Teknologiak eta gaitasun digitalak hizkuntzen ikas-irakaskuntzan: elkarrekin eta elkarrengandik ikasteko gakoak
Azalpena
Ikastaroa aurrez aurre ospatuko da eta online zuzenean parte hartzeko aukera ere egongo da ZOOM bidez. Matrikula prozesuan nola parte hartuko duzun aukeratu: aurrez-aurre edota online zuzenean.
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea dauka (2168170021) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Baita ere Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailak irakasleen etengabeko prestakuntza gisa ere baliozkotzea eskatu da.
Bizimodua eraldatu egin digute teknologiek; aldaketa handia eta etengabekoa da. Egoera horren aurrean, bizitza osoan ikasteko jarrera eta konpromisoa, etengabeko ikaskuntza alegia, izan daiteke erantzuteko bide egokia. Badago 2020an ustekabean agertu zenetik gure bizitzetan dugun beste funtsezko baldintzatzaile bat: COVID 19a. Pandemiak hainbat esparrutan dauden alderdi ahulak eta sendoak, mehatxuak eta aukerak azalarazi ditu; hezkuntzaren eremua oro har, eta horren baitako helduen euskalduntzea beraz, ez da salbuespena izan.
Halaber, izugarri zabaldu dute teknologiek antzeko interesak dituzten pertsonak aurkitzeko modua. Hau honela, besteekin eta besteengandik betidanik eman den gertaera bada ere, biderkatu egin dira bide horiek teknologien eta Interneten eraginez. Arriskuak eta mugak egon arren, egun komunitateek garapen profesionalerako, prestakuntzarako eta geure burua bizitza osoan janzteko aukera eskaintzen dute.
Teknologiak ikuspegi kritikotik aintzat hartuz, irakasle eta ikasleen gaitasun digitalak areagotuz, elkarrekin/elkarrengandik ikasteaz hausnartzeko zein hizkuntzen ikas- eta irakas-prozesuetan erabakiak hartzeko tartea izango dugu ikastaro honetan.
Helburuak
Partaideen gaitasun digitalak garatzea eta hobetzea.
Teknologien ahalmen didaktikoa eguneroko jardunean baliatzeko ikuspegia indartzea.
Ingurune digitaletan edota une jakin batean eskura egon daitezkeen aplikazioekin moldatzeko joera sendotzea.
Irakasleek garapen profesionalari begira elkarrekin eta elkarrengandik ikasteko aukerei buruzko hausnarketa sustatzea.
Gaitasun zein teknologia digitalek hizkuntzen ikas-irakaskuntzan duten tokiaz hausnartzea.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
- Helduen euskalduntze-alfabetatzean diharduten profesionalak
Metodologia
Talde-lana eta parte-hartze aktiboa izango ditu iparrorratz. Hala, azalpen-saioak egongo diren arren, zenbait jarduera tartekatuko dira. Halaber, azken produktu bat egin eta aurkeztu beharko dute partaideek.
Ikastaroa bi eratakoa izango da aldi berean; izan ere, aurrez aurre egongo diren ikasleez gain, online ari direnak ere izango dira.
Bestetik, partaideei nork bere gailua ekartzeko (Bring Your Own Device) edo eskura izateko eskatuko zaie (ordenagailua, tableta, telefono adimenduna…).
Programa
2021-07-12
Inaugurazio instituzionala
- Jokin Azkue Arrastoa Eusko Jaurlaritza/Gobierno Vasco - HABEko zuzendari nagusia
- Itziar Alkorta Idiakez UPV/EHU-ko Uda Ikastaroak Fundazioa / Fundación Cursos de Verano de la UPV/EHU - Zuzendari Akademikoa / Directora Académica
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Iñaki Murua Anzola HABE
“Ikastaroaren dinamikaren oinarriak“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
“Egungo testuinguruari buruzko zertzelada batzuk“
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
Atsedena
“Gaitasun digitalak eta hizkuntzen ikas-irakaskuntza“
- Iñaki Murua Anzola HABE
“Nire gaitasun digitalak: etengabe ikasteko oinarriak“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
Sintesia
2021-07-13
“Komunitateak erakitzea: aukerak eta mugak“
- Iñaki Murua Anzola HABE
“Sareak ehuntzeko erabili ahal diren bitartekoak“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
Atsedena
“Bitartekoen AMIA analisiak eraikitzea“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
“Analisien berri ematea“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
Sintesia
2021-07-14
Sarrera: aurreko egunen laburpena eta hirugarren egunerako egitasmoa
“Ikastaroko lan -proposamena gauzatzeko jarraibideak“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
“Hizkuntzen eskolarako / lankidetzarako proposamen baten garapena teknologia baliatuta“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
Atsedena
“Landutako proposamenen aurkezpena eta ebaluazioa“
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
Itxiera
- Lorea Fernández Olaskoaga UPV-EHU
- Amaia Arroyo Sagasta Mondragon Unibertsitatea. HUHEZI Fakultatea
- Iñaki Murua Anzola HABE
Zuzendariak
Hezkuntza-Zientzietan lizentziatua eta doktorea (UNED). Helduen prestakuntzaren alorrean aritu da ibilbide profesional osoan, euskararen ikas-irakaskuntzan batez ere. Basauriko Udal Euskaltegian 10 urtez irakasle (eta hasierako urteetan zuzendari) izan ondoren, duela 26 urte hasi zen HABEn teknikari gisa, harrez geroztik zeregin desberdinetan jardun duelarik. Azkenaldi honetan, Curriculumaren Garapena eta Prestakuntza atalean; besteak beste, erakunde horrek plazaratzen dituen argitalpen teknikoen koordinatzaile-editore (eHIZPIDE, Itzulpen Saila) eta Irakasbil webguneko editoreetako bat. Teknologien eta irakasleen prestakuntzaren inguruan ardaztu dira bere ikerketa eta argitalpenak; ikas-ziberkomunitateak eta partaidetza pasiboa dira gai nagusiak eremu horietan.
Hizlariak
Hezkuntza Bereziko Magisteritzan diplomatua (2004), IKTak formazioan aplikatuta masterduna (2006), Komunikazio eta Hezkuntza Sarean masterduna (2012), eta Komunikazioan eta Hezkuntzan doktorea (2017): Konpetentzia Digitala, Norbere Ikas-Alorra (NIA) eta Erakundearen Ikas-Alorra (EIA) dira bere ikerlerroak. Hainbat zereginetan ibili izan da: irakasle, aholkulari, editore, ikasmaterial-egile... baina teknologia digitalaren ikuspegi pedagogikoa da bere interesgunea, eta zeregin guztietan ardatz horri eusten saiatzen da. Gaur egun, Mondragon Unibertsitateko HUHEZI Fakultateko irakaslea eta ikerlaria da, KoLaborategiko kidea. Gainera, UEUk eta EHUk eskaintzen duten HEZikt graduondokoan irakaslea, koordinatzailea eta Batzorde Akademikoko kidea da.
Doctora por la UPV-EHU (2007). Licenciada en Pedagogia y Diplomada en Educación Primaria (UPV-EHU). Profesora de la Facultad de Educación, Filosofía y Antropología que imparte las asignaturas de Didáctica General y Nuevas Tecnologías en el grado de Educación Primaria. Es profesora del Máster de Educación Digital de la Universidad de Extremadura desde el curso 2014-2015 impartiendo la asignatura de Perspectivas de Investigación en tecnología Educativa. Forma parte del grupo de investigación Elkarrikertuz (IT887-16). Es presidenta de la Red Universitaria de Tecnología Educativa desde junio de 2018 y miembro de la red REUNI+D. sus líneas de investigación se centran en el aprendizaje docente y en el intercambio de experiencias para la reflexión educativa y construcción del conocimiento entre profesorado y alumnado a través de procesos narrativos y los medios digitales desde una perspectiva postcualitativa.
Laburpena
Uda Ikastaroaren zuzendaritzak bidalitako ondorioak
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago