari? Zer da jolas librea? Jolasaren inplikazio praktikoen inguruan arituko gara.

IMPARTIDOR/ES:
  • Iñaki Larrea Hermida

11-09-2020 / 11-09-2020

Haurren ahotsaz eta beharrez...

“Saio online zuzenean streaming bidez”

Ordua:09:00-10:00

Saio honetan zehar, haurtzaroaren eskubideen eta egoeraren inguruan hausnartuko dugu. Ba ote zenekiten, adibidez, jolasa Nazio Batuen Erakundeak babestu egin zuela Haurren Eskubideen Konbentzioan? Eta gauza bera gertatzen da ingurunearekin, EAEko 237/2016 Dekretuak dio «haurraren eskolak ingurunera zabaldu eta arreta jarri behar diola haurrek eskolatik kanpo bizi dituzten esperientzien ekarpenari». Saio honetan haurren eskubideak historian zehar nolakoak izan diren ikusiko dugu, baita pandemia egoera honen aurretik eta bitartean ere. Zer gertatuko da haurren eskubideekin "normaltasun berrira" bueltatzen garenean? Zergatik eta zertarako da garrantzitsua haurtzaroari ahotsa ematea?

IMPARTIDOR/ES:
  • Jesus Mari Azkona

12-09-2020 / 12-09-2020

Jolasa aberastuz

“Saio presentziala”

Ordua: 09:00-11:00

Lekua: Kutxa Ekogunea

Saio honetan zehar, Alvaro Beñaranek jolasa aberasteko gakoak emango dizkigu. Zein izan beharko luke helduon rola jolasean? Jolasa behatzean, zertan oinarritu beharko luke helduak? 0-8 urte bitarteko haurrek, mugimendua, jolasa, ekintza, helduekiko harremana behar-beharrezkoak dituzte, beraz hori guztia zaindu egin beharko dugu, eta mugimendua, jolasa, ekintza eta harremanak nola mantendu ditzakegun moduak bilatu beharko ditugu. Haurrei psikomotrizitatea lantzeak zer nolako abantailak ematen dizkion ikusiko dugu eta konfiantzazko espazioek duten garrantziez hitz egingo dugu.

IMPARTIDOR/ES:
  • Alvaro Beñaran Aranzabal

12-09-2020 / 12-09-2020

La creatividad y los elementos naturales

“Saio praktikoa”

Ordua:14:30-17:30

Lekua: Kutxa Ekogunea

Bazkaldu ondoren, jolasari buruzko saio praktikoarekin jarraituko dugu, CREATECTURAko kideen eskutik. Kasu honetan, estetikak gure espazio pedagogikoetan duen garrantziaz hitz egingo digute, material naturalak, berrerabilitako materialak, eguneroko objektuak erabiltzearen inguruan arituko gara, baita jolasaren dinamikez ere: aldaketa, mugimendua, eferbeszentzia, kontzentrazioa eta lasaitasuna ikaskuntza-inguruneetan. Bukatzeko, esperimentazio-instalazioak ikasgelako egunerokotasunean integratzearen garrantzia aipatuko digute.

IMPARTIDOR/ES:
  • Pablo López Posada

12-09-2020 / 12-09-2020

Paisajes lúdicos en la naturaleza

“Saio presentziala”

Ordua: 11:30-13:30

Lekua: Kutxa Ekogunea

Jolasari buruzko saio praktiko honetan multibertso pedagokikoez hitz egingo dugu, eszenografia hezkuntza-espazioak diseinatzeko tresna gisa ulertuko dugu, jakin-mina ikaskuntza-eragile gisa, irudimena sormen-garapenerako oinarri gisa. Proposamen pedagogikoen sekuentziazioa edo sinkronizazioa aztertuko dugu eta ikaskuntza-eszenografiak diseinatzeko eta giroak egituratzeko gakoak emango dizkigute CREATECTURAko kideek.

IMPARTIDOR/ES:
  • Pablo López Posada

14-09-2020 / 14-09-2020

Naturan jolastearen garrantzia eta murgilketa

“Online saioa”

Naturan jolasteak, onura handiak ditu haurren garapenerako, ongizaterako eta osasunerako, batez ere etapa goiztiarretan. Egituratu gabeko espazio eta material ugari izateak ikerketara, esploraziora eta esperimentaziora gonbidatzen ditu haurrak, begirada kritikoa sustatzen du eta haurren erresilientzia indartzen du. Kanpoaldean errazagoa da segurtasun-tarteak mantentzea, infekzioak zailtasun handiagoz transmititzen dira eta airearekin eta eguzkiarekin kontaktuan egoteak defentsak indartzen ditu. Horregatik, gela bat baino espazio seguruagoa da natura. Saio honetan, naturak jolasari zein ekarpen egiten dion ikusiko dugu. Jolasaren dimentsioa (kognitiboa, soziala eta mugimendua), naturan nola aldatzen den ikusiko dugu eta naturak haurren jolasean eta generoan nola eragiten duen aztertu.

IMPARTIDOR/ES:
  • Iñaki Larrea Hermida

15-09-2020 / 15-09-2020

Ingurune eta jolasaren arteko loturaz

“Online saioa”

Haur Hezkuntzako kanpo espazioak oso garrantzitsuak dira haurraren garapenerako. Haurraren jolasean, ikaskuntzan zein garapenean izan dezaketen eraginagatik, kanpo espazioa goi mailako baliabide pedagogikotzat hartzea aldarrikatzen dute zenbait ikerlarik eta horregatik, beren diseinua zaindu beharrekoa da. Saio honetan zehar, ingurunearen eta jolasaren arteko loturaz hitz egingo dugu, inguruneak jolasa aberasteko zer nolako baldintzak bete beharko lituzkeen ikusiko dugu eta bukatzeko, zenbait inplikazio praktikoen inguruan arituko gara.

IMPARTIDOR/ES:
  • Iñaki Larrea Hermida

16-09-2020 / 16-09-2020

Material irekiak jolasean

“Online saioa”

Zer dira material irekiak? Zer dio pieza solteen teoriak? Zer nolako material irekiak aurki daitezke naturan? Zein abantaila du material irekiekin jolasteak?

IMPARTIDOR/ES:
  • Irati Andoño Erdozain

17-09-2020 / 17-09-2020

Gure emozio eta jokaerak bideratuz

“Saioa online zuzenean streaming bidez”

Ordua: 09:00-10:00

Pandemia egoera honetan asko dira helduoi sortu zaizkigun beldurrak eta zeresanik ez, honelako egoera batean haurrak eskolara bueltatzeak eragiten dizkigun emozioak. Nola bueltatuko dira haurrak eskolara? Erantzuna emango ote zaie beraien behar afektiboei? Eta irakasleak, gai izango al gara alarma-egoerak agindutako neurriak betetzen? Zein baldintzatan? Nola emango da kontziliazioa etxean? Eta naturara ateratzen bagara haurrekin... seguru egongo al dira haurrak? Eguraldi txarra egiten badu, zer? Eremu zabal honetan haurrek ez dute ihes egingo? Mugak ondo barneratuko dituzte? Irakasleek ilusioz jarraituko dugu behin proiektua hasita? Jakinduria nahikoa izango dugu haurrak motibatzeko eta haiei erantzuteko? Asko dira sortuko zaizkigun beldurrak, eta Nerea Mendizabalek, hauek bideratzen ikasteko zenbait gako emango dizkigu.

IMPARTIDOR/ES:
  • Nerea Mendizabal

18-09-2020 / 18-09-2020

Adierazi nahi duguna zintzotasunez azaltzeko praktikak

“Online saioa”

Gugan konfidantza gehiago izan nahi dugu eta ikasleei hasarratzeko beldurrik gabe adierazten ikasi. Sarritan nahiko genukeena adierazi ezinik edo esango genukeen baino gehiago edo modu kaltegarriagoan esaten aurkitzen gara, honek ekartzen digun ondoez eta erruaz, geurekin eta besteekin. Norbere sentimentu eta beharrak adierazteko eta bestearen jokaera edo jarrera desatsegina entzun eta ulertzeko gakoak emango dizkigu Nerea Mendizabalek, egoera gatazkatsuak kooperaziotik eta errespetutik konpontzeko eta ez epaiketa eta min egitetik.

IMPARTIDOR/ES:
  • Nerea Mendizabal

21-09-2020 / 21-09-2020

Enpatiaz entzutea

“Online saioa”

Entzuteko, beharrezkoa da enpatia. Bestearen oinetakoak jantzi behar ditugu eta haiek jantzita ibili. Nerea Mendizabalek zer pentsatu emango digu, gure giro erosoa uzteko eta bestearena imajinatzeko zer zailtasun ditugun pentsaraziko digu. Haren diskurtso harrigarria entzunda, nork bere baitan begiratu eta enpatikoa izateko behar dituen baliabideak berreskuratuko ditugu.

IMPARTIDOR/ES:
  • Nerea Mendizabal

22-09-2020 / 22-09-2020

Gatazken kudeaketa

“Online saioa”

Eskolan gatazkak kudeatzeko teknikak zein estrategia baketsuen inguruan hitz egingo dugu saio honetan, eskolan elkarbizitza eredu onuragarria landuz.

IMPARTIDOR/ES:
  • Nerea Mendizabal

23-09-2020 / 23-09-2020

Nola ezarri limiteak: komunikazio ez-bortitza

“Online saioa”

Arauei, mugei eta komunikazio ez-bortitzari buruzko arituko gara saio honetan: bateragarriak al dira ala bateraezinak? Marshall Rosenberg-en teoria azalduko dugu, mugei buruz, arauak eta mugak definitzen ahaleginduko gara eta zintzotasunaren eta benekotasunaren arteko desberdintasunak zeintzuk diren hausnartuko dugu.

IMPARTIDOR/ES:
  • Franziska Rautenberg

24-09-2020 / 24-09-2020

El "no" es el "sí" a nuestras necesidades

“Online saioa”

Gure beharretatik mugak jartzen ikasiko digu, ezetzaren aurrean zer nolako beharrak dauden ulertu eta baso-eskola ereduarako baliogarriak izango zaizkigun adibide zehatzen bidez, komunikazio ez-bortitzetik mugak jartzen ikasi.

IMPARTIDOR/ES:
  • Franziska Rautenberg

25-09-2020 / 25-09-2020

Baso-eskolako gidalerroak

“Online saioa”

Saio honetan zehar baso-eskolarako gomendio praktikoak emango ditugu. Nola presatu haurrak eta helduak? Jantziak eta baso-eskolako kita, bilgunea eta arauak, baso-eskolarako kohesio jolasak, natur-eremuarekiko atxikimendua...eta askoz gehiago!

IMPARTIDOR/ES:
  • Irati Andoño Erdozain

28-09-2020 / 28-09-2020

Baso-eskolako segurtasun irizpideak

“Online saioa”

Zer izan kontutan basoa aukeratzerako orduan (alerta meteorologikoak, jabetzak, eskolek alerta protokoloa…)? Baso-eskolako eegurtasun prozedurak eta protokoloak ikusiko ditugu, baita basoan gertatu ohi diren istripu ohikoenak nola sahiestu baita hauek gertatu ezkero, nola jokatu ere.

IMPARTIDOR/ES:
  • Maialen Sistiaga Poveda

29-09-2020 / 29-09-2020

Natura ikasgela: txertaketa kurrikularra

“Online saioa”

Natura ikasgela: zer diote ikerketek? Naturan hezten dugunean, haurrek lortzen al dituzte kurrikulum ofizialean eskatzen diren konpetentzia guztiak? Eta nola moldatzen dira gero Lehen Hezkuntzara, ikasgelara bueltatzen direnean? Zer dio Heziberrik? Eta nola lortu Heziberrik markatutako konpetentziak naturan?

IMPARTIDOR/ES:
  • Maite Ezponda

30-09-2020 / 30-09-2020

Proiektuaren garapena

“Sortu zuen eskolarako proiektua”

Datozen egunetan zehar, ikasitakoarekin zuen eskolarako naturan heztearen inguruko proiektu bat lantzeko eskatuko zaizue. 

IMPARTIDOR/ES:
  • Maialen Sistiaga Poveda

01-10-2020 / 01-10-2020

Agurra eta ebaluazioa

“Online saioa”

Garatutako proiektua ebaluatuko da eta ikastaroa agurtuko dugu.

IMPARTIDOR/ES:
  • Maialen Sistiaga Poveda

Directoras/es

Maialen Sistiaga Poveda

Kutxa Ekogunea, Baso Eskola

Es doctora en Biología y ha sido investigadora y profesora en la UPV, en la Universidad British Columbia (Canadá) y en la Universidad Cagliari (Italia). Tiene una ámplia experiencia en la coordinación de grupos de tiempo libre y hoy en día es una de las responsables del proyecto Baso-eskola de Kutxa Ekogunea. Ha trabajado también en el Departamento de Educación Ambiental de Kutxa Ekogunea y es miembro del grupo EuskalNatura (UEU Ciencias naturales) desde 2007. Además es profesora en el Máster de Profesorado online de EHU/UEU.

Ponentes

Iñaki Aizpuru Oiarbide

Técnico del Departamento de Sistemas Naturales de la Sociedad Pública Ihobe (Gobierno Vasco), encargado del estudio y conservación de las plantas y de los hábitats de interés. Es miembro del equipo de trabajo del proyecto Flora Iberica y coordinador del Atlas Florístico de los Pirineos en el seno del Observatorio pirenaico del Cambio Climático (OPCC).

Egoitz Alkorta Miranda

Egoitz Alkorta Miranda (Hernani, 1988), Oiartzungo Udaleko Mendizaina eta Aranzadi Zientzia Elkarteko Herpetologia saileko kidea. Ingurumen Zientzietan lizentziatua Euskal Herriko Unibertsitatean. Animalia Biodibertsitatean masterra Bartzelonako Unibertsitatean. “Baso kudeaketa eta natura ingurunea” goi mailako zikloa Fraisoro Eskolan. Atzerrian praktiketan aritua: Austriako Nockberge Parke Nazionalean Leonardo da Vinci bekarekin eta Australiako CSIROn Eusko Jaurlaritzaren Global Training bekarekin. Ingurumen heziketarekin loturiko lanetan ibilitakoa, Artelatz Ingurumen Zerbitzuak eta Oñatiko Natur Eskolan. Azken urtean Bizkaiko Foru Aldundiko basozain moduan lanean ibili ondoren, Oiartzungo Udaleko mendizaina gaur egun. Aranzadi Zientzia Elkarteko Herpetologia saileko kide hainbat urtetan zehar, anfibio eta narrastien kontserbazio eta dibulgazio proiektu desberdinetan parte hartuz.

Irati Andoño Erdozain

Kutxa Ekogunea

Kutxa Ekoguneko Baso-eskola teknikaria da. EHUko Bilboko Irakasleen eskolan irakasle ikasketak burutu ditu, Haur Heziketan espezialitatea eta Bartzelonako Unibertsitatearen eskutik Ikaskuntza Espazioen Diseinua graduondoa burutu du. Esperientzia handia du haur eta gazteekin bai helduekin lanean, herrialde eta hezkuntza zein laguntza ezarpen ezberdinetan. Baso Eskola edo Forest Kindergarten proiektua lideratzen aritu da Eskozian urte luzez eta Bandera berdea (Eco Flag) lortzeko partaide aktiboa izan da.

Itziar Arregi Landa

Jesus Mari Azkona

Licenciado en Magisterio, especialidad Preescolar. Cuenta con una amplia experiencia en diversas escuelas y ha pasado los últimos años en las etapas 0-3. Es un experto en metodologías Pikler y Reggio Emilia y ha impartido charlas en varios países. Es miembro de Oinherri Herri Hezitzailea y co-fundador de los espacios familiares PlistiPllasta.

Alvaro Beñaran Aranzabal

Licenciado en Pedagogía Terapéutica y formador de ASEFOP (Asociación Europea de Escuelas de Práctica Psicomotriz), es miembro del equipo directivo y profesor de la escuela Luzaro de Psicomotricidad de la UNED de Bergara. Es un colaborador habitual de la revista HikHasi y tiene una amplia experiencia en trabajos de ayuda terapéutica en práctica psicomotriz.

Maite Ezponda Irizar

Langile Ikastola

Yoana Garcia Mendizabal

Licenciada en Biología por la UPV/EHU es miembro del Departamento de Botánica Aranzadi desde 2009. Ha participado en el estudio del estado de conservación de la flora vascular y vegetación de los arenales y estuarios de Gipuzkoa, en proyectos relacionados con la erradicación de la flora invasora, trabajos del Banco de Germoplasma Vegetal de Gipuzkoa, en estudios del medio natural y redacción de Planes de Gestión para distintos municipios de Gipuzkoa. En los últimos años ha trabajado en la monitorización de la dinámica del paisaje vegetal de la CAPV, en el asesoramiento y coordinación para la recuperación de bosques autóctonos y en actividades de sensibilización ambiental. En su anterior etapa profesional ha desarrollado trabajos relacionados con la educación ambiental y la gestión y mantenimiento de Jardines Botánicos. Además, ha realizado la formación impartida por Bosquescuela sobre esta metodología.

Iñaki Larrea Hermida

Iñaki Larrea Mondragon Unibertsitateko irakasle eta ikertzailea da. Irakasle eta psikopedagogiako ikasketak burutzeaz gain, doktorego tesia egin zuen Haur Hezkuntzaren ezaugarriek haurraren garapen ebolutiboan duten eraginaren inguruan. Bere ibilbide profesionalean, unibertsitatean irakasle eta ikertzaile bezala eta ikastetxeetan aholkulari gisa, kalitatezko Haur Hezkuntza bultzatzeko ahaleginean dihardu. Lan horren isla dira 3 liburu eta hainbat artikulu eta komunikazio. Iñaki Larrea es profesor e investigador en Mondragon Unibertsitatea. Además de realizar los estudios de magisterio y psicopedagogía, desarrolló su tesis doctoral sobre el impacto de las cualidades de los centros de Educación Infantil en el desarrollo evolutivo de los niños y las niñas. En su recorrido profesional como profesor e investigador en la universidad y como asesor en las escuelas, ha tratado de incidir en una Educación Infantil de calidad. Son reflejo de ese trabajo 3 libros y varios artículos y ponencias.

Pablo López Posada

Artista mustidisciplinar ligado al dibujo, la fotografía y la escenografía teatral principalmente, compagina estas disiciplinas con el diseño y trabajo como tallerista creando instalaciones y espacios de aprendizaje, vinculando todos estos conocimientos a la innovación pedagógica. Actualmente además de su vinculación artística con las nuevas pedagogías, centra su trabajo en el dibujo y la fotografía. Por un lado destaca el proyecto “Diógenes Visual” un diario personal en el que lleva seis años trabajando y que ha sido mostrado en dos exposiciones al público. Por otro, sus dibujos son una búsqueda constante entre lo micro y lo macro, superponiendo constantemente el encuentro entre la naturaleza y el ser humano o la botánica y lo artificial, generando dibujos en los que lo figurativo y lo abstracto llegan a confundirse.

Nerea Mendizabal Etxeberria

Es diplomada en educación social y licenciada en psicopedagogía y actualmente trabaja como psicopedagoga y educadora social. Es el educadora de Comunicación No violenta certificada por la Non-violent Communication. Educadora de masaje infantil. Cuenta con una amplia experiencia en relaciones familiares, educativas, infantiles y adolescentes.

Kakun Orbegozo Rezola

Kutxa Ekogunea

Kutxa Ekoguneko Edukien eta Ingurumen Heziketako gaien zuzendaria da. Biologian lizentziatua da eta Zoologian espezializatua. Desagertzeko arriskuan dauden animalien mantenua zein kautibitatean ugaltzeari buruzko diplomatura egin zuen Ingalaterran eta geroztik Ingurumen Heziketan, Natur guneen erabilera publikoan eta Ondarearen interpretazioan egin du lan batik bat. Galemys S.L. enpresaren sortzailetako bat da.

Franziska Rautenberg ---

SentimosNecesitamos

Franziska Rautenberg, formadora certificada de la Comunicación NoViolenta según Dr. Marshall B. Rosenberg por el CNVC, titulada en psicología por la Univ. Freie Universität Berlin, terapeuta sistémica familiar y de pareja por la Escuela Vasco Navarra de Terapia Familiar y de embodied peacemaking según Paul Linden. Directora de SentimosNecesitamos. Impulsora y coordinadora del primer FamilyCamp de la Comunicación NoViolenta en España, formadora para el profesorado de CAP de Navarra, colaboradora de la Asociación para la Comunicación No Violenta, Bosquescuela y 21Kolore y facilitadora de formación de crecimiento personal y gestión de conflictos, coach y acompañamiento individualizado. Mi gran afición es la creación de espacios de relaciones humanas vivos, de confianza y empatía. Así como difundir la CNV como terapeuta y formadora, con proyectos como “SentimosNecesitamos”, “El sueño de la jirafa”, la “CNV en Familia”, etc.

Edorta Unamuno

Trabaja en el Urdaibai Bird Center y es anillador experto de la Oficina de Anillamiento de Aranzadi. Es colaborador habitual del programa Faktoria de Euskadi Irratia contando curiosidades sobre aves. Cuenta con una amplia experiencia en conferencias y formaciones sobre aves y organiza sesiones en directo desde Urdaibai Bird Center a través del canal de Youtube.

Iñaki Sanz Azkue

Licenciado en Biología (2004) por la Universidad del País Vasco. Actualmente es técnico de Ingurugela-CEIDA de Donostia. Ha trabajado en diferentes áreas de la Herpetología. Aunque la mayor parte de los trabajos que ha realizado están relacionados con el inventariado, seguimiento y conservación de la herpetofauna, también tiene experiencia en el estudio de la genética de los reptiles. También ha abordado otras ramas como la botánica. Ha realizado y publicado trabajos sobre diferentes plantas amenazadas. Desde 2006 trabaja y coordina proyectos multidisciplinares relacionados con el conocimiento y conservación del patrimonio natural y oral. En los últimos años también es colaborador del Semanario Argia, del diario Gara y de la Crónica del Urumea, y escribe reportajes divulgativos relacionados con el medio ambiente, la etnografía y la ciencia.

Precios matrícula

MatrículaHasta 03-09-2020
152,00 EUR
132,00 EUR
132,00 EUR
20,00 EUR

Objetivos de desarrollo sostenible

Desde UIK queremos aportar a la consecución de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) 2030. Para ello, hemos identificado a qué objetivos contribuyen nuestros programas. Puedes consultar los objetivos a continuación.

La Agenda 2030 es la nueva agenda internacional de desarrollo que se aprobó en septiembre de 2015 en el seno de Naciones Unidas. Esta Agenda pretende ser un instrumento para la lucha a favor del desarrollo humano sostenible en todo el planeta, cuyos pilares fundamentales son la erradicación de la pobreza, la disminución de las vulnerabilidades y las desigualdades, y el fomento de la sostenibilidad. Es una oportunidad única para transformar el mundo antes del 2030 y garantizar los derechos humanos para todas las personas. Esta agenda marca 17 objetivos.

Objetivos de desarrollo sostenible

4 - Educación de calidad

Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todas las personas. Cuestiones clave: enseñanza gratuita, equitativa y de calidad, acceso igualitario a formación superior, educación para el desarrollo sostenible, instalaciones educativas adecuadas para personas con discapacidad, entornos de aprendizajes seguros, no violentos, inclusivos y eficaces.

Más información
4. Educación de calidad

11 - Ciudades y comunidades sostenibles

Lograr que las ciudades y los asentamientos humanos sean inclusivos, seguros, resilientes y sostenibles. Cuestiones clave: acceso a viviendas y servicios básicos adecuados, seguros y asequibles, sistemas de transporte adecuados y sostenibles, urbanización inclusiva, planificación y gestión participativa, protección del patrimonio cultural y natural, calidad del aire, residuos, zonas verdes, vínculos entre zonas urbanas, periurbanas y rurales.

Más información
11. Ciudades y comunidades sostenibles

13 - Acción por el clima

Adoptar medidas urgentes para combatir el cambio climático y sus efectos. Cuestiones clave: mitigación, resiliencia y capacidad de adaptación, planificación, estrategias y planes nacionales, educación y sensibilización, reducción de efectos y alerta temprana, , cumplimiento de la Convención Marco de las Naciones Unidas sobre el Cambio Climático.

Más información
13. Acción por el clima

15 - Vida de ecosistemas terrestres

Proteger, restablecer y promover el uso sostenible de los ecosistemas terrestres, gestionar sosteniblemente los bosques, luchar contra la desertificación, detener e invertir la degradación de las tierras y detener la pérdida de biodiversidad Cuestiones clave: lucha contra la desertificación, reforestación, conservación, restablecimiento y uso sostenible de ecosistemas terrestres, hábitats naturales, biodiversidad, especies exóticas invasoras, integración de los valores de los ecosistemas en la planificación, caza furtiva.

Más información
15. Vida de ecosistemas terrestres