Inteligencia emocional y Mindfulness: herramientas para afrontar con éxito los retos en la enseñanza
Azalpena
Ikastaro honek Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea du (2268170031 kod.) unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailaren baliozkotzea ere dauka irakasleen etengabeko prestakuntza gisa.
Trebetasun sozial eta emozionalek protagonismoa hartu dute ikasgeletan eta geletatik kanpo. Europako Batzordeak, enpresek, gaitasun handiko profesionalak bilatzen dituzte, hala nola enpatia edo taldean lan egiteko gaitasuna. Gizarteak beharrezkoa du hezkuntza-ereduak herritarren giza garapenean eta garapen intelektualean oinarritutako balioak eta gizarte-hazkunde iraunkorra sustatzea. Egoera horretan, irakasleak dira protagonista. Talde horretako profesionalek ikasleei trebetasun horiek eskuratzen lagunduko dietela espero da, ikasgelan konfiantza-giroa sortuko dutela eta lan egiteko modu bat garatuko dutela, erronka piztuko duena baina, aldi berean, ikasleen aniztasuna, harremanak eta ongizatea zainduko dituena.
Irakasleek emozioak kudeatzeko eredu izan behar dute, hezkuntza emozionalki inoiz baino zorrotzagoa den garaian.
Online ikastaro honetan, gaitasun sozioemozional nagusiak ezagutzeaz eta garatzeaz gain, irakasleek beren ongizatea zaintzeko tresnak ematen saiatuko gara, estresa kudeatuz eta erresilientzia eta autokonfiantza garatuz, hezkuntza-ikuspegi berriak sartzeko oztopoei aurre egin ahal izateko.
Helburuak
Adimen Emozionala zer den, "Aterki" terminoak zer trebetasun biltzen dituen, hezkuntza-eremuan duen garrantzia eta aplikazio praktikoak ezagutzea.
Autokontzientzia handitzea eta aldaketarako barne-oztopoak behatzea, aniztasuna barneratzea.
Amorrua eta beldurra bezalako emozio zailak kudeatzeko prozesua ezagutzea eta hori errazteko tresnekin praktikatzea.
Mindfulness praktikatzen ikastea eta ikasgelan praktika txikiak gidatu ahal izatea.
Irakaslearen eta ikasleen estresa ezagutzeko eta kudeatzeko tresnak.
Entzuteko gaitasuna garatzea, kontzienteki komunikatzeko praktikak egitea, indarkeriarik gabe desadostasuna adieraztea.
Gertuko eta nazioarteko hezkuntza-ingurunean jardunbide egokiak ezagutzea eta partekatzea. Metodologia eta autokonfiantza garatzea, ikasgelan ezarri ahal izateko.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
Metodologia
Metodologia Flipped Classroom formatuan oinarritzen da. Edukiak, irakurketak, audioak, bideoak eta praktikak, programarako bereziki prestatuak, eta erreferentziazko pertsona eta erakundeek egindako hautatutako beste material bat plataforman eskegita egongo dira, parte-hartzaileek beren erritmora aurrera egin dezaten. Bi astean behin, zuzeneko saio batean elkartuko gara, zoom bidez, aurkikuntzak, ideiak eta oztopoak partekatzeko. Askotariko materiala aukeratzen saiatu gara, bai ikuspegietan, bai aurkezpenean, hainbat ikuslerentzat atsegina izan dadin eta edukiak barneratzeko modu desberdinak dituzten pertsonak erraz sar daitezen. Zeharkako ikuspegia da, eta aukera ematen du, ez bakarrik esperientzia-mailan ezagutza eskuratzeko, baizik eta gaitasunen irakaskuntzaren barruan funtsezkoak diren gaiez jabetzeko: esate baterako, hainbat irakaskuntza-modu sartzeko beharraz eta ikaskuntza-prozesuan emozioek duten garrantziaz jabetzeko. Material eta praktika asko gero erabiltzen dituzte ikasleek beren lanetan, aurreko ikasturteetan adierazi duten bezala. Praktika funtsezkoa da programan, hori baita trebetasun emozionalak eta sozialak garatzeko modu bakarra. Programaren edukiaren % 75, gutxienez, bistaratzea. Foroan parte hartzea, eta, osagarri gisa, foroan maiz parte hartzea, hausnarketak, ideiak eta jardunbide egokiak partekatuz.
Programa
2023-04-17 / 2023-04-23
Introducción al aprendizaje emocional: ¿Qué es la Inteligencia Emocional?
“Marco teórico y principales herramientas”
el autoconocimiento es la base de la Inteligencia Emocional. ¿Cómo afecta la práctica de la docencia al profesorado? Habilidades que forman la base del autocuidado, la creatividad, la inspiración y el pensamiento crítico.
- Susana Zaballa Heredia
2023-04-24 / 2023-04-30
Introducción al Mindfulness
“Una herramienta para el desarrollo de la autoconciencia”
¿Qué es Mindfulness y cómo se practica? Beneficios y evidencia científica. Relación entre eficiencia y bienestar.
- Susana Zaballa Heredia
2023-05-01 / 2023-05-07
Percepción y realidad
“Cómo desarrollar la capacidad de interrogarse para desarrollar una mente abierta, con capacidad de adaptación y creativa”
¿Cómo influyen los sesos y los modelos mentales en la interpretación de la realidad? Como gestionarlos para atender e incluir la diversidad y desarrollar pensamiento crítico
- Susana Zaballa Heredia
2023-05-08 / 2023-05-14
Somos seres emocionales
“Identificando las emociones e introducción a la gestión emocional”
¿Qué son las emociones? ¿y los sentimientos? ¿Cómo influyen las emociones en el comportamiento? Viaje interno a nuestros estados emocionales. Gestión emocional y cómo recuperar la calma después de la tormenta
- Susana Zaballa Heredia
2023-05-15 / 2023-05-21
El estrés, retrato de un asesino
“Identificando el estrés y su efecto en nuestra salud y comportamiento”
Estresares individuales: ¿qué me estresa a mí? Efecto físico y mental del estrés Desarrollando respuestas adaptativas a las situaciones estresantes Resiliencia ante el estrés: ¿cómo recuperarme más rápido?
- Susana Zaballa Heredia
2023-05-22 / 2023-05-28
Competencias interpersonales
“La empatía como base de la comunicación consciente”
¿Qué es y cómo se desarrolla la empatía? Identificando emociones en el alumnado. La escucha como herramienta fundamental de comunicación. Herramientas para expresar disconformidad sin culpabilizar
- Susana Zaballa Heredia
2023-05-29 / 2023-06-04
La gestión de la energía y el autocuidado en la enseñanza
“La importancia del descanso y la recarga (aunque no tengas tiempo para nada)”
La asertividad. Inversión consciente del tiempo, priorizando conforme a objetivos, identificando "ladrones de tiempo"
- Susana Zaballa Heredia
2023-06-05 / 2023-06-11
Construyendo una enseñanza comprometida con el bienestar y el aprendizaje socio emocional a través de la cooperación
“Buenas prácticas en la enseñanza de competencias transversales”
¿Has implementado algún pequeño o gran proyecto en tu centro que quieras compartir? Buenas prácticas internacionales. ¿Dónde buscar? ¿A quién seguir? Hábitos de bienestar: cuidarse para poder recolectar con la enseñanza
- Susana Zaballa Heredia
Zuzendariak
Susana Zaballa Heredia
Consultora
Susana Zaballa dirige una consultoría especializada en apoyar a las personas en las organizaciones a desarrollar habilidades emocionales y sociales que les permitan ser más eficaces y felices en su trabajo. Ha diseñado intervenciones y formaciones en este campo para empresas privadas y organizaciones públicas, entre ellas: Diputación Foral de Bizkaia, la Universidad de Deusto, UPV/EHU, la UNED la Asociación para el Progreso de la Dirección (APD), las Cámaras de Comercio de Alava y Bilbao, CEBEK.. Formadora del funcionariado del Gobierno de Asturias desde 2017. Es graduada en Administración de empresas, MBA por ESIC. Es Instructora acreditada de Mindfulness (MBSR. Programa de la universidad de Massachusetts) y sus aplicaciones en el área organizacional en la Universidad de Oxford. Formada en Innovación Social en la misma universidad. Es experta universitaria en género. Varios cursos y talleres de inteligencia emocional y psicología positiva aplicada a las organizaciones
Matrikula prezioak
Matrikula | 2023-04-17 arte |
---|---|
223,00 EUR | |
189,00 EUR | |
156,00 EUR | |
189,00 EUR | |
189,00 EUR | |
189,00 EUR |
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
3 - Osasuna eta ongizatea
Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.
Informazio gehiago4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago