Irakurketa plana ikastetxean: Irakurri ikasteko, irakurri gozatzeko
Descripción
Euskadiko Irakurketa Planaren markoaren baitan, ikastetxeek eta irakasleek egin dezaketen gogoetaren eta lanaren ispilu izan nahi du ikastaro honek. Bi helburu bete nahi ditu: batetik, ikasleen eta ikastetxeen errealitatetik abiatuta, irakurtzeko konpetentziaren inguruko gogoeta bultzatu eta irakurle konpetentearen ezaugarrietara hurbiltzea ikasleek dituzten zailtasunak agerraraziz; eta, bestetik, hainbat metodologia-estrategia eskaintzea hala nola lankidetzan oinarritutakoak, irakurzaletasuna bultzatzeko moduetan eta hizkuntza-komunikazio konpetentzia maila baxua duten ikasleei laguntzeko bideetan. Xede horiei begira, beraz, Irakurketa Plana egiteko lagungarriak izan daitezkeen azalpen teorikoak eta ikuspegi praktikoagoa duten azalpenak uztartuko dira hiru eguneko ikastaro honetan.
Objetivos
Irarriaren ulermena arlo guztietan lantzeko, metodologia-estrategiak ezagutu eta jorratzea.
Programa
02-07-2018
“¿Cómo leen los jóvenes en la actualidad?“
- Gemma Lluch i Crespo Universitat de València, Departament de Filologia Catalana de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. - Profesora titular Universitat de València
Pausa
“Leer en el centro escolar“
- Gemma Lluch i Crespo Universitat de València, Departament de Filologia Catalana de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. - Profesora titular Universitat de València
Pausa
“Irakurtzen Ikasi“
- Saioa Larraza Arnanz EHUko Gasteizko Irakasle Eskola. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - EHUko irakaslea.
03-07-2018
“Irakurzaletasuna sustatzen. Hasierako urratsak. “
- Gema Lasarte Leonet EHUko Gasteizko Irakasle Eskola. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - EHUko irakaslea.
Pausa
“Irakurketa DBHn. Irakurriaren ulermena sustatzeko eta irakurle konpetenteak izateko, zer behar dute gure ikasleek? “
- Gema Lasarte Leonet EHUko Gasteizko Irakasle Eskola. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - EHUko irakaslea.
Pausa
“Irakurtzera bultzatzeko estrategiak. Zer egin? Nola jardun?“
- Ibon Egaña Etxeberria Galtzagorri elkartea
- Intza Alkain Ibarguren Galtzagorri elkartea
04-07-2018
“Irakurketa estrategiak lantzen era kooperatiboan “
- Irene María González Mendizabal Galdakao-Basauri Berritzegunea - Berritzeguneko aholkularia
Pausa
“Testuen ulermena aniztasun handiko geletan“
- Joseba Ibarra Bustinza Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia (kulturartekotasuna)
Pausa
“Irakurketa Plana: Irakurtzen ikasi, ikasteko irakurri eta irakurzaletasuna garatzeko tresna. “
- Mª del Mar Pérez Gómez Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia (Gaztelania eta literatura)
- Maria Victoria Apraiz Jayo Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia ( euskara eta euskal literatura)
- Iratxe Renteria Uriarte Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia( atzerriko hizkuntza)
Directoras/es
Maria Victoria Apraiz Jayo
Berritzegune Nagusia, Euskara arloko laguntzailea
Berritzegune Nagusiko hizkuntza ataleko aholkulari-kolaboratzailea - Euskal Filologian lizentziatua eta Euskara irakaslea 1984tik. - Euskara arloko aholkularia Bilboko Berritzegune Nagusian (2005ean hasita) - Hizkuntzen didaktikan eta, batez ere, Hizkuntzen Trataera Bateratua programan aholkulari eta material egile Teresa Ruiz eta Marimar Perez lankideekin batera. Zenbait argitalpen: (lankidetzan) Trabajando la competencia en comunicación lingüística en el aula, Aula de innovación educativa, 188, 2010, 32-37. or. (lankidetzan) El tratamiento integrado de lenguas: Los proyectos de comunicación. Lengua castellana y literatura: investigación, innovación y buenas prácticas 2011, 151-174. or (Lankidetzan) La enseñanza integrada de las lenguas en la escuela plurilingüe. Revista Iberoamericana de educación, 119-137. or.
María del Mar Pérez Gómez. Licenciada en Filología Hispánica y profesora de Secundaria de Lengua Castellana y Literatura. En los últimos años ha trabajado como asesora de Lengua Castellana en el Berritzegune Nagusia. Sus campos de trabajo prioritarios son la innovación educativa, la didáctica de las lenguas y el tratamiento integrado de lenguas, la utilización de la red como herramienta de aprendizaje así como la elaboración de material didáctico y proyectos de comunicación. Ha participado en cursos de formación del profesorado de la UIMP, de la UCM y de la UPV, así como en centros de Formación e Innovación de diferentes CCAA. Ha publicado artículos y colaborado en diferentes publicaciones del ámbito educativo. Ha tomado parte en la creación de materiales didácticos para el INTEF ,dentro del proyecto EDIA, y en los últimos años, junto a otros compañeros, han impulsado en la red diferentes proyectos colaborativos relacionados con la educación literaria.
Ponentes
Intza Alkain Ibarguren
Haur Hezkuntzan graduatua EHUn eta hainbat urtez haurren aisialdiko hezitzaile eta koordinatzaile lanetan ibilia. Arte eszenikoko ikasketak burutzen (AET) eta haurrei antzerki eskolak ematen aritua. Egun, Haur eta Gazte Literatura Masterra burutzen ari da Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan (UAB), eta Galtzagorri euskal Haur eta Gazte Literatura elkarteak Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan abian duen Irakurzaletasuna sustatzeko Irakasleentzako Lantegietako dinamizatzaileetako bat da.
Ibon Egaña Etxeberria
(Urnieta 1981). Euskal Filologian doktorea da eta Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakaslea EHUn, Donostiako Irakasleen Unibertsitate Eskolan. Euskal literatura garaikideaz hainbat lan argitaratu ditu. Prentsako literatur kritikan jardun du 2001etik eta kritika literarioa hartu du aztergai Izan gabe denaz. Hogeita hamar urte hedabideetako euskal literatur kritikan liburuan (2014). Galtzagorriko zuzendaritza batzordeko kidea da, eta elkartearen hainbat egitasmotan parte hartu du, Klis Klasikoak bildumaren koordinazioan, besteak beste.
Irene Gonzalez Mendizabal, Licenciada en Filología Hispánica y profesora de Secundaria de Lengua Castellana y Literatura. En los últimos años ha trabajado como asesora del Ámbito Lingüístico y Social en el Berritzegune B06. En la actualidad, desarrolla tareas de asesoramiento y formación dentro del grupo Blogge@ndo. Sus campos de trabajo prioritarios son la innovación educativa, la didáctica de las lenguas y el tratamiento integrado de lenguas, la utilización de la red como herramienta de aprendizaje así como la elaboración de material didáctico y proyectos de comunicación. Ha impartido cursos de formación del profesorado en la UIMP, la UCM y la UPV, así como en centros de Formación e Innovación de diferentes CCAA. Ha publicado artículos y colaborado en diferentes publicaciones del ámbito educativo. Participa en el Proyecto EDIA del INTEF creando REAs para el área en formato ABP. Ha impulsado en la red diferentes proyectos colaborativos y Encuentros de docentes.
Joseba Ibarra Bustinza
Kulturarteko Hezkuntzarako aholkulari-kolaboratzailea Berritzegune Nagusian (Hezkuntza Berriztatze Zuzendaritza). - Euskal Filologian litzentziatua eta Euskara irakaslea 1983tik. - Bigarren Hezkuntzako aholkularia (eremu soziolinguistikoan) eta Kultura arteko mintegiaren koordinatzailea Durangoko Berritzegunean (2001-2012) Zenbait argitalpen: - “DBHko Sekuentzia didaktiko digitalak” (https://sites.google.com/site/sekuentziadidaktikoakdbh). 2013 - “Integración lingüística del alumnado inmigrado”, in “Textos…” de Graò, 2012 (https://issuu.com/editorialgrao/docs/tx061_final_z_tot) - “L2 en contextos educativos: formación permanente del profesorado”. F. Cuesta-rekin batera idatzia “II Jornadas de Especialistas en Enseñanza de Segundas Lenguas a Inmigrantes” jardunaldietarako. Alicante 2007 (http://www.linred.es/monograficos_pdf/LR_monografico1_articulo6.pdf) - “Gure eskubideak”, Neska-mutilen eskubideei buruzko Hitzarmenean oinarritutako baliabideak. Ararteko, 1999
Saioa Larraza Arnanz
Euskal Filologian lizentziatua eta Hizkuntzalaritzan doktorea, UPV/EHUren eskutik. Egun Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean dihardu irakasle gisa, Gasteizko Irakasle Eskolan. Zenbait lan argitaratu ditu nazioarteko aldizkarietan elebidunen hizkuntza-prozesamenduaren inguruan. Hizkuntzalaritza eta psikologia esperimentaleko teknikak uztartuz, doktorego-tesia egin zuen Donostiako BCBL-Basque Center on Cognition, Brain and Language gunean. Ikerketa ibilbideari dagokionez, Sydneyko (Australia) MARCS Institute for Brain, Behaviour and Development ikerketa-zentroan egonaldia egina du, eta horretaz gain, postdoc ikertzaile gisa aritu da Parisko Université Descartes-eko Laboratoire Psychologie de la Perception delakoan. Orain ELEBILAB (UPV-EHU) taldearen baitan garatzen du bere ikerketa, hizkuntza-jabekuntza eta eleaniztasuna oinarri hartuta.
Gema Lasarte Leonet
ehu/upv, langilea
1987an Informazio Zientzietan graduatu zen eta Literatur Zientzietan doktoretza egin zuen 2011n, biak UPV/EHUn eta euskaraz. 2010etik 2013ra, Fakultateko Hezkidetza Batzordeko Koordinatzailea izan da eta orain genero aholkularia da El salvadorreko Unibertsitatean (UES). Eusklal prentsan 17 urteko esperienztia izan ondoren, duela 15 urte EHUn hasi zen lanean. Egun irakasle agregatua da. 2011n hasi zen ikertzen, eta ordutik 7 ikerketa-proiektu zuzendu eta 40 artikulutik gora idazti ditu, erdiak euskaraz. Zazpi liburu argitaratu ditu. 20 hitzaldi baino gehiago eman ditu. 2011n, beste batzuekin batera, IKHEZI diziplena anitzeko ikerketa taldea sortu zuen. Ikerketa egonaldiak Latinoamerikan egin ditu eta guztiak generoaren ikerketarekin lotuak egon dira. gaur egun, ikerketa-ildo berri bat lantzen ari da: haurtzaroan adbertsitatea sufritu duten umeen eskolaratzea. Egun EHUko Ikerketa Errektoreordetzako kidea da.
Gemma Lluch i Crespo
Profesora Titular de Universidad del Departament de Filologia Catalana de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València. Doctora en Filologia y Premio Extraordinario de Doctorado de la Universitat de València, imparte docencia en el grado de Filologia Catalana y en diferentes másters. Ha publicado más de 100 trabajos de investigación contabilizando artículos, capítulos de libro y monografías. Cabe destacar los trabajos publicados en revistas como Caplletra, El Profesional de la Información, Ocnos, Revista Articles, Quaderns de Filologia, etc. Asimismo ha publicado 13 libros completos (Trea, Anthropos, Editorial Norma, Abadia de Montserrat, Octaedro, Fundación Sánchez Ruipérez, etc.) y 5 como editora. Ha participado en 7 proyectos de investigación, actuando en 2 de ellos en calidad de investigadora principal, y en 4 contratos de investigación con instituciones. Más información: http://www.gemmalluch.com/
Colaboradora del Grupo de Lenguas de los Servicios Centrales de Innovación, Investigación y Formación al Profesorado del Gobierno Vasco. - Licenciada en Filología Inglesa y profesora de inglés desde 1995. -Berrimet (Máster Universitario en Proyectos de Innovación Didáctica Metodológica y Gestión en Organizaciones Educativas) (Universidad de Mondragón) - Colaboradora en el Grupo de Lenguas de los Servicios Centrales de Innovación, Investigación y Formación al Profesorado desde 2015.
Precios matrícula
MATRICULA | Hasta 02-04-2018 | Hasta 31-05-2018 | Hasta 02-07-2018 |
---|---|---|---|
0 EUR | - | - | |
- | 81,00 EUR | 95,00 EUR | |
- | 48,00 EUR | - | |
- | 48,00 EUR | - | |
- | 20,00 EUR | 20,00 EUR | |
- | 48,00 EUR | 62,00 EUR | |
- | 71,25 EUR | - | |
- | 71,25 EUR | - |
Lugar
Palacio Miramar
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa
Palacio Miramar
Pº de Miraconcha nº 48. Donostia / San Sebastián
Gipuzkoa