Historia Oral: una herramienta para la investigación y la docencia en Ciencias Humanas y Sociales

Historia Oral: una herramienta para la investigación y la docencia en Ciencias Humanas y Sociales

Ira. 11 - 13. Ira, 2019 Kod. H32-19

Azalpena

Tailer honek ahozko iturrien eraikuntzari, interpretazioari eta artxibatzeari buruzko oinarrizko prestakuntza emango du, baita ahozko historiaren metodologia batetik egituratutako ikerketa edo irakaskuntza emateko jarraibideak ere.

Tailerra parte hartzailea izango da, eta hiru saiotan banatuko da: lehenengoan, ahozko historiaren eta memoria azterlanen arloko kontzeptu eta eztabaida nagusien sarrera egingo da, feminismoaren eta generoaren ikuspegitik egindako ekarpenak bereziki nabarmenduz; bigarrenean, hainbat teknika erabiliz elkarrizketak egiteko formatuak landuko dira modu praktikoan, eta hirugarrenean, lekukotzen erabileran eta interpretazioan sortzen diren arazoak aztertuko dira, eta ahozko historiak ikerketa eta irakaskuntzaren arloan dituen aukeren eta mugen berri emango da.  

Irakurri gehiago

Helburuak

Ahozko historiaren eta memoriaren azterlanen inguruko kontzeptu eta eztabaida nagusiei buruzko sarrera bat ematea ikasleei.

Ikuspegi historiko batetik memoria lantzeko tresnak ematea.

Ikasleei ahozko historiako elkarrizketa baten formatu eta teknika nagusiak ezagutzera ematea.

Ahozko historiaren erabilera aldarrikatzea, memoria historikoa aztertzeko eta berreskuratzeko metodologia baliagarria izan daitekeen neurrian.

Ahozko historiari buruzko proiektu bat garatzeko faseak bereiztea, eta bakoitzerako prozedura egokienak identifikatzea.

Ikasleak sentsibilizatzea memoriak gizartearen kultura ondare immaterial gisa duen garrantziaren inguruan.

Memoriari, subjektuaren eraikuntzari eta iraganaren azterketari lotutako gaiei genero ikuspegi bat aplikatzea.

Memoria indibidual eta kolektiboaren eraketan esku hartzen duten faseak eta mailak ezagutzea, baita hura memoria historiko bihurtzean eta iraganeko esperientziari esanahiak ematean esku hartzen dutenak ere.

Informazioa eta irizpide estandarrak ematea materialak kodetzeko, transkribatzeko eta artxibatzeko.

Ahozko iturriak eraikitzeko prozesuaren alderdi etikoei eta legalei buruzko informazioa ematea.

Tresnak ematea ahozko iturriak interpretatzeko eta ikerketa, irakaskuntza edo irakaskuntza-ikerketarako bitarteko gisa erabiltzeko.

Ahozko historiaren aukerei buruzko gogoeta egitea, mundu akademikoan eta hortik kanpo (museoak, praktika artistikoak, aktibismoa eta giza eskubideak…).

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Ikertzaileak
  • profesorado de secundaria, activistas, artistas, instituciones de patrimonio, grupos memorialistas

Kolaboratzaileak

  • Archivo de la Memoria-AHOA

Programa

2019-09-11

08:45 - 09:00

Entrega de documentación

09:00 - 11:15

“Inicio fase I (teoría)“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor
11:15 - 11:45

Atsedena

11:45 - 14:00

“Inicio fase I (teoría)“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor
16:00 - 18:00

“Fase I (Teoría)“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor

2019-09-12

09:00 - 11:15

“Fase II-Metodología. Realización de entrevistas.“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor
11:15 - 11:45

Atsedena

11:45 - 14:00

“Fase II-Metodología. Realización de entrevistas.“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor
16:00 - 18:00

“Fase II-Metodología. Transcripción y archivo de materiales.“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor

2019-09-13

09:00 - 11:15

“Fase III. Práctica. Ejercicios de interpretación de testimonios“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor
11:15 - 11:45

Atsedena

11:45 - 14:00

“Fase III. Práctica. Ejercicios de interpretación de testimonios“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor
16:00 - 18:00

“Fase III. El diseño de un proyecto-trabajo a partir de casos concretos“

  • David Beorlegui Zarranz UPV/EHU - Investigador-doctor

Zuzendariak

David Beorlegui Zarranz

Universidad del País Vasco

David Beorlegui es doctor en Historia Contemporánea por la universidad del País Vasco. En 2016 presentó tesis, titulado "La experiencia del desencanto en el País Vasco: memoria, subjetividad y utopía (1976-1986). Desde 2012 es miembro del grupo de investigación "Experiencia moderna" en la misma universidad, formando también parte del archivo AHOA, dedicado a la preservación del patrimonio inmaterial y la colección de testimonios significativos. Ha publicado dos libros y varios artículos en revistas académicas nacionales e internacionales. Ha impartido cursos y seminarios de historia oral y estudios de la memoria en distintas universidades , participando de más de treinta congresos de carácter internacional. En la actualidad, es representante de la región europea en el Consejo Ejecutivo de la International Oral History Association(IOHA) y coeditor de la revista Words and Silences/Palabras y Silencios. Colabora con distintos medios de comunicación en temas de historia y memoria.

Matrikula prezioak

MATRIKULA2019-05-31 arte2019-09-11 arte
81,00 EUR95,00 EUR
48,00 EUR -
20,00 EUR20,00 EUR

Kokalekua

Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea- UPV/EHU

Barrio Sarriena z/g 48940 Leioa

Bizkaia