Haurren parte hartzea: erronka eta eskubidea
Lehen Hezkuntzako eta DBHko mailetan parte-hartze moten ikuspegi orokorra.
Azalpena
Proiektu sozio-hezitzaile hau haurrak erdigunean kokatzen dituen unibertsitate-proiektu baten (US/22) amaiera da. Ikerketaren emaitzek erakusten dute garrantzitsua dela gizarte-eragile desberdinek kultura parte-hartzailea erraztea eta sortzea, sarean sartzeko esparru bat sortuz. Haurtzaroak, komunitatearen berezko zati iraunkorra den aldetik, komunitatearen parte izan behar du. Horregatik, ikastaro honek haurren parte-hartzea sustatu, sentsibilizatu eta trebatzea du helburu, aldaketa-estrategia gisa eta GJHak (3,4,5, 10) kontuan hartuta.
Horretarako, Ikastaroa sare komunitarioari zuzenduta dago: administrazioa, ikastetxeak, gizarte-erakundeak, unibertsitatea.
Esparru horretatik abiatuta, nazioarteko, estatuko eta tokiko hainbat adituren lankidetzarekin egituratzen da Ikastaroa. Garrantzitsua da kontzientzia hartzea eta ideiak trukatzea, eta, horretarako, eztabaidak inplementatuko dira esku-hartze bakoitzaren ondoren. Alde batetik, adituek beren txostenak aurkeztuko dituzte, eta, bestetik, proiektuan parte hartzen duten eragileek, hala nola unibertsitateak (UPV/EHU), gizarte-erakundeek, udalek eta Eusko Jaurlaritzak beren esperientziak trukatuko dituzte.
Eztabaida eta elkarrizketan oinarritutako metodologia funtsezkoa izango da. Gainera, gizarte-erakundeek talde-dinamikak martxan jarriko dituzte metodologia parte-hartzaileetatik abiatuta. Tailer bakoitzaren amaieran, parte-hartzaileen talde ebaluazioa egingo da, eta programa amaitzean, banakako ebaluazioa egingo da, galdetegi labur baten bidez.
Helburuak
Haurren parte hartzean sentsibilizatzea eta trebatzea, gizarteko eragile desberdinen esperientzietatik abiatuta.
Ikerketan aztertutako emaitzak zabaltzea, haurren parte-hartzearen garrantzia eta onurak ikustarazteko.
Haurren partaidetzarekin lotutako jardunbide egokiak transferitzea metodologia aktiboen bidez.
Kultura parte-hartzailea sustatzea eta GJHei erantzungo dien kalitatezko hezkuntzaren alde lan egitea.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
Hausnarketan, dialogoan eta estrategia didaktikoetan oinarritutako tailerrak jarriko dira abian eta tailer bakoitzaren amaieran, parte-hartzaileen talde ebaluazioa egingo da, eta programa amaitzean, banakako ebaluazioa egingo da, galdetegi labur baten bidez.
Programa
2024-06-06
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Maitane Picaza Gorrotxategi | UPV/EHU - Ikerlari Nagusia/ Investigadora Principal
- Naiara Berasategi Sancho | UPV/EHU - Ikerlari Nagusia/ Investigadora Principal
“Organos de participaciòn infantil, la experiencia de Catalunia“
- Laia Ferrús Vicente | Facultad Educación Univ. Barcelona - Profesora agregada
- Maria Asunción Llena Berne | Facultad de Educación Univ. Barcelona - Doctora en Pedagogía
Debate
Mahai ingurua: “Resultados de la investigación Universidad Empresa Sociedad US“
- Maitane Picaza Gorrotxategi | UPV/EHU - Ikerlari nagusia eta irakasle-ikertzailea/ Investigadora principal y docente-investigadora
- Naiara Berasategi Sancho | UPV/EHU - Ikerlari nagusia eta irakasle-ikertzailea/ Investigadora princial y docente-Investigadora
Debate
Pausa - café
“TALLER ¿cómo ponemos en marcha un Consejo de la Infancia en nuestro pueblo/ciudad?“
- Pedro Francisco Blanco | Solasgune - Gizarte hezitzailea/ Educador Social
Sintesia
2024-06-07
“Buenas prácticas internacionales para la participación infantil“
- Cath Larkins | University of Central Lancashire - Dra. Docente investigadora
Debate
Mahai ingurua: “Experiencias de Consejos Infantiles en el País Vasco: Red Haurrekin“
- Irune Muguruza Mendarte | Gobierno Vasco - Directora de Familias e Infancia
- Iban Rodriguez Etxebarria | Ayuntamiento de Leioa
- Aitor Agirresarobe Murgi | Ayuntamiento de Tolosa
- Jonathan Mujika Soto | Ayuntamiento de Derio - Concejal
- Virginia Fernández Escudero | Ayuntamiento de Bilbao - Técnica
Debate
Pausa - café
“Taller ArantzazuLab. ¿Cómo desarrollar propuestas participativas desde la democracia deliberativa?“
- Ane Miren Valenciano Mugica | ARANTZAZULAB - Técnica de educación
Sintesia
Zuzendariak
Maitane Picaza Gorrotxategi
EHU UPV
Leioako Hezkuntza Fakultateko (UPV-EHU) irakaslea eta ikertzailea. Irakaslea (Unibertsitate Eskola) Camilo José Cela) eta Zuzenbidean lizentziatua (Deustuko Unibertsitatea). PhD Hezkuntzan eta Psikologian. Emakumeen eta gizonen berdintasunaren arloko ikerlanen argitalpenen V. Saria 2017. urterako, Emakunde. Bigarren Hezkuntzako, Batxilergoko, Lanbide Heziketako eta Hizkuntzen Irakaskuntzako irakasleak prestatzeko unibertsitate-masterra (Deustuko Unibertsitatea, 2010). Unibertsitateko Espezialista Giza Eskubideak Mundu Globalean (EHU-UPV, 2008). Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Espezializazio Diploma: Berdintasun Agenteen Prestakuntza (UNED, 2015). Liburua: Pikaza, M. (2018): Emakumeentzako espazio propioak eta ahalduntze-prozesuak: Bizkaiko Jabekuntza Eskolen Sarea. Emakunde: Gasteiz. Abu Dhabi. 6 hilabeteko ikerketa-egonaldia. UAEU (2013) Edinburgo. European Mobility Project. Peace & Justice GKE (2008).
Naiara Berasategi Sancho
Universidad del País Vasco
Lehen Hezkuntzako graduatua, Heziketa Berezian irakaslea, Soziologoa, Politologoa eta UPV/EHU-ko nazioarteko aipamenarekiko Doktorea. Irakasle atxikia da eta 2007tik Didaktika eta Eskola Antolakuntza sailean lan egiten du. Irakaskuntza eta ikerketa esperientzia du Euskal Herriko Unibertsitatean Gizarte Hezkuntzarekin eta inklusioarekin lotutako eremuetan, zehazki, etorkinekin, gazteriarekin, haurrekin, emakumeekin, pertsona zaharrekin eta heziketa-behar bereziekiko pertsonekin lan egin du. Aniztasun linguistiko eta kulturalarekin erlazionatutako gaiak ere jorratu ditu. Gainera, hainbat berrikuntza proiektutan, MINECOren I+G+B proiektuetan, Erasmus + ikerkuntza-proiektu europarretan eta Gizarte-Unibertsitatea proiektuetan parte hartu du ikertzaile gisa, haietako batzuetan IP-kide izanik. Gainera irakasle bisitari bezala egonaldiak egin ditu University of Reno-Nevada, University of Malta eta University Collegue Dublinen.
Hizlariak
Aitor Agirresarobe Murgi
Tolosako Udala, zinegotzia
Aitor Agirresarobe Murgi (Tolosa, 1994) Tolosako udaleko Hezkuntza eta Gazteria arloetako zinegotzi arduraduna. Biologiako gradua eta Ingurugiroaren agrobiología eta Bigarren hezkuntzako irakasletza unibertsitate masterrak Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU). Ekonomia zirkularraren arloan eta hezkuntza formalean zein ez-formalean lana egindakoa. Gaur egun udaleko jarduna uztartzen du UPV/EHUko Landareen Biología eta Ekologia sailean burutzen ari den doktoregoarekin.
Naiara Berasategi Sancho
Lehen Hezkuntzako graduatua, Heziketa Berezian irakaslea, Soziologoa, Politologoa eta UPV/EHU-ko nazioarteko aipamenarekiko Doktorea. Irakasle atxikia da eta 2007tik Didaktika eta Eskola Antolakuntza sailean lan egiten du. Irakaskuntza eta ikerketa esperientzia du Euskal Herriko Unibertsitatean Gizarte Hezkuntzarekin eta inklusioarekin lotutako eremuetan, zehazki, etorkinekin, gazteriarekin, haurrekin, emakumeekin, pertsona zaharrekin eta heziketa-behar bereziekiko pertsonekin lan egin du. Aniztasun linguistiko eta kulturalarekin erlazionatutako gaiak ere jorratu ditu. Gainera, hainbat berrikuntza proiektutan, MINECOren I+G+B proiektuetan, Erasmus + ikerkuntza-proiektu europarretan eta Gizarte-Unibertsitatea proiektuetan parte hartu du ikertzaile gisa, haietako batzuetan IP-kide izanik. Gainera irakasle bisitari bezala egonaldiak egin ditu University of Reno-Nevada, University of Malta eta University Collegue Dublinen.
Pedro Francisco Blanco
Piter Blanco es fundador y co-dirige SOLASGUNE, un equipo de trabajo multidisciplinar que, desde 1996, trabaja e investiga en torno al juego y el aprendizaje, asistiendo en procesos vinculados a la salud comunitaria, la innovación social y educativa y la mediación política. Acompaña y forma a educadores y responsables técnicos y políticos, y colabora en el diseño de procesos vinculados a la mirada adulta, la gobernanza, la transformación de relaciones y espacios para la salud, así como en proyectos de participación ciudadana y deriva comunitaria. Actualmente es uno de los responsables, además, del equipo que desarrolla el espacio de aprendizaje Laboragunea. Solasgune.com
Virginia Fernández Escudero
Laia Ferrús Vicente
Laia Ferrús Vicente. Investigadora en formación FPU. Integrante del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universidad de Barcelona. Actualmente forma parte de los proyectos de investigación: "IMCITIZEN: Implementing Children Participation Platforms. Active citizens in decision-making" (CERV-2022-CHILD-101100864), "WeTakePart: Ciudadanía activa y participación infantil en organizaciones y entidades de infancia" (PID2022-136267NB-I00) y “Diseño y validación de una caja de herramientas para promover la participación de la infancia a nivel local” (PDC2022-133276-I00). Algunas de las publicaciones recientes son: “Niñas y Niños como Equipo Formador en Derechos de la Infancia. Nuestra Caja de Herramientas” y “Caja Formativa – YOUARECITIZEN”. El proyecto de tesis doctoral "La participación liderada por la infancia. Construcción, incidéncia y acompañamiento educativo de experiencias de participación liderada por la infancia” tiene como objetivo significar el concepto de participación liderada por la infancia, sistematizar experiencias que potencien esta forma de participación y codiseñar propuestas que la impulsen, utilizando metodologías activas que amplíen las oportunidades participativas de la infancia.
Cath Larkins
Cath Larkins irakasleak parte-hartzean, aktibismoan eta haur eta gazteekin eta haien aliatuekin ezagutzak trukatzean berritzen du, Erresuma Batuan eta Europan. Hainbat ikerketa egiten ditu, bereziki haur eta gazte baztertuekin, diskriminazioari aurre egiteko eta politikak eta praktikak hobetzeko. Lankide haur eta heldu ugarirekin lankidetzan, gizarte-aldaketa inspiratzeko gida-egileetako bat da. Bere lan akademikoak parte-hartzearen eta herritarren teoriak eta metodologiak aurrerarazten ditu. Haur eta gazteekin elkarlanean egindako lanak eragina izan du nazioarteko politikan eta praktikan.
Maria Asunción Llena Berne
Grado: Licenciada en Filosofía y Ciencias de la Educación. Titulación académica: Dra. en Pedagogía Categoría profesional: Titular de Universidad Vinculación con el centro: Funcionaria Ha contribuido a la creación/constitución del Consejo Nacional de la Infancia y la adolescencia. Así mismo ha contribuido a generar grupos de trabajo con profesionales de diversos ayuntamientos para formalizar procesos de participación de la infancia, la adolescencia y la juventud. Desarrollo de indicadores de calidad de la participación que se encuentran en proceso de ser presentados. Forma parte del equipo del proyecto europeo "IMCITIZEN: Implementing Children Participation Platforms. Active citizens in decision-making" (CERV-2022-CHILD-101100864) y en el proyecto estatal "WeTakePart: Ciudadanía activa y participación infantil en organizaciones y entidades de infancia" (PID2022-136267NB-I00). Procesos de formación a profesionales y desarrollo de planes de trabajo que han contribuido al desarrollo de mesures de govern en el seno del Ajuntament de Barcelona. Ha publicado sobre participación de a infància y adoelescencia junto con Ana Novella. Es miembro del equipo de trabajo de la comunitat de coneixement i recerca del Ajuntament de Barcelona.
Irune Muguruza Mendarte
Directora de Familias e Infancia. Departamento de Igualdad, Justicia y Políticas Sociales FORMACIÓN Informática de gestión. Especialización en Gestión Administrativa. Estudios de derecho en la UNED EGA. CARRERA PROFESIONAL Directora de Política Familiar y Diversidad del Departamento de Empleo y Políticas Sociales. (Gobierno Vasco) (2019-2020) Asesora de Gabinete en el Departamento de Empleo y Políticas Sociales. (Gobierno Vasco) (2018-2019) Concejala en Agurain (Ayuntamiento de Agurain) (2019- … ) Procuradora. (Juntas Generales de Álava) (2015-2018) Funcionaria de carrera del Ayuntamiento de Agurain. Gestión Administrativa. (Ayuntamiento de Agurain) (1992-2018).
Jonathan Mujika Soto
Derioko Udala
Psikologian lizentziatua naiz, Animazio Soziokulturalean eta Turistikoan goi mailako graduatua eta haurrak eta kirola babesten unibertsitate aditua. Gaur egun, Eskolan eta Gizarte eta Hezkuntza Arloan, tratu ona eta Haurren eta Nerabeen Babesa graduondokoa amaitzen ari naiz,. Hezitzaile gisa lan egin dut haurrei eta nerabeei zuzendutako aisialdiko eta denbora libreko espazioetan, eta baita oinarrizko gizarte-zerbitzuetan ere, adi txikikoak dituzten familiekin. 2012an hasi nintzen haurren parte-hartzearen eta autonomiaren munduan lanean, Solasguneren (Leioa) eskutik, Umeen Kontseilua eta Eskolabideak bezalako proiektuekin. Gaur egun, Derioko Udaleko kirolean, aisialdian eta denbora librean haurrak babesteko eta tratu ona emateko programak kudeatzen ditut.
Iban Rodriguez Etxebarria
1978 jaiotako leioaztarra. Ezkonduta eta hiru seme-alabarekin. Euskalduna eta lehen hezkuntzako irakaslea atzerriko hizkuntzako espezialitatearekin. Ingeniaritza Tekniko Industrialeko ikasketak ere baditu, baita Kudeaketa Aurreratuko ikastaro ezberdinak ere. Gainera, 2009tik, Euskaliten Ebaluatzaileen Klubeko kidea da. Gaur egun, eta 2019tik, Leioako Alkatea da Lehen, 2013. urtetik 2019 urtera arte, Alkateordea eta Hirigintza eta Etxebizitza, Obra eta Zerbitzu, Mugikortasun eta Ingurumeneko Zinegotzi arduraduna izan zen. Leioako Udaleko gobernu lanetan aritu baino lehen, irakaslea izan zen Claret Askartza ikastetxean, eta gaur egun, eszedentzian dago.
Ane Miren Valenciano Mugica
Arantzazulab
Industria Diseinuko ingeniari teknikoa (-ELISAVA-), Produktu eta Zerbitzuen Diseinu Estrategikoa (Mondragon Unibertsitatea) eta Produktu eta Espazioen Diseinuan (Kataluniako Unibertsitate Politeknikoa) masterrak burutu zituen. Bere ibilbide profesionalean gizarte berrikuntza proiektuen garapenean oinarritu da (Essl Foundation) eta ikerketa-proiektuetan ere (Mondragon Unibertsitatea). Azken urteotan, Aratzazulab-eko gizarte berrikuntza proiektuen kudeaketan ibili da. Lankidetzako Gobernantza eta Demokraziaren berrikuntzako programen baitako hainbat egitasmo kudeatzeko ardurapean. (Demokrazia Deliberatiboekin loturiko ekimenak hauen artean).
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2024-05-31 arte | 2024-06-06 arte |
---|---|---|
25,00 EUR | 59,00 EUR | |
- | 84,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 59,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR | |
- | 71,00 EUR |
Kokalekua
Carlos Santamaría Zentroa
Elhuyar plaza 2, 20018 - Donostia
Gipuzkoa
Carlos Santamaría Zentroa
Elhuyar plaza 2, 20018 - Donostia
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
3 - Osasuna eta ongizatea
Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.
Informazio gehiago4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago10 - Desberdintasunak murriztea
Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.
Informazio gehiago