Uda ikastaroa
Irakurketa-idazketa garatzeko arazoak haur euskaldun elebidun edo eleaniztunengan. Noiz eta nola esku hartu

Irakurketa-idazketa garatzeko arazoak haur euskaldun elebidun edo eleaniztunengan. Noiz eta nola esku hartu

Ira. 18 - 19. Ira, 2020 Kod. O19-20

Azalpena

Askotariko formatuen egitura duen udako ikastaro honen bidez, haur euskaldun elebidun edo eleaniztunengan hizkuntza jabekuntzari lotuta hautemandako nahasmenduak ulertzeari buruzko informazio esanguratsua eta egiaztatua transmititu eta partekatu nahi dugu. Irakurketa-idazketa eskuratzeko fasea aztertuko dugu. Fase hori aztertzeko ikuspegi neurolinguistiko eta soziologiko batez baliatuko gara.

Bigarren egunean, hizlari adituen laguntzaz, gaiari lotutako hainbat alderdi landuko ditugu. Jardunaldia amaitzeko, esku hartze tailer praktiko bat egingo dugu.

.Ikastaroa gaztelaniaz emango da, baina nahi duten ikasleek euskaraz esku hartu ahal izango dute.

Irakurri gehiago

Helburuak

Haur euskaldun elebidunek eta eleaniztunek irakurketa-idazketa eskuratzeko dituzten arazoei buruzko ezagutza zientifikoak zabaltzen laguntzea..

Gaiari buruzko egungo ezagutzetan oinarritutako testuinguruetan egindako balorazio esperientziak erakustea..

Ikasgelan arazoak hautemateko eta esku hartzeko prozedurak eta teknikak erakustea..

Arazo mota horien oinarri neurobiologikoak eta komorbilitateak ezagutzea..

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • Publiko orokorra

Kolaboratzaileak

  • Asociacion Guztiok Bortziriak
  • Mancomunidad del euskera de Bortziriak
  • ELEBILAB
  • Ayuntamiento de Lesaka

Programa

2020-09-18

16:00 - 16:15

Registro / Erregistroa

16:15 - 16:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

  • Belen Compains Beaumont Osasunbidea - Pediatra
16:30 - 17:30

“Bases neurobiologicas de la adquisicion de la lectoescritura. Estudios en niñas y niños bilingües euskera castellano“

  • Joana Acha Morcillo UPV/EHU - Profesora/investigadora
17:30 - 18:00

Atsedena

18:30 - 20:00

Mahai ingurua: “Trabajando los problemas del desarrollo de lenguaje oral y escrito en la escuela“

  • Fernando Senosiain Mikelez Educación Gobierno Navarra - Profesor audición y lenguaje
  • Mª Carmen López Arias (Esta ponente interviene vía Google Meet) Educación Gobierno de Navarra - Profesora de Audición y Lenguaje
  • Maria Isabel Soto Eneriz Educación Gobierno de Navarra - Orientadora escolar

2020-09-19

09:00 - 10:15

“El punto de vista funcional comunicativo y la secuencia didáctica para la alfabetización en contextos bilingües“

  • Agurtzane Lauzirika Zugazaga Escuela Universitaria de Magisterio Begoñako Andra Mari - Profesora/ Investigadora
10:15 - 11:30

“Neuropediatria y trastornos de aprendizaje“

  • Borja Laña Hospital Universitario Donostia - Neuropediatra
11:30 - 12:00

Atsedena

12:00 - 13:00

“Aspectos psicosociales ligados a los trastornos de adquisicion del lenguaje“

  • Leyre Cano Chocarro Jolaskide
13:00 - 15:00

“Taller: Intervención de los trastornos de aprendizaje en el entorno familiar“

  • Arantza Elguezabal Biain Dislegi - Orientadora
  • Miren Urquijo Arregui Dislegi. Presentación del Taller

Zuzendariak

Belen Compains Beaumont

Centro de Salud de Lesaka

Nafarroako Unibertsitatean medikuntzan lizenziatua. Nafarraoko Hospitalean pediatria espzializazioa. 1990 geroztik Lehen Mailako Arretako mediku bezala lan egiten dut, lehengo hirurak Iruñeko Udalaren mediku gisako lanarekin konpatibilizatuta. 1993 geroztik Lesakako Osasun Zentroko pediatra. Desagertutako Bortzirietako ELAIAko (Equipo Local de Atención a la Infancia y Adolescencia) bazkide sortzailea. Nafarroako Arreta Goiztiarraren Elkartearen sortzaile eta lehen Lehendakaria. Nafarroako pediatria elkartearen haur garapenaren taldekidea. Oraingo Haur Garapenaren eta ohiko Arreta Goiztirarraren NAUPeko irakasle laguntzailea. Ur terapia eta neurorehabilitazioari buruzko Lesakako ikastaroen zuzendaria. 2017.ko bi ikastaroetan hizlaria. Arreta goiztiarraren azken hiru kongresuetan gutxienez eta Nafarroako pediatira elkartean komunikazioak aurkeztu ditut, beti haur garapena eta Arrta Goiztiarrarekin lotuta. Une honetan hiru ikerketa proiektuetan parte hartzen ari naiz.

Hizlariak

Joana Acha Morcillo

Universidad del País Vasco UPV/EHU, Procesos psicológicos básicos y su desarrollo

Joana Acha es profesora en el departamento de procesos psicológicos básicos y su desarrollo de la UPV/EHU y coordinadora de la asignatura de desarrollo cognitivo en el área evolutiva. Se doctoró en el 2009 en la Universidad de Valencia con la tesis “Análisis experimental del efecto de similitud ortográfica y los procesos de codificación de letras durante la lectura”. Ha sido investigadora en la Universidad de Massachusetts Amherst, y en el Basque Centre on Cognition Brain and Language de Donostia. Actualmente se dedica a la investigación sobre los procesos cognitivos implicados en el desarrollo del lenguaje y la lectura, y es profesora de desarrollo cognitivo infantil, neurociencia y dificultades de aprendizaje.

Leyre Cano Chocarro

Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietan lizentziatua, EHUko Heziketa Fisikoko Irakasletzan dipolmatua, Psikopedagogian lizentziatua eta Mondragon Unibertsitateko Kirol Erakundeen Kudeaketa eta Zuzendaritzan aditua. Hezkuntza eta eskola kirolaren munduan esperientzia anitzak bildu ditu urteetan zehar eskola kiroleko begirale eta koordinatzaile, aisialdiko begirale, saskibaloi federatuko entrenatzaile, LHko tutore, Heziketa Fisikoko irakasle eta psikopedagoga lanetan jardunez. Azken urteetan, jolasa, artea eta gorputz adierazpena integratzen duten metodologia ludikoetan murgildu, prestatu eta lanean aritu da. Era berean, gaitasun sozial eta emozionalen garapenerako adimen emozionalean sakontzen eta lanean aritu da.

Arantza Elguezabal Biain

Dislegi

Arantza Elgezabal. DISLEGI elkarteko psikopedagogoa eta zuzendaritza taldeko batzordekidea. DISLEGIKO familien orientatzailea. EHUn Psikopedagogia ikasketak. EHUn Magisteritzaren Heziketa Berezia ikasketak. Master Logopedia ISEPn. Sagrario Izaskun gabineteko logopeda. Master Pedagogia Sistemica CUDEC Unibertsitatea. Eusko Jaurlaritzaren Prest-Gara-ko “Detekzio eta esku-hartze goiztiarra ikasle zailtasunetan (Dislexia, Diskalkulia, TEL eta TANV)” ikastaroa zuzendu du 2016-2017; 2017-2018; 2018-2019 eta 2019-2020 ikasturtetan. HIK HASI Udako Topaketa Pedagogikoetan, “Dislexia” izeneko ikastaroa eskeini du (20 ordu). Udako Euskal Unibertsitatean, “Detekzio eta esku-hartze goiztiarra ikaste zailtasunetan (Dislexia)” izeneko ikastaroa eskeini du (15 ordu) Humanitate eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean (Mondragon Unibertsitatea), Entzumen eta Mintzaira ikasketetan IDAZTE IRAKURTZE TREBETASUNEN GARAPENA: ZAILTASUNAK ETA ESKUHARTZEA izeneko modulua eman du 2019-2020 ikasturtean. Praktikum I eta II Pedagogia lizentziatuan tutorea izanda 2017-2018; 2018-2019 eta 2019-2020 ikasturtetan.

Borja Laña

Agurtzane Lauzirika Zugazaga

BAM-Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola, irakasle

Irakasleen Unibertsitate Eskola / Escuela Universitaria de magisterio (BAM) Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila/Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura Barrainkua, 2. 48009 Bilbao T. +34 94 424.22.42 (Ext.552) email:alauzirika@bam.edu.es Deustoko Unibertsitatetik Filologia Hispanica Lizentziatua(1990). (DEA) Ikasketa Aurreratuak UPV-ean (2009) Psikodidaktikaren eremuan egindakoa. Nire ibilbide profesionalean, nire interes guneak batak, inplementazio ikuspuntutik, gelan sortzen den interakzioarekin eta nola bideratu prozesu hori zer ikusirik du eta, besteak, lehen hezkuntzan (gehin bat) perspektiba konstruktibista kontuan izanik, idatzitako testu ulermenaren konpetentzia garatzeko, trebetasunen eskuratzearekin zer ikusirik du. Lan hau, Irakasleen unibertsitate Eskolan, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako graduetan betetzen dut. Irakasle bezala nire eremua Hizkuntzen Didaktika da. ARTIKULUAK ALDIZKARIETAN Ocio, B., Lauzirika, A.& Landajo, M.C., Torrontegui, A. (2003). Evaluar la expresión escrita desde una perspectiva interlingüística. Textos de Didáctica de la Lengua y de la Literatura, 34, 103-117. KAPITULU LIBURUETAN Ocio, B., Ibarra, J. & Lauzirika, A. (2015, en prensa), Secuencias de comprensión lectora en distintas lenguas para la construcción de conocimientos en ciencias. Propuestas a partir de una experiencia en euskera L2. En: Garcia-Azkoaga, I. & Idiazabal, I. (eds.). Para una ingeniería didáctica de la enseñanza plurilingüe, Bilbao: Servicio de Publicaciones de la UPV/EHU.(ISBN: 978-84-9082-205-0) TXOSTENAK Mielgo, R., Lauzirika, A.,, Ibarra, J., Ocerinjauregui, J.(2015) Perspectiva sociodiscursiva en la formación del profesorado en didáctica de la lengua. VII Seminario sobre El aula como ámbito de investigación. Mondragon Unibertsitatea, 22-23 de enero de 2015. Lauzirika, A. (2013). Secuencias didácticas intensivas para la superación de las dificultades de comprensión lectora. VII Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje. AEAL (Asociación para el Estudio de la Adquisición del lenguaje). Bilbao, UPV-EHU, 4-6 de septiembre del 2013. Lauzirika, A. (2009). La comprensión lectora: modelos de intervención y mejora del rendimiento escolar. II Congreso Internacional “Derecho, Filosofía, Economía, Sociología, Psicología y Educación en un mundo global”. Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cusco (UNSAAC) Cuzco, Noviembre 2009. Ikastetxe desberdinetan formakuntza eta kontsultoria lanak Ispaster Ikastetxea (2019-2020): Ikasteko irakurri: Ikastaro honen bidez, arlo ezberdinetako irakasleak trebatuko dira gelarako material egokiak sortzen ulermena lantzeko. Arlo ezberdinetako irakasleak trebatu ahozko eta idatziaren ulermenean, gelarako materialak sortzeko Munitibarreko Ikastetxea (2019-2020): Ikasteko irakurri Urretxindorra Ikastetxea (2019-2020): Irakurtzen ikasi: Irakurketa ozena egitean ager daitezkeen arazoak identifikatzen jakin eta ezagutu prosodiaren elementu batzuk nola irakatsi ulermena hobetzeko (irakaslearen irakurketa eredu moduan) Allende Salazar Ikastetxea (2018-2019) : Irakurtzen ikasi: Artabe Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barandiaran Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barrutia Ikastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri: Barrutialde Institutua (2018-2019): Ikasteko irakurri: Egape Ikastola (2018-2019): Ikasteko irakurri: Ruperto Medin aIkastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri Unkina Ikastetxea (2018-2019): Ikasteko irakurri: Unkina Ikastetxea (2018-2019): Irakurtzen ikasi: San José de Calasanz (2013-2014): Lehen hezkuntzan eta DBHn eduki diskurtsiboen mapa Altzaga Ikastola (2013-2014): Irakurketa-idazketa prozesua eta metodologia desberdinen azterketa eta HH-n eta LH-n orokorrean metodologiaren ezarpena: hizkuntza irakaskuntzaren ardatzak, eskuhartze proposamen desberdinen aurkezpena etairakurketa eta idazketa lehen hezkuntzako lehen zikloan Txomin Aresti Ikastetxe (2008-2009): Zailtasunak dituzten seigarren mailako ikasleek estrategiaren bat gainditu sekuentzia intentsiboen bidez Txomin Aresti Ikastetxe (2007-2008): Irakurriaren ulermenaren garapena: eskuhartze ereduak eta eskola etekinaren hobekuntza Txomin Aresti Ikastetxe (2006-2007): Plan de trabajo para el seguimiento en el refuerzo de la lectura Txomin Aresti Ikastetxe (2005-2006): Curriculo integrado de lenguas: por un desarrollo conjunto de la comprension y produccion de textos; Atender de forma individualizada a los niños que muestren dificultades en la lectura entre 8 y 11 años Ikastola Begoñazpi (2000-2004): Unificación de criterios de Evaluación de la expresión escrita en la ESO. Hacia una programación integrada de las lenguas Colegio Txomin Aguirre de Ondarroa(1998): El área de lengua y su relación con las demás áreas curriculares. Una nueva perspectiva discursiva. Aproximación a la elaboración del PCC en el área de Lengua para Educación Infantil y Educación Primaria. Colegio San José de Calasanz –Bilbao (1997): Análisis del currículo e inicio de un nuevo diseño basado en el punto de vista funcional comunicativo. En lengua castellana y lengua vasca Colegio San José de Durango(1997): Elaboración del PCC en el área de Lengua teniendo en cuenta la nueva perspectiva que adquiere el área de lengua en el Decreto de Educación Del Gobierno Vasco. Educación Infantil y Educación Primaria.. La perspectiva discursiva. Colegio Sagrado Corazón de Durango (1995): Introducción al Currículum del área de Lengua. Una nueva perspectiva Eusko Jaurlaritzak ikastaro etengabeko prestakuntzako eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak Garatu/Prestgara 1993: Lenguajes y modos de expresión y comunicación: Procesos para su aprendizaje 1999: La evaluación en el aula de Primaria. 2000: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak. 2001: Ahozko formalari buruzko programazioa eta garapena. 2002: Bigarren hezkuntzan literatura irakasteko estrategiak.. 2003: Ikastetxeko hizkuntza proiektuaren inguruko hausnarketa eta proposamena. 2004: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan./Un enfoque discursivo para hacer el camino del currículo conjunto a la programación de aula.04-05 2005: Ikuspegi komunikatiboa: hizkuntzen trataera bateraturantz zuzenduta lehen hezkuntzan 2006-2008: La comprensión y su Didáctica 2012: Nola lagundu testuak ulertzen Gizarte Zientziak, Geografia eta Historiako eskola saioetan 2016 (martxo eta urria): Irakurmena landu ikasteko prozesuak hobetzeko Habilitazioa 1993-1994: Curso de habilitación en Infantil: tramo 0-3 años. FEREk(Kristau Eskolak) eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak Curso de habilitación en Infantil: 0-6 años (FERE) Ikastoleen Elkartokoek eskeinitako, Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan emandako kurtsoak 1992: Análisis de contenidos de Lengua que aparecen en el DCB (Diseño Curricular Base) impartido en la Ikastola Alkartu. 1993: Decisiones a tomar para la realización de la programación del área de lengua (PCC) “Begoñako Andra Mari” Irakasleen Unibertsitate eskolak eskeinitako Postgraduko ikastaroak Curso de postgrado de lengua impartido en el curso 1991-1992. Profesora en las siguientes materias: “Testu argumentatiboen ulermena”, “Testu argumentatiboen ulertze eta eraikitze prozesua”, “Literatua ODKean (Oinarrizko Diseinu Kurrikularra) ikuspegi interdisziplinarra ---------------------------------------- Título: Adquisición, enseñanza y usos del lenguaje. Euskara, bilingüismo y plurilingüismoII Entidad financiadora: Grupos Consolidados (calificado como A). Gobierno Vasco. (IT983-16) Duración, desde: 01/01/2016 hasta: 31/12/2021 Cuantía: 325.000,00 €. Investigador responsable: Ezeizabarrena, Mª José (UPV/EHU).

Mª Carmen López Arias

Miren Urquijo Arregui

DISLEGI

Miren Urquijo qualified as a teacher in 1980 and graduated in Social Anthropology at the University of the Basque Country (UPV/EHU) in 1999. She then went on to write her doctoral thesis "Dramatizations of economic and gender culture in Basque agritourism. The case of Tolosaldea"( 2011) in which she introduced a dramaturgical perspective on social life. Her connection with the theatre has been another constant in her professional life, both as a teacher and playwright and she obtained the Advanced Diploma in Dramatic Arts from the Royal School of Dramatic Art (R.E.S.A.D. Madrid, 1986). In 2003 she co-founded Farapi SL., the first consultancy in applied anthropology in the Basque Country, and in 2005 she set up a business as a freelance professional in qualitative research in the socio-cultural sphere (www.ethnotek.net), which she has combined with her work at the University of the Basque Country UPV/EHU, where she was made a Lecturer in March 2013.

Fernando Senosiain Mikelez

Entzumen eta Hizkuntza maisua, eta psikopedagogoa. Nafar Gobernuko NHBBZ/CREENAn dihardu, Komunikazio eta Ikaskuntza Programan.

Maria Isabel Soto Eneriz

Pedagogian lizientziaduna eta maistra Haur Hezkuntzako espezialitatean. Ibilbide profesionala Haur Hezkuntzan eta Hezkuntza orientazioan.

Matrikula prezioak

MATRIKULA2020-09-18 arte
77,00 EUR
65,00 EUR
20,00 EUR
65,00 EUR

Kokalekua

Lesakako Harriondoa Kultur Etxea

Komentu Kalea 1. Lesaka

Nafarroa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza