Kultura eta Artea
Doako jarduera
Jarduera irekia
CHILLIDA 100 URTE. Topalekuak

CHILLIDA 100 URTE. Topalekuak

Eka. 25 - 25. Eka, 2024 Kod. W05-24

Azalpena

Eduardo Chillida eskultorearen mendeurrena dela eta, mahai-ingurua egingo da lurraldean artistari buruz antolatzen diren hiru erakusketetako komisarioen artean. Jarduera honi esker, Chillidaren obra eta lanerako hurbilketak egin daitezke, eta XX. mendean eskulturaren bilakaera markatu zuen artista handienetako baten ikuspegi kaleidoskopikoa eskaintzen du.

María Bolaños, “Eduardo Chillida eta bere garaiko arteak” erakusketako komisarioak, San Telmo museoan, artista bere testuinguru historiko eta artistikoan kokatuko du, eta Chillidak bere belaunaldiko artistekin egindako lanaren lotura bisualak eta kontzeptualak aurkeztuko ditu.

Bestalde, ARTIUM museoan “Chillida, erabilera aplikatuak” erakusketaren arduraduna den Peio Agirrek Chillidaren eta diseinu grafikoaren arteko harremana aztertuko du, eta, bereziki, logoak eta kartelak sortzeko egin duen lana. Clara Montero, Tabakalerako kultura zuzendariak Chillidaren ondareak gaur egungo artistengan duen eragina aztertuko du.

Artearen mundutik egindako hiru ikuspuntutatik artistaren hiru alderdi erakutsiko dituzte, Chillida hobeto ezagutzen eta orainaren ikuspegitik heltzen lagunduko dutenak.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

 

 

 

Antolakuntza

  • Fundación Eduardo Chillida-Pilar Belzunce

Programa

2024-06-25

17:45 - 18:00

Registro / Erregistroa

18:00 - 18:15

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

    Chillida 100 urte. Lugar de encuentros

    • Nausica Sánchez Torres | Chillida Leku - Educación e Investigación
    • Ismael Manterola Ispizua
    18:15 - 18:35

    “Eduardo Chillida y las artes de su tiempo“

    • María Bolaños Atienza | Universidad de Valladolid - Historiadora del arte
    18:35 - 18:55

    “Chillida. Usos aplicados“

    • Peio Aguirre Azkarate | free lance - Comisario de exposiciones
    18:55 - 19:15

    “Chillida. Topalekuak“

    • Clara Montero Tellechea | Tabakalera - Directora
    19:15 - 19:30

    Mahai ingurua: “CHILLIDA 100. LUGAR DE ENCUENTROS“

    • Ismael Manterola Ispizua (Moderatzailea)
    • María Bolaños Atienza | Universidad de Valladolid - Historiadora del arte
    • Peio Aguirre Azkarate | Freelance - Comisario de arte
    • Clara Montero Tellechea | Tabakalera - Directora

    Hizlariak

    Nausica Sánchez Torres

    Museo Chillida

    Nausica Sanchez (Irun, 1977) es licenciada en Historia con la especialización en Patrimonio Cultural y posgraduada en Gestión Cultural y en Educación en museos. En 2002 comienza a trabajar en el área educativa del Museo Chillida Leku donde en 2004 se hace cargo del centro de documentación del artista coordinando el archivo y la biblioteca, así como realizando investigaciones para diversas exposiciones y publicaciones sobre el escultor. Desde noviembre de 2018 dirige el departamento de Investigación y Educación del museo.

    Ismael Manterola Ispizua

    MHLI. UPV/EHU

    (Zumaia, 1966). Arte Historian lizentziatu zen Valentziako Unibertsitatean eta doktoregoa EHU/UPVn gauzatu zuen Arte Historian. Egun EHU/UPVko Arte Ederren Fakultatean Artearen Historia irakasten dihardu. Egunkarian, Berrian eta Garaegunkariko Mugalari gehigarrian arte kritika idatzi du. Gure Artea 2006 (2006) eta Bilbea eta Hari askeak: euskal artearen bi bildumen arteko elkarrizketa (2014) izeneko erakusketak antolatu ditu. Bere agitalpenen artean daude, besteak beste, 2012an UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuaren eskutik kaleratutako Raemaekersen Marrazkiak: Britainiar propaganda Espainian eta Euskal Herrian Lehen Mundu Gerranliburua eta Autonomía e ideología (2016) liburuko “Compromiso o especifiicidad del medio. Arte en el País Vasco en las últimas décadas del siglo XX” atala.

    María Bolaños Atienza

    Doctora en Historia del Arte, ha sido desde 1975 hasta 2008 Profesora Titular del Departamento de Historia del Arte de la Universidad de Valladolid, ejerciendo como docente en las Facultades de Educación, Filosofía y Letras y Escuela Técnica Sup. de Arquitectura. Profesora en los Master de Museología en las Universidades de Valladolid, Valencia, Granada, Alicante, Toledo y La Laguna. Es autora de numerosos artículos sobre museología e historia del arte, y de los libros Historia de los museos en España (1997), La memoria del mundo. Cien años de museología(1900-2000, El silencio del escultor. Baltasar Lobo (2000) e Interpretar el arte (2007). Desde 2008 a 2021 ha sido directora del Museo Nacional de Escultura. Ha sido comisaria (y editora del correspondiente catálogo) de las siguientes exposiciones Figuras de la exclusión (2011), Ricardo de Orueta en el frente del arte (2014), Tiempos de Melancolía (2015), La invención del cuerpo. Arte, anatomía, pasiones (2016), El diablo, tal vez (2018), Lobo. Un moderno entre los antiguos (20118), Miró. La musa blanca (2019), Almacén. El lugar de los invisibles (2019) y Non finito, El arte de lo inacabado (2020).

    Peio Aguirre Azkarate

    Crítico de arte, comisario independiente y editor. Vive y trabaja en San Sebastián. Su escritura abarca la teoría crítica, el arte contemporáneo, el diseño y otras expresiones de la cultura popular. Es autor del libro La línea de producción de la crítica (consonni, 2014) y Estilo. Estética, vida y consumo (Turner, 2022). En 2013, fue comisario de la exposición retrospectiva de Nestor Basterretxea, Forma y universo, en el Museo de Bellas Artes de Bilbao. También ha comisariado exposiciones en el MACBA Museo d’art Contemporani de Barcelona; Tabakalera, San Sebastián; ARTIUM, Vitoria; CAAM Centro Atlántico de Arte Moderno de Gran Canaria; Museo San Telmo, San Sebastián, entre otras instituciones. Desde el año 2000 ha publicado en revistas especializadas y periódicos nacionales e internacionales como el Cultura(s) de La Vanguardia; EXIT, A-desk; Afterall; A Prior Magazine; Flash Art; El estado mental; e-flux journal; Concreta; Babelia, El País, etc. En 2019 fue Comisario del Pabellón de España en la 58 Bienal de Venecia donde presentó a los artistas Sergio Prego e Itziar Okariz.

    Clara Montero Tellechea

    Donostian jaio zen eta Artearen Historia, Pedagogia eta Psikologia ikasi zituen Frankfurteko Unibertsitatean. Frankfurteko Artearen Historiaren Institutuan eta Zuricheko arte-galerietan lan egin ondoren, Donostiara itzuli zen 2008an, Tabakaleraren proiektuan sartzeko jardueren koordinatzaile gisa. 2012an, Eusko Jaurlaritzako Kulturaren Sustapenerako zuzendari izendatu zuten, eta kultura-industrien esparruan politika publikoak garatzen lagundu zuen. Gaur egun, Tabakalera Donostiako Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroko kultura-zuzendaria da.

    Kokalekua

    Miramar Jauregia

    Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

    Gipuzkoa

    43.3148927,-1.9985911999999644

    Miramar Jauregia

    Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

    Gipuzkoa