Ikaskuntza kooperatiboa. Ikasgelarako proposamen zehatza: IK/KI Programa

Ikaskuntza kooperatiboa. Ikasgelarako proposamen zehatza: IK/KI Programa

22.Feb - 21. Mar, 2021 Cód. @5-21

Descripción

Este Curso tiene homologación del Dpto. de Educación del Gobierno Vasco para el profesorado no universitario (cód. homologación 2068170039) así como homologación del Departamento de Educación del Gobierno de Navarra como formación permanente para profesorado. 

Es necesario reflexionar sobre los nuevos retos que impone la sociedad actual al sistema educativo.

Esta reflexión no nos puede llevar a las mismas metodologías de enseñanza de siempre; al contrario, debemos ser innovadores: la cooperación, la interacción y las metodologías activas son las herramientas y los modos de enseñanza que debemos utilizar, al menos, si lo que queremos es preparar a nuestro alumnado para hacer frente al futuro.

Por lo tanto, nuestro reto teórico consistirá en conocer la enseñanza cooperativa y compararla con la metodología tradicional.

Y también, en el ámbito practico, conoceremos a fondo una propuesta para aplicar la enseñanza cooperativa en el aula: el programa IK/KI. En concreto, conocer los recursos, las fases de aplicación, las plantillas, la manera de agrupar alumnado y el resto de aspectos del programa IK/KI. En especial, para desarrollar la cohesión entre el alumnado y para saber cómo cooperar y cómo aprender a cooperar (entrenar).

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Objetivos

“Ver” su aplicación práctica:

El programa IK/KI es de carácter realmente práctico: fases y pasos bien marcados, materiales de consulta, plantillas, enlaces, etc. Y eso es algo beneficioso, debido a que, al finalizar el curso, el profesorado aprendiz deberá tener bastante claro cómo y cuándo puede aplicar el sistema IK/KI en un determinado grupo de alumnado.

Un objetivo más allá del curso:

Con unas pocas palabras será suficiente: que el alumnado aprenda más y mejor, y que los y las docentes enseñemos más y mejor.

Adquirir las metodologías para trabajar las competencias básicas:

El perfil de salida del alumnado lo componen las competencias básicas. En nuestra comunidad son 12 competencias, de las cuales 7 son disciplinares y 5 trasversales. El Aprendizaje Cooperativo permite el desarrollo de todas ellas.

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Público objetivo al que está dirigida la actividad

  • Bigarren Hezkuntzan jarduteko Masterra ikasten ari direnak

Metodología

En la plataforma Moodle se expondrán uno a uno los temas del curso: dos temas en la primera semana, y un tema en cada una de las tres semanas siguientes. En cada tema se especifica qué hacer (leer textos, ver vídeos, hacer aportaciones en foros, rellenar cuestionarios...). Deberán realizarse las actividades que se detallan en cada una de las materias (todas obligatorias): >Ver Vídeo. >Lectura del texto >Aportaciones significativas en el foro >Respuesta correcta al cuestionario o realización de la tarea establecida.

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Colaboradores

  • Eusko Jaurlaritza - Hezkuntza Saila

Programa

22-02-2021 / 28-02-2021

1. Gaia: Justifikazioa eta oinarri teorikoa

• Ikaskuntza Kooperatiboaren aldeko oinarri teorikoa. Autoreak. • Inklusioa du ardatz. • Oinarrizko gaitasunekin duen lotura eta berorien lanketa naturala. • Irakaslearen rol berria OHARRA: 1. eta 2.gaia aste berean.

25-02-2021 / 21-03-2021

6. Gaia (hautazko gaia, ez derrigorrezkoa): A Eremuko dinamikak esperimentatzea

2. Gaian ikasitako dinamikak zer efektu duten ikusteko, ikasgelan ikasleekin esperimentatzea bezelakorik ez da. Horretarako, jakina, irakaskuntzan jardun beharra dago. Ikastetxeren batean lanean ari bazarete, eta aukera baldin baduzue dinamika horiek esperimentatzeko, saia zaitezte praktikatzen. Gero, partekatu gurekin zuen irtziak eta sentsazioak, proposatuko zizkizuen tresnen bidez.

25-02-2021 / 21-03-2021

7.gaia (hautazko gaia, ez derrigorrezkoa): B Eremuko egitura kooperatiboak esperimentatzea

3. Gaian ikasitako egiturak zer efektu duten ikusteko, ikasgelan ikasleekin esperimentatzea bezelakorik ez da. Horretarako, jakina, irakaskuntzan jardun beharra dago. Ikastetxeren batean lanean ari bazarete, eta aukera baldin baduzue egitura kooperatibo horiek esperimentatzeko, saia zaitezte praktikatzen. Gero, partekatu gurekin zuen irtziak eta sentsazioak, proposatuko zizkizuen tresnen bidez.

25-02-2021 / 21-03-2021

6. eta 7. gaiak: A Eremuko (2. gaia) eta B Eremuko (3. gaia) esperimentazioa ikasgelan

Oharra: atal hau gai hauek ez dira derrigorrezkoak, bai gomendagarriak une honetan ikastetxeren batean eskolak ematen ari zaretenontzat. Zer egin behar den: 2. gaian eta 3. gaian ikasitakoak ikasgelan ikasleekin esperimentatzea eta, jarraian, foroan, ekarpenak txertatzea esango zaizuen moduan

01-03-2021 / 07-03-2021

2. Gaia: Ikastaldeko kohesioa lantzeko dinamika kooperatiboen multzoa. IK/KI Programa A eremua

• Ikastaldearen kohesioa diagnostikatzeko prozedura eta materialak. • Kohesioaren 5 eremuak eta esku-hartzeko dinamikak. • Irakasleen hausnarketarako baliabideak (txantiloiak). OHARRA: 1. eta 2.gaia aste berean. Aukera izanez gero, era esperimentalean, dinamikaren bat ikasgelan aplikatzeko proposatzen da.

01-03-2021 / 07-03-2021

3. Gaia: arloetako edukiak lantzeko eta ikasteko, prozedura kooperatiboen sorta (ikasteko kooperatu). . IK/KI Programaren B eremua:

• Ikasleen lan-taldeak eratzeko irizpideak • Egitura kooperatiboak eta teknika kooperatiboak eduki zehatzak lantzeko eta ikasteko • Ohiko unitate didaktikoan egitura kooperatiboak txertatzea. Aukera izanez gero, era esperimentalean, egituraren bat ikasgelan aplikatzeko proposatzen da

08-03-2021 / 15-03-2021

4. Gaia: kooperatzea bera helburu bihurtzea (kooperatzen ikasi). IK/KI Programaren C eremua:

• Talde-Planak • Lan kooperatiboaren ebaluazioa. Errubrikak

15-03-2021 / 21-03-2021

5. Gaia: IK/KI Programaren eragina ikastetxeko berrikuntza- eta hobekuntza-prozesuetan

• Ikastetxean IK/KI Programa zabaltzeko eta finkatzeko prozedura • Berrikuntza eramangarria: “Txikitik Handira” • Programaren arrakastarako baldintzak, praktika onak eta gomendioak: “Uneak eta Guneak”. Hobekuntza Planaren, Ikasturteko Planaren eta Berriztatze eta Formazio Proiektuen garrantzia

Directoras/es

Irene Lezea Urrutia

Lasarteko Berritzegunea

Ponentes

Ane Garate Dorronsoro