III Curso de Verano Cristóbal Balenciaga Museoa: Hacia una ética de la moda. Retos y avances

III Curso de Verano Cristóbal Balenciaga Museoa: Hacia una ética de la moda. Retos y avances

Uzt. 05 - 05. Uzt, 2019 Kod. E06-19

Azalpena

Modak, fenomeno aktibo, heterogeneo eta erlazionala den einean, gizarte, kultura nahiz ekonomiarekin konbergentziak eratzen ditu. Hortaz, etikarekin zerikusia duten auziak planteatzen ditu bere katebegi guztietan: diseinuan, ekoizpenean, merkaturatzean, komunikazioan nahiz kontserbazioan.

Azken urteetan, modaren industriak bere politikak berrikusteari ekin dio, langileen lan baldintzei, ekoizpen prozesuen iraunkortasunari, ingurumenari nahiz animalien eskubideei dagokienez, sektore akademiko eta sozialek modari gero eta arreta handiagoa ematen diotela-eta, modari buruz gero eta analisi sakonagoak egin ohi direla-eta, eta, horrekin batera, kontsumitzaileak gero eta konpromiso handiagoa hartzen ari direla-eta. Era berean, kontzeptualizazio eta adierazpenarekin lotutako moda diseinu bektoreek, moda sistema berak errepikatu ditzaken arazoen inguruko eztabaida bultzatzen ari dira: hala nola sexuagatiko edo sexu joeragatiko, arrazagatiko, gorpuzkeragatiko, klaseagatiko eta adinagatiko diskriminazioa.

Ikastaroan, ikuspegi orokorretik aztertuko dira gaur egun modak etikarekin garatzen dituen topaketak eta honek gizartearekin eta ingurumenarekin dituen loturak. 

Modarekin loturiko esparru akademikoetan itzal handia duten hiru hizlari arituko dira ikastaroan; hain zuzen ere, modaren etikari atxikitako auziak testuinguruan kokatu eta aztertuko dituzte aditu horiek, moda ekoizpen material eta kultural gisa harturik. Era berean, modaren diseinu alderdi kontzeptual-sortzailetik nahiz enpresa alderditik helburu etikoei loturik garatzen ari diren ekintza eta esperientzia zehatzak aurkeztuko ditu ikastaroak, ikuspegi espezializatutik. Arreta berezia emango die gertatzen ari diren berrikuntza eta hobekuntzei, hala modaren balio kateari dagokionez (iraunkortasuna, lan baldintzak, ingurumenaren eta animalien eskubideen errespetua, etab.) nola modak nortasun sozial, politiko eta kulturalen eraikuntzan egiten duen bitartekaritza lan sinbolikoari dagokionez. 

Jardunaldi bakarrean egingo den ikastaro honen egitarauak hiru hitzaldi biltzen ditu, eta mahai inguru bat, hiru aditu ospetsuen eskutik -bi nazioarteko mailakoak eta estatu mailakoa bestea -. Oro har, eduki teorikoak landuko dira, eta, horrekin batera, gaiari loturiko gaur egungo kasu eta esperientzia adierazgarrien analisia egingo da.

Ikastaro hau bereziki aproposa da modaren eta artearen alorretako eta gizarte zientzietako ikasle eta profesionalentzat, baita gaian interesa duten pertsona guztientzat ere.

Irakurri gehiago

Helburuak

Modari buruzko gaur egungo ikuspegi eta politika etikoek biltzen dituzten arloak, faktoreak, subjektuak, gaiak eta ekoizpen, merkataritza, ingurumen eta sorkuntza prozesuak nahiz prozesu soziokulturalak testuinguruan kokatzea.

Gizarte garaikidearen izaera etikoko zalantzen eta eskarien bidez, modaren industrian, kontsumitzaileengan eta hauen arteko elkarreraginean sortzen ari diren paradigma berriak eta paradigma horiei atxikitako erronka, oztopo eta helburuak aztertzea.

Gizarteak eta gobernu erregulazioek eskatzen duten oinarri etikoko eraldaketa gauzatzeari begira, moda inguruko diseinu eta enpresa jardueren aldetik hartzen ari diren neurri zehatzen eta berrikuntzen berri ematea.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra
  • Ikertzaileak

Kolaboratzaileak

  • Cristóbal Balenciaga Museoa
  • Estudio YOX
  • Kutxa Kultur Moda
  • Donostia Moda. Fomento San Sebastián

Zuzendariak

Estudio YOX

Estudio multidisciplinar con sede en Donostia-San Sebastián, que desarrolla proyectos y servicios en tres áreas de actividad: imagen, eventos y formación. Co-dirigido por los hermanos Yon y Xabier Martínez-Jauregi, se especializa en temas vinculados a la creatividad contemporánea -principalmente artes visuales y moda- y su comunicación. Desde 2001 han generado, comisariado y organizado programas expositivos, eventos, presentaciones y desfiles de moda, clases magistrales, cursos y talleres, proyectos de comunicación visual, etc. con la colaboración de profesionales como Penny Martin, Gareth Pugh, Eugenia de la Torriente, Iris Van Herpen, Eugenio Recuenco, Elisa Palomino, Laurent Dombrowicz, Michel Mallard, y entidades como el Museo Guggenheim Bilbao, Cristóbal Balenciaga Museoa, Universidad del País Vasco, Radio Televisión Vasca, y Tabakalera-Centro Internacional de Cultura Contemporánea, entre otros.

Matrikula prezioak

MATRIKULA2019-05-31 arte2019-07-05 arte
50,00 EUR65,00 EUR

Kokalekua

Cristobal Balenciaga Museoa

Aldamar Parkea, 6, 20808 Getaria, Gipuzkoa

Gipuzkoa