Dislexia eta zentzumen-desgaitasunak AH/H2aren esparruan
Lehenik, identifikatu eta, gero, esku hartu
Azalpena
Gauza jakina da, azken hamarkadetan, ikerketa gutxi egin direla AH/H2aren irakaskuntzaren esparruko ikaskuntzaren nahasmenduen eta Hezkuntza Premia Berezien arloan. Era berean, argi dago oso beharrezkoa dela ikastetxeetan eta erakundeetan gaiari buruzko prestakuntza espezializatua jasotzea, eragile guztiek kalitatezko ikas-irakas prozesu eraginkorra abian jartzea lor dezaten.
Zehatzago, eraginaren ikuspegiari erreparatuta, ikaskuntzaren nahasmenduen arloan, dislexia da ikasgeletan hizkuntza idatziaren nahasmendu nagusietako bat (% 10-% 15 artekoa) bestelako nahasmenekin konparatzen badugu (hau da, disortografiarekin edo diskalkuliarekin). Bestalde, ikusmen- eta entzumen-desgaitasunak eta osteoartikularrak dira ohikoenak Hezkuntza Premia Bereziko desgaitasunen eremuan, erregistratutako desgaitasun gehienen erantzule baitira, hein handi batean.
Beraz, kontuan hartuta gaiari buruzko ikerketa urria, desgaitasun ugari daudela eta gai honetan sektoreak dituen beharrak, honako hauek dira prestakuntza honen helburuak: ekarpen teorikoetatik haratago, batetik, ikasle hauei AH/H2a irakastea zertan datzan argitzea, eta, bestetik, ikuspegi inklusibo eta berritzaile batetik, irakasleei eskaintzea ezaugarri horiek dituzten ikasleekin erabili beharreko hezkuntza-joera berriak, tresnak eta estrategiak, betiere komunikazioan eta lankidetzan oinarrituta.
Helburuak
Helburu orokorra 1. AH/H2aren ikaskuntza-testuinguruan, aztertzea nola eragiten duten dislexiak eta zentzumen-desgaitasunek hizkuntzaren pertzepzioan, ulermenean eta ekoizpenean.
- Helburu espezifikoa. Aztertzea nola eragin diezaioketen dislexiak eta zentzumen-desgaitasunek, bai idatzizko eta ahozko hizkuntzari, bai trebetasunen integrazioari.
2. helburu Orokorra. AH/H2aren ikasgelan, dislexia eta zentzumen-desgaitasuna duten ikasleen beharrei begirako esku-hartze estrategiak eta hezkuntza-joera berriak aztertzea.
- 2. helburu espezifikoa. Dislexia eta zentzumen-desgaitasuna duten ikasleen beharrak ulertzea eta haiekiko sentsibilitatea sustatzea, bai eta haien aukera-berdintasuna erraztuko duen hezkuntza-ingurune inklusiboa sortzeko beharrarekiko sustapen-lana egitea ere.
3. helburu orokorra. AH/H2aren ikas-irakaskuntzaren prozesuaren baitan, dislexia eta zentzumen-desgaitasunak bereizteko gakoak identifikatzea ahalbidetuko duten ereduak eskaintzea, benetako ikaskuntza-egoeren bidez.
- 3. helburu espezifikoa. Material didaktikoak eta irakasteko metodoak ebaluatu eta egokitzea, ezaugarri horiek dituzten ikasleen berariazko zailtasunei aurre egiteko.
Jarduera nori zuzenduta
- Irakasleak
Metodologia
Egun bakoitzean desgaitasun-mota bat landuko da. Saio teoriko-praktikoak izango dira. Gaia aurkeztu, lanketa egin eta egunaren amaieran gaiari buruzko ondorioak eta hausnarketak bilduko dira.
Programa
2024-07-10
Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:
- Ana Labaka Usabiaga | HABE - Teknikaria
- Miren Dobaran Urrutia | Eusko Jaurlaritza - Hizkuntza Politikarako sailburuordea
“Los trastornos de aprendizaje en el área de L2/LE“
El caso diferencial de la dislexia
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
“La dislexia en el aula de L2/LE“
Profesorado, alumnado y entornos educativos
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
Atsedena
“Evaluación e intervención para el profesorado del alumnado con dislexia en el aula de L2/LE“
Instrumentos, estrategias y nuevas tendencias educativas
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
“Análisis, adaptación y creación de materiales para el alumnado con dislexia en el aula de L2/LE“
Hacia la integración de destrezas
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
Sintesia
2024-07-11
“Las discapacidades sensoriales en el área de L2/LE“
El caso diferencial de la discapacidad visual
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
“Panorama actual de la enseñanza de L2/LE a estudiantes con discapacidad visual“
Docente, alumnado y contexto educativo
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
“Evaluación e intervención para el profesorado del alumnado con discapacidad visual en el aula de L2/LE“
Estrategias y accesibilidad cognitiva
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
Atsedena
“Adaptación curricular en el área de L2/LE para el alumnado con discapacidad visual“
Un modelo de referencia
- Diego Paniagua Martín | Salamancako Unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
Sintesia
2024-07-12
“La discapacidad auditiva en el área de L2/LE“
Hacia un preciso abordaje conceptual
- Diego Paniagua Martín | Salamancako unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
“Competencia lingüística en L2/LE y discapacidad“
La excepcionalidad de la discapacidad auditiva
- Diego Paniagua Martín | Salamancako unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
“Evaluación e intervención para el profesorado del alumnado con discapacidad auditiva en el aula de L2/LE“
Nuevas tendencias educativas
- Diego Paniagua Martín | Salamancako unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
Atsedena
“Análisis de modelos de referencia en discapacidad auditiva como base para una adaptación curricular en el área de L2/LE“
Análisis de modelos de referencia en discapacidad auditiva como base para una adaptación curricular en el área de L2/LE
- Diego Paniagua Martín | Salamancako unibertsitatea - Irakaslea eta ikerlaria
Sintesia
Zuzendariak
Ana Labaka Usabiaga
HABE, Teknikaria
Euskal Filologian lizentziatua eta Itzulpengintzan masterduna. HABEren Prestakuntza eta Curriculumaren Garapena Ataleko teknikaria. EHUren Atzerriko Unibertsitateetan euskara irakasteko Prestakuntza-ikastaroan irakasle eta Euskararen Jabekuntza Helduaroan Aditu Tituluko Curriculuma, Ebaluazioa eta Egiaztatzegintza moduluan irakasle.
Hizlariak
Diego Paniagua Martín
Hizkuntzalari klinikoa, hizkuntza-gaitasunean eta desgaitsunean aditua, Komunitatean Integratzeko Unibersitate Institutuko kidea (INICO) eta Salamancako Unibertsitateko COMPLyDIS (Hizkuntza-gaitasuna eta Desgaitasuna) taldeko ikertzailea. Madrilgo Unibertsitate Konplutenseko logopedia aldizkariko adituen berrikuspen-batzordeko kide da eta PDI gisa lan egiten du estatuko eta nazioarteko erreferentziako hainbat unibertsitatetan, ikaskuntza-nahasmenduen eta minusbaliotasunen arloan irakasten, graduan eta graduan. graduondoko mailak.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2024-05-31 arte | 2024-07-10 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 81,00 EUR | |
- | 116,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 81,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 98,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa