Hezkuntza
Zientzia eta Teknologia
Iraunkortasuna
DSF
Uda ikastaroa
El buque escuela SALTILLO : exploración transfronteriza por la salud del medio marino

El buque escuela SALTILLO : exploración transfronteriza por la salud del medio marino

Uzt. 02 - 05. Uzt, 2024 Kod. H07-24

Publikoari irekitako hitzaldiak, lehorrean eta online, uztailaren 3an eta 4an.

Azalpena

Hirugarren edizio honetan, uda ikastaro honek Saltillo eskola-ontziaren ibilbide bat eskainiko du, berriro ere, unibertsitateetan eta mugaz gaindiko itsasertzeko ingurune sozioekonomikorako garrantzitsuak diren ikerketa- eta berrikuntza-proiektuetan egiten den lan zientifikoa, prestakuntzazkoa eta dibulgaziokoa ezagutarazteko.

Nabarmentzekoa da Saltillo eskola-ontzian Mugaz gaindiko uda ikastaroaren hirugarren edizioa egiteko proposamen honek (aurreko edizioak, 2022 eta 2023) aurreko urteetako esperientzia kapitalizatu ahal izan duela, eta bertsio sendoagoa dela; izan ere, hori proposatzen duen taldeak ikerketaren arloko mugaz gaindiko lankidetzetan laguntzen du, eta hezkuntza-berrikuntzako proiektu baten oinarriak eskaintzen ditu, diziplina arteko ikasleak eta bi unibertsitateak integratzeko.
    
Koordinazioa

Ikastaroa aldi berean eginen da, hiru parte-hartze mailatan:
    
1. maila. Ikasleen tripulazioa Saltillo eskola-ontzian

2. maila: Lehorrean ikus-entzuleei irekitako hitzaldiak uztailaren 3an eta 4an

PiE-UPV/EHU (Estación Marina de Plentzia)

Areatza Pasealekua. 48620 Plentzia

Informazioa eta dozko izan-emateak:

Itsas inguruaren ikerketa, baliabideak eta osasuna

3. maila: Publikoari irekitako hitzaldiak ONLINE

1. maila. Ikasleen tripulazioa Saltillo eskola-ontzian
    
Mikel Lejarza ontziko kapitainak zuzendutako ikasle tripulazioa osatuko da. Bertan, UPV/EHUko Nautika Graduko ikasleak (9 parte-hartzaile), aipatutako hezkuntza berrikuntzako IKDi323-16 Saltillo de la UPV/EHUko ikasleak (8 parte-hartzaile) eta Bordeaux Unibertsitateko zenbait titulaziotako ikasleak (5 parte-hartzaile) egongo dira. Jauzilariaren kapitainak, ikasturteko zuzendariek eta UPV/EHUko Udako Ikastaroak Fundazioko ordezkari batek osatuko dute batzorde hori, eta EHUko eta UBko ikasleak hautatuko ditu.

UBko parte-hartzaileak aukeratzean, lehentasuna emango zaie ibilbide horretan inplikatzeko motibazio argia adierazten duten pertsonei, hezkuntza berrikuntzako proiektuetan, mugaz gaindiko edo nazioarteko proiektuetan parte hartu dutenei, eta lehentasuna izango dute itsasoarekin eta iraunkortasunarekin lotutako proiektu eta prestakuntzek. Gainera, positiboki baloratuko da izangaiak sare sozialetako komunikazioarekin zerikusia duten proiektuetan parte hartu izana/elkarteen, entitateen eta abarren sareen kudeaketan esperientzia izatea. Eta irizpide baztertzailea ez izan arren, kontuan hartuko da esperientzia nautikoa (baita uretako kirolak, sorospena eta abar ere).

Hautatzen diren ikasleek 2 eguneko zeharkaldi osoa egingo dute Saltillo eskola-ontzian. Joan-etorria egingo da Santurtziko EHUko Ingeniaritza Eskolako eta Nautikako Prestakuntzako egoitzaren eta Plentziako Itsas Estazioaren (UPV/EHU) artean.

Ikasleen tripulazioaren prestakuntzak 3 programa ditu: 1) Saltillo eskola-ontzian marinelari buruzko sarrera; 2) Elkarlaneko ikaskuntza eta zeharkako gaitasunak; eta 3) Jendaurreko proiektuen banakako aurkezpenak eta itsas ingurunearen osasunarekin lotutako hitzaldi magistraletara joatea.

+ Info programas
 

Irakurri gehiago

Helburuak

Publikoarentzako hitzaldi irekiak aurkeztea, formatu eleaniztunean, energia garbiarekin, hezkuntzarekin, klimarekin, ikerketarekin eta ozeanoen babesarekin eta jasangarritasunarekin lotutako ezagutzak eta unibertsitate proiektuak azaltzeko.

Formatu eleaniztuneko ezagutza eta trebetasun nautikoak eskaintzea, bai eta ikasleen unibertsitate arteko, nazioarteko eta diziplina arteko tripulazio bateko kide izateko eta portatzeko moduak ere.

Lankidetzazko ikaskuntzarako gaitasunak garatzea, ozeanoen jasangarritasuna helburu duten mugaz gaindiko, kultura anitzeko eta hizkuntza anitzeko ñabardurekin.

Garapen Jasangarriaren helburuetan jasotako balioak zeharkaldian eta hitzaldietan txertatzea (UNESCO, 2015).

Unibertsitateko ikerketa zabaltzea ikerketarekin zerikusia duten proiektu eta espazioen bidez.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Programa

2024-07-02

09:30 - 11:30

Presentación del espacio NAUTIKA ITSASGUNEA de la Escuela de Náutica de Portugalete (Escuela de Ingeniería de Bilbao - EIB) a los estudiantes participantes y al público en general

13:00 - 14:45

Recibimiento en Santurtzi de estudiantes de la Universidad de Burdeos y comida de toda la tripulación UPV/EHU-UB a bordo

15:00 - 16:00

Sesión de ensayo de presentaciones en formato Pitch

17:00 - 19:00

Preparación del barco para la singladura y formación a los estudiantes de la Universidad de Burdeos para las tareas a bordo

2024-07-03

15:00 - 15:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Javier Sanchez-Beaskoetxea | UPV/EHU - Subdirector de Enseñanzas Náuticas de la Escuela de Ingeniería de Bilbao
  • Itziar Alkorta Idiakez | UPV/EHU - Directora de Cursos de Verano
  • Gorka Moreno Márquez | UPV/EHU - Vice rector del Campus de Bizaia
15:30 - 16:15

“One Health Behatokia Itsasargia: HOBE Proiektua“

  • Oihane Diaz de Cerio Arruabarrena | UPV/EHU - Investigadora principal proyecto HOBE
16:15 - 17:00

“Proyecto IKDi323-16 SALTILLO: presentación en formato Pitch de trabajos fin de grado y fin de máster bajo este proyecto . Estudio del desarrollo de las competencias transversales de compromiso social y trabajo en equipo en el buque escuela SALTILLO“

    Determinación de la toxicidad de la mezcla resultante de la producción de petróleo LEWAF utilizando protocolos diferentes.

    • Aitziber Aranburu Murillas

    Análisis comparativo del ciclo de vida de una embarcación de fibra de vidrio y de fibra natural

    • Gorka Martínez Villaverde

    Embarcación menor como herramienta de docencia

    • Gorka Telletxea Lacarta

    Fluoxetina antidepresiboaren eragina Mediterraneoko muskuiluaren transkriptomikan

    • Gorka Arribas Langara

    Alteraciones histológicas en Tubifex tubifex tras la exposición a metales

    • Sergio Tomé

    Estudio del desarrollo de las competencias transversales de compromiso social y trabajo en equipo en el buque escuela SALTILLO

    • Emma Vázquez Aveleira
    17:00 - 17:15

    Atsedena

    17:15 - 18:00

    “Effects of contaminants on antibiotic resistance“

    • Patrice Gonzalez --- | Université de Bourdeaux - Docente-investigador
    • Helene Budzinski | Université de Bourdeaux - Docente-investigador
    18:00 - 18:45

    Mahai ingurua: “Proyectos de investigación marina y efectos de los contaminantes en la mar“

    • Oihane Diaz de Cerio Arruabarrena | UPV/EHU - Docente-investigadora
    • Manuel Soto Lopez | Estación Marina de Plentzia (PiE) - Subdirector
    • Patrice Gonzalez --- | Université de Bourdeaux - Docente-investigador
    • Helene Budzinski | Université de Bourdeaux - Docente-investigador

    2024-07-04

    09:00 - 09:45

    “Nanoplastics and their effects on aquatic organisms“

    • Magalie Baudrimont | Université de Bourdeaux - Docente-investigador
    10:00 - 11:30

    “Presentaciones de alumnos en formato Pitch de trabajos de investigación bajo el proyecto IKDi323-16 y bajo la tutela de la Universidad de Burdeos “

      Dinámica espacio-temporal del macrozoobentos rocoso del sustrato duro en el Abra de Bilbao, derivada del tratamiento de aguas residuales antropogénicas

      • Adela Martínez Calzada

      Korrokoien mikrobiotako antibiotikoekiko erresistentziaren analisia

      • Paule Bilbao Gandarias

      Caracterización de los efectos xenoestrogénicos en lenguados (Solea solea) del estuario de Bilbao

      • Gisele Mejuto Barrios

      Principales consecuencias de las incrustaciones de especies marinas (biofouling) en el casco de los buques y soluciones regulatorias (el título está pendiente de determinar)

      • Lander Arroyo Garcia

      Are the development of offshore wind farms and the protection of marine biodiversity compatible?

      • Lucas Pignot

      Changer le monde en jouant

      • Elea Morell

      The transition(s) of the commercial whaling industry from the 1930s up to present days : the story of a polarized and multifaceted industry

      • Anna Giraud

      Raising awareness with kids in summer camp

      • Clémence Devos

      Oceanolab a sharing area

      • Shirin Ayar
      11:30 - 11:45

      Atsedena

      11:45 - 12:30

      “Marine energy: taking advantage of marine resources and environmental impacts monitoring“

      • Laura Zubiate Sologaistoa | BIMEP - Técnica Ambiental y Metoceánica del BIMEP
      12:30 - 12:45

      Mahai ingurua: “Aprovechamiento y cuidado del mar“

      • Manuel Soto Lopez | Estación Marina de Plentzia (PiE) - Subdirector
      • Laura Zubiate Sologaistoa | BIMEP - Técnica Ambiental y Metoceánica del BIMEP
      • Magalie Baudrimont | Université de Bourdeaux - Docente investigador
      12:45 - 13:00

      Clausura del Curso

      2024-07-05

      10:00 - 12:00

      Desembarque de la tripulación del buque escuela SALTILLO y despedida de los alumnos del proyecto IKDi323-16

      Zuzendariak

      Imanol Basterrechea Iribar

      UPV/EHU

      Patrice Gonzalez ---

      UNIVERSITÉ DE BORDEAUX

      Hizlariak

      Itziar Alkorta Idiakez

      Uda Ikastaroak / Cursos de Verano, Zuzendari akademikoa / Directora académica

      Zuzenbidean doktorea eta EHUko Zuzenbide Zibileko irakasle titularra. Bere ikerketaren ildo nagusia bioetika da eta gai horren inguruan hainbat monografia, artikulu zientifiko eta dibulgaziokoak argitaratu ditu. VI eta VII Europako Programa Marko-ko 4 ikerketa-proiektutan parte hartu du, baita Programa Nazionaleko hainbat ikerketa-proiektutan ere. New Yorkeko Hastings Center for Bioethics, Filadelfiako Unibertsitateko Center for Bioethics eta Bordeleko Unibertsitateko irakasle bisitaria izan da. Eusko Ikaskuntzako idazkari nagusia izan zen, eta ondoren Jakiundekoa, Zientzia, Arte eta Letren Akademiakoa. UPV/EHUko irakaskuntzako kalitate eta berrikuntzako errektoreordea 2008 eta 2012 urteen artean, eta hezkuntza-ereduaren garapenaz, kalitate-programez eta unibertsitateko irakasleen prestakuntza eta ebaluazioaz arduratzen da. 2013 eta 2015 urteen artean, Eusko Jaurlaritzako Unibertsitate eta Ikerketa sailburuordea izan zen.

      Aitziber Aranburu Murillas

      Gorka Arribas Langara

      Lander Arroyo Garcia

      Shirin Ayar

      Magalie Baudrimont

      Paule Bilbao Gandarias

      Helene Budzinski

      Clémence Devos

      Oihane Diaz de Cerio Arruabarrena

      EHU

      Anna Giraud

      Adela Martínez Calzada

      Gorka Martínez Villaverde

      Gisele Mejuto Barrios

      Elea Morell

      Gorka Moreno Márquez

      UPV/EHU, Bizkaiko Campuseko errektoreordea

      Profesor Titurlar en el Departamento de Sociología y Trabajo Social de la Universidad del País Vasco y miembro de Ikuspegi-Observatorio Vasco de Inmigración y del Grupo de Investigación Parte Hartuz. Ex director de Ikuspegi (2011-2019). Tiene una amplia experiencia docente en grado y posgrado, tanto en la UPV/EHU, como en otras universidades españolas y latinoamericanas. Sus principales líneas de investigación son las migraciones internacionales, las políticas sociales o la exclusión social. En este sentido ha realizado diferentes investigaciones en el campo de las actitudes hacia la inmigración, los procesos de integración del colectivo inmigrante o el sinhogarismo. Ha publicado varios libros y artículos en revistas académicas sobre estos temas y participa asiduamente en congresos jornadas y seminarios. Imparte también charlas y seminarios sobre la inmigración a entidades sociales, asociaciones y ciudadanía en general.

      Lucas Pignot

      Gorka Telletxea Lacarta

      Sergio Tomé

      Emma Vázquez Aveleira

      Javier Sanchez-Beaskoetxea

      Manuel Soto Lopez

      Biologia Zelularreko katedraduna (UPV/EHU, 2011). Euskal Herriko Unibertsitateko Biologiako eta Itsas Bioteknologiako Ikerketa Zentroko (Plentziako Itsas Estazioa) zuzendariordea (2012-). Ingurumen Toxikologiako Zelulen Biologiako Ikerketa Talde kontsolidatuko (CBET) ikertzailea. 1983tik, CBET taldeak ikerketa- eta irakaskuntza-jarduerak egiten ditu ingurumen-toxikologiaren inguruan. Doktoretza aurreko eta ondoko ikerketa-ikasketak: Univ of Wales (Aberystwyth), Univ Innsbruck (Austria), Univ Azores (Portugal) eta University of Wales (Cardiff). 7 doktore-tesi zuzendu ditu eta beste 3 bidean. Uretako eta lurreko organismoetan (zizareak, moluskuak, poliketoak, arrainak) metalekiko esposizioaren aurkako efektu-biomarkatzaileak garatzeko eta aplikatzeko interesak, zelula-kokapena eta ioi metalikoen kuantifikazioa, zunda molekularrak xede-konpartimentu zelularretan eta metalen (forma urtsuak, forma masiboak eta nanopartikulak), plastikoak eta beste kutsatzaile batzuk.

      Laura Zubiate Sologaistoa

      Matrikula prezioak

      Aurrez aurre2024-05-01 arte
      0 EUR
      Online zuzenean2024-05-01 arte2024-07-02 arte
      - 0 EUR

      Kokalekua

      2 y 5/ 07 -Escuela de Náutica de Portugalete (EIB) (Tripulación) -3 y 4 /07 Estación Marina de Plentzia (PiE) Abierto y con entrada libre al Público

      Maria Diaz de Haro K., 68, 48920 Portugalete, Bizkaia/ Areatza Hiribidea, 47, 48620 Plentzia, Bizkaia

      Bizkaia

      Sustainable development goals

      2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

      Garapen jasangarrirako helburuak

      4 - Kalitatezko hezkuntza

      Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

      Informazio gehiago
      4 - Kalitatezko hezkuntza

      7 - Energia irisgarria eta ez kutsagarria

      Pertsona guztiek energia eskuragarria, fidagarria, jasangarria eta modernoa izango dutela bermatzea. Gai gakoak: eskuragarritasun unibertsala, energia garbien proportzioa handitzea, energia eraginkortasuna, ikerketa, energia azpiegituretan eta teknologia garbietan inbertsioa sustatzea, energia zerbitzu moderno eta jasangarriak.

      Informazio gehiago
      7 - Energia eskuragarria eta ez-kutsatzailea

      13 - Klimaren aldeko ekintza

      Klima aldaketari eta haren ondorioei aurre egiteko premiazko neurriak hartzea. Gai gakoak: mitigazioa, erresilientzia eta egokitzeko gaitasuna, plangintza, estrategiak eta plan nazionalak, hezkuntza eta sentsibilizazioa, efektuen murrizketa eta alerta goiztiarra, Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Esparru Konbentzioa betetzea.

      Informazio gehiago
      13 - Klimaren aldeko ekintza

      14 - Itsaspeko bizitza

      Ozeanoak, itsasoak eta itsas baliabideak modu jasangarrian kontserbatzea eta erabiltzea, garapen jasangarrirako. Gai gakoak: itsas kutsadura murriztea eta ozeanoak azidotzea, itsas ekosistemak babestea, ozeanoen osasuna eta produktibitatea lehengoratzea, itsasertzeko eremuak eta itsas eremuak kontserbatzea, gehiegizko ustiapena eta legez kanpoko arrantza ezabatzea, artisau arrantzari laguntzea, ezagutza zientifikoak handitzea.

      Informazio gehiago
      14. Itsaspeko bizitza