TopaGune: Sexualitateak emakumeen ikuspuntutik
Neu ezagutzearen plazera.
OHARRA: Lehen eguneko saio parte-hartzaileak, 12: 45etik aurrera, aurrez aurre matrikulatutako pertsonentzat baino ez dira egingo
Azalpena
Uda Ikastaro honek sexualitateak ikuspegi positibo eta aberasgarritik eta lantze-baliotik landu nahi ditu. Sexualitatea emakumearen garapenaren prozesu dinamiko eta ebolutibo gisa ulertzen da, eta, beraz, sexualitatearen ezaugarriak aztertuko dira bizi-trantsizio guztietan. Tradizioz, emakumeen sexualitatea tabu, aurreiritzi eta debekuekin lotuta egon da, moral sexual jakin baten ondorio zirenak. Denborak aurrera egin ahala, sexualitatearen beste jokabide eta adierazpen batzuk onartzen eta txertatzen joan dira, permisibitaterantz eta tolerantziarantz aurrera eginez. Hala ere, nolabaiteko araugintzak jarraitzen du, eta horrek beste betebehar batzuk dakartza berekin, emakumeei beren nahiak esploratzea eta beren burua zaintzea eragozten dietenak. Ikastaroari esker, norberarengana nola hurbiltzen garen, gure gorputzen jabe nola egiten garen eta sentitzeko eta desiratzeko gaitasuna aztertuko ditugu. Era berean, osasun, hezkuntza eta esparru sozio-komunitariotik emakumearen sexualitateari arreta eta laguntza emateko beharraz hausnartuko da, emakumearen ongizate integrala lortze aldera.
Helburuak
Sexualitatea emakumearen garapenaren prozesu dinamiko eta ebolutibo gisa integratzea.
Sexualitatearekiko ikuspegi positiboa, errespetuzkoa eta aberasgarria adieraztea, bere adierazpen- eta bizipen-modu desberdinetan, eta aniztasun hori lantzea merezi duen baliotzat ulertuta.
Gizarte-estereotipoei, feminitateari eta hartutako erantzukizunetan, lehentasunetan, espazioetan, denbora pertsonaletan... duten eraginari buruz hausnartzea.
Desioen miaketa eta lantzea balioestea eta sustatzea.
Emakumeen sexualitateak aitortzea, artatzea eta babestea hainbat eremutatik (hezkuntzatik, osasunetik, sozio-komunitariotik), haien ongizate integrala bultzatzeko.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
Metodologia aktiboa eta parte-hartzailea erabiliko da, ikaslea ardatz duen ikaskuntzaren ikuspuntutik abiatuta, horiek baitira beren ikaskuntza-prozesuaren benetako protagonistak. Ikuspuntu horretatik, ikaskuntza esanguratsua gailenduko da. Horretarako, honako tresna pedagogiko hauek erabiliko dira:
- Ezagutzak lortzera bideratutako azalpen teorikoak, non eztabaida eta parte-hartzaileen parte-hartze aktiboa sustatuko diren.
- Eztabaidarako eta hausnarketarako bidea ematen duten talde-jarduerak, landutako edukiak ulertzeko eta integratzeko.
- Esperientzia bidezko gorputz-dinamikak, gurekiko konexioa ahalbidetuko dutenak.
- Ikusmenetik eta entzumenetik murgiltze dinamikak, hausnarketa eta barneratzea ahalbidetzen dutenak.
- Tresna interaktiboen bidez partekatzeko espazioak sortzen dituzten jarduerak.
- Ikastaro osoan zehar egingo diren jarduera pertsonalak eta taldekoak, azken produktu bat edo erronka txiki bat egitera bideratuak. Produktu hori zuzenean aplikatuko da, maila pertsonalean edo maila profesionalean, hainbat eremutan sexualitateei arreta emateko.
Antolakuntza
Programa
2023-09-06
Erregistroa / Registro
“Registro“Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
Ongietorria eta aurkezpena / Bienvenida y presentación
- María Dolores Calle Calle | Escuela Universitaria de Enfermería de Vitoria- Gasteiz. Osakidetza-Svs - Profesora
- Mª Lourdes Pérez Jiménez | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito terapéutico
“Harrera taldeari / Acogida al grupo“
Nortzuk gara? Zerk ekarri gaitu hona? / ¿Quiénes estamos? ¿Qué nos ha traído aquí?
- Zorione Aierbe | Prometea
- Iciar Montejo Romero | Prometea
“Bizitzan zehar igaro, klimaterioa biziz “
Saio honetan, emakumeen sexualitatean barrena ibilaldi txiki bat egingo dugu, eta geldialdi nagusia Klimaterio garaian egingo dugu. Garai hau aurrekoak bezain interesgarria eta erronkaz betea izango da, bere sintoma eta aukerekin, baina ezjakintasunez eta aurreiritziz josia, desioz baino gehiago betebeharrez blaitua, borroka-jarrerez hazkuntzaz baino zipriztindua. Honek guztiak bere bizipen positiboa zailtzen dutelarik. Hura ezagutzea, ulertzea, onartzea eta adieraztea izango da bidaia interesgarri hon
- Maider García de Bikuña Quintana | EMAIZE Centro Sexológico-Sexologia Zentroa - Ámbito comunitario/ Esparru komunitarioa
Atsedena
“Culpa y masturbación femenina“
Aunque ya no sea un tema tan tabú, la realidad es que las primeras emociones asociadas a la masturbación femenina suelen tener altos valores de vergüenza, miedo y culpa en las mujeres. Urge, por tanto, ahondar en los motivos y posibles consecuencias que el silencio frente a lo sexual ha causado en las vidas de mujeres y niñas.
- Alejandra Martínez de Miguel
“ Begiradak eta ahotsak partekatuz / Compartiendo miradas y voces “
Goizean azaldutakoarekin, zertaz ohartu gara? / 13Con lo expuesto a lo largo de la mañana, ¿de qué nos hemos dado cuenta?
- Zorione Aierbe | Prometea
- Iciar Montejo Romero | Prometea
Sintesia
“Taller corporal. Soy placentera: Ideiak gorpuzten. Gorputz tailerra“
Este taller es una invitación a viajar, desde el permiso y el juego, en una actitud de exploración y búsqueda, partiendo de lo que soy, con la intención de conectar con el placer que me pertenece, que está en mí y que soy
- Miren Lopez de Arregi Lakuntza | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito educación sexual
- Alazne Lastra Crespo | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito educación sexual
2023-09-07
“ Egunarekin bat eginez: atzotik gaurdaino, zer ekartzen dugu? / Conectando con el día: de ayer a hoy, ¿qué traemos? “
Hausnarketak, galderak, jakin-minak / Reflexiones, preguntas, curiosidades
- Zorione Aierbe | Prometea
- Iciar Montejo Romero | Prometea
“El Deseo: de la sexología a la escritura“
El deseo femenino aparece castrado e invisibilizado en la historia de muchas mujeres. Llevamos bastantes años apoderándonos de nuestro deseo, pero aún queda camino. A través de un recorrido por la escritura de algunas autoras como Annie Ernaux o Vivian Gornick, veremos como el deseo y los afectos se reflejan en lo narrativo.
- Alejandra Martínez de Miguel
Atsedena
Mahai ingurua: “Sexualidades: ¿Qué hacemos y qué podemos hacer?. “
Abordaje de las sexualidades desde la educación, la salud y el ámbito socio-comunitario
- Mª Lourdes Pérez Jiménez | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito terapéutico (Moderatzailea)
La educación sexual integral como herramienta de empoderamiento de las mujeres
- Ane Ortiz Ballesteros | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito educativo
Mirada global, vivencia individual
- Ana Ramírez de Ocáriz Sorolla | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito socio-comunitario
Atención a las sexualidades en el ámbito sanitario para promover el bienestar integral de las mujeres.
- María Dolores Calle Calle | Escuela Universitaria de Enfermería de Vitoria- Gasteiz. Osakidetza-Svs - Profesora ámbito sanitario
“ Ikastaroko uzta: zer eramaten dugu? / Cosecha del curso: ¿qué nos llevamos? “
Eta horrekin guztiarekin, zer lantzen jarraitzeko konpromisoa hartzen dugu? / Y con todo ello, ¿qué nos comprometemos a seguir cultivando?
- María Dolores Calle Calle | Escuela Universitaria de Enfermería de Vitoria- Gasteiz. Osakidetza-Svs - Profesora
- Mª Lourdes Pérez Jiménez | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito terapéutico
- Zorione Aierbe | Prometea
- Iciar Montejo Romero | Prometea
“Presentaciones grupales “Itxiera
Sintesia, ebaluazioa, eskerrak ematea eta ikastaroaren itxiera / Síntesis, evaluación, agradecimientos y cierre del curso
- María Dolores Calle Calle | Escuela Universitaria de Enfermería de Vitoria- Gasteiz. Osakidetza-Svs - Profesora
- Mª Lourdes Pérez Jiménez | EMAIZE Centro Sexológico- Sexologia Zentroa - Ámbito terapéutico
Zuzendariak
María Dolores Calle Calle
Escuela de Enfermería de Vitoria-Gasteiz
Erizaina, Osasun Mentaleko erizaintzan espezialista eta Familia eta Komunitate erizaintzan espezialista eta Sexologoa. Osakidetza-EOZko Gasteizko Erizaintzako Eskolako irakasle ikertzailea. Ezagutza arloa Komunitateko Erizaintza eta Sexualitatea: Erizaintzaren ikuspegia. Arabako ESIko Lehen Mailako Arretako Sareko Asistentzia Unitateetako praktiketako ikasleen tutorea. Gradu Amaierako Lanen zuzendaria. Kalitate Ebaluazioaren eta Egiaztapenaren Agentzia Nazionalaren (ANECA) txosten positiboa, irakasle lankide gisa egindako irakaskuntza- eta ikerketa-jardueragatik. Irakaskuntzako lankidetzak Osasuneko Prestakuntza Espezializatuan (BAEE Osasun Mentala), 2005etik eta Familia eta Komunitateko Medikuntza eta Erizaintza Profesional Anitzeko Irakaskuntza Unitateko Tutore Eskolan, 2016an eta 2017an. Irakaskuntzako lankidetza Osakidetzaren etengabeko prestakuntza-programetan, Lehen Mailako Arretako profesionalei, emaginei eta Osasun Mentaleko sareko profesionalei zuzenduta. Sexu-hezkuntzako zikloak ematea lehen eta bigarren hezkuntzan. Sociedad Española de Intervención en Sexología (SEIS) elkarteko kidea.
Mª Lourdes Pérez Jiménez
EMAIZE Centro Sexológico
Psikologian lizentziatua. Giza Sexualitatean aditua. Sexu Terapia Sistemikoa. Aukera Berdintasunean trebatua, emakumeen aurkako indarkeriaren biktimei arreta emateko. Aniztasun sexualari arreta. Adiskidetze Agentea. Mindfulness osasun profesionalentzat. Teknikari laguntzaile klinikoa. Adierazpen Tekniketan espezialista. AA-00609 kolegiatu zenbakia COP. AEPSko kidea, 337. zenbakia. Banakako, bikote, familia eta koterapia terapeuta. Sexoterapia Gainbegiratze Taldea. Psikologia graduko, EHUko Berdintasuneko Masterreko eta IUNIVES Sexologiako Master Ofizialeko praktiketako tutorea. Sexu-heziketa zikloak sustatzea, kudeatzea, koordinatzea eta ematea, tratu harreman onak. Askotariko sexualitateen programa integralen koordinazioa. Hedabide digitalean sexualitateari buruzko gizarte-eragileen prestakuntza: EnRedados proiektua eta "Sexualitateak Digitalean" sareko prestakuntza. Sexualitateari eta gazteriari buruzko ikerketa kualitatiboko kolaboratzailea. Sexualitateari buruzko plan instituzionalak prestatzea. Profesionalentzako Gida prestatzea: Buruko osasun arazoak dituzten pertsonen Sexualitateari Arreta. Hainbat hedabidetan kolaboratzailea.
Hizlariak
Zorione Aierbe
Prometea
Maider García de Bikuña Quintana
EMAIZE Sexologia Zentroko Sexu Hezitzaile eta Formatzailea Sexologoa eta psikologoa, etengabeko prestakuntzan. Emaizen lan egiten du 2002tik. Ikastetxeetan sexuen hezkuntzari buruzko proiektuak egiten ditu, gazteen klubetan eta elkarteetan tailerrak egiten ditu, profesionalentzako, gizarte-eragileentzako eta familientzako prestakuntza, amatasunei eta aitatasunei buruzko taldeak, emakumeen ahalduntzea, telebistako espazioak eta komunikabideetan idatzitako artikuluak. Emaizeren Sexualitatean Xirikatuz (Xirikatuz) liburuaren egileetako bat da. Klimaterioaren bizi-zikloari buruzko hitzaldiak eta tailerrak dinamizatzen ditu, menopausia eta aurretik eta ondoren inguratzen duen guztia ulertuz, sinesmen faltsuak kenduz eta bizipen positiboak eraginez bizitzaren fase honetan.
Alazne Lastra Crespo
Sexu Hezitzailea EMAIZE Zentro Sexologikoan. Sexologian, hezkuntzan eta aholkularitzan masterra. Arte Garaikide, Teknologiko eta Performatiboko Masterra. Gizarte Hezkuntzan lizentziatua. Orain arte nire eskuhartzea tratu onei eta sexualitateari bideratua egon da ikasleekin tailerrak ematen. Hezkuntza esparruan lan egiteaz gain, feminismotik, jardunaldietan, topaketetan eta eztabaidetan parte hartu dut ere, eta honek emakume taldeekin lan egiteko sentsibilitate eta arreta berezia garatzea suposatu du niretzat. Azken urteetan eskuratu ditudan baliabide ezberdinak barnebiltzen dituen espazioak sortzea interesatzen zait, balioetatik, aniztasunetik, begirada sexologikoa eta sortzailea integratuz, entzumenaren, sentsibilitatearen, mugimenduaren, kontaktuaren, jolasaren bitartez.
Miren Lopez de Arregi Lakuntza
EMAIZE Zentro Sexologikoko Hezitzaile eta Sexu Hezitzailea 2006tik. Sexologoa etengabeko prestakuntzan Sexualitatean arreta ematea maite dut, bai oso txikiak diren pertsonei, bai helduak direnei. Sakonki uste dut hezkuntza dela gizarte gisa eta norbanako gisa ongizate handiagoa izateko gakoa. Ongizate horretan ekarpenak egiten ditut. Emaizeko Hezkuntza Arloko arduraduna naiz, eta Sexuen Hezkuntzako prestakuntzak ematen ditut ikasleekin, familiekin eta irakasleekin dauden ikastetxeetan. Aholkularitzan ere laguntzen dut, bai ikastetxeetan, bai banaka. Musika eta dantza librea dira nire beste pasioetako batzuk. Mugimenduan gozatzen dut. Nire gorputzaren benetako adierazpena dantzatuz, ni bainaiz. Eta nire bi Sexologia eta Dantza grina handien elkartzetik, adierazpen eta gozamenerako espazio hauek errazten ditut.
Alejandra Martínez de Miguel
Aktorea, poeta eta sexologoa. Cristina Rotaren eskolan hasi zenetik, aktore gisa trebatu da etengabe. Aldi berean, Psikologian graduatu zen UCMn, eta Sexologian masterra egin zuen UCJCn. Sexologo gisa, "Neskak? Neskak ez dira masturbatzen" TEDx hitzaldian ikus dezakegu, non kalitatezko eta askotariko sexu-hezkuntza aldarrikatzen duen. Plan Brekin 2019an argitaratu zuen lehen poema-liburua: "Báilatelo sola". Aurtengo martxoan argitaratu da "Al cuerpo de una mujer" poema-liburu berria (Plan B, 2023) .
Diseñadora y facilitadora de procesos participativos y de creación colectiva Iciar Montejo Romero es licenciada en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universidad del País Vasco. Cuenta con formación de Postgrado en Participación y Desarrollo Comunitario, Resolución de Conflictos Públicos y Ordenación y Gestión del Territorio; Cursos de Doctorado en Economía Internacional y Desarrollo Humano Sostenible; Igualdad de Género; y formación especializada en metodologías para el acompañamiento a personas, equipos y grupos desde diferentes disciplinas. Su experiencia se ha desarrollado sobre todo en el ámbito de la participación ciudadana desde una mirada sistémica, integral y de sostenibilidad, formando parte del tándem fundador de Prometea, SC, empresa en la que desarrolla su actividad desde 2003. En los últimos años ha co-liderado numerosas iniciativas de diseño y facilitación de procesos participativos y de creación colectiva, principalmente con la Administración Pública; aportando, en todos ellos, su visión estratégica y su pasión por el trabajo con las personas y por lo público.
Ane Ortiz Ballesteros
BFAko Berdintasun Zuzendaritzako teknikaria. Sexologoa eta Lehen Hezkuntzako irakaslea, Pedagogia Terapeutikoan aipatua. Emakumeen ziklizitatean eta sexu-hezkuntzan aditua. Emaizeren taldeko kolaboratzailea da 10 urte baino gehiagoz, sexualitatea lantzeko hainbat programa sortuz eta emanez.
Ana Ramírez de Ocáriz Sorolla
EMAIZE Centro Sexológico-Sexologia Zentroa
Soziologiako lizentziatua. Sexologoa - INCISEX (Alcaláko Unibertsitatea). Emakume eta Gizonen Berdintasunaren Gaineko Masterra: Berdintasun Agenteak ikasten. EHU. Komunitateko, prestakuntzako eta aholkularitzako arloetako arduraduna. Sexu-aholkularitza: Gasteizko Udalaren Gazteentzako Sexu-Aholkularitzan, sexu-aholkularia (1997-2023) eta sexologiako arduraduna (2002an hasita). Hezkuntza-eragileen prestakuntza (gurasoak, ikastetxeetako ziklo guztietako irakasleak, gazte-eragileak, kale-hezitzaileak, etxe funtzionalak, gaixotasun edo desgaitasunen bat duten pertsonen elkarteak…). Sexu alorreko ikerlana, beste batzuekin batera, sexualitatea eta gaztaroari buruzko zenbait ikerketa kualitatibotan. Aholkularitza eta babesa, Sedra-FPFE buru duen Populazioa, garapena eta sexu- eta ugaltze-eskubideei buruzko Eusko Legebiltzar-taldearteko idazkaritza teknikoari. (2015etik hona)
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2023-05-31 arte | 2023-09-06 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 21,00 EUR | |
- | 0 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
3 - Osasuna eta ongizatea
Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.
Informazio gehiago10 - Desberdintasunak murriztea
Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.
Informazio gehiago