Uda ikastaroa
Irakurketa plana ikastetxean: Irakurri ikasteko, irakurri gozatzeko

Irakurketa plana ikastetxean: Irakurri ikasteko, irakurri gozatzeko

Uzt. 02 - 04. Uzt, 2018 Kod. H05-18

Azalpena

Euskadiko Irakurketa Planaren markoaren baitan, ikastetxeek eta irakasleek egin dezaketen gogoetaren eta lanaren ispilu izan nahi du ikastaro honek. Bi helburu bete nahi ditu: batetik, ikasleen eta ikastetxeen errealitatetik abiatuta, irakurtzeko konpetentziaren inguruko gogoeta bultzatu eta irakurle konpetentearen ezaugarrietara hurbiltzea ikasleek dituzten zailtasunak agerraraziz; eta, bestetik, hainbat metodologia-estrategia eskaintzea hala nola lankidetzan oinarritutakoak, irakurzaletasuna bultzatzeko moduetan eta hizkuntza-komunikazio konpetentzia maila baxua duten ikasleei laguntzeko bideetan. Xede horiei begira, beraz, Irakurketa Plana egiteko lagungarriak izan daitezkeen azalpen teorikoak eta ikuspegi praktikoagoa duten azalpenak uztartuko dira hiru eguneko ikastaro honetan.

Irakurri gehiago

Helburuak

Irakurtzeko konpetentziaren inguruko gogoeta bultzatzea.

Irakurketa Plana garatzen laguntzeko tresnak eta baliabideak eskaintzea.

Oinarrizko irizpideak ematea irakurtzeko konpetentzia edozein arlo eta ikasgaitan garatzeko.

Metodologia-estrategiak ezagutaraztea irakurriaren ulermena garatzeko arlo eta ikasgai guztietan.

Kolaboratzaileak

Programa

2018-07-02

09:15 - 10:30

“¿Cómo leen los jóvenes en la actualidad?“

  • Gemma Lluch i Crespo Universitat de València, Departament de Filologia Catalana de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. - Profesora titular Universitat de València
10:30 - 10:45

Atsedena

10:45 - 12:00

“Leer en el centro escolar“

  • Gemma Lluch i Crespo Universitat de València, Departament de Filologia Catalana de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. - Profesora titular Universitat de València
12:00 - 12:15

Atsedena

12:15 - 13:30

“Irakurtzen Ikasi“

  • Saioa Larraza Arnanz EHUko Gasteizko Irakasle Eskola. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - EHUko irakaslea.

2018-07-03

09:15 - 10:30

“Irakurzaletasuna sustatzen. Hasierako urratsak. “

  • Gema Lasarte Leonet EHUko Gasteizko Irakasle Eskola. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - EHUko irakaslea.
10:30 - 10:45

Atsedena

10:45 - 12:00

“Irakurketa DBHn. Irakurriaren ulermena sustatzeko eta irakurle konpetenteak izateko, zer behar dute gure ikasleek? “

  • Gema Lasarte Leonet EHUko Gasteizko Irakasle Eskola. Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila - EHUko irakaslea.
12:00 - 12:15

Atsedena

12:15 - 13:30

“Irakurtzera bultzatzeko estrategiak. Zer egin? Nola jardun?“

  • Ibon Egaña Etxeberria Galtzagorri elkartea
  • Intza Alkain Ibarguren Galtzagorri elkartea

2018-07-04

09:15 - 10:30

“Irakurketa estrategiak lantzen era kooperatiboan “

  • Irene María González Mendizabal Galdakao-Basauri Berritzegunea - Berritzeguneko aholkularia
10:30 - 10:45

Atsedena

10:45 - 12:00

“Testuen ulermena aniztasun handiko geletan“

  • Joseba Ibarra Bustinza Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia (kulturartekotasuna)
12:00 - 12:15

Atsedena

12:15 - 13:30

“Irakurketa Plana: Irakurtzen ikasi, ikasteko irakurri eta irakurzaletasuna garatzeko tresna. “

  • Mª del Mar Pérez Gómez Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia (Gaztelania eta literatura)
  • Maria Victoria Apraiz Jayo Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia ( euskara eta euskal literatura)
  • Iratxe Renteria Uriarte Berritzegune Nagusia - Berritzeguneko aholkularia( atzerriko hizkuntza)

Zuzendariak

Maria Victoria Apraiz Jayo

Berritzegune Nagusia, Euskara arloko laguntzailea

Berritzegune Nagusiko hizkuntza ataleko aholkulari-kolaboratzailea - Euskal Filologian lizentziatua eta Euskara irakaslea 1984tik. - Euskara arloko aholkularia Bilboko Berritzegune Nagusian (2005ean hasita) - Hizkuntzen didaktikan eta, batez ere, Hizkuntzen Trataera Bateratua programan aholkulari eta material egile Teresa Ruiz eta Marimar Perez lankideekin batera. Zenbait argitalpen: (lankidetzan) Trabajando la competencia en comunicación lingüística en el aula, Aula de innovación educativa, 188, 2010, 32-37. or. (lankidetzan) El tratamiento integrado de lenguas: Los proyectos de comunicación. Lengua castellana y literatura: investigación, innovación y buenas prácticas 2011, 151-174. or (Lankidetzan) La enseñanza integrada de las lenguas en la escuela plurilingüe. Revista Iberoamericana de educación, 119-137. or.

Mª del Mar Pérez Gómez

Blogge@ndo, Asesora de Formación

María del Mar Pérez Gómez. Licenciada en Filología Hispánica y profesora de Secundaria de Lengua Castellana y Literatura. En los últimos años ha trabajado como asesora de Lengua Castellana en el Berritzegune Nagusia. Sus campos de trabajo prioritarios son la innovación educativa, la didáctica de las lenguas y el tratamiento integrado de lenguas, la utilización de la red como herramienta de aprendizaje así como la elaboración de material didáctico y proyectos de comunicación. Ha participado en cursos de formación del profesorado de la UIMP, de la UCM y de la UPV, así como en centros de Formación e Innovación de diferentes CCAA. Ha publicado artículos y colaborado en diferentes publicaciones del ámbito educativo. Ha tomado parte en la creación de materiales didácticos para el INTEF ,dentro del proyecto EDIA, y en los últimos años, junto a otros compañeros, han impulsado en la red diferentes proyectos colaborativos relacionados con la educación literaria.

Hizlariak

Intza Alkain Ibarguren

Haur Hezkuntzan graduatua EHUn eta hainbat urtez haurren aisialdiko hezitzaile eta koordinatzaile lanetan ibilia. Arte eszenikoko ikasketak burutzen (AET) eta haurrei antzerki eskolak ematen aritua. Egun, Haur eta Gazte Literatura Masterra burutzen ari da Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan (UAB), eta Galtzagorri euskal Haur eta Gazte Literatura elkarteak Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan abian duen Irakurzaletasuna sustatzeko Irakasleentzako Lantegietako dinamizatzaileetako bat da.

Ibon Egaña Etxeberria

(Urnieta 1981). Euskal Filologian doktorea da eta Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakaslea EHUn, Donostiako Irakasleen Unibertsitate Eskolan. Euskal literatura garaikideaz hainbat lan argitaratu ditu. Prentsako literatur kritikan jardun du 2001etik eta kritika literarioa hartu du aztergai Izan gabe denaz. Hogeita hamar urte hedabideetako euskal literatur kritikan liburuan (2014). Galtzagorriko zuzendaritza batzordeko kidea da, eta elkartearen hainbat egitasmotan parte hartu du, Klis Klasikoak bildumaren koordinazioan, besteak beste.

Irene María González Mendizabal

Grupo Blogge@ndo, Asesora

Irene Gonzalez Mendizabal, Licenciada en Filología Hispánica y profesora de Secundaria de Lengua Castellana y Literatura. En los últimos años ha trabajado como asesora del Ámbito Lingüístico y Social en el Berritzegune B06. En la actualidad, desarrolla tareas de asesoramiento y formación dentro del grupo Blogge@ndo. Sus campos de trabajo prioritarios son la innovación educativa, la didáctica de las lenguas y el tratamiento integrado de lenguas, la utilización de la red como herramienta de aprendizaje así como la elaboración de material didáctico y proyectos de comunicación. Ha impartido cursos de formación del profesorado en la UIMP, la UCM y la UPV, así como en centros de Formación e Innovación de diferentes CCAA. Ha publicado artículos y colaborado en diferentes publicaciones del ámbito educativo. Participa en el Proyecto EDIA del INTEF creando REAs para el área en formato ABP. Ha impulsado en la red diferentes proyectos colaborativos y Encuentros de docentes.

Joseba Ibarra Bustinza

Kulturarteko Hezkuntzarako aholkulari-kolaboratzailea Berritzegune Nagusian (Hezkuntza Berriztatze Zuzendaritza). - Euskal Filologian litzentziatua eta Euskara irakaslea 1983tik. - Bigarren Hezkuntzako aholkularia (eremu soziolinguistikoan) eta Kultura arteko mintegiaren koordinatzailea Durangoko Berritzegunean (2001-2012) Zenbait argitalpen: - “DBHko Sekuentzia didaktiko digitalak” (https://sites.google.com/site/sekuentziadidaktikoakdbh). 2013 - “Integración lingüística del alumnado inmigrado”, in “Textos…” de Graò, 2012 (https://issuu.com/editorialgrao/docs/tx061_final_z_tot) - “L2 en contextos educativos: formación permanente del profesorado”. F. Cuesta-rekin batera idatzia “II Jornadas de Especialistas en Enseñanza de Segundas Lenguas a Inmigrantes” jardunaldietarako. Alicante 2007 (http://www.linred.es/monograficos_pdf/LR_monografico1_articulo6.pdf) - “Gure eskubideak”, Neska-mutilen eskubideei buruzko Hitzarmenean oinarritutako baliabideak. Ararteko, 1999

Saioa Larraza Arnanz

Euskal Filologian lizentziatua eta Hizkuntzalaritzan doktorea, UPV/EHUren eskutik. Egun Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean dihardu irakasle gisa, Gasteizko Irakasle Eskolan. Zenbait lan argitaratu ditu nazioarteko aldizkarietan elebidunen hizkuntza-prozesamenduaren inguruan. Hizkuntzalaritza eta psikologia esperimentaleko teknikak uztartuz, doktorego-tesia egin zuen Donostiako BCBL-Basque Center on Cognition, Brain and Language gunean. Ikerketa ibilbideari dagokionez, Sydneyko (Australia) MARCS Institute for Brain, Behaviour and Development ikerketa-zentroan egonaldia egina du, eta horretaz gain, postdoc ikertzaile gisa aritu da Parisko Université Descartes-eko Laboratoire Psychologie de la Perception delakoan. Orain ELEBILAB (UPV-EHU) taldearen baitan garatzen du bere ikerketa, hizkuntza-jabekuntza eta eleaniztasuna oinarri hartuta.

Gema Lasarte Leonet

ehu/upv, langilea

En 1987 se graduó en Ciencias de la Información y en 2011 se doctoró en Ciencias Literarias, ambas en la UPV/EHU y en euskera. De 2010 a 2013 ha sido Coordinadora de la Comisión de Coeducación de la Facultad y ahora es asesora de género en la Universidad de El Salvador (UES). Tras 17 años de experiencia en la prensa vasca, comenzó a trabajar en la UPV hace 15 años. Actualmente es profesor agregado. Comenzó a investigar en 2011 y desde entonces ha dirigido 7 proyectos de investigación y ha escrito más de 40 artículos, la mitad en euskera. Ha publicado siete libros. Ha impartido más de 20 conferencias. En 2011 creó junto a otros el grupo de investigación multidisciplinar IKHEZI. En la actualidad trabaja en una nueva línea de investigación: la escolarización de niños y niñas que han sufrido adversidad en su infancia. Actualmente forma parte del Vicerrectorado de Investigación de la UPV.

Gemma Lluch i Crespo

Profesora Titular de Universidad del Departament de Filologia Catalana de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València. Doctora en Filologia y Premio Extraordinario de Doctorado de la Universitat de València, imparte docencia en el grado de Filologia Catalana y en diferentes másters. Ha publicado más de 100 trabajos de investigación contabilizando artículos, capítulos de libro y monografías. Cabe destacar los trabajos publicados en revistas como Caplletra, El Profesional de la Información, Ocnos, Revista Articles, Quaderns de Filologia, etc. Asimismo ha publicado 13 libros completos (Trea, Anthropos, Editorial Norma, Abadia de Montserrat, Octaedro, Fundación Sánchez Ruipérez, etc.) y 5 como editora. Ha participado en 7 proyectos de investigación, actuando en 2 de ellos en calidad de investigadora principal, y en 4 contratos de investigación con instituciones. Más información: http://www.gemmalluch.com/

Iratxe Renteria Uriarte

Berritzegune Nagusia, Ingeles Laguntzailea

Hezkuntza Saileko Berritzegune Nagusian Hizkuntza Taldeko kolaboratzailea - Ingeles Filologian lizentziatua eta Ingeles irakaslea 1995tik. -Berrimet (Berrikuntza Didaktiko Metodologikoko Proiektuen Garapena eta Kudeaketa Hezkuntza Erakundeetan) Masterra (Mondragon Unibertsitaea) - Ingeles arloko aholkularia Bilboko Berritzegune Nagusian (2015ean hasita.

Matrikula prezioak

MATRIKULA2018-04-02 arte2018-05-31 arte2018-07-02 arte
0 EUR - -
- 81,00 EUR95,00 EUR
- 48,00 EUR -
- 48,00 EUR -
- 20,00 EUR20,00 EUR
- 48,00 EUR62,00 EUR
- 71,25 EUR -
- 71,25 EUR -

Kokalekua

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa

43.3148927,-1.9985911999999644

Miramar Jauregia

Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

Gipuzkoa