Del Oeste norteamericano a las aulas: interculturalidad, literatura, artes
Azalpena
Uda Ikastaroaren helburu nagusia da Ipar Amerikako literaturak, kulturak eta arteek kulturartekotasunaren eta arraza aniztasun garaikidearen adierazpenaren adibide gisa duten garrantzia eta egokitasuna azaltzea, ikasgeletan modu didaktikoan aplikatzeko. Ikastaro hau 2021eko “Multiculturalidad, Literatura y Arte: Del Oeste Norteamericano a la aulas” ikastaroaren ostean planteatzen da. Edizio berri honen helburuak dira aurreko edizioan proposatutako edukiak, ikuspegiak eta materialak zabaltzea.
Hala, ikastaroaren hasieran “Mendebaldearen mitoak” arteetan kultura aniztasunaren eta aniztasun etnikoaren paradigma gisa izan duen adierazpena landuko da. Ondoren, saioak bi ardatz tematiko handiren inguruan garatuko dira.
Alde batetik, “Beste” etnizitate bat izateagatik Ipar Amerikako Mendebaldean “ez-pribilegiatuak” diren komunitateen “AHOTSAK” landuko dira. Txikanoen, afroamerikarren, amerikar indigenen, asiar-amerikarren eta euskal amerikarren komunitateen errealitate sozial eta historikoaren ikuspegi panoramikoa eskainiko da, baita horien ekoizpen literario eta artistikoarena ere.
Beste alde batetik, komunitate horiek beren desberdintasunak adierazi eta nabarmentzeko erabili dituzten “FORMAK” azalduko dira. Ildo horretan, Ameriketako Mendebaldetik eta Mendebaldeari buruz egindako ekoizpen artistikoa landuko dugu: literatura, zinema, komikia eta musika.
Oro har, arte eta kultura ekoizpenaren bidez Ipar Amerikako errealitate sozioetnikora hurbiltzea proposatzen da. Horrela, komunitate horien egoera sozial eta historikoari heldu nahi zaio, eta askotariko bibliografia proposatu nahi da, ikasgeletan erabil dadin gure egungo gizartearen kulturartekotasuna eta aniztasun etnikoa lantzeko.
Helburuak
Oro har Ameriketako Estatu Batuen eta bereziki Ipar Amerikako Mendebaldearen historia nahiz errealitate garaikidea eta bertako aniztasun etnikoa eta kulturala hobeto ezagutzea, kulturartekotasunaren paradigma gisa.
Estatu Batuetako desberdintasun etnikoaren eraikuntzari buruzko hurbilpen teoriko bat azaltzea, azterketa etnikoen eta genero azterketen barruan.
Arteak (literatura, zinema, telebista, musika, komikia, etab.) errealitate aberatsa eta kulturartekotasuna adierazi eta transmititzeko duen garrantzia azaltzea.
Estatu Batuetako (bereziki Ipar Amerikako Mendebaldeko) kulturartekotasunaren eta aniztasun etnikoaren nahiz genero aniztasunaren adierazpenarekin lotutako material bibliografikoaren gordailu bat eskaintzea, hezkuntzako etapa desberdinetako ikasgeletan erabiltzeko, eta bereziki, Bigarren Hezkuntzan.
Euskal Herriko eta Espainiako egungo ingurune pedagogikoan Bigarren Hezkuntzako ikasgeletan dagoen kultura aniztasuna lantzeko ekoizpen kulturalak (literatura, zinema, telebista, musika) erabiltzeak duen garrantziari buruzko hausnarketa proposatzea.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Publiko orokorra
Metodologia
Uda Ikastaroak lanketa aplikatua eta praktikoa izango du.
Aztertu nahi diren komunitateen errealitateen testuinguru soziokulturala eta historikoa aurkeztu ondoren, hizlariek komunitate horiek sortutako arteari eta kulturari buruzko hurbilketa orokorra eskainiko dute, eta Bigarren Hezkuntzako ikasgeletan helburu pedagogikoekin erabil daitezkeen testu zehatzak proposatuko dituzte.
Ikastaroaren amaieran, dosier bat banatuko da, eta bertan liburu, film eta bestelako ekoizpen artistikoen zerrenda zabalagoak emango dira.
Programa
2022-06-27
Registro
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Amaya Ibarraran Vigalondo | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea - Profesora Titular Universidad
“El Oeste americano y su proyección en la literatura europea“
- David Río Raigadas | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea - Catedrático de Universidad
“Resistencia y relacionalidad en las literaturas nativo-americanas: lecciones para el presente“
- Silvia Martínez Falquina | Universidad de Zaragoza - Profesora Titular Universidad
Atsedena
“La literatura y el arte chicanxs como paradigma de la interculturalidad y el mestizaje“
- Amaya Ibarraran Vigalondo | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea - Profesora Titular Universidad
“Multiculturalidad y cultura afroamericana en el Oeste: de Harlem a Watts “
- Juan Ignacio Guijarro González | Universidad de Sevilla - Profesor Titular Universidad
“Nuevos giros interculturales en la tradición de la "novela de adolescentes" (young-adult fiction) en el Oeste americano“
- Aitor Ibarrola Armendáriz | Universidad de Deusto - Catedrático Universidad
Sintesia
2022-06-28
“Far Westeko Ahotsak: Cine, Arte, Música“
- Monika Madinabeitia Medrano | Mondragon Unibertsitatea - Profesora Contratada
“Música Popular e Interculturalidad: la banda sonora del Oeste Americano“
- Angel Chaparro Sainz | UPV/EHU - Profesor Adjunto Universidad
Atsedena
“Westerns, post-Westerns y multiculturalidad“
- jesus angel González López | Universidad de Cantabria - Profesor Titular Universidad
“Los nativos americanos en el cómic del oeste“
- Francisco Manuel Saez de Adana Herrero | Universidad de Alcalá - Profesor TItular Universidad
Mahai ingurua: “Una aproximación didáctica e intercultural al Oeste norteamericano: voces y formas“
- Amaya Ibarraran Vigalondo | UPV/EHU - Profesora TItular Universidad (Moderatzailea)
- David Río Raigadas | UPV/EHU - Catedrático de Universidad
- Angel Chaparro Sainz | UPV/EHU - Profesor Adjunto Universidad
- Monika Madinabeitia Medrano | Mondragon Unibertsitatea - Profesora Contratada
- Aitor Ibarrola Armendáriz | Universidad de Deusto - Catedrático Universidad
Sintesia
Zuzendariak
Amaya Ibarraran Vigalondo
UPV/EHU
Amaya Ibarraran Vigalondo irakaslea da Euskal Herriko Unibertsitatean, eta literatura eta kultura iparramerikar garaikidea irakasten ditu. Bereziki, Txikanoen literatura eta kultura aztertzen ditu bere ikerketak. Bere lana liburuetan, editatutako liburuetan eta nazioarteko aldizkarietan agertu da. Bere azken argitalpenen artean honako hauek daude"Mexican American Women, Dress and Gender: Pachuchas, Chicanas, Cholas" (Routledge, 2019) y las coediciones / ediciones "The Neglected West" (Portal, 2012) eta "Transcontinental Reflections on the American West: Words, Images, Sounds beyond Borders" "(Portal, 2015).REWEST (Mendebaldeko Amerikako Literaturaren Ikerketa Taldea) ikerketa taldeko kidea da.
Hizlariak
Angel Chaparro Sainz
Angel Chaparro Sainz Barakaldon jaio zen, Espainian, 1976an. Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU) Ingeles Filologian lizentziaduna da, eta unibertsitate horretako doktoretza du. Gaur egun, UPV/EHUn, itzulpen-ikasketetan eta ingeles ikasketen programetan irakasten du. Parting the Mormon Veil: Phyllis Barber 's Writing "liburua Javier Coy Liburutegiak argitaratu zuen 2013an. "Transcontinental Reflections on the American West: words, Images, Sounds beyond Borders" liburua ere argitaratu zuen 2015ean. Besteak beste, Miscelanea, Odisea, Lectora, Vasconia edo Estudios de la Mujer aldizkarietan argitaratu du. Bere ikerketak, nagusiki, amerikar mendebaldeko literatura, mormoniar literatura, ekokritismoa, ikasketa feministak eta itzulpengintzako ikasketak jorratzen ditu, poesiarekin, herri musikarekin eta, oro har, gutxiengoen argitalpenekin lotutako gai ugaritan interesa duen arren.
jesus angel González López
Jesus Angel Gonzalez ingelesa irakaslea da Kantabriako Unibertsitatean, Espainian, eta ingeles eta estatubatuar literatura irakasten du bertan. Pennsylvaniako Estatu Unibertsitateko maisutza du espainieraz eta Salamancako Unibertsitateko doktoregoa ingelesez. "La narrativa popular de Dashiell Hammett: Pulps, cine y Cómics" (Valencia University Press, 2002) eta "The Invention of Illusions: International Perspectives on Paul Auster "(Cambridge Scholars, 2011) argitaratu du eta American Literatura eta zinemari buruzko hainbat artikulu idatzi ditu, Literature/Film Quarterly, Comparative American aldizkarian argitaratu direnak. Bere ikerketa berrienak mendebalde amerikarrari eta horrek AEBetako eta nazioarteko kultura, literatura eta zineman dituen ondorioei buruz dihardu.
Juan Ignacio Guijarro González
Juan Ignacio Guijarro Sevillako Unibertsitateko Ingeles eta Iparramerikar Literaturako irakaslea da. Hispaniar Ikasketetan masterra egin zuen Chicagoko Northwestern University-n. Bertan espainierazko irakurlea izan zen eta irakasle bisitaria izan zen Nebraskako Unibertsitatean. Sevillako Unibertsitateko Ipar Amerikako Ikasketen Ikerketa Taldeko kidea da, eta Revista de Estudios Norteamericano aldizkariko kontseilu editorialeko kidea. Ikerlari gisa, XX. eta XXI. mendeetako literaturan eta beste arte batzuekin, hala nola musikarekin edo zinemarekin, duen harremanean jarri du arreta. Literatura afroamerikarra eta Espainia eta Estatu Batuen arteko harreman kulturalak ere aztertu ditu.
Aitor Ibarrola Armendáriz
Aitor Ibarrola-Armendarizek harreman etnikoei, aniztasunaren kudeaketari, idazketa akademikoari eta zinemarako egokitzapenari buruzko ikastaroak ematen ditu Deustuko Unibertsitateko (Bilbo) Hizkuntza Modernoen eta Euskal Ikasketen Sailean. Artikuluak argitaratu ditu Atlantis, IJES, Miscelánea, Revista Chilena de Literatura eta abarretan eta liburukiak argitaratu ditu [Fiction and Ethnicity (1995), Entre dos mundos (2004), Migrations in a Global Context (2007), On the Move: mirando hacia atrás para construir un futuro en estudios de inglés (2016)), gutxiengoen eta etorkinen narratibei buruzkoak. Migrazio eta Gizarte Kohesioko Erasmus Mundus Masterraren Programaren zuzendaria (2010-14) eta Deustuko Unibertsitateko Gizarte Zientzien eta Humanitateen Fakultateko Hizkuntza Modernoen eta Euskal Ikasketen Saileko burua (2012-15) izan da. Gaur egun, trauma eta etnikotasunari buruzko liburu bat prestatzen ari da, eta nortasun diasporikoei buruzko proiektu batean ere parte hartzen
Monika Madinabeitia Medrano
Monika Madinabeitia irakasle titularra da Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Hezkuntza Fakultatean, Espainian. Bere ikerketa arlo nagusiak e/immigrazioa dira, Amerikako mendebaldeko euskal diaspora nabarmenduz.
Silvia Martínez Falquina
Silvia Martínez Falquina Ingeles Filologiako irakasle titularra da Zaragozako Unibertsitatean (Espainia). Bere ikerketa-espezialitatea literatura natiboa, etnikoa eta emakumeen literaturarena da. Bere argitalpenek Indias y fronteras: El discurso en torno a la mujer étnica (KRK, 2004, Ikertzaile Gazteentzako I. AUDEM Sariaren irabazlea); On the Turn: The Ethics of Fiction in Contemporary Narrorie in English (2007) argitalpenaren koedizioa, Barbara Ariztirekin batera. Miscelánea: a Journal of English and American Studies aldizkariko literatura, zinema eta ikerketa kulturalen liburukiaren editorea da. Berriki, AEDEAN Espainiako Anglo-Ipar Amerikako Ikasketen Elkarteko lehen kidea eta Nexusen udazkeneko liburukiaren editorea aukeratu dute.
David Río Raigadas
David Rio Iparameriketako Literaturako katedraduna da Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU), Gasteizen (Espainia)." El proceso de la violencia en la narrativa de Robert Penn Warren" (1995), "Robert Laxalt: The Voice of the Basques in American Literature" (2007) eta "New Literary Portraits of the American West: Contemporary Nevada Fiction" (2014) lanen egilea da. Horrez gain, Western American Literature aldizkariaren ale berezia ere argitaratu du, "Writing the Global Western" (2019). David Riok Ameriketako mendebaldeko literaturan eta kulturan espezializatutako nazioarteko ikerketa-talde bat (REWEST) koordinatzen du.
Francisco Manuel Saez de Adana Herrero
Francisco Saez de Adana Alcalako Unibertsitateko irakaslea eta unibertsitate bereko Franklin Institutuko zuzendaria da. Telekomunikazio Ingeniaritzan doktorea da Kantabriako Unibertsitatean, eta Komunikazioan doktorea Pompeu Fabra Unibertsitatean, Milton Caniffen lanari buruzko tesi batekin eta horrek 30 eta 40ko hamarkadetako gizarte estatubatuarrean izan zuen eraginarekin. Duela gutxi Una historia del cómic norteamericano en Los Libros de la Catarata liburua argitaratu du. Komiki ikasketen arloan, Studies in Comics, Journal of Graphic Novels and Comics eta Journal of Popular Culture aldizkarietan liburu eta artikuluetako kapituluak argitaratu ditu. Tebeosfera aldizkariaren hiru ale koordinatu ditu eta CuCo aldizkariaren zuzendaritzako kide da. Komiki Koadernoak. Studies in Comics eta Sequentials aldizkarien Argitalpen Batzordeko eta Neuroptikako Aholku Batzordeko kide ere bada. Goi-mailako irakaskuntzan komikitik berritzen den irakaskuntza-berrikuntzako taldea koordinatzen du "
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2022-06-27 arte |
---|---|
80,00 EUR | |
68,00 EUR | |
56,00 EUR | |
68,00 EUR | |
68,00 EUR |
Online zuzenean | 2022-06-27 arte |
---|---|
68,00 EUR | |
80,00 EUR | |
56,00 EUR | |
68,00 EUR | |
68,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa