CURSO ONLINE EN DIRECTO - Cómo escribir una novela de la mano de Espido Freire
Azalpena
Tailer honetan, egile batek eleberri bat hasteko unean topatzen dituen zailtasunak sistematizatzen ahaleginduko gara. Pertsona horietako batzuk ipuinen mundutik etorri, eta eleberri bat idazten saiatuko dira. Beste batzuek, berriz, beren eleberri erdi eginak edo etenak ekarriko dituzte. Beste batzuk proiektua zerotik lantzen hasiko dira.
Narratzailetik tramara eta barne egituratik lana antolatzeko modura, ikuspegi halabeharrez labur baina oso bat eskainiko da, genero honen zailtasunak desmitifikatuko dituena eta sortutako arazoak modu autonomoan konpontzen lagunduko duela. Idazle gisa eta literatura sorkuntzako irakasle gisa igarotako hogei urtetik gorako esperientzia jarriko dut ikasleen esku, eta dagoeneko zirriborratu dituzten ideiak antolatzen lagunduko diet.
Aurretiko bibliografia landuko dugu, eta erreferentziazko izenburu ugari emango dira, bide horretan jarrai dezaten.
Hainbat eleberri aipatu eta landuko ditugu, eta biziki gomendatzen dut haiek irakurtzea:
- Ivan Ilich-en heriotza, L. Tolstoi.
- Metamorfosia, F. Kafka.
- Gailur ekaiztsuak, E. Brontë
- La lluvia amarilla, J. Llamazares.
- Darling, G. Tallent.
- Las 7 y una vidas de Stella Fortuna, J. Grames.
Helburuak
Sormen literarioko sistema propio bat eraikitzea. Parte hartzaile bakoitzak eleberriari ekiteko bere metodoa berrikusiko du, eta ikasitako bitarteko berriak erabiliko ditu sistema propio bat sortzeko.
Eleberri eskema batera iristea. Parte hartzaile bakoitzak eleberri eskeleto baten zirriborroa egingo du, datozen hilabeteetan horren gainean lan egiteko.
Mitoak eta beldurrak ezabatzea. Idaztea mito eta sinismen okerrez inguratuta dago, eta askotan eleberrigile hasi berriaren lana oztopatzen dute.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
Programa
2020-07-06
“Presentación; ¿Cómo comenzar una novela? “
- Espido Freire Universidad viu - Directora
Atsedena
“Problemas y soluciones de la narración“
- Espido Freire Universidad viu - Director
Atsedena
“La voz que cuenta las historias“
- Espido Freire Universidad viu - Director
2020-07-07
“Los personajes, esos desconocidos“
- Espido Freire Universidad viu - Director
Atsedena
“Los personajes, ese alter ego“
- Espido Freire universidad viu - Director
Atsedena
“La trama, trampas y trucos“
- Espido Freire universidad viu - Directora
2020-07-08
“Cómo construir nuestra la novela: atmósfera y estilo“
- Espido Freire Universidad viu - Directora
Atsedena
“El tiempo y los tiempos“
- Espido Freire Universidad viu - Directora
Atsedena
“¿Cómo acabar una novela? Síntesis“
- Espido Freire Universidad viu - Directora
Zuzendariak
Espido Freire. Bilbao, 1974. Escritora, ganadora de premios como el Planeta, Ateneo de Sevilla, Azorín, el NH de Relatos... Desde 1998 ha publicado mñas de 30 títulos entre los que se encuentran novelas, ensayos, relatos, teatro, guión, obra para soporte sonoro, y literatura juvenil. Colabora de manera habitual en diversos medios de comunicación escritos y audiovisuales y como divulgadora de contenidos culturales. Autora del podcast de opinión "Orgullos y prejuicios". Directora del Master de Creación Literaria de la Universidad Internacional de Valencia y del Master en Creación Literaria y otras narrativas de la Entertainment Science School The Core.
Laburpena
Uda Ikastaroaren zuzendaritzak bidalitako ondorioak
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago