TopaGune ikastaroa: Sexu-heziketa: haurtzaroan eta nerabezaroan laguntzeko gakoak
Azalpena
Sexualitatea gizakien funtsezko dimentsioa da. Konfiantzaz, segurtasunez eta gogobetetasunez bizitzea eta adieraztea pertsonen garapenari eta hezkuntzari atxikita egon behar da. Hala ere, sexu-hezkuntza integrala gainditu gabeko ikasgaia da oraindik ere, askotan, haur eta nerabeekin doazen helduek ez dituztelako gai horri buruzko jakin-min, bitxikeria, zalantza edo kezkei aurre egiteko beharrezko tresnak eta trebetasunak.
Uda Ikastaro honen helburua gabezia horiek betetzea da, irakasleek edo beste hezkuntza-eragile batzuek ezagutza zientifikoan oinarritutako eta garapen-maila bakoitzera egokitutako esku-hartze pedagogiko koherenteak eta kalitatezkoak planteatu ahal izateko baliabideak eskainiz, sexualitate osasungarri eta arduratsu baten garapena eta tratu onetan oinarritutako harremanena sustatzeko helburuarekin.
Ikastaro hau TopaGune motatakoa izango da. Izen hau, partaidetza maila altuena eragiten duten ikastaroei ematen zaie. Kasu hauetan ikastaroen zuzendariak, UIKko zuzendaritza akademikoak eta ikastaroan erraztatzaile lanak egingo dituen pertsonak elkarrekin diseinatzen dituzte eraginkorrenak izango diren teknikak ikastaroa parte hartzailea izateko.
Helburuak
Sexu-hezkuntza integrala zer den eta haren helburuak zein diren ulertzea.
Haurtzaroan eta nerabezaroan eskaini nahi dugun sexu-hezkuntzaren eredua pentsatzeko espazio bat erraztea.
Ezagutza teorikoak eta baliabide praktikoak eskaintzea, sexu-hezkuntza integrala ezartzeko eta garapen-etapa bakoitzean laguntza egokia emateko.
Haurtzaroko eta nerabezaroko sexu-bizipenekin eta adierazpenekin lotutako zalantzak argitzeko eta egoerak konpontzeko trebetasunak eskuratzea.
Diskurtso mediatikoek (pornografia, sare sozialak, musika edo serieak) gazteen sexualitatearen eraikuntzan nola eragiten duten ulertzea eta horiek kritikoki berrikusteko tresnak ematea.
Sexu-adostasunaren garrantziaz hausnartzea eta indarkeria-egoerak prebenitzeko baliabideak ematea, tratu onetan oinarritutako harremanak sustatuz.
Belaunaldi berrietan maskulinitatea nola eraikitzen ari den aztertzea, eta horri modu positiboan heltzeko gakoak ematea.
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikaslea
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
-
Metodologia aktiboa eta parte-hartzailea erabiliko da, ikaslea ardatz duen ikaskuntzaren ikuspuntutik abiatuta, horiek baitira beren ikaskuntza-prozesuaren benetako protagonistak. Ikuspuntu horretatik, ikaskuntza esanguratsua gailenduko da. Horretarako, honako tresna pedagogiko anitzak erabiliko dira, adibidez:
-
Ezagutzak lortzera bideratutako azalpen teorikoak, non eztabaida eta parte-hartzaileen parte-hartze aktiboa sustatuko diren.
-
Eztabaidarako eta hausnarketarako bidea ematen duten talde-jarduerak, landutako edukiak ulertzeko eta integratzeko.
-
Ikusmenetik eta entzumenetik murgiltze dinamikak, hausnarketa eta barneratzea ahalbidetzen dutenak.
-
Tresna interaktiboen bidez partekatzeko espazioak sortzen dituzten jarduerak.
-
Ikastaro osoan zehar egingo diren jarduera pertsonalak eta taldekoak, azken produktu bat edo erronka txiki bat egitera bideratuak. Produktu hori zuzenean aplikatuko da, maila pertsonalean edo maila profesionalean, hainbat eremutan erabili ahal izateko.
Lankidetza
Programa
2024-07-08
Acreditación y registro
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
“Educación sexual en la infancia y adolescencia“
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y Diversidad y sexóloga
Atsedena
Mahai ingurua: “Educación sexual y discursos mediáticos: si no lo hacemos ¿quién lo hace?“
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
- Iván Gómez Beltrán
“Materiales pedagógicos para abordar la educación sexual“
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
2024-07-09
“Abordar el género en la generación Z“
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
“Repensar la masculinidad en clave pedagógica“
- Iván Gómez Beltrán
Atsedena
“Sexo con-sentido: Consentimiento sexual, prevención de las situaciones de violencia y buenos tratos“
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y Diversidad y sexóloga
2024-07-10
Mahai ingurua: “Euskal Sexuen Heziketa: Atzo, gaur eta bihar“
- Maider García de Bikuña Quintana | Emaize
- Miren Lopez de Arregi Lakuntza | Emaize
“Dinámica y conversación grupal: "Claves y aprendizajes de este curso!“
- Iciar Montejo Romero
- Zorione Aierbe Lizarralde
Atsedena
“Trabajo en grupos sobre casos prácticos (en Castellano y Euskera)“
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
- Maider García de Bikuña Quintana | Emaize
- Miren Lopez de Arregi Lakuntza | Emaize
- Iciar Montejo Romero
- Zorione Aierbe Lizarralde
“Dinámica y conversación grupal: "Con todo esto ¿qué? Puente hacia su aplicación y conexión con nuevos retos"“
- Iciar Montejo Romero
- Zorione Aierbe Lizarralde
Itxiera
- María Rodriguez Rodríguez | Rizoma Sexología - Doctora en Género y diversidad y sexóloga
Zuzendariak
María Rodriguez Rodríguez
Rizoma Sexología
María Rodríguez Suárez es Sexóloga y Doctora en Género y Diversidad. Coordina el proyecto sexológico Rizoma y colabora ofreciendo formación y elaborando materiales didácticos y de divulgación en diferentes programas de educación sexual y coeducación a nivel estatal. Es docente en el Máster Oficial en Sexología, Educación Sexual y Asesoramiento Sexológico de la Universidad Camilo José Cela de Madrid. Es autora de las guías de educación sexual "Con-sentido" (2018) y "Construcción del imaginario sexual en las personas jóvenes: la pornografía como escuela" (2020). También ha generado materiales audiovisuales para programas como "Sexualidades: educación sexual en Redes Sociales" (2020), "Diálogos sobre educación sexual con adolescentes" (2021), "Ni Ogros Ni Princesas: educación en sexualidades" (2021) y "Sexualidades: educación sexual en familia" (2022). Forma parte de Rixu: Asociación de educación sexual y coeducación de Asturias.
Hizlariak
Zorione Aierbe Lizarralde
Prometea
Diseñadora y facilitadora de procesos participativos y de creación colectiva Zorione Aierbe es Licenciada en Ciencias Ambientales por la Universidad Autónoma de Barcelona, con un intercambio de un año con el Van Hall Instituut de Leeuwarden (Holanda). Cuenta con formación de Postgrado en Gestión Municipal de la Agenda 21 Local; Técnico Superior en Gestión Ambiental, Certificación ISO-14001; Gestión Local de Políticas Educativas en la Administración Local; Igualdad de Género; y formación especializada en metodologías para el acompañamiento a personas, equipos y grupos desde diferentes disciplinas. Su experiencia se ha desarrollado sobre todo en el ámbito de la participación ciudadana desde una mirada sistémica, integral y de sosteniblidad, formando parte del tándem fundador de Prometea, SC, empresa en la que desarrolla su actividad desde 2003. En los últimos años ha co-liderado numerosas iniciativas de diseño y facilitación de procesos participativos y de creación colectiva, principalmente con la Administración Pública; aportando, en todos ellos, su compromiso por el trabajo de calidad y construido con las personas y entidades
Maider García de Bikuña Quintana
EMAIZE Sexologia Zentroko sexu-hezitzailea 2002tik Etengabeko prestakuntzan dagoen sexologoa eta psikologoa Honako proiektu hauek gauzatzen ditu: sexuen hezkuntza ikastetxeetan, tailerrak gazteklubetan eta elkarteetan, profesional, gizarte-eragile eta familientzat prestakuntza, gurasotasunei buruzko taldeak, emakumeen ahalduntzea. Telebista eta irratiko saioetan parte hartzen du, eta komunikabideetan artikuluak idazten ditu. Emaizeren "Sexualitatean Xirikatuz" liburuaren egileetako bat da. Liburu horretan, hainbat artikuluk sexualitatearen hainbat alderdi jorratzen dituzte. "Zer da ezkutuan duzun hori?" haurrentzako ipuinaren egilea ere bada. Hezkuntza ezagutzaren, ulermenaren eta ongizatearen oinarrizko zutabe gisa ulertzen du. Hezten duena da ongizate horretarako tresnarik onena, prestakuntza egokia badu. Hori funtsezkoa da bere lanean, hezten dutenak prestatzea.
Iván Gómez Beltrán es historiador y Doctor en Género y Diversidad por la Universidad de Oviedo. Sus principales líneas de investigación son las masculinidades, igualdad y diversidad LGTBIA+ algo que lleva a cabo a través de la realización de formaciones y talleres en centros educativos de Educación primaria y secundaria tanto para alumnado como profesorado y familias. Compagina esta tarea con su labor como Coordinador del Teléfono de Atención a víctimas de LGTBIfobia del Principado de Asturias, gestionado por la asociación XEGA. Cuenta con publicaciones académicas como: “Grindr y la masculinidad hegemónica” (2019) y “Masculinidades enfrentadas en el cine LGTB+ español de los 80 y 90”. Forma parte de Rixu: Asociación de educación sexual y coeducación de Asturias.
Miren Lopez de Arregi Lakuntza
EMAIZE Zentro Sexologikoko Hezitzaile eta Sexu Hezitzailea 2006tik. Sexologoa etengabeko prestakuntzan Sexualitatean arreta ematea maite dut, bai oso txikiak diren pertsonei, bai helduak direnei. Sakonki uste dut hezkuntza dela gizarte gisa eta norbanako gisa ongizate handiagoa izateko gakoa. Ongizate horretan ekarpenak egiten ditut. Emaizeko Hezkuntza Arloko arduraduna naiz, eta Sexuen Hezkuntzako prestakuntzak ematen ditut ikasleekin, familiekin eta irakasleekin dauden ikastetxeetan. Aholkularitzan ere laguntzen dut, bai ikastetxeetan, bai banaka. Musika eta dantza librea dira nire beste pasioetako batzuk. Mugimenduan gozatzen dut. Nire gorputzaren benetako adierazpena dantzatuz, ni bainaiz. Eta nire bi Sexologia eta Dantza grina handien elkartzetik, adierazpen eta gozamenerako espazio hauek errazten ditut.
Diseñadora y facilitadora de procesos participativos y de creación colectiva Iciar Montejo Romero es licenciada en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universidad del País Vasco. Cuenta con formación de Postgrado en Participación y Desarrollo Comunitario, Resolución de Conflictos Públicos y Ordenación y Gestión del Territorio; Cursos de Doctorado en Economía Internacional y Desarrollo Humano Sostenible; Igualdad de Género; y formación especializada en metodologías para el acompañamiento a personas, equipos y grupos desde diferentes disciplinas. Su experiencia se ha desarrollado sobre todo en el ámbito de la participación ciudadana desde una mirada sistémica, integral y de sostenibilidad, formando parte del tándem fundador de Prometea, SC, empresa en la que desarrolla su actividad desde 2003. En los últimos años ha co-liderado numerosas iniciativas de diseño y facilitación de procesos participativos y de creación colectiva, principalmente con la Administración Pública; aportando, en todos ellos, su visión estratégica y su pasión por el trabajo con las personas y por lo público.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2024-05-31 arte | 2024-07-08 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 81,00 EUR | |
- | 116,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 81,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 98,00 EUR | |
- | 29,00 EUR | |
- | 0 EUR |
Kokalekua
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Miramar Jauregia
Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago10 - Desberdintasunak murriztea
Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.
Informazio gehiago