STEAM irakaskuntza ikasgelara!
Azalpena
STEAM irakaskuntza bogan dagoen irakaskuntza metodologia da eta badira urte batzuk gure artean dugula eta ezaguna egiten zaiguna. Besteak beste, Hezkuntza Saila STEAM Euskadi estrategia bultzatzen ari da eta hezkuntza curriculum berriak eremuka lan egitera bultzatzen gaitu arlo desberdinak integratzeko proposatuz ikas-egoeratan.
Baina ba al ditugu nahikoa erreminta ikasgelan modu egokian estrategia hauek garatzeko?
Uda Ikastaro honetan proiektu desberdinetan garatu diren material eta erreminta didaktikoak aurkeztuko dira eta, lantegietan, adibide hauek esperimentatu, ezagutu eta norberaren testuingurura egokitzeko moduak proposatuko dira.
Helburuak
STEAM irakaskuntzaren oinarrizko osagaiak ezagutzea estatu mailan garatzen ari diren proiektu desberdinen bidez.
STEAM irakaskuntzaren inguruko ikerketan oinarritutako ikasgelarako proiektu desberdinetan garatutako materialak ezagutzea.
Experimentación de materiales para la enseñanza STEAM y reflexión sobre posibles adaptaciones a su contexto.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikaslea
- Irakasleak
- Profesionalak
Programa
2024-07-08
Erregistroa / Registro
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Kristina Zuza Elosegi | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuaren koordinatzailea
- Jenaro Guisasola Aranzabal | IMH - STEAM-Active proiektuko ikerlaria. IMHko aholkularia
“STEAM irakaskuntza Euskal Herrian. Non gaude eta norantz joan behar genuke?“
- Erramun Martiarena Sarasola | Scientix. Ikastolen Elkartea - Scientix enbaxadorea. Ikastolen Elkartea
- Mª Elvira González Aguado | Berritzegune Nagusia - Natur Zientziak aholkularia
“ICSE proiektua / El proyecto ICSE“
- Marta Romero Ariza | Universidad de Jaen - Coordinadora de ICSE en España. Profesora titular
Atsedena
“STE(A)M desde el grupo de la UBU“
- Jairo Ortiz Revilla | Universidad de Burgos (UBU) - Profesor Didáctica de las Ciencias Experimentales
“STEAM-Active proiektua“
- Kristina Zuza Elosegi | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuaren koordinatzailea
“1 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen“
- Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en España. Profesora titular
- Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikertzailea
Situaciones de aprendizaje STEM sobre incendios
- Víctor Martínez Martínez | Universidad de Burgos (UBU)
- Jairo Ortiz Revilla | Universidad de Burgos (UBU) - Profesor Didáctica de las Ciencias Experimentales
2024-07-09
“2 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen“
- Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
- Víctor Martínez Martínez | Universidad de Burgos (UBU)
- Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikertzailea
“3 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen (I)“
- Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
- Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikerlaria
Situaciones de aprendizaje STEM sobre incendios
- Víctor Martínez Martínez | Universidad de Burgos (UBU)
- Jairo Ortiz Revilla | Universidad de Burgos (UBU) - Profesor Didáctica de las Ciencias Experimentales
Atsedena
“3 Lantegia: ICSE/SELFIE/STEAM-Active proiektuaren materialak ezagutzen eta esperimentatzen (II) + Lantegien balorazio, ebaluazioa“
- Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
- Ane Portillo Blanco | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuko ikerlaria
Situaciones de aprendizaje STEM sobre incendios
- Víctor Martínez Martínez | Universidad de Burgos (UBU)
- Jairo Ortiz Revilla | Universidad de Burgos (UBU) - Profesor Didáctica de las Ciencias Experimentales
Mahai ingurua: “Fortalezas y debilidades de la enseñanza STEAM ¿Cómo debo integrarlo en mi docencia?“
- Jenaro Guisasola Aranzabal | IMH - STEAM-Active proiektuko ikerlaria. IMHko aholkuraria
- Marta Romero Ariza | Universidad de Jaén - Coordinadora de ICSE en españa. Profosora titular
- Erramun Martiarena Sarasola | Scientix. Ikastolen Elkartea - Scientix enbaxadorea. Ikastolen Elkartea
- Mª Elvira González Aguado | Berritzegune Nagusia - Natur Zientzietako aholkularia
- Jairo Ortiz Revilla | Universidad de Burgos (UBU) - Profesor Didáctica de las Ciencias Experimentales
- Kristina Zuza Elosegi | UPV/EHU - STEAM-Active proiektuaren koordinatzailea
Sintesia
Zuzendariak
Kristina Zuza Elosegi
Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa. UPV/EHU
Fisika Aplikatua saileko irakaslea da Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan, Bigarren Hezkuntzan aritu ondoren. Ingeniaritzaren Oinarri Fisikoak irakasten dizkie Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako ikasleei. Bigarren Hezkuntzako Irakasle masterrean ere irakasle bada. STEAM arloetarako eskola-proiektuak bultzatzen dihardu. Bere ikerketa, batxilergoko eta unibertsitate mailatarako ikerketaren emaitzetan oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza sekuentzien garapenean oinarritzen da; estatuko zein europar proiektuen bidez. Bere ikerketaren emaitzak nazioartean argitaratuak izan dira, aldizkari espezializatuetan. Tesia Elektromagnetismoaren irakaskuntza-ikaskuntzaren inguruan burutu zuen. Egun IKASGARAIA ikerketa taldeko ikertzailea da. Fisikan lizentziatua da, astrofisika espezialitatean (La Laguna Unibertsitatea) eta doktoratua Fisikaren Irakaskuntzan (UPV/EHU).
Jenaro Guisasola Aranzabal
UPV/EHU, Física Aplicada I
Jenaro Guisasola es Licenciado en Física y Máster en Física Teórica por la Universidad de Barcelona y Doctor en Física Aplicada por la Universidad del País Vasco. Ha desarrollado la mayor parte de su carrera en el departamento de Física Aplicada de la UPV/EHU (hasta su jubilación). Desde 2022 es investigador invitado de IMH. Ha dirigido 11 trabajos de doctorado sobre enseñanza de las ciencias y ha dirigio el grupo de investigación STEAMER duran más de una década. Ha impartido en conferencias en numerosos Congresos Internacionales (p.e. AAPT, GIREP) y Escuelas de Formación de Profesores de Ciencias y ha publicado decemas de artículos científicos de impacto.
Hizlariak
Licenciada en Ciencias Químicas en la UPV-EHU, Postgrado en Didáctica de las Ciencias Experimentales por la Universidad de Valencia, profesora de Secundaria de Física y Química y en la actualidad asesora de Ciencias de la Naturaleza en el Berritzegune Central del Departamento de Educación del GV . Líneas de trabajo en innovación relacionadas con la elaboración de los currículos de las diferentes materias científicas, la organización y puesta en marcha de Proyectos de Innovación en Educación científica y la formación del profesorado para llevar a cabo dichos proyectos, además de la elaboración de diferentes materiales didácticos . Ha dirigido e impartido cursos en la UPV, en la UIMP y en centros de formación de diferentes CCAA. Ha colaborado con el CEDEC para la elaboración de recursos educativos abiertos. Co-autora de varios libros y ha publicado artículos en diferentes publicaciones del ámbito educativo. Es miembro del consejo asesor de la revista Educación Química y de Alambique.
Jenaro Guisasola Aranzabal
UPV/EHU, Física Aplicada I
Jenaro Guisasola es Licenciado en Física y Máster en Física Teórica por la Universidad de Barcelona y Doctor en Física Aplicada por la Universidad del País Vasco. Ha desarrollado la mayor parte de su carrera en el departamento de Física Aplicada de la UPV/EHU (hasta su jubilación). Desde 2022 es investigador invitado de IMH. Ha dirigido 11 trabajos de doctorado sobre enseñanza de las ciencias y ha dirigio el grupo de investigación STEAMER duran más de una década. Ha impartido en conferencias en numerosos Congresos Internacionales (p.e. AAPT, GIREP) y Escuelas de Formación de Profesores de Ciencias y ha publicado decemas de artículos científicos de impacto.
Erramun Martiarena Sarasola
Ikastolen Elkartea
STEAM arloekin loturiko berrikuntza sozialerako eskola-proiektuak bultzatzen dihardu. Scientix proiektuaren enbaxadorea da (European Schoolnet). Tutorea, Natur Zientzietako, Matematikako eta Teknologiako irakaslea eta zuzendaria izan da, Lehen eta Bigarren Hezkuntzan. Zortzi europar eskolen berrikuntza-proiektuaren koordinatzailea (Socrates, 1998-2004). Ikastolen Elkartean dihardu 2004tik. 2011ra arte, 200etik gora argitalpenen sorrera koordinatu du Ikasmaterialgintza Sailan. Egun, Natur Zientzietako eta Teknologiako ikasmaterialen egilekide eta prestatzaile da. ElkarMaker ekimenaren kide da. UPV/EHUren Bigarren Hezkuntzako irakasleen hastapeneko prestakuntzako unibertsitate-masterrean ere, irakasle kolaboratzailea da. Hobekuntza Pedadogikorako bideratzaile gisa ari da Ikastolekin. Biologian lizentziatua da, Biokimika espezialitatea (UPV-EHU). Zientzien Didaktika Masterra- Science Education, MSc by research (East Anglia Unibertsitatea, 1991).
Víctor Martínez Martínez
Víctor Martínez-Martínez Kimikan graduatua da, Bigarren Hezkuntzako Irakasleen Masterra eta Hezkuntza Ikerketa eta Berrikuntzako Masterra ditu. Gaur egun, Burgosko Unibertsitateko Esperimentazio Zientzien Didaktika arloan ikertzen eta irakasten du. Bere tesia Didaktika Espezifikoetako programan garatzen ari da, STEMaren Naturan oinarrituz, ikaskuntza integratuan eta zientziaren historia, filosofia eta soziologia zientzia hezkuntzan txertatzean arreta jarriz. Bere ikerketaren helburua ikasleen ikuspegitik hurbilketa berriak birdefinitzen laguntzea eta Gizarte Kontzientzia sustatzea da, Su Ekologiaren bezalako diziplinen bidez.
Jairo Ortiz Revilla
Profesor en el Área de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la Universidad de Burgos-UBU (España). Graduado en Maestro de Educación Primaria por la UBU, Máster en Estudios Avanzados en Educación Primaria por la Universidad Complutense de Madrid y Doctorado internacional en Educación por la UBU. Sus líneas de investigación principales son el desarrollo competencial y la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en etapas de escolarización obligatoria a través de metodologías activas y enfoques integrados. Forma parte del equipo investigador de varios proyectos competitivos relacionados con la educación integrada, especialmente con los enfoques STEM y STEAM. Actualmente es miembro de los Grupos de Innovación Docente Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIDEAC) y Co-enseñanza en formación inicial inclusiva e integradora (CEFI), así como del Grupo de Investigación Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias (GIEC) de la UBU, y colaborador del Grupo de Epistemología, Historia y Didáctica de las Ciencias Naturales (GEHyD) de la Universidad de Buenos Aires.
Ane Portillo Blanco
STEM hezkuntzan doktoretza tesia egiten ari da Ikasgaraia ikerketa taldean, Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako Fisika Aplikatuko sailean (UPV/EHU), Kristina Zuza eta Jenaro Guisasolaren zuzendaritzapean. Biokimika eta Biologia Molekularreko gradua amaitu ondoren, hezkuntza munduan sartu eta bigarren hezkuntzara STEM metodologia eramateko moduen bila dabil. Bere ikerketan STEM proiektuak nola sortu zehazteko helburuarekin, bi proiektu diseinatu ditu eta eskola ezberdinekin elkarlanean eman ditu azken bi ikasturteak horiek praktikara eraman eta fintzeko. STEAM-Active proiektu europarraren garapenean hartu du parte eta Belgikako KU Leuven unibertsitatean egin du egonaldia STEM hezkuntzaren inguruko ikerketan sakontzen jarraitzeko.
Marta Romero Ariza
Enamorada de la ciencia y la educación y convencida de su poder para mejorar y transformar el mundo. Investigadora de nuevas formas de potenciar el aprendizaje STEM para cuestionar, entender, explicar y resolver problemas desde los valores y el pensamiento crítico y científico. Desde 2006 trabaja en formación inicial y permanente de profesorado en este ámbito, como profesora del Departamento de Didáctica de las Ciencias en la Universidad de Jaén. Desde 2014 ha sido líder y coordinadora del equipo español en 6 proyectos europeos en los que han participado docentes de 18 países distintos, defendiendo la importancia de dotar al profesorado con los recursos, apoyo y formación necesarios para llevar a cabo una innovación educativa basada en pruebas.
Kristina Zuza Elosegi
Escuela de Ingeniería de Gipuzkoa. UPV/EHU
Fisika Aplikatua saileko irakaslea da Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan, Bigarren Hezkuntzan aritu ondoren. Ingeniaritzaren Oinarri Fisikoak irakasten dizkie Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolako ikasleei. Bigarren Hezkuntzako Irakasle masterrean ere irakasle bada. STEAM arloetarako eskola-proiektuak bultzatzen dihardu. Bere ikerketa, batxilergoko eta unibertsitate mailatarako ikerketaren emaitzetan oinarritutako irakaskuntza-ikaskuntza sekuentzien garapenean oinarritzen da; estatuko zein europar proiektuen bidez. Bere ikerketaren emaitzak nazioartean argitaratuak izan dira, aldizkari espezializatuetan. Tesia Elektromagnetismoaren irakaskuntza-ikaskuntzaren inguruan burutu zuen. Egun IKASGARAIA ikerketa taldeko ikertzailea da. Fisikan lizentziatua da, astrofisika espezialitatean (La Laguna Unibertsitatea) eta doktoratua Fisikaren Irakaskuntzan (UPV/EHU).
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2024-05-31 arte | 2024-07-08 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago12 - Ekoizpen eta kontsumo arduratsuak
Kontsumo eta ekoizpen eredu jasangarriak bermatzea. Gai gakoak: baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra, atmosferara, uretara eta lurzorura askatutako partikula kimikoak murriztea, hondakinak gutxitzea, birziklatzea, berrerabiltzea eta murriztea, jardunbide jasangarriak, erosketa publiko jasangarria, bizimodu jasangarriak, erregai fosilei ematen zaizkien laguntza ez-eraginkorrak arrazionalizatzea.
Informazio gehiago