Gazteen kultura digitalaren azterketa, sozializazioan eta hezkuntza afektibo-sexualean dituen ondorioak ikuspegi feministatik
Azalpena
Belaunaldi bakoitzak bere berezitasuna du, baina badirudi gazteen egungo belaunaldiek millenials edo boomer belaunaldien oso bestelako errealitatea bizi dutela, eta horren gakoa eremu digitala da.
Belaunaldi berri horiek ulertzea erronka bat izan daiteke, baina emakumeen eta gizonen arteko benetako berdintasuna lortzeko, gazteak ulertu behar ditugu eta eremu digital horretan irekitzen diren aukerak aprobetxatu behar ditugu berdintasunerantz elkarrekin aurrera egiteko.
Uda Ikastaro honetan, gazteen errealitate sozialaren funtsezko elementuak aztertuko dira mundu digitalean; aldaketaren berehalakotasunak eta azkartasunak adierazten duten mundua. Analisiaren funtsezko elementuak izango dira harreman afektibo-sexualak, pornografiak eragin handia baitu, eta sare sozialak, sozializazio-bitarteko gisa, eta kontsumo digitaleko edukiak, hala nola telesailak, musika edo bideojokoak.
Era berean, funtsezko elementu horien erabilera matxistaren ondoriozko arriskuak eta ondorioak aztertuko dira, dauden esperientzien edo jardunbide egokien bidez.
Helburuak
Gazteen hezkuntza afektibo eta sexualaren egungo errealitatea ezagutzea eta pornografiaren kontsumoari eta sexu-indarkeriaren naturalizazioari buruz hausnartzea, batez ere ingurune birtualean.
Informazioaren eta komunikazioaren teknologien esparruan emakumeen ahalduntzea bultzatzen duten eta eten digitala murrizten duten estrategiak eta/edo ekimenak identifikatzea.
Ikuspegi feministatik aztertzea nola jokatzen duen misoginiak ingurune digitalean.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
Uda Ikastaroa metodologia formato ezberdinez osatuta dago, hain zuzen, hitzaldiak, mahai-inguruak eta esperientzia zehatzak.
Lankidetza
Programa
2024-06-25
Registro / Erregistroa
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Miren Elgarresta --- | Emakunde - Emakumearen Euskal Erakundeko Zuzendaria
- Itziar Alkorta Idiakez | UIK - Directora académica
Hitzaldia
Tendiendo puentes a la generación Z
- Isa Duque | La Psicowoman proiektua / Proyecto La Psicowoman - Psikologa, sexologa eta dibulgatzailea / Psicóloga, sexóloga y divulgadora
“Manosfera: jovenes en la Manosfera“
Influencia de la misoginia digital en la percepción que tienen los hombres jóvenes de la violencia sexual
- Elisa García Mingo | Madrilgo Konplutense Unibertsitatea / Universidad Complutense de Madrid - Soziologia Departamentuko doktorea: Politika Zientzien eta Soziologia Fakultateko Metodologia eta Teoria / Doctora en el Departamento de Sociología: Metodología y Teoría de la Facultad de Ciencias Políticas y Sociología
Atsedena
Mahai ingurua: “Youtube y videojuegos como elementeo socializador“
- Isa Duque | La Psicowoman proiektua / Proyecto La Psicowoman - Psikologa, sexologa eta dibulgatzailea / Psicóloga, sexóloga y divulgadora
- Laura Almenara Almenara Boluda | Feminismo en 8 bits” - Dibulgatzailea / Dibulgadora
2024-06-26
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Miren Elgarresta --- | Emakunde-Emakumearen Euskal Erakundea / Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer - Zuzendaria
Mahai ingurua: “Politica sexual de la pornografia“
- Mónica Alario Gavilán | Diziplina arteko eta genero ikasketetan doktorea / Doctora en estudios interdisciplinares y de género
Mahai ingurua: “Niños y hombres: qué piensan y cómo actuan“
- Joseba Gabilondo Marques | Hiruki Larroxa
- Miguel Ángel Arconada Melero | ... - ...
Atsedena
“Desmontando en la ficción audiovisual la cultura de la violación“
- Delicia Aguado Peláez | Aradia Kooperaiba / Cooperativa Aradia
Itxiera
- Miren Elgarresta --- | Emakunde-Emakumearen Euskal Erakundea / Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer - Emakundeko zuzendaria / Directora de Emakunde
Zuzendariak
Miren Elgarresta ---
Emakunde
Emakunde -Emakumearen Euskal Erakunde.ko zuzendaria
Hizlariak
Delicia Aguado Peláez
Gure gizarteen eraikuntza sinbolikoaren azterketari buruzko interesa nire doktorego-tesian oinarritzen da. Tesi horretan, irailaren 11ko atentatuetatik sortutako giro ideologikoak Estatu Batuetako serialean izandako eragina aztertzen dut. Telebistako testuak beren testuinguruari dagokionez aztertzean, bereziki interesatzen zaizkit tentsio hegemonikoak eta kontrahegemonikoak emakumeak eta txandakakotzat jotzen diren beste kolektibo batzuk irudikatzeko orduan. Ildo horretan, hainbat argitalpen eskaini dizkiot fikzioko sexu-indarkeriari, horietako batzuk ikastaroko materialetan eskuragarri daudenak, hala nola: "Violaciones en serie: dominaciones y resistencias tras las agresiones sexuales de Ficción en la era del #METOO" (feminismo/s, 2019) edo "feminicidios con perspectiva de género. Un análisis interseccional de The Fall (La Caza) "(Ikerketa Feministak, 2017).
Mónica Alario Gavilán
Itziar Alkorta Idiakez
UPV/EHU
Zuzenbidean doktorea eta EHUko Zuzenbide Zibileko irakasle titularra. Bere ikerketaren ildo nagusia bioetika da eta gai horren inguruan hainbat monografia, artikulu zientifiko eta dibulgaziokoak argitaratu ditu. VI eta VII Europako Programa Marko-ko 4 ikerketa-proiektutan parte hartu du, baita Programa Nazionaleko hainbat ikerketa-proiektutan ere. New Yorkeko Hastings Center for Bioethics, Filadelfiako Unibertsitateko Center for Bioethics eta Bordeleko Unibertsitateko irakasle bisitaria izan da. Eusko Ikaskuntzako idazkari nagusia izan zen, eta ondoren Jakiundekoa, Zientzia, Arte eta Letren Akademiakoa. UPV/EHUko irakaskuntzako kalitate eta berrikuntzako errektoreordea 2008 eta 2012 urteen artean, eta hezkuntza-ereduaren garapenaz, kalitate-programez eta unibertsitateko irakasleen prestakuntza eta ebaluazioaz arduratzen da. 2013 eta 2015 urteen artean, Eusko Jaurlaritzako Unibertsitate eta Ikerketa sailburuordea izan zen.
Laura Almenara Almenara Boluda
Miguel Ángel Arconada Melero
Miguel Ángel Arconada Melero es Catedrático de Lengua española y Literatura en el Instituto Jorge Manrique (Palencia), donde es Coordinador del Bachillerato Internacional. Es profesor del máster de la UNED Los malos tratos y la violencia de género. Una visión multidisciplinar”, en el que es responsable del Módulo de Educación y medios de comunicación. Es profesor del Máster Interdisicplinar para el estudio y prevención de la violencia de Género, de la Universidad de Salamanca y Uonline, de ámbito hispanoamericano, en el que es responsable de Módulo de Publicidad y violencia de género. Premio UNESCO 2019 de Educación de las niñas y mujeres, por el programa SKOLAE, del que fue coautor, asesor técnico y formador. Premio 2021 CLAVICO (Claustro Virtual de Coeducación) “por toda una vida sembrando la semilla de la Coeducación“ Ha desarrollado un proyecto de amplio alcance para la formación de profesorado, organizaciones sindicales, FFCCSE, organizaciones empresariales y grupos sociales en España, Portugal, Bolivia y Perú, centrándose en la prevención educativa de la violencia de género, la coeducación y la corresponsabilidad, el análisis crítico de la representación de las masculinidad en los medios de comunicación.
Isa Duque
Privado
Miren Elgarresta ---
Emakunde
Emakunde -Emakumearen Euskal Erakunde.ko zuzendaria
Joseba Gabilondo Marques
Elisa García Mingo
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2024-05-31 arte | 2024-06-25 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Online zuzenean | 2024-05-31 arte | 2024-06-25 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago